Mikkeliläinen – sähköisen asioinnin tulevaisuus Mikkelissä Kalle Launiala, ProtonIT Oy +358 44 5575665.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Advertisements

JAKSOSUUNNITELMA T IETO - JA VIESTINTÄTEKNIIKKA PEDAGOGISENA TYÖVÄLINEENÄ Sanna Kesti ( )
Powerpoint-esitys ylioppilastutkinnon ohjeista ja määräyksistä:
Mikkelin sähköisen asioinnin alusta - päätöksenteko
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Medinet- hoitopalvelu siellä missä potilas on
Nuorten liikuttamista vuodesta 2003 Jorma Fisk
BIOCLEANER Mullistava jäteveden puhdistusmenetelmä.
-Jatkuvasti, eli useammin. kuin neljän vuoden välein Strateginen omistajaohjaus ”Yhtiökokous” ”Hallitus” ”Superlauta- kunta” Strategiset asiantuntijaryhmät.
Mikä on paremmin kun hanke päättyy 2016? Mikä on muuttunut 2018 kun hankkeen päättymisestä on kulunut vuosi? Missä partneriryhmän ulkopuolella tuotteet.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Mökkiläiset rautakaupan näkökulmasta
Web-kyselyistä Kyselyt internetissä RM 2011.
LC Finland Internet Heltech Pertti Lehtinen.
Toimittaja – Sovellusarkkitehtuuritas on pilkkominen Kalle Launiala, ProtonIT Oy
Kuntalaisen rajapinta sähköiseen asiointiin Kalle Launiala, ProtonIT Oy
SOPIMUS PRO: VIESTINTÄMODUULI ”ASIAKKUUKSIEN HALLINTAA JA YHTEYDENPITOA NYKYAIKAISILLA SÄHKÖISILLÄ MENETELMILLÄ” MARLEENA LEHTONEN.
1 Kestävä kehitys Oulun opetustoimessa Seppo Saloranta Rehtori Hönttämäen koulu/ Timosenkosken luontokoulu.
• Agronetiin rakennettu sähköinen toimintaympäristö, joka kokoaa yhteen kaikki koulutukseen liittyvät osa-alueet AGRONET-OPPIMISYMPÄRISTÖ Oppimisympäristö.
Kestävä Kehitys Jarno, Jimi ja Jami.
Sähköinen kirja oppimisympäristönä
Korkeakoulujen opetuksen ja oppimisen digitaalisen tuen hankkeet.
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Tunne lääkkeesi Itsehoitolääkkeiden järkevä ja turvallinen käyttö
Toimittaja – Kaupunkilaisen perspektiivi Kalle Launiala, ProtonIT Oy
Liisa Huusko 2010 Asiakassuuntautuneen tiimityön juurruttaminen osana monikuntaliitosta -pilottikokeilun päätösseminaari Kauhava Liisa Huusko,
Huonon kannattavuuden syitä Myyntihinta liian pieni verrattuna kustannustasoon? Myyntimäärät liian pieniä? (muuttuvien kulujen jälkeen jäävä raha ei riitä.
PÄIJÄT-HÄMEEN PALVELURAKENNEUUDISTUSPROJEKTI Jaana Simola.
Nuoren itsetunto ja sen vahvistaminen
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
Millaista valistusta vanhemmille? Viisas vanhemmuus -ohjelmasta Matti Piispa
Mikkeli Meininki! Kalle Launiala, ProtonIT Oy
Farkut kiertoon -projekti tekijä: Nina Kivimäki Munkkiniemen yhteiskoulu 2008.
Ohjaaminen verkossa – onnistuneen etäohjauksen edellytyksiä
Kansalaisen asiointitili asiakkaan näkökulmasta Sähköisen asioinnin tietoturvallinen viestintäkanava kansalaisen ja viranomaisen välillä. Osa Suomi.fi-portaalia.
* Miksi ja kenelle www-sivut halutaan tehdä? * Mitkä ovat tavoitteet? * Kohderyhmän käyttäjien määritely ! SUUNNITTELUN PERUSTEITA.
Mentoreiden verkostoitumisiltapäivä klo
UUSIUTUVAN ENERGIAN LABORATORIO Elina Seppänen, Juho Anttila ja Jari Jokinen Tämä idea on kehitetty Peloton Tampere -työpajassa maaliskuussa Työpajan.
Officen hyötykäyttö yrittäjän näkökulmasta, Vapaan lähdekoodin ohjelmat / niiden tarjoamat mahdollisuudet yrittäjälle Kouluttaja: Timo Laapotti / F4U –
KAIKENIKÄISTEN DEMOKRATIAA DEMOKRATIAPÄIVÄ 2014 – Kuntatalo YTL Pirkko Karjalainen.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Tiedottaminen verkostojen.
Liikeidean esittelyohje
Kotiin – Behind the Scenes
teksti merkitysrakenteet kielikuvat retoriikka
Projektityökurssi KLTITE05SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Sähköisen asioinnin visio, toiminta- ja tietoarkkitehtuuri
Mitä arviointiin liittyvät muutokset tarkoittavat? Työpaikkakouluttajahanke Omniassa
7. osallistuminen, vaikuttaminen ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen - Vapaus tuo vastuuta → sääntöjen, sopimusten ja luottamuksen merkitys kaikissa.
Tavoitteeksi tuottavuushyödyt yhteisen sähköisen asioinnin avulla Tuuli Karjalainen ICT-kehittämispäällikkö Tuusulan kunta.
Kolmiportaisen tuen toimintatapaohjeet. Tuen järjestämistä ohjaavat periaatteet ”Opetukseen osallistuvalla on oikeus saada riittävää kasvun ja.
Avoimen tuotteen hallintamalli Tuotteenhallinnan työpaja
Toimittajanäkökulma XDW-tietomalliin Olli Nokso-Koivisto –
DEMOKRATIAKYSELY Tekijä: Anne Erholtz. Haluaisin vaikuttaa seuraavien kanavien kautta. Voit valita useamman vaihtoehdon. (Vastaajia: 287)
FINELI: VERKKOPALVELUN KONSEPTI Työpaja klo 9-12.
VESIKANSAN KOULUT KE klo ja 19.00, Paimelan koulun sali 1.
Kansallinen palveluväylä JUHTA JHKA Pauli Kartano.
PRECEDE-PROCEED –malli
Onnistuneen tietovarastoprojektin edellytykset
Tervetuloa Innokylään
Esityksen lopussa: Osoita päättäjälle!!!
e-Norssi 5 v -juhlaseminaari
Viestit kansalaisille, ammattilaisille ja päättäjille
Lähipalvelukilpailu Ilmoituslaatikkoverkosto tuo arjen mahdollisuudet esille uudella tavalla, sekä toimii kehittymisen myötä infrastruktuurina yksilön,
Oppilaiden omiin laitteisiin Antti Karvonen
KOSTI Sähköinen Helsingin kaupungin ostotilausjärjestelmä
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Mitä Opiskelijan tulisi tietää lukioon tullessaan
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Esityksen transkriptio:

Mikkeliläinen – sähköisen asioinnin tulevaisuus Mikkelissä Kalle Launiala, ProtonIT Oy

Esityksen jäsennys Esitellään kohderyhmät ja näkökulmat Sähköinen asiointi, mitä se on? Sähköistä asiointia edistävä (teknologia-) alusta

Kolme näkökulmaa

Käyttäjän näkökulma

Käyttäjä... oppilas

Käyttäjä... koulu kodin suunnasta

Käyttäjä... kaupunkilainen

Käyttäjä... viranhaltija

Vain käyttäjän tarve merkitsee Käyttäjä = Me kaikki Päättäjä = Tarvitun ratkaisun mahdollistaja Mahdollistaa ratkaisun hyödyntämällä toimittajaa Toimittaja = Päätetyn ratkaisun toteuttaja

Mitä on sähköinen asiointi? Kunnan ja kuntalaisen mittakaavassa

Tiedonhakua...

Sähköistettyjä palveluita... esim. WebTimmi - Tilavaraukset Wilma – koulujen viestintäväline

Etäasiointi; ”Videoasiakaspalvelu”

Kuntalaisen agenda Miten sähköinen asiointi koskettaa?

Mihin tarvitaan? Kunnan palvelut muuttuvat valtaosin sähköisiksi Tavanomaiset tiski/puhelinpalvelut ovat liian kalliita Uudet palvelut edellyttävät korkeaa automaatioastetta heti Mitä palveluja on ja mistä ne löytyvät? Miten niitä käytetään? Miten voi antaa palautetta?... Jos ei löytynyt?!... Jos ei ollut helppo/nopea käyttää – tai ylipäätään käytettävä? MITÄS JOS EI OLLUT KOKO PALVELUA?

Pääkysymykset... Mistä löytyy? Miten käytetään? Palaute?

Jatkuvan kehityksen agenda! Aktiivisesti löydettävä! Paremmin käytettävä! Kuntalainen kehittää mukana!

Asiointialusta? Mikä on sähköisen asioinnin alusta, mihin sitä tarvitaan?

Alusta = yhtenäinen toimintatapa Sähköisen asioinnin alusta = asenne + teknologia Asenne edistää asioita, kritisoida, taistella – ja myös antaa periksi = kehittyä yhdessä Teknologiaratkaisut siten, että kehitys on jatkuvaa ja kestävää = mahdollistaa yhdessä kehittymisen

Mikkeli Meininki! Erillinen esitys yhdessä tekemisen mallille