Toimittaja – Kaupunkilaisen perspektiivi Kalle Launiala, ProtonIT Oy +358445575665.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Päätelaitetrendit 1995 – 2013 Trendi selvä (huolimatta taantuman aiheuttamasta laskusta kaikilla segmenteillä)
Advertisements

Toimittaja – Looginen väylärakenne + kirjastot Kalle Launiala, ProtonIT Oy
Mikkelin sähköisen asioinnin alusta - päätöksenteko
Paneeli – Tehokkuutta ja toimivuutta laadulla ja kilpailulla?
S OSIAALIALAN T YÖNANTAJAT RY 1 Kohti hyvinvoivaa Suomea Sosiaalialan Työnantajat ry:n linjauksia tulevalle hallituskaudelle
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
NEO-ACT OY Kierrätysalan sosiaalisen yrityksen toimintamalli
Toimittaja – Sovellusarkkitehtuuritas on pilkkominen Kalle Launiala, ProtonIT Oy
Edelläkävijämarkkinaohjelma Fiksu kysyntä luo uutta ohjelmavalmistelu Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Asiakkuudet luovalla alalla
Kuntalaisen rajapinta sähköiseen asiointiin Kalle Launiala, ProtonIT Oy
Janne Peräkylä Sosiaali- ja terveysministeriö HYVINVOINTIPALVELUT JA KUMPPANUUSYHTEISÖT.
VALOVUOSI = km IHMISIÄ = 1 IHMINEN / km LINNUNRATA Ø = VALOVUOTTA
Avointa-hanke ja Prime Solutions Oy PlugIT-loppuseminaari
Videoneuvottelufoorumi. Mikä on videoneuvottelufoorumi  Videoneuvottelufoorumi on kansallinen yhteistyöalusta yksityisen ja julkisen sektorin toimijoille,
SearchIM Search Mikko Ketola Regional Manager (Finland, Ireland, Baltic States) Helsinki Nuorten yhteisöt netissä – miten kommunikoin ja viestin.
ICT2015 Suomi tietotekniikan soveltamisen kärkimaaksi
Tietoyhteiskunnan kehittämisen tavoitteet ja edellytykset Turku
Luento 7-TJT-A26-Tietotyö ja sen välineet-SYKSY TJT-A26 Tietotyö ja sen välineet
Sähköinen itsepalvelu olemassa oleviin järjestelmiin
 Tornion kaupunki.  Laitteistoista, verkoista ja ohjelmistoista ei ollut mainintaa dokumentissa, muutakun että järjestelmä- ja palvelutoimittajat.
Mitä Mistä Miten Paljonko? Suomen Puheentunnistus Oy Esa Rimpiläinen.
Kirjastojen muuttuva toimintaympäristö Kirjasto 10 ja Lasipalatsin Kohtaamispaikka: uudet yhteistyömallit.
Mikkeliläinen – sähköisen asioinnin tulevaisuus Mikkelissä Kalle Launiala, ProtonIT Oy
Realisoituuko työvoimapula - välityömarkkinoistako ratkaisu?
Mikkeli Meininki! Kalle Launiala, ProtonIT Oy
Metsähallitus MOSS:in käyttöönotto Metsähallituksessa Luonnonvarat-tapaaminen Satu Sorjonen
Johtamiskorkeakoulu Tay
Sähköisen työskentelyn ja verkostoitumisen palveluympäristö.
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Lahti Katse rakenteisiin palvelut ja kunnat rakenteiden murroksessa Rakenteet muuttuvat - toimivatko markkinat ? Kehittämispäällikkö.
Menestystä yrittäjälähtöisyydellä ja yhteistyöllä Kunnan elinkeinopoliittisen ohjelman työkirja Osa: Tausta-aineisto.
Drupal Luonnonvarat joulutapaaminen Mikko Laine, Maanmittauslaitos.
Vaasan yliopisto Tietojenkäsittely TiTe.1020 Avoin lähdekoodi - Open Source.
Miten yritykset voivat hyötyä avoimesta tiedosta? Jarmo Nieminen Projektipäällikkö CSC – Tieteen tietotekniikan keskus.
1 Lapset ja nuoret lastensuojelun laadun määrittäjinä Maria Kaisa Aula Helsingin yliopisto
Tutkijan identifiointi - kansallisen tason toteuttamisvaihtoehdot CSC:n toteuttama esiselvitys OKM:n toimeksiannosta Hanna-Mari Puuska CSC – Tieteen tietotekniikan.
Jari Kuokka, Production Manager, Done Logistics Oy Portaaliprojektit ja Oracle Internet Platform.
Helsingin ja seudun menestys – entä riskit? Helsinki Region Infoshare Asta Manninen Avoimen tiedon ohjelma Avoin data ja avoin tieto.
Avoimen tuotteen hallintamalli Tuotteenhallinnan työpaja
Kansallinen palveluväylä JUHTA JHKA Pauli Kartano.
Yhteistyö Avoimen tiedon ohjelman jälkeen Avoimen tiedon ohjelman päätöstilaisuuden pohdinnan purku.
AVOIMEN DATAN VAIKUTTAVUUS: SEURANTA- JA ARVIOINTIMALLIN KEHITTÄMINEN Heli Koski, ETLA
Jarkko Muhonen TeamProg
Työelämän uudet valvonnan muodot
Sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatio- ja palvelutiedon hallinta
Hinku-päästölaskenta ja 2030-tiekartta - esimerkkinä Hämeenkyrö
TIETOTURVA.
Sote-tieto hyötykäyttöön -strategia 2020
Uusi sote ja pieni kunta – vaikea yhtälö
Hyvän hallinnon ja kyvykkyyksien tärkeydestä digitalisaatiossa
Eveliina Karjalainen.
Tiedon hyödyntämisen verkostotyöpaja avaus
Ota 2. jaksossa.
Asiakkaan valinnanvapaus
Yritystuet ja yritysten kansainvälinen kilpailukyky
”Palvelu” –kokonaisuus, osa 4
THL:n asiakkuustyön ja CRMn vaikuttamissuunnitelma
Vauhtia kiinteistö- ja rakentamisalan digitalisaatioon.
Sote-ratkaisu ja terveydenhuollon palveluvalikoima
Ajankohtaista julkisista hankinnoista
Liikenne ja viestintä digitaalisessa Suomessa 2020
Tiekartta hyviin lähiöihin
Ryhmän nimi: tiedotettavat asiat
ICT-hanke YritysCRM ICT-projektipäällikkö: Anne-Marie Aartola
Potilas digi- ja datataloudessa
SoteDigin kuulumiset
Avoimen tuotteenhallinta
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
Esityksen transkriptio:

Toimittaja – Kaupunkilaisen perspektiivi Kalle Launiala, ProtonIT Oy

Järjestelmäkeskeinen perspektiivi-ongelma ? Tuotanto (ERP)Asiakas (CRM) Sähköinen asiointi (Portaali) Sisällönhallinta (Portaali) Dokumentit (Portaali)

Työntekijän perspektiivi? Tuotanto (ERP)Asiakas (CRM) Sähköinen asiointi (Portaali) Sisällönhallinta (Portaali) Dokumentit (Portaali)

Asukkaan perspektiivi? Tuotanto (ERP)Asiakas (CRM) Sähköinen asiointi (Portaali) Sisällönhallinta (Portaali) Dokumentit (Portaali)

Kaupungin palvelut ovat asukkaille Työntekijällä on useita rooleja kaupungin palveluiden tarjoajana Työntekijä on myös (jonkun) kaupungin asukas Asukkaalla on useita rooleja palvelun tarvitsijana

Järjestelmät eivät tunnista rooleja, saati niiden kombinaatioita ? Tuotanto (ERP)Asiakas (CRM) Sähköinen asiointi (Portaali) Sisällönhallinta (Portaali) Dokumentit (Portaali)

Muutos Perspektiivin korjaus kohti kaupungin roolia

Perspektiivin korjaus ”roolikäyttäjästä” kaupunkilaiseen Perspektiivin tulee olla kaupunkilaiskohtainen Kaupunkilainen käyttää ja tuottaa palveluita useissa rooleissa Kaupunkilaisen kaikki henkilökohtaiset roolit vaikuttavat käytettävissä oleviin palveluihin ja niiden yksilölliseen ”näkymään”

Kukaan ei ole vain kaupunkilainen Yksityinen sektori otettava mukaan ”näkymään” Ei pelkästään yksityisesti tuotettujen ”julkisten palveluiden” osalta Kolmas sektori otettava mukaan ”näkymään” Kaikki halukkaat otettava mukaan ”näkymään”

Keinot & Hyödyt Kaupungin rooli asukkaille avautuu ja laajenee

Asukkaan data kuuluu asukkaalle Potilas- tiedot Lasten Harrastukset Kalenteri Potilas- tiedot Lasten LOMA Harrastukset Kalenteri

Migraatio-askellus nykyisestä ? Tuotanto (ERP)Asiakas (CRM) Sähköinen asiointi (Portaali) Sisällönhallinta (Portaali) Dokumentit (Portaali)

Migraatio-askellus nykyisestä Avoin informaation hallinta- alusta Tuotanto (ERP)Asiakas (CRM) Sähköinen asiointi (Portaali) Sisällönhallinta (Portaali) Dokumentit (Portaali)

Yksilötason ”näkymä” MINUN ”näkymäni” MINUN päättämäni ”Appsit” LääkärikäyntiKalenteri Julkinen liikenne

Avoimen informaatio-alustan hyödyt Differoiva tekijä: Yksilö omistaa tietonsa – hän voi myös päättää mitä ”appseja” hän haluaa ko. tietoja vasten ajaa Avoin, auditoitavissa oleva alusta huolehtii tietosuojasta ja tietoturvasta Kenen tahansa ”appseja” – ”suojalaatikossa” suoritettuna Kuin avoimen datan rajapintoja, mutta rajapintojen muodostus myös avointa – samoin kuin ”appsit” Kaupungin tarve tuottaa/teettää ICT-ratkaisuja vähenee radikaalisti Kustannus voi pudota murto-osaan, kun kaupungin palvelut tarjoillaan yksityisen sektorin ”näkymäkanavan” kautta Alustan vaatima tekninen kehys on yllättävän kevyt Sellainen syntyy myös nyky-investoinneilla, jos tehdään perspektiivimuutos Yksityinen sektori ”synnyttää” alustan integroimalla sovelluksensa perspektiivimalliin – julkisen sektorin pitää vain käynnistää liike

Alustan ”Appsimalli” suosii pieniä ICT-taloja – Paikalliset hyötyvät Avoimet asiat leviävät avoimesti – ja kehittyvät myös muualla tuoden hyötyjä takaisinpäin Edelläkävijöinä toimivat ICT-yritykset pääsevät hyötymään tutun kaupungin ”kotikenttäedusta” Muualta tulevat täydentävät/edistyneemmät ICT- palvelut löytävät myös pienille paikkakunnille Paikallistuntemus-yhteistyö katalysoi ja kanavoi