Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus. Arviointilomake: Omnia – valmistuvat 2009.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Opiskelijakyselyt Opiskelijan ohje : ArPa / Mittarityöryhmä.
Advertisements

Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Vanhempien ja ryhmänohjaajien yhteistyö
Alussa kaikki oli pientä • Oli vain 1 tiedekunta • Vain pari käyttäjää • Keskitettyä toimintaa • Ei huolia 
Toimintaohjeita kesää varten Lue huolella! Jälkiohjauksesta vastaavat: • 9A, 9D, 9E, 9F : Opo Elina Nissinen, p • 9B, 9C, 9G: Opo Satu Hietala,
Seinäjoen koulutuskuntayhtymä Koulutuskeskus SEDU
Puh Powerpoint-esitys ammatillisesta koulutuksesta ja uusista opiskelijaksi ottamisen perusteista:
WILMAN KÄYTTÖÖNOTTO KANGASALAN KOULUISSA
1. 2 Rekisteröityminen •Rekisteröidy oppimisalustalle kohdasta kirjautuminen • ainstituutti.fi taihttp://vierumaki.valmentaj.
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
Wilma ja työssäoppiminen Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
INTRA.
- Opettajan materiaali
Työpaikkaohjaajakoulutus
2+1-mentorointi Liisa Uusitalo
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
IV. Opiskelijan arviointi työpaikalla
5.1 Näyttöjen tuloon voi varautua Tarkastelemalla  vastaako opetussuunnitelma työelämän tarpeita opetussisällön, -menetelmien tarpeita opetussisällön,
Opiskelijan arviointi työpaikalla
TOPO-opettajien ohjatut työelämäjaksot Nina Aula.
YO-ILMOITTAUTUMISOHJE 2014 SYKSY. Täytä kuulakärkikynällä Huom! Jos erityisjärjestelyitä, lukitodistuksia, lääkärinlausuntoja on käytössä, nämä asiat.
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Perusopetuksen jälkeinen lisäopetus
Minä oppijana 1 ov..
OPISKELIJAN ARVIOINTI työssäoppiminen näyttö
Oppimisen arviointi Elisabet Kinnunen.
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
Kauneuden käytänteet HL-N. n Sama ryhmänohjaaja ensimmäisestä vuodesta kolmanteen vuoteen n Moduloitu opetus, jolloin yksi opettaja opettaa.
Näytöt Kiipulan ammattiopiston puutarhatalouden yksikössä
Ammattiosaamisen toimielimen tehtävät ja Ammattiosaamisen toimikunnan toiminta Koulutuskeskus Salpauksessa Heikki Tuomainen lehtori, opetuksen kehittäminen.
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
Matti Isokallio, ECTS/DS neuvonantaja, Euroopan komissio ECTS ja ammattikorkeakoulut.
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Työssäoppiminen eli TOP
KEHITYSKESKUSTELUT OPISKELIJOIDEN KANSSA
Tehtävätunnit – miten korvata jälki-istunto kasvatuksella?
Elina Kauhanen Vantaan ammattiopisto Varia, Talvikkitien toimipiste
ARVIOINNIN TOTEUTTAMINEN KOULUTUSKESKUS SALPAUKSESSA
MITÄ LUKION JÄLKEEN? Kati Seise
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
Henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman Tarkistaminen 1. vuoden keväällä Opintopolun rakentaminen - Opiskelija - Ryhmänohjaaja/opinto-ohjaaja - Työpaikkaohjaaja.
Opintokohteiden tunnisteiden ja asteikkojen ylläpito WinOodissa Hilkka Hanhenoja.
Lukion oppimäärä.
Työryhmät 5.3 aamu 1.OPSit 2.Muut taustatiedot 3. & 4. Todistukset.
Suomenkielisen koulutuksen yhteishaku valinnan periaatteissa ei muutoksia vuodelle 2007 valintaperusteet samansisältöiset vuoteen 2006 verrattuna Ohjauksessa.
1 OpiPal opintojaksopalaute- järjestelmä Opiskelijan opas
Tutkintouudistus ja osaamispisteisiin siirtyminen opintohallintojärjestelmän näkökulmasta SePPO-hankkeen työseminaari Hanna Rajala,
TOP ja Näytöt kirjaaminen Wilmassa opas wilma.tampere.fi Tuula Tiainen ja Arja-Leena Pöri päivitetty
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
Lukion oppimäärä = mitä, montako, milloin kursseja
Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOS)
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus
Kahden tutkinnon suorittaminen - info-tilaisuus ti 15. 8
Arviointi.
Kotiväen foorumi laatupäällikkö Marita Syrjälä
Osaamisen näytön prosessi
YLIOPPILASTUTKINTO Kokelas on itse vastuussa siitä, että on selvillä yo-tutkintoon liittyvistä määräyksistä ja yo-kokeiden suoritusohjeista ja noudattaa.
Abiturientin ohje syksy 2017
Aluekokeilu Pohjois-Karjala
Wilman käyttäjätunnukset
7lk:n arviointi.
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Osaamisen näytön prosessi
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
AMMATILLISELLA KOULUTUKSELLA
Laaja-alainen arviointi
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
Väyläopinnot Yhteistyössä Karelia ja Riveria
Esityksen transkriptio:

Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus

Arviointilomake: Omnia – valmistuvat 2009

Mikä seuraavista vaihtoehdoista kuvaa parhaiten tilannettasi opintojen päättyessä? n% Minulla on työpaikka koulutusta vastaavalta alalta7037 Minulla on työpaikka muulta alalta2413 Haluan mennä töihin, mutta minulle ei ole vielä työpaikkaa 3820 Työllistän itseni yrittäjänä00 Minulla on jatko-opiskelupaikka nykyiseltä koulutusalalta 32 Minulla on jatko-opiskelupaikka muulta alalta63 Haluan jatkaa opiskelua mutta minulle ei ole vielä opiskelupaikkaa 105 Menen armeijaan / siviilipalvelukseen147 En ole vielä varma mitä aion tehdä tulevaisuudessa116 Muu137

INKA-kysely valmistuville  Tutkinnoittain vastaaminen  Avoinna koko lukuvuoden  Tunnukset ja salasanat lähetetään suoraan teille  Ryhmänohjaajan aktiivisuus vaikuttaa vastausprosenttiin  Kannustakaa opiskelijoita antamaan palautetta!

 Valmistuville opiskelijoille jaetaan opintokortit vanhasta Procapitasta vanhoilla arvosanoilla ja uudesta Procapitasta uusilla arvosanoilla.  Opiskelijoiden kanssa yhdessä on tarkistettava, että kaikki arvosanat ovat siirtyneet  Kesällä tehdyssä muutoksessa opintosihteerit ovat syöttäneet riviä käsin.  Mitään tietoja ei ole kadonnut, kaikki arvosanat ovat tallessa vanhassa järjestelmässä  Opettajat pääsevät näkemään vanhasta Web-arvioinnista arvosanat, mutta eivät pääse enää muuttamaan arvosanoja  Jos kevään arvosanoja jäi viemättä Procapitaan mennessä tai arvosanoja halutaan korottaa, vientejä voivat tehdä vain opintosihteerit, joille jätetään arvosanat kirjallisesti. Arviointiasteikko on nyt kaikilla opiskelijoilla T1, H2, K3

 Jokainen ryhmänohjaaja tarkistaa, että opiskelijalla on opintokortissa arvioinnit, myös ammattiosaamisen näytöt  Opiskelija ei voi valmistua, jos ammattiosaamisen näyttöjä ei ole suoritettu.  Omnian Ammattiopiston kotisivulla ammattiosaamisen näyttöjen kohdalla on kunkin tutkinnon näyttösuunnitelma, josta näkyy montako näyttöä ja osanäyttöä tutkintoon kuuluu.  Näyttö tulee jokaisesta ammatillisesta tutkinnon osasta. Jos kaikki osanäytöt on suoritettu viimeisen näytön vastaanottaja neuvottelee muiden kanssa lopullisesta arvosanasta Ryhmänohjaaja tarkistaa opintokortin

 Opintokortista tarkistetaan näytön kuvauksen tekstin oikeinkirjoitus  Opintokortista tarkistetaan opinnäytetyön nimen oikeinkirjoitus ja arvosana  Uusissa tutkinnoissa vain opinnäytteen nimi  Jos opintokortista puuttuu näyttöjä, tarkistetaan, onko näytöt vain merkitsemättä vai onko näytöt antamatta  Jos näyttöjä on rästissä, kirjataan hopsiin, milloin ja missä näytöt annetaan  Opiskelijalle ja alaikäisen huoltajalle tiedotetaan puuttuvista näytöistä  Ammatillisten opintojen nollasuorituksia on tarkasteltava erikseen ja tutkittava, onko näyttö sisältänyt opintojaksossa vaadittua osaamista vähintään T1 tasolla.  Otetaan käyttöön kaikki olemassa olevat tukitoimet Ryhmänohjaaja tarkistaa ja tiedottaa