Viestintä ruotsin kielellä Viestintä muilla kielillä Projektinhallinta- taidot Toimiminen monikulttuurillisissa ympäristöissä Neuvottelutaidot.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Viestintä ruotsin kielellä Viestintä muilla kielillä Projektinhallinta- taidot Yritystoiminnan perusteiden tuntemus Oman alan käytännön taidot.
Advertisements

Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän asiantuntijatiimi 
Ruotsin opiskelu Joni Sallila, TAMK.
KEHTO-FOORUMI ORGANISOINTI.
Keskeisiä teemoja asiakaskohtaisissa esimiesvalmennuksissa
Lapista tulevaisuus Lapin korkeakouluista valmistuneet työelämässä.
Henkilöstön osaaminen kilpailutekijänä
TEKSTIILITYÖ sisällöt Raija Ojama
11. tammikuuta 2010 Oulun yliopisto, Ohjaus- ja työelämäpalvelut
VTT / Jarkko Lehtinen, Juha Tapio
Korkeakoulussa opitut asiat olivat kuitenkin useimmiten jatkuvassa käytössä työelämässä. Koulutukselta oltaisiin toisinaan odotettu hieman laajempien.
Miksi valita lukio? Laura Mäkelä (äidinkieli ja kirjallisuus, ilmaisutaito)
Viestintä ruotsin kielellä Viestintä muilla kielillä Projektinhallinta- taidot Yritystoiminnan perusteiden tuntemus Neuvottelutaidot Ongelmanratkaisu.
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
Helsinki/Kluuvi 1 Korkeakoulutetut maahanmuuttajat työmarkkinoilla –työnantajanäkökulmia Helsingin Kluuvin TE-toimistosta Riitta Ylätalo työvoimaohjaaja,
 Suvi-työryhmä ehdotti erillistä S2-kypsyysnäytettä maahanmuuttajataustaisille opiskelijoille.  Oikeusministeriön lausunto varovaisen myönteinen.
Ura- ja rekrypalvelut Uraseurannat 5 vuotta valmistumisesta Vuosina 2003 ja 2005 valmistuneille Sijoittumisseurann at 1 vuosi valmistumisesta
Workshop: Test-first approach Pietu Pohjalainen. Testaus perinteisesti Tarkoituksena löytää virheitä ohjelmasta mutta mikä on virhe? Sijoittuu tavallisesti.
Maisa, Linda, Kaarina, Hanna ja Liisukka Vaka-11B
Kilpailukyky -> kilpailuetu Oppiminen & Kasvattaminen?
WWW-oppimisympäristöjen tuotteistamisesta
 Tärkeä ja arvokas asia  Hyödyttää matkoilla, jatko-opinnoissa, ihmissuhteissa yms.  Työelämä edellyttää yhä parempaa kielitaitoa.  Oppimisherkkyys.
Itseohjautuvuus ja yhteistoiminnallisuus
Opit Ops-prosessissa Mikä ja miksi ?. Mikä on Opit? Opit on Wsoy:n tekemä Internetissä toimiva avoin oppimisympäristö, joka sisältää Wsoy:n tuottamaa.
Eteneminen Ylhäältä alas Pakko, pelko – pakottaminen ja pelottelu Havainnollistaminen, case-esimerkit – esim. kuinka paljon johtaja Turtiainen maksaa Aducatelle.
TIETOA VAPAAEHTOISEN A2-KIELEN (SAKSA, RANSKA) VALINTAAN LIITTYEN
Historia ja tausta: Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Monivaiheinen kehitys yli 30 vuoden aikana Monivaiheinen.
Pohjois-Savon EBC –hankkeen jatkoaika – Sisältö: 1.Kehittämisohjelman jalostus - EBC –strategiatyöryhmän workshop - Kehittämisohjelman.
Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän asiantuntijatiimi
Valtakunnallinen bioenergiakoordinaatio TTS tutkimus, Tage Fredriksson.
OPPIMISEN, OPETUKSEN JA OHJAUKSEN PROSESSIT Yhteiskunnallista kontekstia - Työelämän nopea muutos - Globalisaatio ja kansainvälistyminen - Monikulttuurisuus.
Palvelun käyttöliittymätasonpalvelun toteutus osaksi TIPTOP portaalia prosessin kulku EduGUI komponenttikirjasto on käytettävissä open sourcena, Eduix.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Mitä on kulttuuri?.
TN Puhetaito on hankittu taito Tämän päivän insinööri tarvitsee monenlaisia puhevalmiuksia. Tämän päivän insinööri tarvitsee monenlaisia puhevalmiuksia.
Sosiaalinen kehitys lapsuudessa
Kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen
Laaja-alainen osaaminen OPS 2016
Tove Selkälä Porvoon kaupunginkirjasto Millaista on rakentaa kahta Nelliä/kokemuksia ruotsinkielisen Nellin rakentamisesta.
W w w. e s m o. f i Pasi Kinnunen, 2015 Yrittäjyyden starttipaja nuorille –
Dokumentointi neuvonpitoista Suomen hallintoalue 10 marraskuuta 2015.
Ke Amanuenssit ohjaavat sivuaineopiskelijoita Hannele Kuusela-Häkkinen, F103, puh suomi ja suomalainen viittomakieli Anna-Maria.
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp Pakolliset osa-alueet 19 osp Valinnaiset osa-alueet 16 osp → syventävät pakollisten osa-alueiden sisältöjä.
Yrittäjyyskasvatus oppimisen perustana
Yhteiset valinnaiset tutkinnon osat (=VYTOT)
Liiketalouden opiskelu
TOIMENKUVAKARTTA / VALMENTAJAT
Tiedon hallinnan sanasto
Suomi maailman kielten joukossa
Monikielinen kirjasto
RESTONOMI 210 OP Opetussuunnitelman rakennekuva
Kansallinen kansainvälisen harjoittelun verkosto
RAKENNUSMESTARI AMK, 210 OP, Infra-ala
Ammatillisen perustutkinnon rakenne
Ilmiöprojekti verkossa: herättele, osallista ja aktivoi!
Jatko-opintoihin ohjaus peruskoulussa
Monikielisyys Yrityssuomi.fi:ssä
Tulkkauksen merkitys oikeusturvan toteutumiselle
Kulttuurienvälinen viestintä
Welcome to Könönpelto School
Yhteiset tutkinnon osat
MAAHANMUUTTAJIEN AMMATILLINEN KUNTOUTUS -TYÖPAJAN KOOSTE
Lähiesimiestyön ammattitutkinto
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
Englannin ja ruotsin tasokokeet
SATAOSAA Porin kaupunki/ Satakunta.
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp Vapaasti valittavat 10 osp
tulevaisuuden työelämätaidot
Finanssialan henkilöstö ja osaaminen
Esityksen transkriptio:

Viestintä ruotsin kielellä Viestintä muilla kielillä Projektinhallinta- taidot Toimiminen monikulttuurillisissa ympäristöissä Neuvottelutaidot Organisointi- ja koordinointikyky Joustavuus ja sopeutuvuus Lainsäädännön tuntemus Oman alan käytännön taidot

SuunnittelijaKunnossapito-insinööri Projektivastaava Investointi- vastaava RakennustarkastajaSuunnitteluinsinööriProjektipäällikkö Vesihuollon- suunnitteljia KäyttöpäällikköRakennusinsinööri Rakennusprojektin johtaja Työnjohtaja