Kansainvälinen julkaiseminen. Konferenssijulkaisut Journaalit Antologiat Monografiat.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
”Publishing in International Academic Journals” Sanna Järvelä.
Advertisements

KTL:n nykytila ja tulevaisuus Ryhmätyöskentely Ryhmä 5 Koulutuksen tutkimuslaitos - Finnish Institute for Educational Research.
Selkeän kirjoittamisen huoneentaulu
Kaisa Koskinen Gradunteon eväät
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
Hannu Keränen & Tiitus Lahti
Metodologian ja menetelmien valinta
Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym.
Open Access –julkaiseminen tutkimuksen rahoituksen ja arvioinnin näkökulmasta Anneli Pauli, ylijohtaja (tutkimus)
Tutkimussuunnitelma…
Tieteiden talo Timo Kolu
Kandidaatintyö prosessimetallurgian laboratoriossa
7 Terveyden tutkiminen.
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
AINEISTOLÄHTÖINEN (eli LAADULLINEN) TUTKIMUSPROSESSI
Heikki Salomaa TYÖELÄMÄSEMINAARI –LUENTO 1 Heikki Salomaa
SoberIT Software Business and Engineering Institute HELSINKI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Kokemuksia väitöskirjan tekemisestä Marjo Kauppinen.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Esitelmä 17 – Kaarlo Väisänen Optimointiopin seminaari - Kevät 2007 Kompleksisuuden teoria ja organisaaatiotiede.
ETwinningin kevätkampanja Kirjaudu sisään työpöydälle.
ETwinning Mikä eTwinning on? Komission hanke, jolla halutaan antaa mahdollisimman monille oppilaille mahdollisuus tutustua ja työskennellä.
TEORIALÄHTÖINEN (eli MÄÄRÄLLINEN TUTKIMUSPROSESSI
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi EU:n neuvoston suositus epävirallisen ja arkioppimisen validoinnista Omaehtoiset opinnot näkyviksi Carita.
Miten vaikuttavuudesta puhutaan? Pirjo Hiidenmaa Suomen Akatemia.
Laatukoulutus TUTKIMUKSEN LAADUN MITTAREISTA
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
AMK:iden suomen kielen ja viestinnän opettajien työseminaari Oulussa Insinööriopiskelijoiden asiantuntijaesitysten palautteet lukuvuosina 2009–2011.
Sanoma Lehtimedia / Tiina Eskelinen
AHOT - Opiskelijalle. Lomakkeen hyödyntäminen Ei menetelmiä luotuna? Hyödynnyksessä kysymyksiä? Mikä on etenemis prosessi? Miten päätös näkyväksi? Onko.
Kansallisten palveluiden kehitystyön ohjaus Pekka Linna.
Ympäristöaiheisten lehtijuttujen vertailua - Turun Sanomat tammikuussa 1955 ja 2005 Jussi Pukkila Tutkielmasuunnitelma.
Seminaarityön rakenteesta
Kokonaisuudet: Aineistojen hallinta Henkilöresurssit Innovaatiotoiminta Johtaminen, kehittäminen ja arviointi Julkaiseminen ja tulosten hyödyntäminen Tiedonhaku.
ESITYKSEN RAKENTAMINEN JA HAVAINNOLLISTAMINEN
Akateeminen terveyskeskus – kehittävien terveyskeskusten verkosto Verkostokehittämishanke Mats Brommels Professori, ohjausryhmän puheenjohtaja
OKM:n julkaisutiedonkeruun tarkoitukset Hannu Siren, johtaja Opetus- ja kulttuuriministeriö Helsinki.
Maa Maankäytön suunnittelu ja yhdyskuntatalous Ohjelma Harjoitustöiden rakenne Lähdekirjallisuuden hyödyntäminen Vertailua ja keskustelua työmenetelmistä.
Tutkimustyypit ja tutkimusasetelmat
Mistä saa hyvää aineistoa? Gradunteon eväät -infotilaisuus
AINEISTOPOHJAINEN KIRJOITELMA
Avoimuuden mahdollisuudet tutkimusprosessissa Tuuli Toivonen Helsingin yliopisto Geotieteiden ja maantieteen laitos Tämä teos.
LET Kandiryhmä Piia Näykki & Jonna Malmberg.
Avoimuuden huomiointi tutkimuksen suunnittelussa Jessica Parland-von Essen CC-BY 4.0 Opetus- ja kulttuuriministeriö.
TEKNISEN KONSULTOINNIN TOIMIALARAPORTTI Timo Metsä-Tokila.
TIETEELLISTÄ TUTKIMUSTA TERVEYDEN HYVÄKSI. TERVEYSTUTKIMUS ▪ MONITIETEISTÄ.
Havainnointi tutkimus-menetelmänä
Tutkimustyypit ja tutkimusasetelmat
JOHDANTO.
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
Eläkeikäiset.
Tutkimuksen abc.
Juha T. Hakala Gaudeamus – Helsinki Tammer - Paino Oy, Tampere 2005
Samuli Jakobsson / Sanoma Media Finland
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Artikkelin rakenne Miettikää ryhmissä:
Tutkimusaihe: luotettavuus, tutkimuksen teko
Heidi Enwald Informaatiotutkimus, HuTK
VOIKO JUMALAN OLEMASSAOLOA TODISTAA
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op)
Tietovarantojen kartoittamisen periaatteet
TIETEELLINEN TUTKIMUS (7ET)
Opiskelu Oulun yliopistossa
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Tieto tutkijan työpöydälle
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Koonnut Henriikka Mustajoki Kehittämispäällikkö TSV
Esityksen transkriptio:

Kansainvälinen julkaiseminen

Konferenssijulkaisut Journaalit Antologiat Monografiat

Journaaliartikkelit: Rakenne: Argumentti edellä Teoreettinen tai empiirinen kontribuutio Tutkimuksen merkitys kansainvälisesti Teoreettinen tarkkuus Uskottava aineisto Selkeät menetelmät Muoto rajoittaa, mutta myös mahdollistaa: mikä on tutkimuksen kontribuutio?

Pitkä prosessi 1-2 vuotta, referee-kierrokset Korkea hylkäysprosentti Journaalin valinta: mihin keskusteluihin osallistuu, keiden tutkimus relevanttia, olemassa olevat kontaktit Kansainvälisillä artikkeleilla on yleisö, jos on onnistunut sen hankkimaan! Tieteellinen yhteisö ei ole vain kansallinen!

Konferenssipaperit artikkeleiden pohjana: Argumentin testaus kansainväliselle yleisölle Versioiden luetuttaminen, kielentarkastus Kontaktien ja verkoston luominen – yhteydet toimituskuntiin – yhteisjulkaisut – kirjahankkeet – erikoisnumerot

Kirjahankkeet Väitöskirjasta kansainväliseksi monografiaksi Millaisiin keskusteluihin osallistutaan, millaisin aineistoin Teoreettinen kontribuutio, ajankohtaisuus Kansainväliset kokoomateokset Aihealueen laajuus, kiinnostavuus kansainvälisesti esim. Pohjoismaiden erityisyys – mitä opittavaa muille? Kansainväliset vertailut – kokoomateokset tietyistä ilmiöistä eri maissa

Mistä haluaa kirjoittaa? Mitä haluaa sanoa tutkimuksellaan? Mikä tuntuu siihen sopivimmalta foorumilta? Opeteltava taito: lue, luetuta, keskustele ja kirjoita