Kasvatustyön suunnittelu ja toteutus (ryhmissä)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lisää tähän prosessin nimi Kerro tässä tuotteen ja yrityksen nimi.
Advertisements

Resistanssi ja Ohmin laki
AKTIIVISEMPI ARKI Työpohjat oman arjen tarkasteluun.
treeni.fi harjoituspäiväkirja
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Opinnäytetyöprosessi
Vuorovaikutuksesta voimaan
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
3 TYÖ MUUTTAA MEKAANISTA ENERGIAA
Pienin askelin – snadein stepein -väline oman työn kehittämiseen arjessa – jatkuvan parantamisen toimintatapa Virpi Mattila
Matti Sipponen 1 Power taitoilta Kilpailun jälkeen – Pohdinta ja oppiminen.
Tilavuus.
Tilavuus.
Tutkimussuunnitelma…
Mitä ne ovat? Mitkä arvot ovat minulle tärkeitä?
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Päreiden tekeminen Ongelmalähtöinen oppimisprosessi Tavoite: Opiskelija osaa tehdä päreitä.
ComPa- projektin aloitusseminaari Muurmansk TOIMINTATUTKIMUS KEHITTÄMISEN VÄLINEENÄ KYÖSTI KURTAKKO PROFESSORI LAPIN YLIOPISTO.
Projekti ja siinä työskentely
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
TU Suomalaiset työmarkkinat ja niiden toiminta Kurssin käytännön järjestelyt
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
Lukemaan oppii vain lukemalla
Tässä kerron ja näytän, mitä minä olen tehnyt ATK tunnilla 9lk:lla.
Tule Urheiluseuraan Liikkumaan -hanke. TUL:n Tule Urheiluseuraan Liikkumaan -hanke on uusi seurojen kehittämishanke. Hankkeen tavoitteena on saada urheiluseurojen.
TUME II / Tilastollinen osuus Tilastollinen riippuvuus
Luokan määrittely class-määreellä tMyn1 Luokan määrittely class-määreellä Luokan määrittely tarkoittaa luokan tietojäsenten esittelyä ja jäsenfunktioiden.
ComPa- projektin lopetusseminaari Muurmansk HANKKEEN TEORIAA - TOIMINTATUTKIMUS JA PRAGMATISTINEN FILOSOFIA KOULUTUKSEN KEHITTÄMISESSÄ KYÖSTI.
 Tutkimuksemme kantavana ajatuksena on uskomus siitä, että yhdistämällä matematiikan opetus johonkin konkreettiseen asiaan saavutetaan syvällisempää.
TEORIALÄHTÖINEN (eli MÄÄRÄLLINEN TUTKIMUSPROSESSI
Metsänhenkeä etsimässä Prosessikuvaus Metsänhenki-naamiosta Katariina Kinnunen 2007.
Työn suunnittelu. 1 VAIHE: Hahmotus / mietintä. Mitä tehdään, Ideointia eril. työaiheista (ope ja lopuksi oppilas) Mitä tehdään, Ideointia eril. työaiheista.
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Uhkakuva rautalangasta vääntäen ja pari täydentävää kysymystä.
Matematiikka ja fysiikka AUTO-ALA
Iida Salminen & Laura Päärni, VAKA-12C
Validiteetti ja reliabiliteetti
Haluatko osallistua Suomen judon strategian muovaamiseen ja toteuttamiseen? Tässä yksi tapa.
Mittalaitteen tarkkuus Kun T-dataloggeri on Matlab-havainnollistusta myöten valmis…: Yleismittarien vertailua
Oodin versio 3.1 1Opiskelijarekisteri.
Yleistä tutkimuksesta
Silmän käyttäytymisen tutkimus ja sovellukset Veikko Surakka Tampere University Computer Human Interaction Group.
Pituus- ja paksuuskasvu
TVT projekti esikoululaisille
1. Probleema –Onko täysikuu yhtä korkealla ollessaan eteläisellä taivaalla sekä kesällä että talvella?
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Funktio.
Toimintaohjeet opelle
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
KASVIVÄRJÄYS Näin värjätään suomenlampaan villaa kasveilla.
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
Suuttumuksen hallinta
Lehmätutkimus - Väitetään että lehmät tuottavat enemmän maitoa, kun niille soitetaan musiikkia. -
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Tutkimussuunnitelma Jaakko Seikkula
Y56 Luku 21 Yrityksen teoria: kustannuskäyrät
TE3 - TUTKIMUS 1-3 hlö:n ryhmissä JOKIN TERVEYSTOTTUMUS
P05 ja P06 toimintasuunnitelma
IHMISEN ELÄMÄNKAARI JA KEHITYSPSYKOLOGIAN TUTKIMUSMENETELMÄT
Luonnontiedeaiheinen projekti
Tiedeprojektin otsikko
R6: IKÄNÄKÖKULMA - TUTKIMUSSUUNNITELMA
kolme pistoa 1. Ristipisto (Cross stitch): kuvaohje
Kieli, kirjallisuus ja identiteetti
3. Terveystottumusten tutkiminen
Kenttätutkimus Miia ja Milla.
Tutki mikä vaikuttaa hiekan lämpenemiseen
TE3- seurantatutkimus Seurantajakso n. 1 viikko ( )
Arvioinnista arkipäivää
Työikäisten kuntoutus
Esityksen transkriptio:

Kasvatustyön suunnittelu ja toteutus (ryhmissä) Tehdään kaksi erillistä, mutta yhtäaikaista työtä. Työselosteet tulevat osaksi tutkimuskansiota. Selosteet tekevät kaikki, vaikka työ muutoin toteutetaan ryhmissä.

KASVATUSTYÖ I Ensimmäinen työ on kaikille samanlainen Tehtävänä on kasvattaa mung-papuja suurimman osan ajan kurssista. Seurataan ja raportoidaan niiden kasvua. Mitä pitempään kasvit ovat hengissä sitä parempi on arvosana. Huomioon otetaan myös se, miten hyvävoimaisia kasvit ovat.

KASVATUSTYÖ II Tarkoituksena on tutkia mung-papujen itämistä ja kasvamista erilaisissa olosuhteissa. Suunnittele tutkimus, jossa tutkit jotain ominaisuutta mung-papujen kasvamisessa. Mieti siis millaisia asioita kasvit tarvitsevat kasvamiseen (=yksi muuttuja: valo, kosteus, lämpötila…) Laadi tarkka suunnitelma siitä, mitä tutkit ja miten aiot sen toteuttaa.

OMAN KASVATUSTYÖN SUUNNITTELU II Millaisia toimenpiteitä joudut tekemään, jotta tutkimus olisi luotettava? Huomaa, että joudut valmistamaan myös jonkinlaisen kontrollitutkimuksen = vertailtava näyte. Kerro myös, miten aiot kontrolloida ja havainnoida tutkimustasi.

Tehtävä liitetään tutkimuskansioon Työstä I tehdään alkuselostus eli tarkasti se, mitä on tehty. Tämän jälkeen raportoidaan, mitä toimenpiteitä on tehty kasvatuksen aikana (veden lisääminen jne.) mahd. tarkasti esim. kerran - pari viikossa. Myös pavun pituus ja valittujen lehtien pituus ja leveys mitataan ja merkitään muistiin. Lopuksi raporttiin tehdään yhteenveto kokeen onnistumisesta ja piirretään kuvaajat mitatuista arvoista. Työstä II tehdään myös alkuselostus, mitä kokeessa aiotaan tutkia SEKÄ laaditaan hypoteesit (=tutkimussuunnitelma) Seurataan koetta ja tutkitaan kasvien elinvoimaisuutta eri olosuhteissa (varren pituus, lehtien koko, kunto…). Tehdään myös tarvittavat toimenpiteet ja merkitään ne raporttiin. Lopuksi tehdään tulokset kokoavat kuvaajat sekä johtopäätökset eli selitetään, mistä tulokset voisivat johtua. Lisäksi pohditaan hypoteesien paikkaansa pitävyyttä ja mahdollisia virhelähteitä.