Koulutus & neuvonta TudaTupa jatkosuunnitelmat. Koulutus – miten edetään? Ensimmäiseksi tarvitaan työpajat, joissa laaditaan koulutusstrategia ja perusmateriaalit.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Läpäisyn tehostamisohjelman työseminaari Suunnitelma määrällisestä seurannasta Tampere
Advertisements

MASTO-Finna ja tiedonhankinnan ohjaus
Kampusten julkaisuarkistoyhteistyö Kumpulan tiedekirjasto Terveystieteiden keskuskirjasto Viikin tiedekirjasto Timo Aalto /
AFO-yhdistelmäontologia Sisällönkuvailun asiantuntijaverkoston kokous Esko Siirala Helsingin yliopiston kirjasto,
Kansainvälisen henkilöstön palvelut - Helsingin yliopiston kampusmalli Kv-hallinnon kevätpäivät Roundtable 11 Päivi Tauriainen
Tudatupa Esittely, tulokset ja jatkoehdotukset Mari Elisa Kuusniemi.
Tutkimusdatapalvelut
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
TTL Sosiaalisessa mediassa
Lähipäivä T Business process development methods 1.
Kolmas sektori ja koulutus kotouttajana
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
2. Vuokaaviot.
AFO-yhdistelmäontologian laatiminen Sisällönkuvailupäivä Päivi Lipsanen Helsingin yliopiston kirjasto, Viikin kampuskirjasto.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Kansallinen digitaalinen kirjasto Pitkäaikaissäilytys Kirjastoverkkopäivä Esa-Pekka Keskitalo.
Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
1 Tuotokset Päätösseminaarin ryhmätyöt Ohjusrukkanen loistava! Foorumi tavata verkostoa (pienemmässä mittakaavassa, kuin verkostopäivillä) a kuulla ”kentän”
1 Hannu Pirkola, kaupunginjohtaja, Saarijärvi MAAKUNNALLINEN KUNTA- JA PALVELURAKENNE- SEMINAARI JYVÄSKYLÄ PAVILJONGISSA SEMINAARIN TEEMA: Perusterveydenhoitoon.
Case TOPPIS Ammattiopisto Lappian kokemuksia työpajojen kanssa tehdystä yhteistyöstä Sanna Laihinen.
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
OPISKELIJAN ITSEARVIOINNIN OHJAUS. ITSEARVIOINTI PERUSTUU SÄÄDÖKSIIN  opiskelijan itsearviointia säätelee laki ammatillisesta koulutuksesta (2005) 
Metalliteollisuuden yritysten ja aikuiskoulutuskeskusten verkosto (METEKADULT) TYKE –projekti Väliraportti.
TUME II / Tilastollinen osuus
Copyright VirtuaaliAMK 1 Kirjastopalvelut osana Virtuaaliammattikorkeakoulua –projekti
Käsikirjoitus oppimisaihiotuotantoa varten. Perustiedot Tuotantorenkaan nimi: Koordinaattori: Teema: Tämän teeman oppimisaihioilla tuotettavat opintopisteet:
Systemaattisen tiedonhankinnan perusteet
Professori Pekka Kauppi, Bio- ja ympäristötieteiden laitos, HY: Miksi yliopistotutkija tallentaa julkaisuarkistoon? JULKAISIJAN ILTAPÄIVÄ 2007 Julkaisuarkistojen.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi AIKIS -hanke Teknisen toimivuuden määrittelyt Keskustelun pohjaksi
Tutkimusdatan varastointityyppejä Joka portaalla tulee lisää ominaisuuksia. Alemmilla portailla mainitut asiat sisältyvät ylempiin. Datasetti kuvaillaan.
Missä mennään  Paikkatietoon pohjautuvan tiedonkeruu/oppimisympäristön tavoitteena on perustaa "Mobiili Herbaario", jonka kasvit ovat luonnossa.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Viestintä- ja koulutushaasteet kuvailun muutoksessa Kildan ohjausryhmä Marja-Liisa Seppälä.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Virtuaali-informaatikkojen tapaaminen Tampere,
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Tutkimusdatapalvelut. Kehitystyön periaatteita Ketterän kehityksen periaatteet Jatkuva kehittäminen Tiivis yhteistyö sidosryhmien kanssa Datalab työpajat.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Opettajatutoreiden info Opiskelijoiden kansainvälistymistä tukevat mahdollisuudet tekniikan yksikössä Tekijä, pvm.
Copyright VirtuaaliAMK 1 Verkkokirjastopalvelut osana Virtuaaliammattikorkeakoulua –projekti Kaisa Rissanen Ammattikorkeakoulukirjastojen johtajien kokous.
IL-koulutus Viikin tiedekirjastossa
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Nuorisovaihto Hakuprosessi
Informaatioteknologian tiedekunta Jyväskylän yliopiston laadunvarmistus IT-tiedekunnan.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Tietotekniikan laitos Jaana Markkanen Tiedonhankintaidot ITKC41.
1 Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan? -Pyritään haastatella mahdollisimman erilaisia ihmisiä (nuoria, vanhempia, etninen tausta, uskonto tausta) 2 Millainen.
KOHAA! Leena Kinnunen ja Mikko Paajala Rovaniemen kaupunginkirjasto – Lapin maakuntakirjasto Lapin kirjastokokous
AVOIMEN TIETEEN OSAAJAKOULUTUS: TUTKIMUSHALLINTO JA -PALVELUT EEVA NYRÖVAARA.
MONIEN MAHDOLLISUUKSIEN OPPISOPIMUS Etelä-Pohjanmaan maakuntaopo-päivä / Tarja Puskala, projektikoordinaattori Puh
KAINUUN NUORTEN TIETO- JA NEUVONTAKESKUShanke
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 Sedussa Dialoog.
Opintojen ohjaus –kehittämishanke Oulun yliopiston kirjastossa Jani Sassali, informaatikko Oulun yliopiston kirjasto
Tietovarastoforum IX Iltapäivän keskustelumuistio 1.
PELASTUSTOIMINNAN JÄRJESTELYT SISÄVESIALUEILLA
Hyvikset eli hyvinvointineuvojat
Informaatikot Päivi Kanerva ja Minna Toikka
Prosessi- ja ympäristötekniikan perusta
R6: IKÄNÄKÖKULMA - TUTKIMUSSUUNNITELMA
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
Melindan laatuohjelma Käytännön toimenpiteitä
Opetussuunnitelmatyö
Tapahtuman järjestämisen työpaja Combo -hanke MORO!
Mitä palveluja kirjasto tarjoaa tutkielmantekijöille?
Tekniikan yliopistokoulutusta kehittämässä 12. 5
Suomen Jääkiekkoliitto / Pekka Peltola
Tekniikan yliopistokoulutusta kehittämässä 12. 5
Tule mukaan päätöksenteon koulutukseen
Avoimen tuotteenhallinta sekä avoimen ja yhteisen rajapinnanhallinta Koulutusmateriaalin sisältö Verkkomateriaali.
Esityksen transkriptio:

Koulutus & neuvonta TudaTupa jatkosuunnitelmat

Koulutus – miten edetään? Ensimmäiseksi tarvitaan työpajat, joissa laaditaan koulutusstrategia ja perusmateriaalit koulutuksia varten – Työpajoihin mukaan viestinnän, tekniikan ja koulutuksen osaajat Koulutusmateriaalien luonnista: – Tarkoituksena on, että tehty perusmateriaali soveltuu yleisesittelyksi ja kullakin tieteenalalla voidaan sen pohjalta ja sen lisäksi tehdä oma tarkempi materiaalinsa. – Kootaan yhteen hyviä esimerkkejä – Tallennetaan koulutusmateriaali ja esimerkkipankki johonkin yhteiseen paikkaan (esim. Groups). Koulutuksessa tärkeää: – Yleisesittelyiden kanssa pyritään kanssa osaksi tiedekunnan koulutuksia ja tilaisuuksia, mieluummin kuin lähdetään järjestämään erillisiä tutkimusdatatilaisuuksia. – Koulutuksissa mukana myös TiKen ja lakipuolen edustajat – pyritään tavoittamaan opiskelijat mahdollisimman varhaisessa ja otollisessa vaiheessa, niin että tutkimusdata-asiat yhdistyisivät luontevasti opiskelun eri vaiheisiin. Huom: perusteilla olevat tutkijakoulut! – Integroidaan tutkimusdata-asiat kirjaston koulutuksiin: refworks & dataan viittaaminen, tiedonhankinnan koulutus &tutkimusdatan peruskäsitteet, miten tutkimusdataa haetaan yms., aihealueen tietokannat (viite- ja tutkimustietokannat) – Räätälöityjä koulutuksia tutkimusryhmille yms. Etabloituneissa ryhmissä voisimme myös käydä itse oppimassa heidän käytännöistään. Benchmarking.

Neuvonta Tutkimusdatapalvelut infomateriaaleihin (esim. kirjaston esitteisiin osaksi palveluvalikoimaa) Käytännön neuvontatyön järjestäminen – Mihin otetaan yhteyttä? Vaihtelee kampuksittain. Terkossa informaatikot, miten Kumpula, Viikki, keskusta?