Kosmetiikka/naiset Naisten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä.
Advertisements

Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
Aikakauslehtien mielipidevaikuttajat, WOM KMT Kuluttaja 2013 Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 • Vastaajamäärä N = • Toteutus nettikyselynä
Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin.
Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja kevät 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on Aikakausmedian.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Pukeutuminen KMT Kuluttaja 2008 Pukeutumisväittämien ryhmittely Pukeutumiseen liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin.
Joulututkimus Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten jouluun liittämiä ajatuksia Stressiä aiheuttavat tekijät Lahja toiveet ja ajatellut joululahjat.
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu / Otsikko Arial Bold 32 pt Alaotsikko Arial Regular 18 pt, esim. esiintyjän nimi.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Autot KMT Kuluttaja 2008 Auto väittämien ryhmittely Autoon liittyvien väittämien ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian.
Suomalaisten suhtautuminen autoihin ja autoiluun KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Pukeutumisen kuluttajaryhmät Asialliset pukeutujat 25 % Käytännölliset 30 % Intohimoiset shoppailijat 23 % Nuoret huolettomat 21 % Lähde: KMT Kuluttaja.
LAMK Outdoors Finland Etelä Aktiviteettisivuston lanseeraustutkimus 2013 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
3. LAADULLISTEN VASTAUSTEN RAPORTOINTI. Väittämien keskimääräiset osuudet kaikista lehdistä.
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
Tiedonhakutehtävä Niina Kostiainen, T11ANM.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Index-sivu Otsikko 1 Kirjoittaja Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec tin… Otsikko 2 Kirjoittaja raesent.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Palautetta opetuksestasi – WebOodi-järjestelmän käyttö tiedekunnassa Opetuksen päivä 2006 Matti Aarnio / TUKE.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
1 Esityksen otsikko tulee tähän Alaotsikko päivämäärä Esityksen pitäjä.
©TNS 2013 Finder Sivustolla kävijöiden profiilikuvaus Elokuu 2013.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
Sanomalehtien Liitto © TNS Kuinka tärkeää tiedon luotettavuus on netissä vuotiaat, N=554, % ”Kuinka tärkeää tiedon luotettavuus on sinulle NETISSÄ?
Jaana Kurjenoja Suomalaiset kuluttajina Virossa.
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
VIPU ESITYKSEN OTSIKKO Arial 28pt Bold
OTSIKKO TÄHÄN Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim.
Otsikkoa otsikkoa otsikkoa otsikkoa otsikkoa otsikkoa Arial 100 pt / riviväli 110 pt Vihreää pohjaa käytetään TKI-toiminnan, hankkeiden ja YAMK-tutkintojen.
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
OTSIKKO TÄHÄN Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim.
Alaotsikko Arial Regular 18 pt, esim. esiintyjän nimi
Tuottajan nimi Logo Tuote 1 Tuote 2 Tuote 3 Tuote 4 Tuote 5
Tuottajan nimi Tuottajan nimi Logo Logo
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Etunimi Sukunimi 000 Ehdokkaan slogan tähän, lorem ipsum
YHTEENVET-OESITYKSEN OTSIKKO
Pääotsikko.
Verkkosuunnittelija, kehittäjä
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
JUHLIEN VALOKUVA-ALBUMI.
TYÖKOKEMUS KANSAINVÄLINEN KOKEMUS Yrityksen nimi | Työnimike
TITLE GOES HERE Your Subtitle LOREM IPSUM DOLOR LOREM IPSUM DOLOR
OTSIKKO LOREM IPSUM DOLOR
YHTEENVETOESITYKSEN OTSIKKO
Lehden pääjutun otsikko
Esityksen transkriptio:

Kosmetiikka/naiset

Naisten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian omista KMT Kuluttaja 2008 kysymyksistä. Ryhmittelyssä etsittiin mahdollisimman homogeenisia, toisista ryhmistä mahdollisimman paljon poikkeavia ryhmiä miesten ja naisten osalta omina kokonaisuuksinaan. Neljä vastaajaryhmää erottautui naisten kohdalla toisistaan ja ne nimettiin seuraavasti: Ryhmät: •Himoshoppaajat 21 % •Käytännölliset 40 % •Impulsiiviset kokeilijat 19 % •Merkkiuskolliset 20 % Seuraavilla sivuilla esitellään näiden ryhmien tyypillisimpiä piirteitä.

Naisten kosmetiikka Himoshoppaajat 20 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Hemmottelen itseäni ostamalla ihonhoito- ja kosme- tiikkatuotteita - Uutuudet kosmetiikassa kiinnostavat minua - Saatan ostaa useita eri kosmetiikkatuotteita samaan tarkoitukseen Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita vain, kun tarvitsen uuden tuotteen loppuneen tilalle Ovat keskimääräistä useammin: • vuotiaita • taloudet tulot yli e / vuosi • toimihenkilöitä Rahankäyttö: Himoshoppaajat käyttävät rahaa euromääräisesti keskimääräistä ihmistä enemmän kosmetiikkaan, vaatteisiin/asusteisiin, kenkiin, laukkuihin, kelloihin ja koruihin Käytännölliset 37 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita vain kun tarvitsen uudentuotteen loppuneen tilalle - En osta kosmetiikkaa lainkaan tai lähes lainkaan Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista kosmetiikkaan: -Hemmottelen itseäni ostamalla ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita -Ostan kalliitakin ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita, jos katson tarvitsevani niitä Rahankäyttö: -Käytännölliset käyttävät euromääräisesti keskimääräistä ihmistä vähemmän rahaa kosmetiikkaan, kelloihin ja koruihin

Naisten kosmetiikka Merkkiuskolliset 19 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Kosmetiikassa ja ihonhoitotuotteissa suosin muutamaa merkkiä - Vain pieni ehostus riittää arkikäytössä - Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita vain kun tarvitsen uudentuotteen loppuneen tilalle Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Ostan useimmiten sellaisia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita, joita ystävät, tuttavat tai perheenjäsenet ovat suositelleet Ovat keskimääräistä useammin: • vuotiaita Impulsiiviset kokeilijat 17 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Puhtaus on riittävää ihonhoitoa - Hiustenhoidoksi riittää mielestäni säännöllinen pesu - Meikkaan vain juhliin tai erikoistilaisuuksiin - Hyvännäköiset tuotteet/pakkaukset saavat minut usein kokeilemaan tuotetta - Luotan kosmetiikkaostoksissa myyjän ammattitaitoon - Ulkonäkö on minulle tärkeää Ovat keskimääräistä useammin: • vuotiaita • työntekijöitä

6 Lorem ipsum • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit • Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua • Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat Lorem ipsum dolor sit amet. KMT Kuluttaja 2008 % Suhtautuminen kosmetiikkaan -ryhmittely Ryhmien profiilit, %

Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja 2008 KaikkiHimoshoppaajatKäytännölliset Impulsiiviset kokeilijat Merkki- uskolliset Ulkonäkö on minulle tärkeää Puhtaus on riittävää ihonhoitoa Hoidan ja puhdistan ihoani säännöllisesti ihonhoito- ja puhdistustuotteilla Kosmetiikkatuotteet auttavat minua näyttämään hyvältä Nuorentavat ihonhoitotuotteet ovat mielestäni tarpeettomia Käytän silloin tällöin kosmetologi-/ kauneushoitopalveluja Hemmottelen itseäni ostamalla ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita Hiustenhoidoksi riittää mielestäni säännöllinen pesu Käytän säännöllisesti hiustenhoidon ja muotoilun erikoistuotteita Naiset meikkaavat mielestäni usein turhaan Ilman meikkiä tunnen itseni 'alastomaksi' Meikkaan vain juhliin tai erikoistilaisuuksiin Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja 2008 KaikkiHimoshoppaajatKäytännölliset Impulsiiviset kokeilijat Merkki- uskolliset Vain pieni ehostus riittää arkikäytössä Tuoksut ja/tai hajuvedet ovat olennainen osa arkeani Uutuudet kosmetiikassa kiinnostavat minua Ostan vain sellaisia kosmetiikkatuotteita, joita ei ole testattueläimillä Suosin luonnonkosmetiikkatuotteita Ostan vain hajusteettomia kosmetiikka- ja ihonhoitotuotteita En osta kosmetiikkaa lainkaan tai lähes lainkaan Kosmetiikassa ja ihonhoitotuotteissa suosin muutamaa merkkiä Kosmetiikkaostoksissa tuotteen laatu on tärkeintä Ostan lähinnä edullista kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita vain kun tarvitsen uudentuotteen loppuneen tilalle Ostan kalliitakin ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita, jos katson tarvitsevani niitä Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja 2008 KaikkiHimoshoppaajatKäytännölliset Impulsiiviset kokeilijat Merkki- uskolliset Saatan ostaa useita eri kosmetiikkatuotteita samaan tarkoitukseen Teen usein kosmetiikan heräteostoksia Hyvännäköiset tuotteet/pakkaukset saavat minut usein kokeilemaan tuotetta Luotan kosmetiikkaostoksissa myyjän ammattitaitoon Ostan useimmiten sellaisia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita,joita ystävät, tuttavat tai perheenjäsenet ovat suositelleet Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita lähinnä kosmetologilta tai kosmetologin suosituksesta Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita useimmiten apteekista Ostan ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita joskus postimyynnistä tai verkosta (internet) Ostan hiustenhoito- ja muotoilutuotteita pääasiassa päivittäistavarakaupasta Olen ostanut kosmetiikkaa mainonnan perusteella Erittäin/melko hyvin vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Kosmetiikka / naiset KMT Kuluttaja 2008 HimoshoppaajatKäytännölliset Impulsiiviset kokeilijat Merkki- uskolliset Kaikki Perhelehdet Naisten yleislehdet Naisten erikoislehdet Asuminen, rakentaminen Autoilun ja tekniikan lehdet Harrastelehdet Tiede- ja kulttuurilehdet Lasten ja nuorten lehdet Tietotekniikka- ja pelit –lehdet Talous- ja yrityselämän lehdet Ammattilehdet Asiakaslehdet Klustereihin kuuluminen lehdittäin (lukijoista %) (n=2639) Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Kosmetiikka / naiset KMT Kuluttaja 2008 KaikkiHimoshoppaajatKäytännölliset Impulsiiviset kokeilijat Merkki- uskolliset Perhelehdet Naisten yleislehdet Naisten erikoislehdet Asuminen, rakentaminen Autoilun ja tekniikan lehdet Harrastelehdet Tiede- ja kulttuurilehdet Lasten ja nuorten lehdet Tietotekniikka- ja pelit – lehdet Talous- ja yrityselämän lehdet Ammattilehdet Asiakaslehdet Lehtien lukijapeitto (%) klustereittain (n=2639)