FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus 1.9.2011. Sisältö • Visiointipäivän 18.5.2011 satoa • ACSI leirin tuloksia • Miten jatketaan eteenpäin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
– Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana
Advertisements

Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
Oppimisaihiot ja standardointi Harto Pönkä,
Tutkimus- ja kehittämisprosesseja keväällä 2012 Heikki Hannula.
W w w. h a m k. f i Hamkin kirjaston e-aineistot verkko-opetuksessa Nelliportaali, e-aineistojen käyttöoikeudet ja aineiston linkittäminen.
KIELIKOULUTUSKESKUS – LANGUAGE CENTRE PDP- Professional Development Plan kieltenopettajien ammatillisen kehittymisen työkaluna Minna Scheinin
Kansainvälinen yhteistyö: CILIP- Yliopistokirjastojen neuvoston kv- kirjeenvaihtajat Päivi Helminen.
FUAS Virtuaalikampus.
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
JULKAISUJEN HALLINTA Turun yliopiston tutkimustietojärjestelmässä INA:n syysseminaari Jukka Rantasaari Tieteenalakirjaston päällikkö.
Kohtaava Kohtaaminen (vertaisuus) Käytännöllisyys Motivaatio & Innostus Viihtyvyys Oppiminen.
FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus Työryhmän jäsenet  Eva Forssén Laurea  Kari Kataja HAMK  Antti Kauppi FUAS-liittouma  Pirjo Kuisma.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 A-KIT Agora Exploratory Environment for Knowledge Discovery Timo Aittokoski Olli Hokkanen Tommi Kärkkäinen.
S09-10 Onki-palvelut verkkoportaalissa Spring 2009 Erik Fallenius.
PETS Leppävaaran Laurea Tervetuloa – Välkommen – Welcome Rehtori Pentti Rauhala, Laurea.
Sosiaalinen median käyttö mat-fys- kem opetuksessa PLE Personal Learning Envirement.
WBL–TOI Manual -projekti Development of work-based learning by transferring existing good practices in Common Quality Assurance Framework 2008−2010 Project.
FUAS Virtuaalikampus.
The Objective of e-Xcellence The project goal is to set a standard for Quality in e-learning. The main objective of the project is to contribute to the.
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
HELSINKI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Hunch A Tool of an Intelligent Tester Juha Itkonen & Mika Mäntylä SoberIT TKK.
TUTL-sparrausprosessi syksy 2014
Tietoisku: Eurooppalainen ekosysteemiarvio (WG MAES – Mapping and assessment of ecosystems and their services ) Petteri Vihervaara, SYKE/ LK, Helsinki.
EWorking, eLearning käytännöt TKI:n ja opetuksen integroinnissa Leena Vainio, HAMK
Irmeli Sinkkonen TkL, tutkija
Customer projects integrated within curriculum at Media Engineering programmes Erkki Rämö EVTEK University of Applied sciences R&D Seminar Case:
Opettaja ja kansainvälinen PBL –perustainen verkko-opetus Irmeli Ahonen THM, fysioterapeutti
Avaussanat – UCEF Markku Markkula: Yliopistollisen aikuiskoulutuksen erityishaasteet Taloudellinen perusta on saatava kestäväksi –Nykyiset markkinat.
SoberIT Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon instituutti TEKNILLINEN KORKEAKOULU T Käyttöliittymien ja käytettävyyden seminaari Kontekstiherkkyydestä.
VliSS-virtual laboratory in survey sampling Risto Lehtonen Jyväskylän yliopisto Matematiikan ja tilastotieteen laitos TieVie-seminaari Jyväskylä.
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
SISÄPIHOJEN SUUNNITTELU HS – Space - Laine Anni - Terävä Jaana.
Suomalaisen ammatillisen koulutusosaamisen vienti
Callidus-tutorointi pähkinänkuoressa
Student Feedback RESPONDENTS BY DEGREE STUDIES, N=1303 D EGREE STUDIES N UMBER HEALTH CARE AND SOCIAL SERVICES DEGREE.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
AYY goals for Municipal Elections Presentation to council Council meeting Säde Palmu,
Suomi 1A Tiistai 21. kesäkuuta 2016 Juhannus. Juhannus – Midsummer Yötön yö Juhannustanssit (We love Helsinki) Mökki Kokko.
Overvieuw of Vegetables and Fruit Import to Finland and Quality Requirements Inex as Purchasing Company Inex Quality Policy Quality Requirements Quality.
JY opiskelija- lähettiläät. Opiskelijalähettilästoiminta Lähettilästä 2011 huhtikuusta alkaen: Verkossa (Plonesivu, Facebook-sivut ja - ryhmät,
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
TOMY/H3-jakson artikkelit kl 2017 opetuskokeilun suunnitteluun (artikkelit myös Moodlessa liitetiedostoina) Tutustu johonkin tutkivan oppimisen lähestymistapaan.
IMMIGRATION TO RUSSIA / FINLAND
Healthy Cities konferenssi
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Markkinoiden juridinen toimintaympäristö Luento 4
European Voluntary Service
IT Tutorial Ari Hovila, Jukka Kohtanen Autumn 2016
Yhdessätekemistä yli rajojen
GLOBAL SUMMIT OF INNOVATION ECONOMY CREATORS MOSCOW
Toiminta-arkkitehtuurin palvelut
ARCTIC MATERIALS TECHNOLOGIES DEVELOPMENT
" Opettajan näkemys korkeakoulujen IT-palvelusta "
Optional A2 languages.
Bioanalytiikan/radiografian kliinisen asiantuntijan tutkinto-ohjelma Bioanalyytikko (ylempi AMK)/Röntgenhoitaja (ylempi AMK) 30 op Alakohtaiset ammatilliset.
Mikko Keränen Director RDI
Lahden seudun radanvarren kehitys- ja toimintaympäristön vahvistaminen – projekti esittäytyy Päijät-Hämeen liitto Pekka Komu Lahti Region Development.
Digitaalisaation mahdollisuudet teollisuudessa
NOFCA Meeting Stockholm NOFCA Meeting Stockholm
Rehabilitative work experience in hämeenlinna prison
Management review 2015 Learning and Teaching Course feedback 2014 Bachelor graduates feedback 2013 Master graduates feedback 2014 Career and employment.
Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
Lecture slides start on the next page.
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
LIBRARY RESEARCH SUPPORT Introduction to doctoral training 15. 3
New digital solutions for lifelong learners
Esityksen transkriptio:

FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus

Sisältö • Visiointipäivän satoa • ACSI leirin tuloksia • Miten jatketaan eteenpäin

Millainen CAMPUS ? Kohtaamispaikka Meeting place Yhteiset ePalvelut Common eServices Easy to use /Helppokäyttöinen Handy Reaalimaailmaan kytkeytyvä Connected with the real world Physic Virtual (Visiointipäivän kooste)

Kohtaava Kohtaaminen (vertaisuus) Peer learning Käytännöllinen Practicality Motivaatio & Innostus Motivation & Enthusiasm Viihtyvyys Satisfaction Pleasant/Attractive environmet Millainen oppimisympäristö ?

Virtual Campus is: • Connected to both physical and virtual environments (blended working and learning) • Usable & user driven • Mobile & accessible • Inspirational and attractive • Cost-effective / Value-added • Developing smart region • Interactive • Open, flexible, scalable

VISION The Virtual Campus extends your possibilities for learning, studying, regional development, open innovation and building international competitiveness with tailored interfaces based on your own choosing.

Portal of courses Quality assurance and assesment (portfolios, feedback..) Innovation tools Internationality Learning Objects Open educational resourches (OER) Collaboration PLE –studies, work, leisure time, hobbies Virtual coaching and mentoring services eLiBRARY FUAS Virtuaalikampus -Opiskelijalle - opettajalle - amkin työntekijälle - yhteistyökumppanille ePalveluja Virtuaalikampuksella

Miten tästä jatketaan? • Konkretisoidaan mitä kaikkea ePalvelut sisältävät • Rakennetaan Demo (esitellään lokakuussa) – demo tehdään käytössä olevilla työvälineillä: Kyvyt.fi ja Google.docs • Jatketaan ACSIssa koottua nykyisten työvälineiden demoamista uaalikampus/Home • Kootaan tietoa käyttäjiltä (kesätarjonnan palaute)

Miten tästä jatketaan? • Tuetaan lukuvuoden aikaisen liikkuvuuden toteutumista • Benchmarkataan hyviä käytäntöjä – – – Vierailu Open University • Rakennetaan EU-hanketta • Näytään eri kanavilla – –