Yhdistyksen markkinointi

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Suuri sosiaalinen innovaatio
Advertisements

Vanhustyön keskusliitto kolmannen sektorin toimijana
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Rohkeus toimia Keski-Suomen MS-yhdistys ry
Toimintavuoden 2011 keskeiset toiminnot. Epilepsialiiton strategia vuoteen 2010 • Avoin suhtautuminen epilepsiaan ja sen monimuotoisuuteen • Laadukas.
HALLITUKSEN JÄSENTEN TEHTÄVÄT YHDISTYKSESSÄ
BPW Finland Hallituksen esitys toimintasuunnitelmaksi 2013 Leena Roivas Puheenjohtaja
Markkinointi KJT-Johtokunta Open
Syksy 2011/Pirjo Kinnunen. Miten hanke etenee? IdeointiSuunnittelu KäynnistysToteutus TUOTOS PäättäminenArviointi Käyttöön otto ja seuranta.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTON AVOIN YLIOPISTO Aikuiskoulutuksen laatuyliopisto IKÄÄNTYVIEN YLIOPISTON VALTAKUNNALLINEN KEHITTÄMISHANKE, osa II ”Oikeus.
ILO ELÄÄ JÄRJESTÖISSÄ – Pohjois-Karjalan järjestöpäivät , Kitee PALAUTTEEN PURKU Hanna Kääriäinen 2013.
Mäntsälän Kokoomus ry Toimintasuunnitelma 2014
Tunnemmeko jäsenemme? Järjestöpäivät Etappi 1: Rekrytointi.
Epilepsia: erillaista tositarinaa -kampanja.
Raahen Psyyke ry.
Tukitoimintaa syömishäiriötä sairastaville ja läheisille
Videoneuvottelufoorumi. Mikä on videoneuvottelufoorumi  Videoneuvottelufoorumi on kansallinen yhteistyöalusta yksityisen ja julkisen sektorin toimijoille,
Yhteispalvelupisteet vapaaehtoistoiminnan tiedottamisen ja vapaaehtoisten tukemisen paikkoina? Sirpa Sulku & Anu Kari
TTL Sosiaalisessa mediassa
BPW Finland UUSIA AJATUKSIA TOIMINNASTAMME - MITEN NE TOTEUTETAAN Leena Roivas Puheenjohtaja
Seinäjoen kv-kevätpäivät Roundtable 5 Ulkomaisten harjoittelijoiden markkinointi työnantajille Ira Leväaho, Helsinki Education and Research Area.
Toimintasuunnitelma 2010 Draft 1.0 AYYE iltakoulu
Kuka vaikuttaa Kansalaisosallistuminen seutukehittämisessä Uudenmaan sosiaaliturvayhdistys ry Seutuverkostokehittäjä Anne Aholainen.
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
VANHUSTYÖN KOULUTUSOHJELMAN YHTEINEN LUKUVUODEN AVAUS SV08S1 SV09S1 SV10S2A SV10S2B SV11S2.
Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne
Teemme tulevaisuutemme - yhdistyskierros syksy 2014.
Uusi, yhteinen yhdistys – AKKL&KJY 1/3 1.Toiminta-ajatuksena parantaa ammatillisen koulutuksen järjestämisedellytyksiä. Ammatillisen koulutuksen laadun.
TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2012 Yhdistyksen 25. toimintavuonna painopisteinä ovat edelleen valtakunnalliset jätehuoltopäivät ja niiden yhteydessä pidettävä.
TOIMINNAN PAINOPISTEET 2014 JYTYLIITTO ITÄ-SUOMI ALUEHALLITUS, Liite 2.
Kokemuskenttä - Nyt ja tulevaisuudessa
Strategiset tavoitteet Käytämme monipuolisesti ammattiyhdistystoiminnan keinoja jäsenten asioiden ajamiseen. Vaikutamme luottamusmiesjärjestelmän toimivuuden.
S UOMEN P AINILIITTO RY Suomen Painiliiton tiedotusstrategia tiedotus- ja huomionosoitusvaliokunta.
Vertaisohjaajatoiminta. ” Olen kuin yksi noista tiilistä. Tarvitsen ympärilleni toisia tiiliä, jotka ovat samanlaisia kuin minä, tarvitsen niitä tuekseni.
Työllisyysportti – työväline työllisyydenhoidon toimijoille
Suomen Latu Liity – se kannattaa. Suomen Latu on ulkoilun kattojärjestö Suomen Latu on retkeilyn edistäjä, ulkoilun asiantuntija ja kaikille avoin järjestö.
Viestintäsuunnitelma
Alueellisen toiminnan kehittäminen  Tietoon ja tiedon jakoon selkeyttä  Ohjausryhmä keskeinen toimija alueen koordinoinnissa ja markkinoinnissa  Uusia.
Toimintasuunnitelma Piirifoorumi Toimintasuunnitelma Esko Hietanen2 Perusteet TS:aan Kv. Pres Joe Prestonin ajatukset ja tavoitteet LL/Toronton.
Muistiliitto ry Muistiluotsit verkkoja kutomassa VISIO Vuoteen 2010 mennessä luodaan maan kattava asiantuntija- ja tukikeskusverkosto, jonka avulla vapaaehtoistyö.
pk Sopimusvuori ry & Sopimusvuorisäätiö Järjestö Sopimusvuori ry & Sopimusvuorisäätiö palveluntuottaja päivittäin yli 600 kuntoutus- ja hoitopaikkaa.
Tulevaisuutta rakentamassa -alueelliset järjestöpäivät TERVETULOA.
Kirjastopalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö 1.Päivitetään keskeiset palveluketjut 2.Palveluketjut toimivat osana.
Kohti yhteistä tavoitetta – liiton hallituksen ja yhdistysten välinen yhteistyö Kuurojen liiton hallitus Tiina Eskelinen Iso-Syöte Kuurojen Liitto.
Metropolian Alumnit Konseptisuunnitelma. Nykytilan kuvaus -Teksti sijoitettu suoraan navigaation otsakkeisiin -Epämielekäs -Ei erotu Metropolian omista.
Tulevaisuuden yhdistys Lea Lihavainen OK-opintokeskus Huhmari
OK-Consultancy 1 Kylien kehittäminen Kuntien rooli.
KANUUNA+ - vaihtoehtoja Kanuunan laajentumiseen alle asukkaan kuntiin. Kanuunan nuorisopoliittinen arvostus ei ole kehittynyt sen kansallisen ja.
MIKSI ARVIOINTIA TEHDÄÄN? Arvioinnilla saadaan tietoa siitä, mitä tuloksia toiminnalla on saatu aikaan ja miten toimintaa tulisi kehittää. Tietoa oman.
Järjestöbarometri 2014 Juha Peltosalmi, Tyyne Hakkarainen, Pia Londén, Vertti Kiukas, Riitta Särkelä.
Yhdistyshuoltamo VISIO Pohjois-Karjalan yhdistyshuoltamo 2017 tukee, auttaa ja kehittää yhteistyössä maakunnan yhdistystoimintaa. Yhdistyshuoltamo kokoaa.
Ulkoile | Osallistu | Vaikuta Suomen Latu on ulkoilun kattojärjestö ‣ Suomen Latu on retkeilyn edistäjä, ulkoilun asiantuntija ja kaikille avoin järjestö.
Yhdistyshuoltamo Tarvitseeko yhdistyksenne vuosihuoltoa? Nakuttaako vapaaehtoistyön moottori? Onko uuden startin aika? Mietitkö jo romuttamolle vientiä?
Uusien toimijoiden koulutus Hallituksen toiminta, oikeudet, velvollisuudet, toimihenkilöiden tehtävät Markku Tikkanen ja Kirsi Contursi.
Katja Asikainen.  Hankkeen kesto: –  Hankkeen hallinnoija: Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys  tavoitteet: ◦ maakunnallinen järjestöstrategia,
TOIMINTASUUNNITELMA 2017 Hallituksen ehdotus
Vertaisoppiminen I Mirja Määttä.
Selvät roolitukset ja työnjako helpottavat yhteistyötä Kiril Häyrinen
Järjestö 2.0: Pohjanmaan järjestöt mukana muutoksessa
Koponeuvosto 5.0 Inari ja Joni
vaikuttaminen - järjestötoiminnan perusteet ammattiin
Maahanmuuttajan askeleet työelämässä – Maastå-hanke Yhteisöllinen menetelmä järjestöille Tavoite: tarjota ammattiliitoille ja työyhteisöille.
Syömishäiriöliitto - SYLI ry, ALUESYLI
JHL SATAKUNNAN ALUERYHMÄN toimintasuunnitelma 2018
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Katinkulta MTK Pohjois-Suomi Sirpa Laitinen
NV:n uusi viestintästrategia työseminaari
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
TOIMINNAN TILASTOINTI
Esityksen transkriptio:

Yhdistyksen markkinointi

Miksi tarvitaan markkinointia? Jäsenistön aktivointi, yhdistystoiminnan tehostaminen, vapaaehtoistoiminnan vahvistaminen Jäsenmäärän kasvattaminen, uusia vapaaehtoistoimijoita Toiminnan kehittämiseksi aktiivisempaan ja yksilön erilaisuutta huomioivampaan suuntaan Lisätä yhdistyksen tunnettavuutta ja säilyttää yhdistys elinvoimaisena Yhdistyksen ja liiton toiminnan ja niiden suomien etuuksien tunnetuksi tekeminen Tuotteen tai palvelun tunnettavuuden ja brändin luomiseen

Mitä yhdistys markkinoi? Jäsenyyden tuomat edut, esim. kuntoutus, lehti, tärkeimpänä vertaistuki Yhdistyksen toiminta erityisesti perheille ja nuorille suuntautuen Liiton kuntoutumiskursseja ja liikuntapäiviä Vertaistukea, virkistystä, tietoa, uusia kokemuksia Mitkä ovat tavoitteet, millaisia palveluita, yhteisöllisyyttä ja vertaistukea sillä on antaa Epilepsiatietoutta, vertaistukea, virkistystoimintaa

Kenelle yhdistys markkinoi? Perheenjäsenet, ystävät, päättävät elimet Epilepsiaa sairastaville ja omaisille, terveydenhuoltohenkilökunnalle, muista asiasta kiinnostuneille, esim. opiskelijat Keskussairaala, Terveystietokeskus Palanssi, terveyskeskukset, oppilaitokset Ammattinsa takia epilepsian kanssa tekemisissä olevat, alueen asukkaat Alueen päättäjät ja vaikuttajat Rinnakkaisille yhdistyksille ja toimijoille Vastasairastuneet, vertaistukea tarvitsevat, Hyvis- omahoitokeskus

Missä alueella yhdistys markkinoi? Sairaanhoitopiirin alueella Omalla toiminta-alueella Mahdollisuuksien mukaan valtakunnallisesti

Millä keinoin markkinoidaan? Jäsenkirjeet, myyjäiset, yleisöluennot Tiedottaminen yhdistysten tilaisuuksissa, vertaistukiryhmissä, koulutus- ja luentotilaisuuksissa, Epilepsialehdessä, jäsenkirjeissä, esitteissä sekä internetissä Mobiiliviestintä, epilepsiakansiot Materiaali alueen hoitoyksiköihin, kotisivut, toimialueen tiedotusvälineet Sähköposti- ja Facebook- markkinointi Sähköinen, suullinen ja kirjallinen viestintä

Mitkä kanavat ja apuvoimat käytössä? Paikallinen ja valtakunnallinen lehdistö sekä paikallisradio, alueellinen ”puskaradio” Rinnakkaiset NV- järjestöt Yhdistyksen toimintaa mukaan julkisesti kiinnostava henkilö tai vahvaa identiteettiä ja kokemusta omaava persoona Epilepsialiiton henkilökunta, aluesihteeri Keskussairaala, ensitietopäivät Kokemuskoulutus oppilaitoksissa Järjestöjen yhteistyöelimet, vammaisneuvosto

Tarvitaanko investointeja? Kustannukset mobiilimarkkinoinnista Asiantuntijoiden hyödyntäminen teemailloissa/yleisöluennoilla→ lisärahoitus markkinointiin Tietokone, monitoimikone Luennoitsijoiden palkkiot, lehti-ilmoittelu

Tarvitaanko asiantuntijaa? Luennoitsijat Rahoitus ei riitä kattamaan ulkopuolisen ammattilaisen käyttöä markkinoinnissa markkinointialan opiskelijoiden opinnäyte- tai lopputyönä Asiantuntijana tarvittaessa Epilepsialiiton työntekijöitä, tuttuja neurologeja

Kuka tekee mitäkin? Yhdistyksen hallitus mukana, yhdistyksen tiedottamisesta vastaava henkilö Yhdistyksen hallituksesta ja jäsenistöstä työryhmä toteuttamaan markkinointisuunnitelmaa Markkinointi ryhmitellään suunnitteluun, yhteistyöverkoston rakentamiseen, kohderyhmien kartoittamiseen ja yhteydenottoihin sekä markkinoinnin toteutus- ja arviointitiimiin

Miten arvioidaan markkinoinnin tuloksellisuutta? Jäsenmäärä, jäsenkyselyt, toimintasuunnitelman ja kertomuksen vertaaminen Yhdistyksen näkyvyys alueen tiedotusvälineissä Toimijoiden määrä Yhteistyöverkoston kasvu, toimiva yhteistyö

Miten raportoidaan markkinoinnin tuloksia? Kirjaaminen vuosikertomukseen Yhdistyksen yleisille kokouksille ja Epilepsialiiton hallitukselle Vuosittainen seuranta jäsenistön määrästä, toiminnan laadusta ja yksilön tyytyväisyydestä

Hyvien käytäntöjen kerääminen! Vuoden lopussa kokemukset kerätään ja hyödynnetään seuraavan vuoden markkinointisuunnitelmassa Sähköinen tiedon kerääminen → yhdistysten yhteinen tietopankki