TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen 2011. Lähteet:

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
-23. maailmanjamboree järjestetään Japanissa Yamaguchin maakunnassa Leirille odotetaan noin partiolaista yli 150 maasta. -Maailmanjamboree.
Advertisements

SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Sosiaalisen median platform 24 Onlinella RunToShop-suosittelu on tehokas markkinointityökalu, joka valjastaa 24 Onlinen tyytyväisten asiakkaiden antaman.
Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Laatija / käsittelijä 1 Itämeri-viestijöiden yhteistyöverkosto Aira Saloniemi Verkkopäätoimittaja, Suomen ympäristökeskus SYKE, viestijäverkoston.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
OULU ADVANCED RESEARCH ON SOFTWARE AND INFORMATION SYSTEMS Teppo Räisänen | Oulun yliopisto Facebook API Teppo Räisänen Tietojenkäsittelytieteiden.
Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.
Asiakaspalvelu verkossa
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Reaaliaikainen tiedonhaku.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Twitter ja reaaliaikainen tiedonhaku.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Twitter hakusessa.
Esitelmä YOUTUBE.
Google, journalismi ja verkkomedian uudet työnkuvat Riikka Krenn
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012.
TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Kiravo-projekti 2011.
Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin.
Enemmän toimeksiantoja
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
DIIGO TIEDONHALLINNASSA Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen, Marjut Lahtela ja Katariina.
Verkkotaitokoulutus Aloitus. Koulutuksen sisältö Verkonkäytön perustaitoja (3.11.) Tiedonhaku verkossa (10.11.) Työnhaku verkossa (17.11.) Asiointi ja.
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta Netvibesissa: RSS-syötteet Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Artikkelisuosittelija bX Väinö Ala-Härkönen Kansalliskirjasto / kirjastoverkkopalvelut.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 1 What is social media Lietsala & Sirkkunen.
TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Krista Auvinen 2011.
Instagram Katariina Toivonen.
Nelli tässä ja nyt Ere Maijala Kansalliskirjasto FinELib-päivä
Twitterin etusivu Twitterin etusivulta löydät ”Top Tweets”, eli uusimmat tweetit. Etusivulla on myöskin nappi jota painamalla pääsee rekisteröitymissivulle.
Wifi direct hakusanalla Viktor Azim (MTTT10S)
Metlan tutkimusaineistojen löydettävyyden parantaminen Tutkimushenkilöstön päivät, Rovaniemi Anu Kantola Tutkimusaineistoprojektin ”Metatieto.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta: iGoogle ja RSS-syötteet Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Maitotaito PIENEN VAUVAN PÄIVÄ Maitotaito.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Minun tiedonhankinnan ympäristö
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
FINGERPORI
Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2012.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
KRAKKEROINTI ja tietokannat.
Tiedonhaku Tiedonhankinta Tiedonhallinta Äidinkielen opetus 2.0.
KH Kirjasampo NYT Yleisten kirjastojen neuvosto
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Kirjastot tilastojen käyttäjän tukena Terttu Turunen Valtiotieteellisen tiedekunnan kirjasto.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Kuvahaku internetistä ja kuvien laillinen käyttö.
Heuristinen arviointi Käyttöliittymäseminaari Jere Salonen.
P ERUSTIETOA Flickr on kuva/videopalvelu ja online-yhteisö, joka on perustettu helmikuussa Sivustolla voi jakaa omia kuviaan ja videoita, ja arvostella.
Tutkijoiden ORCIDisointi - uhka vai mahdollisuus?
Internet-markkinointi on muotoista Muotoja ja kanavia.
Joni Kelloniitty & Niko Säyriö
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Reaaliaikainen tiedonhaku.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Kirjasto, kyläkeskus myös verkossa
Onko Facebook monopoli?
Click Start Search programs and file  region and language
Yritys ja markkinointi mediassa
3 Tiedonhaku Sanahakupalvelut.
Facebook JYTY-koulutus
Mediatekniikan Seminaari Annina Alamäki
Lue siitä lisää Microsoft SharePoint-uutiset
Esityksen transkriptio:

TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen 2011

Lähteet: users/ • Käyttäjät ovat kaikenlaisia ihmisiä ympäri maailmaa. • Vuonna 2010 Twitterilla on 105 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää. 180 miljoonaa uniikkia vierailijaa kuukaudessa. • Twitteriin tehdään 50 miljoonaa tweettia päivässä. • 75% Twitterin käytöstä tulee sen ulkopuolisista palveluista Twitter

Twitter on nyt nopeimmin kasvava hakukone  Twitterista haetaan tietoa 800 miljoonaa kertaa päivässä. Se on 24 miljardia hakua kuukaudessa, joka on enemmän kuin Bing (4.1 milj.) ja Yahoo (9,4 milj.) - hakujen määrä. Lähteet: Twitter Now the World's Fastest Growing Search Engine

Miten yritykset käyttävät Twitteria?  Maineen seurannassa - mitä yrityksestäsi, alastasi ja tuotteistasi puhutaan?  Asiakaspalvelu: asiakkaiden tai potentiaalisten asiakkaiden kanssa keskustelu ja neuvonta, palautteisiin vastaaminen  Verkostoituminen muiden oman alan toimijoiden kanssa  Tuotteiden markkinointi, alennukset ja kampanjat  Yrityksen kotisivun käytön lisääminen  Uusia asiakkaiden löytäminen

Asiakaspalvelu

Tehtävä: Asiakaspalvelu Twitterissa Tutustutaan siihen, miten asiakaspalvelua hoidetaan ”järjestelmällisesti” Twitterissa ja jaetaan huomioita. Virven ryhmä: Bank of America Jarmon ryhmä: Best Buy twelpforce Lauran ryhmä: XboxSupport Jukan ryhmä: BlackBerry Help

Tuotteiden markkinointi

Tapahtumien markkinointi

Kilpailut

Reaaliaikainen haku  Seurataksesi kirjastostasi ja alastasi puhutaan Twitterissa hae esim. nimelläsi, käyttäjänimelläsi, brändilläsi, kilpailijoilla ja termeillä, jotka liittyvät alaasi.  Googlen reaaliaikainen haku  Twitter search  Addictomatic

Muita hyödyllisiä Twitteriin liittyviä palveluita: • Tweetdeck ja Seesmic – Twitterin työpöytäsovellukset • Echofon – Firefox-lisäosa ja iPhone applikaatio • Twitpic – jaa kuvia Twitterissa • Bit.ly – verkko-osoitteen lyhentäminen • Twitterholic – suosituimmat Twitter-käyttäjät