Kandiseminaarin ryhmätyöskentely Kevätlukukausi 2007.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Advertisements

LUONNONLÄHEISTÄ PALVELUASUMISTA
PaLaVa-projekti Toimijoiden aloituspalaveri klo
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info
Kevään 2010 aloitus Edutool-opinnot Maanantain ohjelma • klo Edutool-opintojen kevät ja muistellaan myös syksyä/ Niina • klo
KORIPALLON PERUSASIAT
AVARUUS Tutkiva oppiminen
YV9TV1-07 Mikron käyttöönotto ja ylläpito Juha Korhonen
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Menetelmäharjoitus: Kokous- ja kommunikaatiokäytännöt Mikko Rönkkö.
おぼえていますか。 En puhu kiinaa ollenkaan. Saisinko kahvia.
Arvot ja toimintakulttuuri: Opettajainkokouksen organisointi Turun normaalikoulu helmikuu 2014 paikka: Liedon VanhalinnaLiedon Vanhalinna.
Opetusmenetelmät sekä kontaktiopetuksen ja itsenäisen työn suhdeluvut ammattikorkeakouluissa Ryhmätyöskentely
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
Oma ala, oma paikka, oma tulevaisuus!
Työseminaari: erittäin vähän liikkuvat, liikunnasta syrjäytymisvaarassa olevat Hotelli Holiday Inn, Messukeskus
Lähipäivä T Business process development methods 1.
Opinnäytetyöprosessi
Soveltavan mikrobiologian erikoistyö KE (5op) Soveltavan mikrobiologian jatko- ja täydennyskoulutuskurssi KE (3 op) Kevät 2010 (periodi.
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Asiantuntijaryhmän työskentely
Nuorten ohjaajien palaveri Muuramen Yritys ry Jalkapallojaosto
Harjoitus 4, s. 62 MALLI: Kello Tiina nukkuu ja minä nukun myös.
Helmet verkkoon - hankekoulu: Työpaja hanketoteuttajille ja - rahoittajille Kati Keronen Differo Oy klo 9-12.
Mitä Student Life on? Student Life on Jyväskylän yliopiston ja jyväskyläläisten kumppaneiden luoma toimintamalli, jonka fokuksessa ovat yliopistomme.
Insinööri-AMK, infrarakentaminen Opintojen ja TAMK:n esittely
Viikko 17 (22. – 26.4.) Maanantai: (22.4.) - Tiistai: (23.4.) - Keskiviikko: (24.4.) LK: Tapporumpu-esitys salissa klo Torstai: (25.4.)
Toteuttava taho: nimi: pvm: 11. joulukuuta 2014 OPINNÄYTETYÖ Valttikiri.
Kirkou seminaaripäivä Kaija Fredrikson Maria Repo.
HUIPPU – NUORTEN TYÖLLISTYMISTÄ EDISTÄVIEN HYVIEN KÄYTÄNTÖJEN LEVITTÄMINEN Kv-tapaamisen tulokset Groningen, Hollanti 11. –
Vaikeasti puhevammaisten tulkkipalvelu
Maitotaito PIENEN VAUVAN PÄIVÄ Maitotaito.
Koulumme vihkiäisjuhla. Vastaanottokomitea odottelee.
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Kondiittorilajin tiimimäinen toiminta Aktiivinen valmennustoiminta aloitettu v Valmennustoimintaa on järjestetty aktiivisesti 2- vuoden syklein lajipäällikön.
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi luokille
Sisältö Menetelmän taustaa Menetelmän 8 askelta – 1. Liikkeelle (Move!) – 2. Video minulle – 3. Puhetta minulle – 4. Video sinulle – 5. Puhetta sinulle.
Opinnäytetyöprosessi
Harjoitustyö Rässe Ryhmä ja ajankohta Tässä harjoitustyössä suunnitellaan Yritys oy:n tilausjärjestelmä. Harjoitustyön tavoitteena on tehdä.
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Work Shadowing- osana opetusta
Kati UtriainenOpinTori Yhteisöllinen oppiminen ja ryhmäohjaus kandidaatintutkielmassa TtL, assistentti Kati Utriainen TtT, yliassistentti Sanna-Mari.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
TVT (vaka) Projektitehtävä
SOS-hanke/Aikuissosiaalityö
Tietopaketti intensiivijaksosta
T Ryhmä ”Tete” Henkilökohtainen SE-harjoitus Marko Nikula (Assesment of Architecture) Arkkitehtuurin arviointi.
Miehen kohtaaminen Miehen tapa viestiä Miestyön foorumi III Ounasvaaran pirtit, Rovaniemi Ira Virtanen, FM, nuorempi tutkija.
OPPILASHUOLLON ja OPPIMISEN KOULUNKÄYNNIN TUEN MUKAISET MUKAISET RYHMÄT PIHKAINMÄEN KOULUSSA LV Yhteisöllinen oppilashuoltoryhmä Yksilökohtainen.
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Opinnäytetyön eteneminen ”Karjavaunu vai karuselli?” Case - Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma Hypa-seminaari
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
Toimi koulullasi vaikka näin Kerro muille hallituksen/valtuuston jäsenille kaupunkikokouksen valmisteluista eli käy saamasi materiaali läpi Yhteistyössä.
Produktio - ideointi käsikirjoitus - aikataulu 2016.
Lapsen osallisuus sosiaalityössä
Opinnäytetyöprosessi ja valmistumisen aikataulu
TET =Työelämään tutustuminen
Kokonaisarkkitehtuurin kohdealueiden raportointipohja
AINETYÖRYHMÄT syys 2016 ORIMATTILA.
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
Lapsen osallisuus sosiaalityössä
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
FibRobotics Ohjausryhmän 2. kokous Kampusareena, TTY
TET =Työelämään tutustuminen
Teknologian opetuskäyttö
MIELI pt (personal trainer)
Esityksen transkriptio:

Kandiseminaarin ryhmätyöskentely Kevätlukukausi 2007

Idea •tutkimusalan mukaan muodostetut ryhmät (muodostus yhteistapaamisessa) •ryhmäkokoontumiset kerran viikossa viikolta 8 alkaen sovittuna aikana ICT-talon salissa X

Tarkoitus •saman tehtävän äärellä olevien saman alan opiskelijoiden tapaaminen ja kunkin omaa työtä edistävä yhteistyö •työaikataulussa pysymisen tukeminen •työntekovireen ylläpitäminen

Itsenäisesti työskentevät ryhmät •tapaamisissa ei ole ohjaajaa vaan ryhmä työskentelee itsenäisesti •kullakin ryhmälla nimetty ohjaaja •yhteisvastuu työskentelystä •periaate "kaveria ei jätetä"

Ensimmäinen tapaaminen • tapaamiset neuvottelun omaisia tilanteita • ensimmäisessä tapaamisessa – esittäydytään – esitellään aihe ja työn senhetkinen vaihe sekä mahdolliset ongelmat – kerätään sähköpostiosoitelista – sovitaan raportinlaatimisvuorot

Myöhemmät tapaamiset •kukin esittelee, mitä on edellisen tapaamisen jälkeen saanut aikaan ja mitä aikoo tehdä seuraavaksi •ratkotaan yhdessä sisältöön tai työn tekemiseen liittyviä pulmia •autetaan jumittuneita eteenpäin •halutessaan voi toimittaa ryhmänsä jäsenille etukäteen materiaalia

Raportointi •jokainen laatii vuorollaan ryhmätapaamisesta lyhyen raportin •raportti toimitetaan samana tai seuraavana päivänä ryhmän muille jäsenille sekä ryhmän ohjaajalle •raportti voi olla esim. seuraavan tapainen tehtäväluettelo

Ryhmä B:n tapaaminen klo 14–15.30 Läsnä: Maija Mansikka, Mikko Mallikas, Risto Reipas ja Alice Wonderland Toimenpiteet seuraavaa kertaa varten: Maija: muokkaa sisällysluettelon yhdenmukaiseksi Risto: etsii lähteitä työnsä lukua 3 varten Mikko: kirjoittaa työsuunnitelman, jonka muutkin ymmärtävät Alice: käy tapaamassa ohjaajaa ja kysyy tältä neuvoja aiheen rajaamiseksi edelleen Mikko Mallikas

Tarvikkeet •kannettava tietokone TAI muistiinpanovälineet •hyödyksi myös keskusteluun halukas asenne ja ideoiva mieli •kahvia, karkkia, pullaa,…