Tytti, Taru, Minna ja Anne

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

Minä meidän luokassamme Aihepiirisuunnitelma
makramee-tekniikalla
Kuva kuvaan (MS Paint) Avaa molemmat kuvat esikatselusta muokkaustilaan – klikkaamalla hiiren väärällä napilla > Avaa sovelluksessa… > MS Paint Tässä vaiheessa.
Ranskan A2-etäopetus Turussa  Adoben Connect Pro –verkkokokousjärjestelmä  oppilaita /luokka-aste, etäringissä 2-3 koulua  jokaisella tietokone,
Ranskan etäopetus alakoulussa
KIELIMAISTELUA 3. LUOKALLE
Seinäjoen koulutuskuntayhtymä Koulutuskeskus SEDU
RETHINKING WORK - Mistä työssä on kysymys?. RETHINKING WORK Näin tulivat valmiiksi taivas ja maa ja kaikki mitä niissä on. Jumala oli saanut työnsä päätökseen,
Yrittäjyyskoordinaattorin toimenkuvasta Eri yksiköissä toimii yrittäjyyskoordinaattoreita, joiden tehtävänä on: *kehittää tapoja ja metodeja opettaa yrittäjyyttä.
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
Kestopikkuhousunsuoja
Venäläinen riepunukke
Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön,
Mosaiikkityö tilkkumaalaustekniikalla
Pieniä hetkiä.
Pedagogisen toimikunnan toisen kokouksen muistio
KULOMÄEN KOULUN TEHO-HANKE
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
Käsityön projektit Samansisältöinen käsityö Jyväskylän normaalikoulun opetussuunnitelmassa ©Riitta Huovila 2008 © Riitta Huovila 2008.
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Tutkimusviestintä: tiivistelmä
Kaikkien aikojen Porvoo Alla tiders Borgå Miten nuorisopalvelut selviää palikkaleikkien myllerryksessä?
Käsityön oppimateriaali ©Riitta Huovila Oppimateriaali auttaa ymmärtämään  pelkät sanat eivät riitä – havaintomateriaali välittää tietoa usean.
Satu Lehto Vähän liikkuville koululaisille suunnattujen liikuntakerhojen toiminta koululaisten ja opettajien kokemana Turun Koulut.
Käsityön sisältöalueet
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Etätyö. Etätyö – Telecommuting Eri muotoja: muualla kuin työpaikalla tehtävä työ muualla kuin työpaikalla tehtävä työ liikkuva etätyö liikkuva etätyö.
NAL - EVTEK KEHITYSHANKKEENA NUORISOASUMINEN
Ongelmat on tehty ratkaistaviksi
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
Tekstiilityö ySV1-ySV4. ySV3 / ySV4 1. jaksossa ke ja to x 75 min. 4. jaksossa ti ja ke x 75 min.
KYSELYT SOVELTUVUUSKOKEESSA Kuullun ymmärtäminen, kuinka hyvin hakija kykenee pitämään kuulemaansa tietoa mielessä, keskittymiskyky, ohjeiden ymmärtäminen.
Huomautus: Tämä esite on suunniteltu tulostettavaksi. Ennen kuin ryhdyt tulostamaan korttikartongille, tee koetulostus tavalliselle paperille ja varmista,
Tutkimuksen viitearkkitehtuuri – Tutkimuksen tuen ja hallinnan näkökulma Mari Riipinen Turun yliopisto.
Ohjeet Kandidaattiseminaariin integroitu kypsyysnäytesuorittaminen
Lämpimästi tervetuloa!
ELÄMÄNI SANKARI RY.
Mitä tällä tunnilla tehdään?
Johdatus elämänkatsomustietoon Kouluvierailut
JÄRJESTÄ PIHALIIKKARI perheille
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Työelämälähtöisyys Valmassa
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
pieni pala sinusta, tehdään meistä kakkuja
Näin ennen, mutta EI kai enää..
KURAATTORI elokuu Tehtävä Yhteystiedot Asiakkaat Konsultaatiot
Valinnainen 8 – 9 lk 2h/ viikko Lisäkurssi 8 – 9 lk 2h tai 1 h/ viikko
TERVE Piirto-ohjeita GIMP-kuvankäsittelyohjelmalle
Oppiainekohtaisten tavoitteiden pilkkominen vuosiluokittain.
Kierros 4 - OLO Web.
Bmw Bmw on yritys joka valmistaa henkilöautoja ja moottoripyöriä.
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Tehtävä 9.3: SmartArt-kaavion luominen tekstistä
Opetussuunnitelmatyö
Tämän hetkinen tilanne
Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-
OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä
Koodaamista Ohkolan koululla
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
SADUTUS Ruut Ruokonen 2013.
Valitse 2+1 TEKSTIILI TEKNINEN MENOSSA MUKANA LÄMPÖ MUOTO
PERUSKOULUN TUKI AMMATINVALINNASSA
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
Evästystä paikalliseen ops-työhön
TERVE Piirto-ohjeita GIMP-kuvankäsittelyohjelmalle
Yrittäjyys suomalaisessa yhteiskunnassa – tilastotietoa yrityksistä
Kokemuksia valmistavan inklusiivisesta mallista meidän koulussa
eTwinning -Euroopan suurin verkosto päiväkodeille ja kouluille
Esityksen transkriptio:

Tytti, Taru, Minna ja Anne Munkinnyöri Tytti, Taru, Minna ja Anne

Laajempi kokonaisuus: lankatyöt Luokka-aste: 3.lk Laajempi kokonaisuus: lankatyöt

Tavoitteet Kehittää tarkkuutta, hienomotoriikkaa, silmän ja käden yhteistyötä. Esteettisesti miellyttävän tuotteen suunnitteleminen Opettajan tukemana etenevä työskentely Ilo omasta työstä ja sen tuloksista, taitavuuden tunteen kokeminen ja omaan taitavuuteen luottaminen Muiden maiden käsityökulttuureihin tutustuminen. Makramee, johon munkinnyöri kuuluu yhtenä tekniikkana, on saanut alkunsa 1200-luvulla arabien keskuudessa.

Työskentelymateriaalit Kaksi samanmittaista narua. Pituutena voidaan käyttää esimerkiksi sormenpäistä sormenpäihin mittaa. Alakoulussa narujen tulee olla tarpeeksi isot ja selvästi eriväriset, että työskentely on helppo hahmottaa. Naruiksi soveltuvat esimerkiksi: -puuvillalanka -trikookude/ontelokude -muovinaru Alusta ja nuppineula työn kiinnitykseen.

Motivointi Valmiin työn saaminen itselle Lankojen hienot värit Se mitä kaikkea munkinnyörillä voidaan tehdä Tällä hetkellä suosiossa on muovinyöreistä punotut pikkumaskotit, joita kutsutaan nimellä skuubiduu (engl. scoubi)

Mitä haluaa tehdä tekniikalla Suunnittelu Mitä haluaa tehdä tekniikalla Lankojen pituuden arviointi. Miten pitkän nyörin haluan/tarvitsen päästäkseni valitsemaani lopputulokseen? Värien valinta.

Eriyttäminen Punominen kokoajan samaan suntaan tai suunnanvaihto joka kierroksella, jolloin saadaan aikaan neliskanttinen pystyraitainen työ.

Pienryhmissä toteutettava työ Lemmikin lelu Avaimenperä Tarviiko tällaista diaa edes? Tein, mutta saa poistaa :D