Avainlippu- bränditutkimus 2006
Avainlippu-bränditutkimuksen toteutus ja tavoitteet Toteutustapa 1. Kvalitatiivinen tutkimus (kaksi ryhmähaastattelua, vuotiaat sekä vuotiaat) 2. Internet-paneeli, 2 x 500 vastaajaa Tavoitteena selvittää 1. Avainlipun synnyttämät mielikuvat 2. Avainlipun brandilupaus 3. Avainlipun merkityssisältö
Vastaajalle näytettiin Avainlipun kuva Kysymys: mikä tunnus tämä on? Avainlippu-bränditutkimus
Vastaajia pyydettiin luonnehtimaan Avainlippu-tunnusta väittämäparien avulla Vastaukset annettiin viisiportaisella asteikolla Vain ääripäät oli nimetty Avainlippu-bränditutkimus
Väittämät: (joka toinen vastaaja) ”Miten hyvin seuraavat väittämät sopivat kertomaan tuotteesta tai palvelusta, jossa on tämä (Avainlippu) tunnus?” Arviointi asteikolla 5-1 (erittäin hyvin - erittäin huonosti) Avainlippu-bränditutkimus
Sini-testi: vastaajia pyydettiin katsomaan tarkkaan kuvassa olevia tietoja Millaisen mielikuvan saatte tuotteen valmistajasta, laadusta, ominaisuuksista, valmistusmaasta ja tuotemerkistä Vastausasteikko 5-1: joka toiselle vastaajalle esitetyssä kuvassa oli mukana Avainlippu-tunnus, joka toiselle ei Avainlippu-bränditutkimus
Sini-kuivain Avainlipulla ja ilman
Johtopäätelmiä Avainlippu: Positiivinen, selvä ja uskottava viesti Tunnetaan nimeltä Sopii hyvin alkuperämerkiksi Perinteinen, mutta samalla myös uudenaikainen Avainlippu-tuote työllistää
Johtopäätelmiä Avainlippu: Antaa varmuuden tuotteen valmistuksen alkuperästä Sopii yhtä hyvin palveluihin Lupaa korkeata kotimaisuusastetta Herättää myönteisiä mielikuvia alkuperästä, valmistajasta, laadusta ja brändistä
Kiitos!