ATK- opetusta ja -ohjausta, koulutuspiste Validi Validiksi tietoyhteiskuntaan - Miten tietotekniikasta voi olla hyötyä vaikeavammaiselle? • Oman elämän.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ikäihmiset ja verkko Enter ry, pj Sakari Eränen
Advertisements

Näkövammaiset ja verkkosivustot Virpi Jylhä
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
TIETOKONE PROJEKTI Prosessin vaiheet Tarve Hankinta Kokoaminen
Doctoradvice Hoitajan Puhelinneuvonnan Tuki –palvelu Copyright © 2007 Doctoradvice All Rights Reserved.
Jokilaaksojen Nuorten Tuki ry.
Invalidiliiton Harvinaiset-yksikkö
Tampereen teknillisen yliopiston intranetratkaisut
Läpsy- läpäisyn syventäminen (jatkohankkeelle vuodelle 2013 saatu alustava päätös) Toteuttajataho: Sastamalan koulutuskuntayhtymä.
Posterin teko PowerPoint-ohjelmalla
Tietokone Koostuu keskusyksiköstä, näytöstä, näppäimistöstä, hiirestä sekä muista mahdollisista lisälaitteista. Pöytäkoneiden lisäksi löytyy myös kannettavia.
Näkövammaiset opiskelijat ja IT-ratkaisut
Joensuu EQUAL Aktivoivan ja sosiaalisen työllistymisen malli 1 Joensuu EQUAL Aktivoivan ja sosiaalisen työllistymisen malli.
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Tämän päivän suomalainen koulu  Innovatiivinen  Antaa mahdollisuuksia sekä opettajalle että oppilaalle.
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
ConEx - Merkityksellisempiä konferenssikokemuksia Mikko Vuorinen, Teemu Mikkonen Tampereen Yliopisto, TRIM- tutkimuskeskus
Kansallisen paikkatietoportaalin toiminnallisuus, sisältö ja palveluarkkitehtuuri Antti Jakobsson Luonnos Paikkatietoportaali/vk-projekti.
SearchIM Search Mikko Ketola Regional Manager (Finland, Ireland, Baltic States) Helsinki Nuorten yhteisöt netissä – miten kommunikoin ja viestin.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
Tavoitteet Aamu- ja iltapäivätoiminnalla on oma erityisluonteensa, jossa painottuu laadukas vapaa-ajan toiminta → olympiakasvatusmateriaalista poimittiin.
Tapahtumatalo Bio Rex, Helsinki
Veijo Nikkanen: Verkonkäytön mahdollisuudet Kaikille hyvä -seminaari Selko-e Verkonkäytön mahdollisuudet Veijo Nikkanen Kehitysvammaisten Tukiliitto.
CP-vammaisten aikuisten hyvinvointi ja kuntoutus elämänkaarella -projekti vuosina CP- ikä/kunto -projekti (CPIK) Invalidiliitto ry hallinnoi.
VANHUSTYÖN OSAAJAT ry  moniammatillinen yhdistys  valtakunnallisesti toimiva  perustamiskokous Tampereella Vakka Verkostoon –Leonardo da Vinci.
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
YVI Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutukseen!
SARANA Oppimisen tukemisen keskus Koulutuskeskus Agricolassa 2012 Pirkko Naukkarinen Tehostetun ohjauksen Sarana- malli.
1 Hämeenlinnan Seudun Kehitysvammaisten Tuki ry
MERTA - hyvät palvelut, hyvät käytännöt
Hakkerointi.
DUUNIIN-projektin esittely
S UOMEN P AINILIITTO RY Suomen Painiliiton tiedotusstrategia tiedotus- ja huomionosoitusvaliokunta.
Kokemuksia sometyökaluista verkkopalvelun kehittämisessä – Case toimeksi.fi Saara Pajunpää, VVV-projekti, Pohjois-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysturvayhdistys.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
HOPS-projekti Koulutusteknologian perusopinnot Henna Mikkola Merja-Maaria Oinas Tiina Torvinen.
Hyvinvointia Energiansäästöön ja Asumiseen HEA -Hyvinvointia ja energiatehokkuutta asumiseen (Etelä-Suomen EAKR) Tuula Mikkola Metropolia ammattikorkeakoulu.
Hei, katsotaanpa netistä miten pääsen auditorioon! "Esteettömyys oppilaitoksissa" – tietopohja rakennusten opastuksen välineenä Seija Örn, Pohjois-Karjalan.
Työikäisen CP-vammaisen fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen hyvinvointi ja toimintakyky ja niiden ylläpitäminen Kuntoutuspolut ja asiantuntijaverkostot.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO RV/12/11/2004 Internet ohjausalan ammattilaisten, tutkijoiden ja päätöksentekijöiden yhteisenä työalustana Raimo Vuorinen Tutkija,
HENKILÖSTÖKOULUTUS GLOBAALISSA YRITYKSESSÄ - Pilottiprojekti Nokia Mobile Phones Tuomo Rintamäki Teknillinen korkeakoulu Koulutuskeskus Dipoli Kansallisen.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Design for All korkeakouluissa? Päivi Tahkokallio — Suomen DfA-verkosto ESOK — Tampere
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
HAKA-projekti VirtAMK-seminaari HAKA Käyttäjän tunnistus yli korkeakoulurajojen VirtuaaliAMK-seminaari Mikael Linden,
Elektroniikan valmistuksen koulutus- ja koetehdas ELECTRIA
Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla Tampere Toni Vesterinen WinNova.
ISO GPS-toleranssit 6 Yleistoleranssit
The World is Watching of 13 Miten mukaan langattoman internetin bisnekseen? Marraskuu 2009.
Kanit-ja jyrsijät opintojakso Sonja Kärkkäinen
Verkko-oppiminen, ohjaus ja tuki Kata Hyvärinen, Tampereen Aikuiskoulutuskeskus.
Strategisen hyvinvoinnin johtaminen Hyvän johtamisen esimerkit.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous
Korjausrakentaminen yliopistotasolla - TKK Esko Sistonen Ma. Prof. Teknillinen korkeakoulu, TKK KORJAUSRAKENTAMISEN KOULUTUKSEN TILA JA KEHITYSSUUNNAT.
Pirjo Rauhala, Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? 1 Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? Alustus Suomen virtuaaliyliopiston.
Koulun kehittämisprojekti
Autismi- ja Aspergerliitto ry
Ryhmäintegraatio – kehitysvammaisten oppilaiden opetuksen osallistava malli Rehtori Martti Hellström kertoo espoolaisen Auroran koulun ryhmäintegraatio-opetuksesta.
Arja Holm, Rinnekodin koulun rehtori
Mitä on avoin data ja kuinka kartoittajat voivat hyödyntää sitä?
Miten edesauttaa erityistä tukea tarvitsevien nuorten siirtymistä ammatilliseen koulutukseen ja työelämään? Seija Eskola Validia Ammattiopisto.
Yhdistyksen nimi Perustettu pv.kk.vuosi
Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla
Urkund - plagiaatintunnistusjärjestelmä Jyväskylän yliopistossa
3 Tiedonhaku Sanahakupalvelut.
Hyvän mielen pelit ry Innovatiivista koulutusta ja työharjoittelua mielenterveyskuntoutujille IT-, peli- ja media-alan parissa Tommi Gustafsson, hallituksen.
Yhdistyksen nimi Perustettu pv.kk.vuosi
AKKUNA – Ikkuna Venäjälle ja Suomeen
Esityksen transkriptio:

ATK- opetusta ja -ohjausta, koulutuspiste Validi Validiksi tietoyhteiskuntaan - Miten tietotekniikasta voi olla hyötyä vaikeavammaiselle? • Oman elämän hallinta vahvistuu • Voi hoitaa omia asioitaan esim. internetin kautta (laskut, sähköposti yms.) • Sosiaaliset yhteydet voi lisääntyä • • Kommunikointiongelmiin voidaan löytää ratkaisuja (askeltavat ohjelmat, puheen tunnistusohjelmat jne.)

ATK- opetusta ja -ohjausta, koulutuspiste Validi Validiksi tietoyhteiskuntaan - Tietoteknisiä apuvälineitä • Pallohiiri • Joystick-hiiri • Reikälevynäppäimistö • HeadMouse • Ergohiiret ja näppäimistöt • Puhesyntesisaattorit • Näytön suurennusohjelmat

ATK- opetusta ja -ohjausta, koulutuspiste Validi Validiksi tietoyhteiskuntaan - Projektin kesto2004 – 2006 ToteuttajaInvalidiliiton Tampereen Validia-palvelut RahoittajaESR YhteistyössäInvalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Tampereen Seudun Invalidit ry Tampereen Teknillinen yliopisto eTampere

ATK- opetusta ja -ohjausta, koulutuspiste Validi Validiksi tietoyhteiskuntaan - Projekti tarjoaa kohderyhmille  Perusvalmiudet tietotekniikapalveluiden saajana ja käyttäjänä.  Yksilöllisiä polkuja koulutukseen ja työllistymiseen.  Itsenäistä selviytymistä ja tasa-arvoisuutta.

ATK- opetusta ja -ohjausta, koulutuspiste Validi Validiksi tietoyhteiskuntaan - Projektin tavoitteet  Tavoitteena on tuottaa koulutukseen malli, jota eri vammaisryhmät ja yhdistykset voivat hyödyntää toiminnoissaan.  Löytää vajaakuntoisille henkilöille tietotekniikkaa hyväksi käyttäen yhteyksiä yhteiskuntaan ja helpottaa kanssakäymisissä toisten ihmisten kanssa.

ATK- opetusta ja -ohjausta, koulutuspiste Validi Validiksi tietoyhteiskuntaan - Sivuilta löytyy seuraavia asioita: 1. Ohjeita eri vammaryhmiin liittyen (FIN) 2. Vaiheittaisia ohjeistuksia (FIN) 3. Tuotteet ja tuki (US) 4. Tekniset apuvälineet (US) 5. Käyttäjäkokemuksia ja artikkeleita (US) Sivustoa tullaan suomentamaan kaiken aikaa. Osa materiaalista on jo suomennettu!!!

ATK- opetusta ja -ohjausta, koulutuspiste Validi Validiksi tietoyhteiskuntaan - Yhteystiedot: Pasi Holmström Projektinvetäjä Insinöörinkatu TAMPERE Puh. (03) GSM