Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Advertisements

TerveTie Tampereen ryhmä
Tampereen teknillisen yliopiston intranetratkaisut
Tuotekehityksen ja kansainvälistymisen kautta laajemmat markkinat Samuli Vanhala
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Asiakaspalvelu verkossa
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
INTERNET MEDIANA Pääpiirteitä
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Sosiaalinen media.
SOME (sosiaalinen media)
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Google, journalismi ja verkkomedian uudet työnkuvat Riikka Krenn
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen Lähteet:
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
Laitoksen viestinnässä FT, Dos. Vilma Luoma-aho Yhteisöviestintä & PR Viestintätieteiden laitos Jyväskylän yliopisto Twitter: vilmaluo.
Tiedonhallintaa uudessa verkkomaailmassa yrittäjille Krista Auvinen Kiravo-projekti 2011.
Osallistuminen palkitsee Miia Äkkinen Vaasan kesäyliopisto.
TTL Sosiaalisessa mediassa
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Virtuaalimaailmojen haasteet ja mahdollisuudet kouluttajan näkökulmasta Otavan opisto Mervi Jansson.
Facebook Julkisella sektorilla Tom Laine Skype: tomlaine Mob
NIKO PARKKINEN & MATTI YLINIEMI SOSIAALISEN MEDIAN KÄYTTÖOHJEISTUS.
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
SOSIAALINEN MEDIA HELMET-PALVELUSIVUSTON TEKIJÖILLE Krista Auvinen, projektisuunnittelija, Kiravo-hanke Pasilan kirjasto
Tiedonhallintaa uudessa verkkomaailmassa yrittäjille Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
”Elämä oli sotkuista, meluista ja sekavaa.” Sosiaalinen media ja nuoret Tomi Kiilakoski Oulu
sosiaalialan käytäntötutkimus porvoossa
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Varmuuskopiointi Valtteri, Simo My-tlpt09e Varmuuskopiointi Varmuuskopioinnilla yleensä tarkoitetaan tapahtumaa, jossa jokin tärkeä tieto kopioidaan.
Minun tiedonhankinnan ympäristö
SOME Case: Avance Johtamiskoulutus Pasi Aaltola JYU SOME-seminaari
FINGERPORI
Läpsy (läpäisyn syventäminen) - hanke Teemat: 1) nivelvaiheyhteistyö, 2) uraohjaus, 3) opintoihin kiinnittyminen, 4) lähitukeminen,
Tiedonhankinnan opetus ja sosiaaliset mediat: Kirjastojen tulevaisuuspäivä – Kajaani Miksi ja miten kirjaston tarjoaman opetuksen on muututtava?
SOSIAALINEN MEDIA VERTAISOHJAUKSEN VÄLINEENÄ Opinnäytetyö (AMK)
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Yrittäjämäisen ’Effectuation’-kehittämisen teoria ja käytäntöä Lähteet: Prof. Saras D. Sarasvathy, Effectuation: Elements of Entrepreneurial.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Luonnonvara- ja ympäristöalan tulevaisuus ja koulutuksen muutostarpeet Luonnonvara- ja ympäristöalan ammatillisen koulutuksen kehittämispäivä,
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Internet-markkinointi on muotoista Muotoja ja kanavia.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
Sosiaalisen median mahdollisuudet yhdistystoiminnassa, 2 op
Markkinoinnin perusteet
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
Opettaja antaa treenin ja informoi, miten se tehdään. Sinä treenaat.
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Jari Kuokka, Production Manager, Done Logistics Oy Portaaliprojektit ja Oracle Internet Platform.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Näin yritystoiminnalla vaikutetaan!
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Sosiaalinen media & työnhaku
Jarkko Muhonen TeamProg
Kv-toiminta opsin palveluksessa – ohjausta ja vertaisohjausta kaikille kv-rahaa hakeneille Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen.
Sosiaalisten verkostojen analyysi (ja Web2.0)
Lohja Janiina Mieronkoski, RIKU
Muokkaus Mari Lampinen,
Esityksen transkriptio:

Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset

SS / Böhm

Nuoret netissä television-nuorten-tarkeimpana-mediana

Valio leviää sosiaaliseen mediaan HS /Lappalainen Ruokabloggaajat Keskustelukanavat

HS /Lappalainen

Sähköposti, intranet, extranet, sisäiset wikit etc. Asiantuntijablogi, ammatilliset verkostoprofiilit Twitter, FB, Linkedin Yksityinen viestintä, terveys, raha-asioiden hoito, mediajako oman perheen piirissä, vertaistukiryhmiin osallistuminen Oma blogi, harrastustoiminta, musiikki ja mediakulutus, urheiluyhteisöt Henkilökohtainen Julkinen Ei-julkinen Ammatillinen A) Omaan ammatilliseen asiantuntijuuteen mutta ei työnantajaan liittyvä toiminta B) Työnantajaan ja työtehtävään liittyvä toiminta Kuva: Tuija Aalto, 2010 Verkkoidentiteetti

Tietoläskiys kadottaa kriittisyyden HS /Pääkkönen Andrew Whitworth, tutkija, UK

Suhde tietoon kaksisuuntainen HS Andrew Whitworth, tutkija, UK

Oleellista valita tavoitteisiin sopivat ympäristöt…

… ja päättää miten näissä ympäristöissä toimitaan

Käyttötavat? • Markkinointi, mainonta • PR, yritysviestintä • Asiakaspalvelu • Myynti • Kilpailijaseuranta • Rekrytointi • Keskustelu ja vuorovaikutus • Lisäarvo • Asiantuntijuus • Edelläkävijyys • Yhteistyö, kumppanuus, suosittelut • Crowd-sourcing

Asiakaspalvelu • 86% hakee tuotetietoa, 65% tukea päätökseen • Päättääkö asiakas mitä sinusta puhutaan ja mihin sävyyn? • Tunne asiakkaasi • Tunne kilpailijasi • Somen uusi ulottuvuus: asiakaspalvelu = asiakastyytyväisyys • Varsinaisten tuotteiden erot pienenevät

Asiakaspalvelu • Lokaation merkitys • Etsi asiakas • Tunnista tarve • Tarjoa/houkuttele, anna alennus • Pyydä suositus, kerro kaverille • Palkitse kanta-asiakkaat • Yhdistä ostoslista ja asiakas

Asiakkaasi muuttuu, muututko sinä?

Miten? • Lue ja tutki • Kuuntele • Tee strategia • Kokeile • Kuuntele • Muuta strategiaa • Kokeilee taas….

Yrittäjyys on yhdessä tekemistä…

…Yrittämisen prosessi näkyviin

osaamo.blogspot.com Facebook/Osaamo leijuvaliitutaulu.fi Tarja Vainionpää Osaamo, projektipäällikkö