Hakeutujan palvelut ja todennetun osaamisen rekisteri

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Verkkoasioinnin uudistaminen – suuntaviivoja
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kansallisen opetustoimen tietomallin vaatimukset korkeakoulujen tietomallille.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hakulomake Hakulomakkeen luonti, hakeminen ja hakemusten käsittely uudessa palvelussa Marcus Caselius Demotilaisuus.
Markkinointi KJT-Johtokunta Open
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
Koulutus ja viestintä yhteistyön välineinä Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus Pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma p ,
Tilannekatsaus • Oppijat uratiedon etsijöinä ja rakentajina oposeminaarin antia •Hankekokonaisuuden määrittelytyön uudelleen organisointi.
Arkistosektorin KDK- yhteistyöverkosto KDK ja sen arkistosektorin yhteistyöverkosto –seminaari Arkistoneuvos Jaana Kilkki Arkistolaitos.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi KSHJ-uutiset Joni Penkari.
Projektipäällikkö Heli Sillanmikko
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalveluiden hyväksymistestaus – Kick-off.
Mikä on Peppi projekti ja miten se etenee?
Koulutustiedon verkkopalvelu KoTVe ja TARJONTA tietovaranto Avoinyliopisto.fi – palvelukonsortion johtoryhmä Ulla Angervo, Opetushallitus.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto RAKETTI-KOKOA.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi ”KSHJ” eli Oppijan verkkopalvelukokonaisuus Mikä se on ja miten se tehdään? Joonas Mäkinen.
Keskustelua vuoden 2015 opiskelijavalintoihin valmistautumisesta OHA-forum Tuija Pasanen, UEF.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi ”KSHJ” eli Oppijan verkkopalvelukokonaisuus Mikä se on ja miten se tehdään? Joonas Mäkinen.
Oppijan verkkopalvelu keskitetyt palvelut
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Suomen oppisopimuskoulutuksen järjestäjät syysseminaari Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Kuopio Lea Lakio.
Ammatillisen koulutuksen seminaari, Oulu /OPM / Tuulikki Koski Sähköinen haku Tuulikki Koski.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos
Opintopolku.fi tilannekatsaus
Kansallinen opintohallinnon viitearkkitehtuuri Ari Luostarinen 1.
Opintopolku – markkinointiviestintä
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Yhteistyörakenteet.
AMMATILLISTEN OPETTAJAKORKEAKOULUJEN YHTEISHAKU
Oppisopimuskoulutuksen seminaari Rovaniemi Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Osaamisen ja sivistyksen asialla YLIOPISTOJEN YHTEISHAKUJÄRJESTELMÄ Vilho Kolehmainen YLIOPISTOJEN OPISKELIJAVALINTOJEN VALTAKUNNALLINEN KEHITTÄMISSEMINAARI.
KSHJ & KOULUTUSTARJONTA Opintohallinnon tietojärjestelmäiltapäivä Pia Penttinen, Hakijapalvelut.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hankkeen tilannekatsaus Synergiaryhmä.
Osaamisen ja sivistyksen asialla YLIOPISTOJEN YHTEISHAKU JA SÄHKÖINEN HAKUJÄRJESTELMÄ Vilho Kolehmainen VALTAKUNNALLISET OPO-PÄIVÄT
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustukset 2013 TIEDOTUSTILAISUUS
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hakeutujan palvelut ja todennetun osaamisen rekisteri Tilannekatsaus Antti Ylä-Jarkko.
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Esitutkimusvaiheen viestintä KSHJ Yleisötilaisuus.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Kirjastopalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö 1.Päivitetään keskeiset palveluketjut 2.Palveluketjut toimivat osana.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalvelukokonaisuuden ja KoTVe-projektin tilannekatsaus
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalveluiden hyväksymistestaus – Miksi ja miten?
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Käytettävyystestaus Oppijan verkkopalvelukokonaisuudessa Hanketiimi Satu Meriluoto.
Lukuvuosi-ilmoittautumispalvelu. Mistä tässä on kyse? Jatkossa korkeakoulut (opintohallinnon perustietojärjestelmät, käyttäjähallinto) saavat luotettavasti.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Valintaperusteiden mallintaminen
EHops-palvelu kansallisessa viitekehyksessä Diasarjan tuottanut Jukka Söderdahl Winnova.
Tilannekatsaus Sisällöntuotannon kilpailutus: videoista ja suomenkielisistä artikkeleista hankintapäätös, muiden osien (valokuvat, kuvakertomukset,
Opintopolku.fi KSHJ tutkintoon johtavalle koulutukselle. Missä mennään ja mitä saadaan? Joni Penkari, Opetushallitus
Vuosi 2011 lyhyesti: Tavoiteohjattuun suunnitteluun pohjautuva käyttäjä- ja vaatimusanalyysi valmistuu tammikuussa 2011  KONSEPTI Konseptin käytettävyystestaus.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Todennetun Osaamisen Rekisteri TOR-Projekti Esa Keränen
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi KSHJ Korkeakoulujen sähköinen hakujärjestelmä Anita Johansson.
Opintopolku.fiOpintopolku.fi – elinikäisen oppimisen tukena Opetushallitus.
Siis mitä olemmekaan tekemässä?
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi KSHJ workshop Haku- ja valintaprosessi
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hakeutujan palvelut ja todennetun osaamisen rekisteri Tilannekatsaus Antti Ylä-Jarkko.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
Opintopolku.fi Opintopolun tilannekatsaus Synergiaryhmän kokous 23.8.
Osaamisen ja sivistyksen asialla YLIOPISTOJEN YHTEISHAKU JA SÄHKÖINEN HAKUJÄRJESTELMÄ Vilho Kolehmainen ESOK –HANKKEEN (TYÖRYHMÄ 1) KOKOUS
Avoimen tiedon ohjelman viestintäsuunnitelma. Viestinnän periaatteet  Toimintasuunnitelmasta nostetaan tärkeimmät viestintää vaativat toimenpiteet viestintäsuunnitelmaan.
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
Sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatio- ja palvelutiedon hallinta
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO
Tutkimustietovaranto ja tutkimustietovirrat
Kuntatieto –ohjelman Muutosseminaari
Lomake-editori Käyttöönottokoulutus
Oppijan verkkopalvelu eHOPS
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
EOps jaos
Opintopolku.fi uudistuu oppijan parhaaksi
Esityksen transkriptio:

Hakeutujan palvelut ja todennetun osaamisen rekisteri Antti Ylä-Jarkko Hakeutujan palvelut ja todennetun osaamisen rekisteri

luonnos Tuotokset Prosessi Valmistautuminen hakuun JATKUVAT PALVELUT Hakujen hallintapal-velu Koulutustar-jotatiedon-hallinta Sisällöntuo-tannon palvelut Hakulomak-keen hallinta Valintape-rusteiden mallinnus ja hallinta Testaus Koulutus-moduulin toteutuksen hallinta Hakulo-make-moduulin hallinta Haku-lomak-keen ohjeiden hallinta Hakulo-make-elemen-tin hallinta Haku-lomake-sääntö-jen hallinta Hakukoh-teiden hallinta Koulutusmoduulien hallinta Haun hallinta JATKUVAT PALVELUT Henkilötietojen hallinta Organisaatiotietojen hallinta Koodistopalvelu Raportointipalvelu Ryhmätietojen hallinta Sisältötuotantopal-velu Tiedonsiirtopalvelu Neuvontapalvelu Käyttäjähallintapa-lvelu Asianseurantapalve-lu Oppijan asiointipalvelu Viestintäpalvelu Virkailijan sähköinen työpöytä

Aikataulu - hanke

Aikataulu - toteutus

Miten ja missä vaiheessa asiakkaat voivat osallistua? Palvelut rakennetaan ja esitellään teemoittain demoissa. Hankkeen ulkopuolista palautetta haetaan useassa vaiheissa. Avainkysymyksiä Miten ja missä vaiheessa asiakkaat voivat osallistua? Miten ja missä vaiheessa opetushallituksen henkilöstö voi osallistua? Miten tuotepäälliköt saavat tietoa toteutuksen etenemisestä ja toteutettavasta ratkaisusta?

Asiakkaan osallistuminen järjestelmäkehitykseen 7.9.2012 9.11.2012 18.1.2012 05/2013 11/2013 01/2014 Demo 1 Demo 2 Demo 3 Koulutus Hyväksymis-testaus Käyttöönotto Demo n Määrittelyn katselmointi Toiminnallisuuksien rautalankatestit Toiminnallisuuksien käytettävyystestit Esittelytilaisuus Demo n järjestelmätesaus Järjestelmä kehittyy inkrementaalisesti asiakkaan näkemykset huomioiden

Toiminnallisuuksien rautalankatesti - esimerkki

Käytettävyystestaus - tulosesimerkki

Käytettävyystestaus - tulosesimerkki

Hakeutujan palveluiden ja todennetun osaamisen rekisterin (TOR) – keskeiset ydinviestit ja toimenpiteet 10.5.2012

Hakeutujan palvelut ja TOR Kohderyhmä: KANSALAINEN MITÄ MIKSI MILLOIN MITEN Luotettava ja helppokäyttöinen kansallinen koulutuksen tieto- ja asiointipalvelu. Käyttö on turvallista, ajasta ja paikasta riippumatonta. Tarjoaa ajantasaisen näkymän koulutustarjontaan ja eri elämäntilanteisiin sopiviin opiskelu- ja koulutusvaihtoehtoihin. Kaikille yhteisestä, uudesta sähköisestä palvelusta tiedottaminen, jotta palvelu löydetään ja koulutukseen osataan hakeutua oikean kanavan kautta. Palveluun palaaminen tukee elinikäistä oppimista. Koko hankkeen ajan, pääasiallinen viestintä kevään 2014 yhteishakuun valmistautumisen yhteydessä syksystä 2013 alkaen. Messut ja seminaarit (linkki). Uuden verkkopalvelun lanseerauksessa otetaan erityisesti huomioon perinteisempien markkinointiviestinnän osa-alueiden lisäksi sosiaalisen median tarjoamat mahdollisuudet.

Hakeutujan palvelut ja TOR Kohderyhmä: KOULUTUSTOIMIJAT MITÄ MIKSI MILLOIN MITEN Yhtenäinen ja kustannustehokas palvelukokonaisuus. Oppijan verkkopalvelu edistää julkisen hallinnon ja opetustoimen tuottavuutta. Tavoitteena on tukea koulutustoimijoita tiedonvälityksen ja toimintakulttuurin kehittämisessä. Saada tukea ylläpitoon ja palveluiden kehittämiseen. Säännöllisesti osana OKM:n hankeviestintää. Tiedotteet OKM:n kautta hyödyntäen OKM:n olemassaolevia viestintäkanavia.

Hakeutujan palvelut ja TOR Kohderyhmä: KOULUTUSORGANISAATIOT (VIRKAILIJAT) MITÄ MIKSI MILLOIN MITEN Palvelut tukevat ja helpottavat haku- ja valintaprosessiin liittyviä tehtäviä. Käytettävyys ja loppukäyttäjien tarpeiden huomioiminen tehostaa työprosesseja. Lisäksi OPOILLE: Valtakunnallisesti opoille halutaan välittää tietoa painettujen oppaiden tilalle tulevasta uudenlaisen koulutustiedotuksen tuomista mahdollisuuksista ja omaa työtä tukevista palveluista. Tavoitteena on tukea korkeakouluja, opetuksen ja koulutuksen järjestäjiä tiedonvälityksen ja toimintakulttuurin muutoksessa. Koko hankkeen ajan, pääasiallinen viestintä kevään 2014 yhteishakuun valmistautumisen yhteydessä keväästä 2013 alkaen. Oppijan verkkopalvelun rakentamisaikaiset verkkosivut, SoMe, esitteet, julkaisut, sidosryhmien asiakaslehdet, OPH Spektri, OKM:n etusivu-verkkolehti, oph.fi, edu.fi, seminaarit ja kokoukset, wiki

Hakeutujan palvelut ja TOR Kohderyhmä: MUUN HALLINNON ALAN TOIMIJAT MITÄ MIKSI MILLOIN MITEN Kaikille koulutussektoreille yhteinen palvelu. Tiedon yhteiskäytettävyys. Viranomaisten välinen yhteistyö ja pyrkimys vähentää päällekkäistä työtä. Edistää entistä tiiviimpää viranomaisyhteistyötä ja poikkihallinnollisuutta. Koko hankkeen ajan, pääasiallinen viestintä kevään 2014 yhteishakuun valmistautumisen yhteydessä keväästä 2013 alkaen. Oppijan verkkopalvelun rakentamisaikaiset verkkosivut, SoMe, esitteet, julkaisut, sidosryhmien asiakaslehdet, OPH Spektri, OKM:n etusivu-verkkolehti, oph.fi, edu.fi, seminaarit ja kokoukset, wiki

Hankeviestintä Hankesivujen päivitys toukokuussa (OPH ja OKM) Uutiskirje joka kuukausi (Wiki), ensimmäinen ilmestyy toukokuussa Demo-päivien julkistaminen ennakkotietona hankesivuilla toukokuussa Aikataulurungon julkaisu hankesivuilla ja tarkemman infon päivitys sekä ylläpito Wikissä Hankkeen yleisesittelydiat

Projektitapahtumat Demo päivien suunnittelu (kutsut, ohjelma, tilavaraukset, kahvi) Pilottien suunnittelu Käyttöönottosuunnitelman tarkennus (aikataulut, budjetti) Koulutussuunnitelman laatiminen Siirtosuunnitelman laatiminen Markkinointisuunnitelman laatiminen

Markkinointi Kenen vastuulla? Budjetti? Kilpailutus? SoMe? (OKM) Roadshow kiertue Messut ja seminaarit Markkinointituotteet (tehtävä hintatiedusteluja) Mainoskampanjat (tv, radio, lehdistö) Suomi.fi –sivulle linkki hankesivuille