SLS vaalii ja kehittää Suomen ruotsinkielistä kulttuuriperintöä.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Advertisements

KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Kirjasto ja kirjastonhoitaja kirjallisuus- instituutiossa Informaatiotutkimuksen päivät 1. – Pirjo Tuomi.
F IN EL IB - KÄYTTÄJÄKYSELYN AINEISTON YLEISESITTELY - Y LIOPISTOT FinELib toteutti syys-lokakuussa 2011 tutkijoiden elektronisten julkaisujen käyttöä.
MAATALOUSYRITTÄJIEN ELÄKELAITOS Asiakastutkimus Koko vuosi 2013 Keskeiset tulokset.
Tutkimus ICT-alan myynnin esteistä Yhteenveto 2014
MUSEOVIRASTO Kokoelmien kartoitus Museoviraston kirjastossa Miten tehdä kokoelmat näkyviksi? Kokoelmakarttaseminaari
KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
F IN EL IB - KÄYTTÄJÄKYSELYN AINEISTON YLEISESITTELY - TUTKIMUSLAITOKSET FinELib toteutti syys-lokakuussa 2011 tutkijoiden elektronisten julkaisujen käyttöä.
PISKI –HANKE JA KULJETUSPALVELU PIRKANMAALLA Kirjastotoimen apulaisjohtaja Maija Kanerva Tampereen kaupunginkirjasto-Pirkanmaan maakuntakirjasto Jyväskylä.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Jukka Ollila | Novago Yrityskehitys Oy Yritystalo BusinessLohjan ensimmäinen vuosi.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Ajankohtaista kirjastotoimesta Asiakkuus verkossa ja livenä Anneli Ketonen.
Karkkilan kaupunginkirjasto
Epilepsia: erillaista tositarinaa -kampanja.
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Internet-tiedonhaussa tarvitaan  Hakukone tai tietokanta  Hakusanoja tai asiasanoja  Hakulause.
Mitä kirjasto voi tarjota yrittäjille? monipuoliset kokoelmat ja tietokannat kirjastotilat tiedonhakumenetelmät ajanmukaiset laitteet henkilökunnan asiantuntemuksen.
Uusi JYKDOK Hannu Markkanen, informaatikko Jyväskylän yliopiston kirjasto AMK-kirjastojen Finna-päivä
HAMK Kirjasto- ja tietopalvelut
Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 1 Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa?
Yliopistokirjastojen vastaajat palvelukyselyssä 2010 Päivi Jokitalo Kansalliskirjasto. Kirjastoverkkopalvelut marraskuu 2010.
Kirjastoverkkopalvelujen palvelukysely 2012 Yhteenveto tärkeimmistä tuloksista.
Marja Toivonen gsm Tuumasta toimeen – seminaarin päätös Aktiivi
Turun ammattikorkeakoulun kirjasto - puheenvuoro käyttäjäkyselystä Eija Suikkanen
Jukka Vehviläinen / DiaLoog LUKION PÄÄTTÄNEIDEN KYSELYN TULOKSET Kokkola
T IEDOSTA M ENESTYS MAATALOUSYRITTÄJIEN ELÄKELAITOS Asiakastutkimus Tutkimusraportti Kvartaali 3 / 2013 Keskeiset tulokset Etta Partanen.
Anneli Ketonen Länsi-Suomen lääninhallitus Maakuntakirjastokokous Seinäjoki.
Viitelistat tietopalvelusta tilauksesta –kenelle ja miten Leena Koivula HY:n käyttäytymistieteellisen tiedekunnan kirjasto Arja Niskala HY:n oikeustieteellisen.
HUKILO Huomispäivän kirjaston logistiset ratkaisut HelMet-kirjastojen kehittämisohjelma ja toimenpidesuunnitelma Ver
Suomen uusi rakennerahasto-ohjelma sisältää molemmat rahastot (EAKR ja ESR) Toimintalinjat ovat: TL1 Pk-yritystoiminnan kilpailukyky (EAKR) TL2 Uusimman.
Kirjasto ja tiedonhankinta
Tekesin ja innovaatiotoiminnan vaikutukset 2014
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
W w w. h a m k. f i Uuden kirjastojärjestelmän valmisteluryhmän Sinikka Luokkanen Valmisteluryhmän pj
Kansallisen käyttäjäkyselyn tuloksista yleisissä kirjastoissa Kirjastotoimen johtaja Pirkko Lindberg Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
Liite Patu 8/ KIRKKONUMMEN KUNTA Palvelutuotannon käyttäjäkysely
Elektronisten aineistojen käyttöoikeudet - FinELib lisenssisopimukset.
Professori Pekka Kauppi, Bio- ja ympäristötieteiden laitos, HY: Miksi yliopistotutkija tallentaa julkaisuarkistoon? JULKAISIJAN ILTAPÄIVÄ 2007 Julkaisuarkistojen.
Yleisten kirjastojen kuvailutyön kansallinen viitekehys
Sosiaalipalvelujen neuvonta X.X.2012Matti Meikäläinen.
ARTIKKELI- JA LEHTITIETOKANNAT. Sisällöt artikkeliviitetietokannat Arto ja Aleksi Elektroniset lehdet ePress, PressDisplay, Suoma ja Googlen lehdet.
FinELib-aineistohankinta Asiantuntijaseminaari Paula Mikkonen Suunnittelija, FinELib.
UKJ-valmistelutyö ja –raportti lyhyesti UKJ-ohjausryhmä Ari Ahlqvist.
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
IR TIETOKARTTAHANKE Yliopistokirjastojen kokoelmien kartoitusta ja kuvailua STKS:n kausijulkaisupäivä Irma Reijonen Vuokko Palonen, Raine.
1 Työvoiman työssäolo 2009 Kokoaikatyössä olevat palkansaajat Lähde: Tilastokeskus, Työvoimatutkimuksen 2009 aineisto
Kulttuuri osana terveyden edistämistä Kulttuurin hyvinvointivaikutusten toimintaohjelma seminaari/kuulemistilaisuus
Puhuu ne eläimetkin – TV-sarja Yliopistollisesta eläinsairaalasta Tiedottaja Anna Rinnemaa Luonnonvarat-tapaaminen
Lainaus Haasteet lähitulevaisuudessa Uuden kirjastojärjestelmän valmisteluryhmän kokous Ari Ahlqvist
Tervetuloa seuraamaan esitystä meidän tämän vuoden töistä
Vammaisten palvelut 2010 – Kuntakyselyn osaraportti Riikka Väyrynen.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
KOHAA! Leena Kinnunen ja Mikko Paajala Rovaniemen kaupunginkirjasto – Lapin maakuntakirjasto Lapin kirjastokokous
Lapin matkailustrategia Matkailuasiantuntija Satu Luiro, Lapin liitto.
Yhteisten palvelujen asiakasohjauksen uudistaminen
Informaatikot Päivi Kanerva ja Minna Toikka
Tasa-arvosuunnitelma
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
Insert Firstname Lastname via >Insert >Header & Footer
Kysely yleisille kirjastoille 2013
PIRAMK:n kirjasto- ja tietopalvelut
Kirjasto palveluksessanne
Kokoelmayhdyshenkilötapaaminen to
Celian palvelut kirjastosta
Kalajoen kaupunginkirjasto
Markkinatutkimuspäivä Tunteella tuloksia
Esityksen transkriptio:

SLS vaalii ja kehittää Suomen ruotsinkielistä kulttuuriperintöä

SLS:n kirjasto »Tieteellinen erikoiskirjasto erityisalana kirjahistoria »N nidettä »Ei lainausta »Ei avokokoelmaa »Erikoisaloina SLS:n alat ja kirjasidokset ja -kokoelmat »2 henkilöä + projektitutkija »Vastaamme julkaisuarkistosta ja linkkitietokannasta »Oma kirjastojärjestelmä »Kirjaston luettelo verkossa »Kehitteillä tutkimustietokanta Jarl Pousarin kokoelmasta

Asiakkaamme »Suuri osa käytöstä tietopalvelua tutkijoille ja kustannustoimittajille »Käyntejä ei kovinkaan paljon »Tutkijat käyttävät paljon muita kirjastoja –Ei juuri omia e-aineistoja »Kokoelmapolitiikka perustuu asiakkaiden tarpeisiin, tehtävä tutkimus saa näkyä kokoelmissa »Kirjaston sijainti tärkeä »Vuonna 2009 lainat vähenivät, nyt jälleen kasvussa

Asiakaskysely »Ensimmäinen kerta »39 vastausta »Käyttö liittyy useimmiten tutkimukseen mutta asiakkaat kustannustoimittajia »Huomattavasti eniten kommentteja tiloista ja suljetuista kokoelmista »Selkeys, palvelualttius ja tiedottaminen tärkeitä »Suuri osa asiakkaista hakee meiltä tietoa verkon tai puhelimen avulla

Kyselyn tuloksia

»Tiloista monia kommentteja, toivottiin avokokoelmaa »Kokoelmissa ilmeisesti vielä kehittämisen varaa –Toisaalta hankimme kaiken mitä pyydetään = tiedotusongelma? –Avokokoelma saattaisi muuttaa asiakkaiden käsityksiä »E-kokoelmia ei juuri ole –Eikä ilmeisesti kannata hankkia Toiminnan perusedellytykset

Tunnettuus »Joku ei edes ollut kuullut kirjastosta! – vaihtuva henkilökunta »Lisää ”ulospäin suuntautuvaa toimintaa” toivottiin »Sähköisiä palveluja ihmeteltiin: mitä ne ovat? »Enemmän tietoa kaivattiin »Enemmän koulutusta toivottiin – mutta mitä? »Tämäkin kysely osa markkinointia »”Viimeaikainen kehitys myönteistä”

Palvelut »Henkilökuntaa pidettiin asiantuntevana, palvelualttiina ja helposti tavoitettavana »Asiantuntemusta voisi ehkä lisätä »Sähköisiä palveluita ei tunnettu »Yhteyttä pidetään usein s-postin kautta »Aukioloajat menettelevät »Avokokoelmaa kaivattiin kipeästi –Myös aikakauslehtien käyttö lisääntyisi

Vaikuttavuus »Helpottanut aineistojen löytämistä 2,41 »Helpottanut alani seuraamista 2, 05 »Parantanut työn laatua 2,09 »Tehostanut työtä 2, 14 »Edistänyt uusia ideoita 1,80 »Vaikutusta ”jonkin verran” kaikessa

Tästä eteenpäin

Toimenpiteet »Tiedotuksen parantaminen –S-posti –Intranet –Verkkosivut »Järjestelmällinen asiakaskoulutus –Painotus verkkoon, uuteen mediaan ja tietokantoihin »Tilojen kehittäminen »Kompetenssin kehittäminen