YV9TV1-07 Mikron käyttöönotto ja ylläpito Juha Korhonen 11.1.-22.2.2010.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Advertisements

Työrukkaset heilumaan ja nuorisotyöttömyys kuriin.
Ohjelmointitaito (ict1td002, 12 op) Opintojakson esittely, kevät 2009.
Ohjelmointitaito (ict1td002, 12 op) Opintojakson esittely, syksy 2008.
Kevään 2010 aloitus Edutool-opinnot Maanantain ohjelma • klo Edutool-opintojen kevät ja muistellaan myös syksyä/ Niina • klo
1. 2 Rekisteröityminen •Rekisteröidy oppimisalustalle kohdasta kirjautuminen • ainstituutti.fi taihttp://vierumaki.valmentaj.
Kielitivoliristeily Iloa ja hyötyä verkosta Katrina Vartiainen.
Moodlen ohje opiskelijoille
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalveluiden hyväksymistestauksen raportointiohje Testitapauksen raportointi Havainnon raportointi.
Tietokone Koostuu keskusyksiköstä, näytöstä, näppäimistöstä, hiirestä sekä muista mahdollisista lisälaitteista. Pöytäkoneiden lisäksi löytyy myös kannettavia.
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
YV9TV1-07 Mikron käyttöönotto ja ylläpito Juha Korhonen
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
Kiintolevyn osiointi.
Lukemaan oppiminen kirjoittamalla – tietokoneen avulla 7.–
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalveluiden hyväksymistestauksen testausohjeet Yleisohjeet testaukseen Havaintoraportin täyttäminen.
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
DIIGO TIEDONHALLINNASSA Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen, Marjut Lahtela ja Katariina.
Hyvinvointia koulun liikunnalla Etätehtävä Tavoite: Opiskelija soveltaa kurssin ” Hyvinvointia koulun liikunnalla” tietoja omaa koulua kehittävän projektin.
Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä TEKNO A
TÄHTITIEDE: ASTROBIOLOGIA Kuvan lähde: Nasa. –Tähtitiedettä biologian ja maantieteen näkökulmasta –toinen pääteema on astrobiologia ja toinen taivaan.
Minä oppijana 1 ov..
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Opetussuunnitelma matematiikkaluokkia varten
Maaseutu.fi on uudistunut -
Netvibes Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Taulukkolaskennan perusteet
MUM8TM D-jatko Heikki Hietala. Kurssin rakenne 8 x 2 x 3 h lähiopetusta = 48 h Omaa työskentelyä 33 h Yhteensä 81 h = 3 op. Kurssi koostuu 3DS Maxin.
Ammatillisuuden ydintä etsimässä
Kuinka tehdä blogi o365:ssä
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Hiusalan - tutkintotoimikunnan Pikaohjeet OPTIMAn käyttöön
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi AIKIS -hanke Teknisen toimivuuden määrittelyt Keskustelun pohjaksi
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
HENKILÖSTÖKOULUTUS GLOBAALISSA YRITYKSESSÄ - Pilottiprojekti Nokia Mobile Phones Tuomo Rintamäki Teknillinen korkeakoulu Koulutuskeskus Dipoli Kansallisen.
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka Tuokio – 3.12 Tuukka Kivioja | Samuel Rahikainen |
Aktivoi opiskelijoitasi!
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä Leif Åberg syyslukukausi 2006.
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
1 © Jukka Juslin ict02d ohjelmointitaito (12 op) Päiväopiskelijat.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
OHJEITA TET-RAPORTIN TEKEMISEEN
Opintokohteiden tunnisteiden ja asteikkojen ylläpito WinOodissa Hilkka Hanhenoja.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC.
Pilvipalvelun käyttö opiskelun tukena case: Petri Lounaskorpi
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
HARJOITTELUPAIKKA HAKUSESSA
Monimedian työkurssi Johdantoluento Ilmari Laakkonen Huone 6535
Projektityöskentely Luento 1: kurssin käytännön asiat Hanna-Kaisa Lammi
TYÖPAIKKA HAKUSESSA Veijo Korhosen luennosta koonnut Soili Fabritius 2007, muokannut Tuija Juntunen 2010.
Kanit-ja jyrsijät opintojakso Sonja Kärkkäinen
Kovalevy-liitännät Ahti Kare.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Luokan OneNote - muistikirja PERUSTEET
Sähköiset yo-kirjotukset
7lk:n arviointi.
T Kuva- ja audiotekniikat, 3 op
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-
Opettajan nimi | kurssin numero
Mitä Opiskelijan tulisi tietää lukioon tullessaan
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Esityksen transkriptio:

YV9TV1-07 Mikron käyttöönotto ja ylläpito Juha Korhonen

Juha Korhonen - Kurssin tietoja • YV9TV1-07 Mikron käyttöönotto ja ylläpito • Opettaja: Juha Korhonen, • Aikataulu: ma ja ke ( ) • Laajuus: 22 tuntia • Paikka: VN.B1.122 Viitaniemi • Suoritustapa: viikkotehtävät (lopputyö+näyttö?) • Materiaali: Optima, monisteet ja verkkosivut

Juha Korhonen -

Juha Korhonen - Kurssin sisältö • Tietokoneen rakenne • Tietokoneen käyttöjärjestelmä –Windows XP käyttöjärjestelmän asentaminen ja käyttö –Tiedostojärjestelmät (FAT, NTFS) –Osiointi • Apuohjelmat –Ylläpito –Tietoturva –Peruskäyttö • Lisälaitteiden asennukset

Juha Korhonen - Tavoitteet • Opiskelija ymmärtää • Oppia löytämään itse ratkaisuja ongelmiin • Osata perustella miksi tietyt tekniset valinnat on tehty • Löytää tarvitsemiaan ohjelmia • Tuntea tietokoneessa olevat liitännät • Osata asentaa tavallisimmat lisälaitteet • Suositella sopivaa tietokonetta

Juha Korhonen - Kurssilla opiskelu • Kurssi koostuu seuraavista osista –Luennoista –Tiedonkäsittelystä • Hakeminen, tuottaminen, tallentaminen ja esittäminen –Keskustelusta, yhteistyöstä, opettamisesta • Optima, sähköposti, blogi, facebook jne. –Mahdollisesti erilaisista tietokoneasennuksista • Ohjelmia • Lisälaitteita • Muistia

Juha Korhonen - Arvostelu • Arvosana 1, 3 tai 5 • Tehdyt harjoitukset arvostellaan 0-2 • Tuntiosaaminen 0-1 –Ei myöhästymisiä, muiden auttaminen, reipas asenne jne. • Vaaditut tuotokset kurssilla 0-2 –Erilaiset raportit ja selonteot –linkkilistat

Juha Korhonen - Itsearviointi • Välttävä 1 –Oppija on täysin riippuvainen opettajan ja ryhmän tuesta. Hänellä on runsaasti poissaoloja. Oppija ei ole kiinnostunut projektin onnistumisesta. Hän työskentelee ns. olosuhteiden pakosta. Oppijalla on hyvin pinnalliset tiedot käsiteltävistä aiheista • Kiitettävä 5 –Oppija on itseohjautuva. Hän kykenee itse luomaan ongelmia ja etsimään niihin ratkaisuja. Hän ei tarvitse opettajaa, vaan asiantuntijan, jonka kanssa voi keskustella ongelmista ja erilaisista ratkaisuvaihtoehdoista. Hän käyttää projektiin runsaasti aikaa ja tulokset ovat erityisen laadukkaita –Oppija osaa käsiteltävän aihealueen erinomaisesti

Juha Korhonen - Osaamisen kuvaus • Oppilas osaa –Valita sopivan tietokoneen –Etsiä ja asentaa käyttöönottoon ja ylläpitoon liittyviä ohjelmia • Käyttöjärjestelmä • Virus • Palomuuri –Asentaa lisälaitteita • Oppilas tunnistaa tietokoneen –Lisälaitteet –Liitännät • Oppilas hallitsee –Tiedon etsinnän –Tiedon tallennuksen ja esittämisen –Tietokoneen peruskokoonpanon

Juha Korhonen - Kysymyksiä? • Kurssille ei voi ilmoittautua jälkikäteen –Jos ei ole paikalla kahdella ensimmäisellä kerralla, niin kurssille ei voi ilmoittautua (Anna-Liisa, koulutussuunnittelija) • Kaikki tehdyt työt tallennetaan Optimaan –Mitä enemmän näytte opettajalle sitä paremmin pärjäätte

Juha Korhonen - Verkko-oppimisympäristön esittely • Optima –Info, yleistä kurssista ja arvostelu –Kurssin sisältö, materiaali ja viikkotehtävät • Kurssin sisältö –Erittely jokaiselta tunnilta tehtävistä ja tavoitteista • Materiaali –Tänne kurssin aikana yhdessä tehtyä ja löydettyä materiaalia

Juha Korhonen - Tehtävä 1 • Kirjoita esittely itsestäsi –Kirjoita esittely Wordillä –Käytä vakioasiakirjamallia, jos osaat • Hae esittelyysi kuva Optimasta • Tallenna esittely kuvineen Optimaan –Anna esittelylle tiedostonimeksi oman nimesi ja ryhmäsi • Esim. Juha Korhonen, AUAJO8A.doc • Lisää ohjeita Optimasta, kohdasta tehtävät

Juha Korhonen - Tehtävä 2 • Mieti ylihuomiseen mennessä mitä osaa Mikron käyttöönotto ja ylläpito –kurssin käynyt oppilas? • Kirjaa ajatuksesi ylös ja lähetä ne sähköpostilla keskiviikkoon kello 12 mennessä –Miettikään asiaa yhdessä, jos mahdollista joko kasvokkain tai virtuaalisesti ;-)