Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja kevät 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on Aikakausmedian.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä.
Advertisements

Maahanmuuttajataustaiset nuoret ja koulutus
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Aikakauslehtien mielipidevaikuttajat, WOM KMT Kuluttaja 2013 Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 • Vastaajamäärä N = • Toteutus nettikyselynä
Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Pukeutuminen KMT Kuluttaja 2008 Pukeutumisväittämien ryhmittely Pukeutumiseen liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin.
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu / Otsikko Arial Bold 32 pt Alaotsikko Arial Regular 18 pt, esim. esiintyjän nimi.
Kosmetiikka/naiset Naisten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Autot KMT Kuluttaja 2008 Auto väittämien ryhmittely Autoon liittyvien väittämien ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian.
Suomalaisten suhtautuminen autoihin ja autoiluun KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Pukeutumisen kuluttajaryhmät Asialliset pukeutujat 25 % Käytännölliset 30 % Intohimoiset shoppailijat 23 % Nuoret huolettomat 21 % Lähde: KMT Kuluttaja.
LAMK Outdoors Finland Etelä Aktiviteettisivuston lanseeraustutkimus 2013 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Yrittäjien äänestyskäyttäytyminen 50,7 57,6 55,0 23,4 20,3 21,9 11,4 9,3 8,0 5,2 5,5 6,9 4,2 4,5 3,6 0,7 1,7 1,3 1,7 0,0 0,0 0,7 0,0 0,0 2,7 1,0 3,3.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
3. LAADULLISTEN VASTAUSTEN RAPORTOINTI. Väittämien keskimääräiset osuudet kaikista lehdistä.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Index-sivu Otsikko 1 Kirjoittaja Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec tin… Otsikko 2 Kirjoittaja raesent.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Palautetta opetuksestasi – WebOodi-järjestelmän käyttö tiedekunnassa Opetuksen päivä 2006 Matti Aarnio / TUKE.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
1 Esityksen otsikko tulee tähän Alaotsikko päivämäärä Esityksen pitäjä.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Raportin lukuohje Lukukerrat
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
VIPU ESITYKSEN OTSIKKO Arial 28pt Bold
OTSIKKO TÄHÄN Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim.
OTSIKKO TÄHÄN Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim.
Alaotsikko Arial Regular 18 pt, esim. esiintyjän nimi
Aikakauslehtien lukijat eroavat toisistaan suhteessa lehteen ja siinä olevaan mainontaan Segmentointi KMT 2017.
Tuottajan nimi Logo Tuote 1 Tuote 2 Tuote 3 Tuote 4 Tuote 5
Tuottajan nimi Tuottajan nimi Logo Logo
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Etunimi Sukunimi 000 Ehdokkaan slogan tähän, lorem ipsum
YHTEENVET-OESITYKSEN OTSIKKO
Pääotsikko.
Verkkosuunnittelija, kehittäjä
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
JUHLIEN VALOKUVA-ALBUMI.
TYÖKOKEMUS KANSAINVÄLINEN KOKEMUS Yrityksen nimi | Työnimike
OTSIKKO LOREM IPSUM DOLOR
YHTEENVETOESITYKSEN OTSIKKO
Lehden pääjutun otsikko
Esityksen transkriptio:

Kosmetiikka/miehet

Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja kevät 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on Aikakausmedian omien KMT Kuluttaja kevät 2008 kysymyksistä tehdyn ryhmittelyanalyysin tulos. Siinä etsittiin mahdollisimman homogeenisia, toisista ryhmistä mahdollisimman paljon poikkeavia ryhmiä miesten ja naisten osalta omina kokonaisuuksinaan. Viisi vastaajaryhmää erottautui miesten kohdalla toisistaan ja ne nimettiin seuraavasti: Ryhmät: •Ulkonäöllä ei väliä 13 % •Puhtaus riittää 24 % •Luonnonmukaisuuden kannattajat 20 % •Laadun suosijat 21 % •Uutuuksia kokeilevat 22 % Seuraavilla sivuilla esitellään näiden ryhmien tyypillisimpiä piirteitä

Miesten kosmetiikka Ulkonäöllä ei väliä 13 % - Ei osta ihonhoitotuotteita lähes lainkaan - Ulkonäkö ei ole tärkeää - Ei suosi merkkejä tai laatutuotteita • Kaikenikäisiä • Kansakoulu/peruskoulu • ei halua kertoa tuloja • eläkeläisiä Puhtaus riittää 24% - Ostaa edullista kosmetiikkaa ja vain loppuneen tuotteen tilalle - Nuorentavat tuotteet tarpeettomia - Ostaa vähän - Ei kiinnitä huomiota ihonhoitoon - Ei välitä ystävien suosituksista -ei itse osallistu auton ostopäätöksiin • v • Lukio/yliopisto • € /v

Miesten kosmetiikka Luonnonmukaisuuden kannattajat 20 % - Suosii luonnonkosmetiikkaa - Ostaa kosmetiikkaa toisten suosituksesta ja usein apteekista - Ostaa vähän/muut ostavat hänelle - Pakkaukset eivät houkuttele • 45 +v. • Keskikoulu, ammattikoulu • ei kerro tuloja • eläkkeellä Laadun suosijat 21 % - Kosmetiikkaostoksissa laatu on tärkeintä - Luotan myyjän ammattitaitoon - Aftershave ja tuoksut ovat osa arkeani - Suosii muutamaa merkkiä - Ostaa usein • v • Yliopisto • Yli € /V • Ylemmät toimihenkilöt Uutuuksia kokeilevat 22 % -Ulkonäkö on tärkeää - Hyvännäköiset pakkaukset saavat kokeilemaan tuotteita - Käyttää kosmetologipalveluja - Tekee kosmetiikan heräteostoksia • v • Kansakoulu •Työntekijät

6 Lorem ipsum • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit • Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua • Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat Lorem ipsum dolor sit amet. KMT Kuluttaja kevät 2008 % Suhtautuminen kosmetiikkaan -ryhmittely Ryhmien profiilit, %

Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja kevät 2008 Kaikki Ulkonäöllä ei väliäPuhtaus riittää Luonnon- mukaisuuden kannattajat Laadun suosijat Uutuuksia kokeilevat Ulkonäkö on minulle tärkeää Puhtaus on riittävää ihonhoitoa Hoidan ja puhdistan ihoani säännöllisesti ihonhoito- ja puhdistustuotteilla Ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet auttavat minua näyttämään hyvältä Nuorentavat ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet ovat mielestäni tarpeettomia Kiinnitän aiempaa enemmän huomiota ihonhoitoon Käytän silloin tällöin kosmetologi- /ihonhoitopalveluja Hiustenhoidoksi riittää mielestäni säännöllinen pesu Käytän säännöllisesti hiustenhoidon ja muotoilun erikoistuotteita Aftershave ja/tai tuoksut ovat olennainen osa arkeani Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja kevät 2008 Kaikki Ulkonäöllä ei väliäPuhtaus riittää Luonnon- mukaisuuden kannattajat Laadun suosijat Uutuuksia kokeilevat Uutuudet ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteissa kiinnostavat minua Miehet näkevät mielestäni liian vähän vaivaa ulkonäkönsä eteen Saan tyttöystävältä/vaimolta/äidiltä vinkkejä uusista ihonhoito -tai kosmetiikkatuotteista Ostan vain sellaisia ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita, joita ei ole testattu eläimillä Suosin luonnonkosmetiikkatuotteita Ostan vain hajusteettomia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita En osta ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita lainkaan tai lähes lainkaan Ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteissa suosin muutamaa merkkiä Ihonhoito- ja kosmetiikkaostoksissa tuotteen laatu on tärkeintä Ostan lähinnä edullisia ihonhoitotuotteita tai kosmetiikkaa Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja kevät 2008 Kaikki Ulkonäöllä ei väliä Puhtaus riittää Luonnon- mukaisuuden kannattajat Laadun suosijat Uutuuksia kokeilevat Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita vain kun tarvitsen uudentuotteen loppuneen tilalle Teen usein ihonhoitotuotteiden tai kosmetiikan heräteostoksia Hyvännäköiset tuotteet/pakkaukset saavat minut usein kokeilemaan tuotetta Luotan ihonhoito- ja kosmetiikkaostoksissa myyjän ammattitaitoon Ostan useimmiten sellaisia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita, joita ystävät, tuttavat tai perheenjä Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita useimmiten apteekista Ostan ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita joskus postimyynnistä tai verkosta (internet) Joku muu ostaa tarvitsemani ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet Ostan hiustenhoito- ja muotoilutuotteita pääasiassa päivittäistavarakaupasta Olen ostanut ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita mainonnanperusteella Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Kosmetiikka KMT Kuluttaja kevät 2008 Ulkonäöllä ei väliäPuhtaus riittää Luonnon- mukaisuuden kannattajat Laadun suosijat Uutuuksia kokeilevat Kaikki Perhelehdet Naisten yleislehdet Naisten erikoislehdet Asuminen, rakentaminen Autoilun ja tekniikan lehdet Harrastelehdet Tiede- ja kulttuurilehdet Lasten ja nuorten lehdet Tietotekniikka- ja pelit –lehdet Talous- ja yrityselämän lehdet Ammattilehdet Asiakaslehdet Klustereihin kuuluminen lehdittäin (lukijoista %) (n=1120) Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Kosmetiikka KMT Kuluttaja kevät 2008 Kaikki Ulkonäöllä ei väliäPuhtaus riittää Luonnon- mukaisuuden kannattajat Laadun suosijat Uutuuksia kokeilevat Perhelehdet Naisten yleislehdet Naisten erikoislehdet Asuminen, rakentaminen Autoilun ja tekniikan lehdet Harrastelehdet Tiede- ja kulttuurilehdet Lasten ja nuorten lehdet Tietotekniikka- ja pelit – lehdet Talous- ja yrityselämän lehdet Ammattilehdet Asiakaslehdet Lehtien lukijapeitto (%) klustereittain (n=1120)