Uusi Leader-brändi 2014 Mikä, miksi ja miten?.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Hyvinvointia työstä Savinainen, Oksa & Merivirta.
Advertisements

KIELEN KUVALLISUUS.
Jyväskylän kaupungin viestintä Vammaispalveluiden asiakasraati Emmi Hyvönen viestintäpäällikkö, perusturvapalvelut.
Sanan voimaa Intiassa Raamattu tavoittaa kansat. Raamatunkäännöstyön lähtökohta: Raamatun sana kuuluu kaikille, jotka sitä kaipaavat.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Voimisteluliiton ilmeen uudistus
Eräänä päivänä kun aurinko oli piiloutunut pilvien ylle,
Tilannekatsaus.  Espoon kaupungin kanssa 15 vuoden sopimus Karakallion kentän käyttöoikeudesta. Sopimus alkaa  Perustettu Hornankattila Oy.
Powerpoint-esitys ylioppilastutkinnon ohjeista ja määräyksistä:
PaLaVa-projekti Toimijoiden aloituspalaveri klo
Informaatioteknologian instituutti Esityksen tekeminen PowerPointilla Jouni Huotari.
XX RESPONSE KEHITTÄMISKUMPPANUUS RESPONSE-KEHITTÄMISKUMPPANUUS
FISH! Parantaa työmoraalia ja saa sinut rakastamaan työntekoa!
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
Manner-Suomen maaseutuohjelma Tilannekatsaus Nvm Sirpa Karjalainen, MMM.
ESITYKSEN RAKENTAMINEN JA HAVAINNOLLISTAMINEN
Pk-yritysbarometri, kevät 2014 Alueraportti, Satakunta.
Valtteri Suominen Deviantart.
KÄNNYKKÄ Helsingin Sanomissa : Kunnia kännykkä-sanan keksimisestä kuuluu Aarne Visurille. Hän toimi Nokian radiopuhelinosaston myynti-insinöörinä.
Avainlippu- bränditutkimus Avainlippu-bränditutkimuksen toteutus ja tavoitteet  Toteutustapa 1. Kvalitatiivinen tutkimus (kaksi ryhmähaastattelua,
Maaseutuverkoston ajankohtaiskatsaus
10 vinkkiä voimaantumiseen
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Tilannekatsaus ja seuraava ohjelmakausi Suomen Kuntaliiton pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma Heli Liikkanen
RAKKAUS USKO TOIVO - ihmiseltä ihmiselle
, Vantaa TE-KESKUSTEN JA TOIMINTARYHMIEN VÄLINEN YHTEISTYÖ Toimintaryhmien ja TE-keskusten hyviä käytäntöjä Koulutus Manner-Suomen maaseutuohjelman.
Leaderin tulevaisuus Rohkeus, riskit ja rajat Leaderin tulevaisuus Rohkeus, riskit ja rajat Läntisen verkoston aluefoorumi, Ylihärmä Antti.
Graafisen esityksen laatiminen taulukkolaskentaohjelmalla (excel 2013)
BPW Finland UUSIA AJATUKSIA TOIMINNASTAMME - MITEN NE TOTEUTETAAN Leena Roivas Puheenjohtaja
AS Harjoitustyön opiskelijapalaute Palaute vuosilta 2010, 2011, 2012.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ 1 Tutkimusaineiston dokumentointi Juha Sinkkonen
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
Keski-Uudenmaan teatteri KUT & TEOS-hankkeen hedelmät.
Kuinka rakennan Semppi-terveyspisteen? Semppi on kaikille avoin, maksuton terveyspiste, jossa on tutkittua tietoa terveydestä ja vinkkejä oman terveydentilan.
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
Rakenteen ja ilmeen määrittelystä konseptissa. Konseptisuunnittelu Konseptisuunnitelman sisällöstä Konseptisuunnitelmassa kuvaillaan Projektin tausta.
Maaseutu.fi on uudistunut -
Ajatuksia kulttuuriympäristöstä
Mikä on PIC-koodi ja mihin sitä tarvitaan?
Mikä on arvioinnin rooli ohjelmatyössä Arviointiseminaari - eväitä uudelle ohjelmakaudelle Eero Pehkonen.
Protomo Uusi suomalainen innovaatioapparaatti Petri Räsänen Hermia Oy.
PowerPoint-esitys OHJE.
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
TEUVAN LUKION COMENIUS-HANKE ”EVERY HUMAN IS UNIQUE” Teuvan lukion Comenius-hanke käynnistyi vuonna 2011 ja kumppanimaitamme ovat Portugal, Mallorca ja.
Suomen uusi rakennerahasto-ohjelma sisältää molemmat rahastot (EAKR ja ESR) Toimintalinjat ovat: TL1 Pk-yritystoiminnan kilpailukyky (EAKR) TL2 Uusimman.
Leader-rahoitus Yhdistysten hanke- ja rahoitusinfo
Kokonaisuuden suunnittelu
Järjestön logo tähän Olla vertainen Vertaistoiminta yhteisöllisyytenä, osallisuuden tukena ja paikkalähtöisenä toimintana Mona Särkelä-Kukko.
matematiikan ja luonnontieteiden pedagogiikan professori, OKL, JY
Runo tekstitaidon kokeessa
Viestintäsuunnitelma
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hankkeen tilannekatsaus Synergiaryhmä.
Maaseudun kehittämisyhdistys ry Rauman seudun ja Vakka-Suomen 7 kunnan alueella toimiva leader-ryhmä, johon kaikki voivat liittyä jäseniksi!
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
WWW-sivuston tekeminen: n SUUUNNITTELE aina ensin:
Liikenne- ja viestintäministeriön ehdotus EAKR-rahoituksen käyttämiseksi laajakaistahankkeissa.
Opasnet päätöksenteon työkaluna Jouni Tuomisto, THL.
Kotiin – Behind the Scenes
Tietoturvaprojekti 6h.
Raamattu Ja mitä se sisältää. Mikä on Raamattu? Rautalangasta väännettynä: Raamattu on kristittyjen pyhä kirja kuten Koraani on muslimien pyhä kirja Tarkoituksena.
TEKIJÄT TAPAHTUMIEN TAKANA Tarina vapaaehtoistoimijoista, toiminnasta ja kulttuuritapahtumista Keski-Suomessa Jussi Haatainen
Ihmeitä ei tapahdu, niitä tehdään. Tuomo Lähdesmäki, pj. Säätiöiden ja rahastojen neuvottelukunta.
Huomautus: Tämä esite on suunniteltu tulostettavaksi. Ennen kuin ryhdyt tulostamaan korttikartongille, tee koetulostus tavalliselle paperille ja varmista,
II Luonnonuskonnot Pyhä, mana ja tabu
Posterin otsikko Ohjeita Alaotsikkko
ÄI1 Tekstit ja vuorovaikutus
POSTERIOHJE – AIHEEN NIMI TÄHÄN
Hankeviestintää - miksi ja miten?
Esityksen transkriptio:

Uusi Leader-brändi 2014 Mikä, miksi ja miten?

Mikä?

Vuonna 2010 aloitettiin Leader-toimijoiden brändihanke.

Haluttiin tiivistää arvot ja ajatukset siitä, mikä Leader on ja millaisella sanomalla ja sävyllä siitä viestitään.

Määriteltiin yhdessä brändin perusta, jonka pohjalta lähdettiin toteuttamaan Leader-brändin pilottihanketta.

Satakunnassa 2013 toteutettu pilottihanke etenee nyt koko kentän yhteiseksi Leader-brändiksi!

2014

Miksi?

Ulkopuolisten on ollut vaikea saada oikeanlaista kuvaa Leader-toiminnasta ja -toimijoista.

Leader on vierasperäinen sana (jonka käännös ei kuvaa meitä), viestimme ovat olleet kirjoitettu niille, jotka jo asian tuntevat, eikä yhtenäistä kuvaa ole välittynyt erilaisten ilmeiden vuoksi.

Tältä näytimme ennen:

Tältä näytämme nyt:

Luomme yhdessä yhtenäisen ja ymmärrettävän kehittämistoimijan (yyy-sopimus : )

Puhumme samaa kieltä ja näyttäydymme tunnistettavana kokonaisuutena.

Näin olemme uskottavampia ja vakuuttavampia sidosryhmille sekä houkuttelemme uusia ideoita ja ihmisiä mukaan toimintaan.

Luomme mainetta, mielikuvaa ja tunnettuutta kaikkien 56 ryhmän voimalla!

Miten?

Ottamalla käyttöön yhtenäisen ilmeen, yhteisen sloganin ja samat ydinviestit; raamit joiden sisälle ryhmät luovat omaa sisältöä.

Leader-ryhmän uudet logot koostuvat yläpuolella olevasta lipputunnuksesta ja sen alla olevasta ryhmän nimestä, joka on ladottu Ubuntu-fontilla.

Yhteistyössä: Muut toiminnan tunnukset, kuten EU-lippu, EU:n Leader-logo tai maaseutuohjelmien, ELY-keskuksen, MMM:n ja Mavin tunnus säilyvät käytössä kuten ennenkin.

Paikallisuus välittyy lähes jokaisen nimestä ja vanhat hahmot ja maskotit siirtyvät kuvituselementeiksi.

+ Tulevat ryhmät

Vanhat maskotit voivat edelleen kuvittaa ryhmän julkaisuja.

Värimaailmasta voi ammentaa inspiraatiota omaan tekemiseen Värimaailmasta voi ammentaa inspiraatiota omaan tekemiseen. Ryhmät voivat yhdistellä näitä omalla tavallaan.

Yhteinen fontti helpottaa päivittäistä työtä.

Valmistamme ryhmille käyttöön myös Leaderin oman kuvituspankin (pohjautuen animaatioon), josta kokoat itse omanlaisesi Leader-maailman.

Valmiita tiedostopohjia tulee ladattavaksi, kun kuvitukset saadaan valmiiksi.

Puhumme myös samaa kieltä.

Slogania käytetään, kun puhutaan Leader-toiminnasta yleisesti. tarkoitus toimintatapa paikallisuus rahoituksen koko kehittäminen inspiraatio Slogania käytetään, kun puhutaan Leader-toiminnasta yleisesti.

paikkakunnan parhaaksi on toimintaa neuvontaa & rahoitusta paikkakunnan parhaaksi Ydinviestien avulla puhumme kaikki samoilla termeillä, kun asiaamme esitellään uusille ihmisille.

Luomme myös leadersuomi.fi verkkosivuston portiksi Leader-maailmaan.

Ilme määrittelee brändin suuntaa ja on yhteisen kielen perusta Ilme määrittelee brändin suuntaa ja on yhteisen kielen perusta. Sitä ei pidä kokea luovuutta rajoittavana tekijänä.

Tarkemmat ohjeet brändin visuaalisesta ilmeestä löydät brändimanuaalista, joka on ladattavissa maaseutuverkoston sivuilta.

Lanseeraamme uuden ohjelmakauden alkaessa uuden brändin koko kansalle.

Kiitos