1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Advertisements

Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä.
Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Maankäyttö-lehden lukijatutkimus
Mission Gallup 08 nettikyselyn yhteenveto. Jeesus tunnetuksi kautta maailman Taustatietoja • 446 vastaajasta 38% (m) ja 62% (n) • Vapaakirkollisia 84%
Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
LAL Vuonna 2009 valmistuneet työmarkkinoilla 1 Vastavalmistuneiden opintohistoria, työmarkkinoille sijoittuminen ja palkkataso vuonna 2010 Luonnontieteiden.
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Rinnakkaislääketutkimus 2010
Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen NOPS – hankkeen alueseminaari NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn edistäminen ammattiopistoissa.
Akavalaisten työaikakäytännöt esimerkkejä jäsenliitoista
Esiopetuksen huoltajat 2014 Generated on :41.
”Määrittää ihmisen yksilönä”
NYKYTILAKARTOITUS HANGOSSA - KOTIHOIDON ASIAKKAAN KÄYTÖSSÄ OLEVAT APUVÄLINEET JA TULEVAISUUDEN APUVÄLINETARPEET HENKILÖKUNNAN ARVIOIMANA (TOTEUTUS VIIKOT.
Akavan Erityisalat Yliopiston työmarkkinatutkimus Akavan Erityisalat ry.
Utaimesta tulee Intro  Osastot:  Uutiset  Agenda  Ideat (mediakriittisiä juttuja)‏  Ikkuna (kuvareportaaseja yms)‏  Ilot (kulttuuri ja vapaa-aika)‏
1 ©TNS 2012 Tämän tutkimuksen tulokset on tarkoitettu vain tilaajan omaan käyttöön. Niitä ei saa lainata, luovuttaa, jälleenmyydä tai julkaista ilman tutkimusyrityksen.
SAK:n luottamushenkilöpaneeli ”Palkaton työ” Helmikuu 2012 N=1220.
Jäsenkysely 2011 Tarja Ikonen Kyselyn toteuttaminen ja palautetut lomakkeet •Kysely lähetettiin 245 jäsenelle Kemin kaupungin varhaiskasvatuksen.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Pelisääntökysely Kisa-Eagles kausi /2//13.
Pelaajakysely Tampereen piirin pelaajille 2013 TKT.
Yksityishammaslääkärikysely lokakuussa Kyselytutkimus kaikille Hammaslääkäriliiton yksityishammaslääkärijäsenille (2282 kpl, 15 enemmän kuin 2007)
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
X:t ja Y:t toimituksissa
Osallistuminen sidosryhmien näkökulmasta -kysely metsäneuvostojen jäsenille Marjo Laitala.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Kuvien lähde:. Kuinka pitkä on pitkä? Subprime kriisi alkoi Yhdysvalloista elokuussa Se muuttui finanssikriisiksi lokakuussa Kreikkakriisi.
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Työmarkkinatutkimus 2012 Yksityinen sektori
Väestö Vantaan osa-alueilla
Juha Kauppinen Consulting oy Rakenneselvitykseen liittyviä tutkimuksia Tiedotustilaisuus Karjasillan kirkolla Juha Kauppinen.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
Asiakastyytyväisyyskysely ulkomaisen tutkinnon tunnustamispäätöstä hakeneille 2009 Opetushallitus Tutkintojen tunnustaminen ja vertailu –yksikkö.
Tutkimuksen taustaa  Aula Research Oy toteutti poliittisten vaikuttajien parissa tutkimuksen julkisista palveluista Suomessa ja Euroopassa – Tutkimuksen.
Asunto & Rakentaja 12 – messulehden tutkimus Etelä-Saimaa
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Saimaa News -matkailulehden tutkimus Marraskuu 2011.
POHJOIS-SUOMEN ALUEJOHTORYHMÄ WEBROPOL –KYSELYJEN TULOKSET Margit Päätalo, alueellinen suunnittelija puh
Teknologiateollisuuden tilanne ja näkymät alueittain
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Lohjan kaupungin työhyvinvointikysely 2008 Lehdistötilaisuus
MAINOSTAJIEN LIITTO MARKKINOINTIVIESTINNÄN PANOSTUSTEN KEHITTYMINEN LOPPUVUONNA 2004 VERRATTUNA ALKUPERÄISEEN BUDJETTIIN SALDO MAINOSBAROMETRI.
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
IKÄOHJELMAT SAK:LAISILLA TYÖPAIKOILLA SAK:N LUOTTAMUSHENKILÖPANEELI SYYSKUU 2013 N= 1114.
Maitotaito PIENEN VAUVAN PÄIVÄ Maitotaito.
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Oulu ALO-luokka 12kyl, 4pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl:
Kenttäposti lukijakysely Luotu :35. Vastaajastatistiikat NimiArvioijatVastannut TGK jäsenet Vastausprosentti10.9% Lopettaneet10.2%
Kemi ALO-luokka 14 kyl, 3 pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl: 31, 26, 9, 3, 18, 20, 5, 13, 14, 4, 12, 14, 7,
Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY Henkilöstötutkimus 2013
Kansallisen käyttäjäkyselyn tuloksista yleisissä kirjastoissa Kirjastotoimen johtaja Pirkko Lindberg Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
Paras-arviointitutkimusohjelma (ARTTU) ARTTU-VILU Päättäjätutkimus Luottamushenkilö- ja viranhaltijakysely 2010 Kohdejoukkona ARTTU-tutkimuskuntien keskeiset.
Tietoja muuttoliikkeestä Yhteenvetoa PKS = Vantaa, Espoo, Helsinki ja Kauniainen KUUMA = muu Helsingin seutu (10 kuntaa)
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Kärkimedia Paneeli Huomioarvon analyysi.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
Asunto-Saimaan tutkimus Etelä-Saimaa Presentation name / Author Tutkimuksen taustaa Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Työajan haasteita tuloksia SAK:n jäsentutkimuksesta
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
Suomen UNICEFin vapaaehtoistoiminnan kysely 2017
Finnan käyttäjäkysely 2016
Yleisten kirjastojen tulokset
Finnan käyttäjäkysely 2016
Esityksen transkriptio:

1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on lukenut lehdestä suurimman osan. Noin joka kuudes vastaaja (18 %) on lukenut lehdestä noin puolet ja noin joka kahdeksas (12 %) vähemmän kuin puolet. Vastaajista kolmannes (33 %) kertoi ainoastaan selailleensa lehden ja 6 prosenttia ei ole lukenut lehteä lainkaan.  Vastaajista 38 prosenttia lukee lehden yleensä kerran, 37 prosenttia kaksi kertaa, 16 prosenttia kolme kertaa ja 7 prosenttia neljä kertaa tai useammin.  Keskimäärin Telma-lehden lukemiseen käytettään 24 minuuttia.  Vastaajista noin puolet (48 %) kertoi samaa Telma-lehden numeroa lukevan hänen lisäkseen myös muita henkilöitä.  Noin kaksi vastaajaa kolmesta (64 %) säilyttää Telman myös myöhempää käyttöä varten. Telma-lehden juttujen lukeminen  Tarkimmin tutkituista jutuista luettiin seuraavat; Ajankohtaiset uutiset (69 %:a luki ainakin silmäillen), Turvallisuus on parasta bisnestä  (65 %:a luki ainakin silmäillen), Pääkirjoitus (63 %), Turvallisuus on korvien välissä (61 %) ja Johtamista Hjalliksen mukaan (61 %).  Parhaimpina juttuina vastaajat pitivät juttuja; Johtamista Hjalliksen malliin (23 %), Turvallisuus on parasta bisnestä (14 %) sekä Turvallisuus on korvien välissä (12 %). Arviot Telma-lehden uusimmasta numerosta (Keskiarvo 1-5: 1=Erittäin huono…5=Erittäin hyvä)  Myönteisimmin vastaajat arvioivat Telma-lehden uusimman numeron kuvien laatua (keskiarvo: 4.3.). Heikoimmat arviot lehti sai puolestaan sisällön hyödyllisyydestä (ka: 3.5) sekä juttujen viihdyttävyydestä (ka: 3.5).  Julkaisun kokonaisarvosanaksi annettiin 3.9.

2 Tiivistelmä (sivu 2/3) Telma-lehden aihealueet  Kiinnostavimpina tutkituista aihealueista vastaajat pitivät aihealueita henkilökohtainen ja työhyvinvointii/oman elämän hallinta (61 %) sekä työsuojelu (57 %). Telman auttamien työssä  Yli puolet vastaajista (55 %) kertoi löytävänsä Telman kautta hyödyllistä tutkimustietoa ja tietolähteitä. Vastaajista 46 prosentin mukaan lehdestä saa käytännön esimerkkejä omaan työhön/työyhteisön työhön ja 38 prosenttia kertoi saavansa jakaa ajankohtaista tietoa työpaikallaan. Muut säännöllisesti seuratut lehdet  Muista alan lehdistä TyöTerveysTurvallisuus –lehteä lukee säännöllisesti 71 prosenttia ja työmarkkinajärjestöjen lehtiä 51 prosenttia. Vastaajista 9 prosenttia ei seuraa Telman lisäksi säännöllisesti muita alan lehtiä. Telma suhteessa Työyhteisöviesti- ja Tiedon Silta –lehtiin  Noin kolmannes vastaajista (30 %) luki säännöllisesti molempia Telmaa edeltäneitä lehtiä, noin viidennes (22 %) luki lehdistä vain Työyhteisöviestiä ja 8 prosenttia luki ainoastaan Tiedon Silta –lehteä.  Vastaajista puolet (50 %) arvioi Telman palvelevan häntä työssään paremmin kuin Telmaa edeltäneet lehdet, edeltäneitä lehtiä huonommin Telma palvelee puolestaan 5 prosenttia vastanneista. Telman tasapuolisuus  Vastaajista 87 prosenttia arvioi Telman tuovan esiin tasapuolisesti kaikkien työyhteisössä vaikuttavien mielipiteet ja osallisuuden työyhteisön rakentamiseen. Vastanneista 4 prosentin mukaan Telma painottaa liikaa työnantajan roolia ja prosentin mukaan lehti painottaa liikaa työntekijän roolia.

3 Tiivistelmä (sivu 3/3) Sopiva ilmestymistiheys Telma-lehdelle  Vastaajista kolme neljästä (75 %) arvioi lehden parhaaksi ilmestymistiheydeksi nykyistä neljää kertaa vuodessa. Noin joka kuudes vastaaja (18 %) haluaisi lehden ilmestyvän 5-6 kertaa vuodessa ja 2 prosenttia toivoi lehden ilmestyvän useammin kuin 5 kertaa vuodessa. Vastanneista 3 prosenttia oli sitä mieltä, että lehden nykyistä ilmestymistiheyttä tulisi harventaa. Mielipide Telma-lehden sivumäärästä  Vastaajista yhdeksän kymmenestä (90 %) arvioi Telman sivumäärän sopivaksi ja 7 prosentin mukaan lehdessä on liikaa sivuja. Telma-lehden nettisivut  Vastaajista 4 prosenttia on käynyt useasti Telman nettisivuilla ja 18 prosenttia on käynyt sivuilla vain kerran.  Nettisivuilla vierailleista 69 prosenttia on tutustunut verkon näköislehteen ja 41 prosenttia on tutustunut tiedotteisiin. Vastaajista 13 prosenttia on käyttänyt nettisivujen linkkejä ja hakutoimintoja ja 5 prosenttia on tutustunut lehden toimituksen tietoihin.  Arvioitaessa Telma-lehden nettisivuja tutkitut väittämät saivat seuraavat arvosanat (arvosana-asteikko 1-5: 1=täysin eri mieltä…5=täysin samaa mieltä);  Nettisivujen ulkoasu on nykyaikainen (ka. 3.5)  Nettisivut toimivat joustavasti (ka. 3.5)  Löydän nettisivuilta tarvitsemani helposti (ka. 3.5)  Nettisivuilla on minulle hyödyllisiä palveluita (ka. 3.4)  Nettisivuilla pitäisi olla mahdollisuus keskusteluun ja mielipiteenvaihtoon (ka. 3.1)  Luen lehden mieluummin verkossa kuin painettuna (ka. 2.3)

4 Telma-lehden lukijoiden määrä

5 Telma-lehden säilyttäminen Säilytättekö Telman myöhempää käyttöä varten?

6 Telma-lehden paras juttu Mikä on mielestänne tämän Telma-lehden paras juttu?