Mediamainonnan muutosmittari Mainostajien Liitolle Tammi-heinäkuu 2009
Mainontaan käytetty euromäärä (netto) (Ilman rivi-ilmoituksia) Heinäkuu 2009 Tiedot perustuvat TNS Media Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan. Sanoma- ja aikakauslehtien sekä television euromäärät on laskettu käyttämällä oikaisukertoimia. Lehtien kertoimet perustuvat lehtien kuukausittain ilmoittamiin tietoihin sekä Sanoma- ja Aikakauslehtien Liitoilta saatuihin lehtiryhmittäisiin tietoihin. Television kertoimet perustuvat MTV3:n ja Nelosen kuukausittain ilmoittamiin nettolukuihin. Television luvut sisältävät ostos-, sponsorointi- ja tekstikanavamainonnan. Verkkomedialuvut eivät sisällä sähköisiä hakemistoja eivätkä hakukonemainontaa. Tietoja ei saa julkaista ilman TNS Gallup Oy:n lupaa Copyright: TNS Gallup Oy VolyymiMuutos-%000 €Muutos-%Muutos-% ilman vaaleja Vars. Sanomalehdet (63)(000 mm) , ,0 Kaupunki- ja noutopistelehdet (66)(000 mm) , ,2-23,1 Aikakauslehdet (174)(sivut) , ,3 Televisio (8) ,1 Radiomainonta (39) ,5 Ulkomainonta (4) ,8 Elokuvamainonta (1)157+44,6 Verkkomedia (26) ,1 YHTEENSÄ (381) ,0
Mainontaan käytetty euromäärä (netto) (Ilman rivi-ilmoituksia) Tammi-heinäkuu 2009 Tiedot perustuvat TNS Media Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan. Sanoma- ja aikakauslehtien sekä television euromäärät on laskettu käyttämällä oikaisukertoimia. Lehtien kertoimet perustuvat lehtien kuukausittain ilmoittamiin tietoihin sekä Sanoma- ja Aikakauslehtien Liitoilta saatuihin lehtiryhmittäisiin tietoihin. Television kertoimet perustuvat MTV3:n ja Nelosen kuukausittain ilmoittamiin nettolukuihin. Television luvut sisältävät ostos-, sponsorointi- ja tekstikanavamainonnan. Verkkomedialuvut eivät sisällä sähköisiä hakemistoja eivätkä hakukonemainontaa. Tietoja ei saa julkaista ilman TNS Gallup Oy:n lupaa Copyright: TNS Gallup Oy VolyymiMuutos-%000 €Muutos-%Muutos-% ilman vaaleja Vars. Sanomalehdet (63)(000 mm) , ,7-24,3 Kaupunki- ja noutopistelehdet (66)(000 mm) , ,6-17,7 Aikakauslehdet (174)(sivut) , ,5-23,6 Televisio (8) ,3-13,5 Radiomainonta (39) ,3-5,0 Ulkomainonta (4) ,8-27,6 Elokuvamainonta (1) ,6 Verkkomedia (26) ,1-8,6 YHTEENSÄ (381) ,5-20,0
Mediamainonnan muutokset mediaryhmittäin Vaalimainonta sisältyy lukuihin. Tiedot perustuvat TNS Media Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.
Mainostetuimpien toimialojen muutoksia
Luokiteltu ilmoittelu sis. huvit, kiinteistöt ja asunnot, työpaikat. Vaalimainonta sisältyy lukuihin. Tiedot perustuvat TNS Media Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.. Mediamainonnan kehitys mainontatyypeittäin