Kevään 2010 aloitus Edutool-opinnot 18.1.. Maanantain 18.1. ohjelma • klo 8.15.-9.30 Edutool-opintojen kevät ja muistellaan myös syksyä/ Niina • klo 9.30.-11.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
Orientaatio ammatillisiin opintoihin NITOJA-hankkeen päätösseminaari Ulla-Maija Arminen Ulla-Maija Arminen.
R2 OPISKELIJAT Opiskelijan viikko
KORIPALLON PERUSASIAT
12DAT2O Yleisiä asioita lukuvuoden aluksi. 1.päivän ohjelma • Lukujärjestykset • Uudet käyttäjätunnukset ja salasanat • Wilma • Omien tietojen päivittäminen.
Arvot ja toimintakulttuuri: Opettajainkokouksen organisointi Turun normaalikoulu helmikuu 2014 paikka: Liedon VanhalinnaLiedon Vanhalinna.
Opetusmenetelmät sekä kontaktiopetuksen ja itsenäisen työn suhdeluvut ammattikorkeakouluissa Ryhmätyöskentely
Oma ala, oma paikka, oma tulevaisuus!
ELMO2009 – AIKATAULU JA VASTUUT - SUUNNITELMA Juha KnuuttilaELMO2009 Sivu 1 Benchmarking Pilottiopintojaksot: valinta ja suunnittelutyö.
Työseminaari: erittäin vähän liikkuvat, liikunnasta syrjäytymisvaarassa olevat Hotelli Holiday Inn, Messukeskus
III KANSAINVÄLISET SUHTEET (HI03)
Lähipäivä T Business process development methods 1.
Soveltavan mikrobiologian erikoistyö KE (5op) Soveltavan mikrobiologian jatko- ja täydennyskoulutuskurssi KE (3 op) Kevät 2010 (periodi.
Tietokannat II Lasse Bergroth Turun yliopisto, IT-laitos Kevät 2013
Nuorten ohjaajien palaveri Muuramen Yritys ry Jalkapallojaosto
TUTKINNONUUDISTUKSEN KESKEISET LINJAUKSET JA VAATIMUKSET Vaasa Katariina Alha/W5W.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Helmet verkkoon - hankekoulu: Työpaja hanketoteuttajille ja - rahoittajille Kati Keronen Differo Oy klo 9-12.
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Yritystapaus tutorinfo
Verkkoportfolio Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Japanin alkeiskurssin kevätlukukausi 2014 AIKATAULU (ma – ke 9.4): ma klo – ke klo – Portti Japaniin –luentosarjan takia.
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Tänään - Vaihto-info, Jani Haapakoski - Sivuaineista * Sivuaineet tutkintorakenteessa * Mitä vaihtoehtoja sivuaineissa on * Miten sivuaineiden opinto-oikeutta.
KOULUTUSPSYKOLOGIA S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot –
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
Kirkou seminaaripäivä Kaija Fredrikson Maria Repo.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
ABIN KEVÄT: LUKEMISTA JA … Miten abi valmistautuu ylioppilaskirjoituksiin?
VIRITTÄYTYMINEN UUTEEN OPETUSSUUNNITELMAAN
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
RS2014 SyyslukukausiKevätlukukausi HISTORIAN PERUSOPINNOT (14 op) VALTIO-OPIN PERUSOPINNOT (10 op) ENGLANTI (5 op) HISTORIAN PERUSOPINNOT (11 op) HISTORIAN.
YO-info K2015.
Biologian ja maantieteen pedagogiikka, 5 op
Tehtävätunnit – miten korvata jälki-istunto kasvatuksella?
Ryhmän merkitys työssäkäyvien gradutyöskentelyssä Työelämää ja opintoja -iltapäivä Tytti Suojanen, Kieli- ja käännöstieteiden laitos Teknisen.
Edutool-opinnot Lähitapaaminen Tiistain ohjelma klo Alumniaamiainen klo Maanantain palauteringin koonti /Niina klo.
Tiedotustilaisuus erillisiin erityisopettajan opintoihin hyväksytyille Tiistai klo Käyttäytymistieteellinen tiedekunta Opettajankoulutuslaitos.
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Ympäristövastuu: Havainnointitehtävän ohjeistus
Tutorkoulutus - kanditutorit Yläkertsi. Tutorkoulutus - Ohjelma Agenda Pääsihteerin terveiset Orientaatioviikko.
Mistä voit anoa hyväksilukuja? muissa oppilaitoksissa suoritettuja kursseja aktiivinen koulun ulkopuolinen toiminta: esim. järjestö-, kulttuuri-, ohjattu.
Atk-infot tutorryhmille Atk-keskus / Hannele Rajaniemi.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
 Ke (6. palkin päättöpäivä) lyhyiden kielten kuunteluita koululla. Liiku siis hiljaa ja noudata opettajien ohjeita.  To Penkkaripäivä.
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH UNIT Tiina Hämäläinen Kokemuksia yhteisöllisyydestä.
Tervetuloa Sotungin lukion abi-infoon Ohjeita YO- kuunteluihin.
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Oulun yliopisto, Ohjaus- ja työelämäpalvelut Jaana O. Liimatainen Te tapäivät
TUHA-verkoston tapaaminen
Sosiaalisen median mahdollisuudet yhdistystoiminnassa, 2 op
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
LET Kandiryhmä Piia Näykki & Jonna Malmberg.
Seurakuntaopisto.fi Tsekkaus- opintojen etenemisen tarkastelu Pieksämäen yksikkö Pirkko Naukkarinen TSEKKAUS, 2015.
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Perustettu
Tutkintorakenteen tekninen malli
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Uusien opiskelijoiden aloitus, lukio
Korkealämpötilakemia
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Teknologian opetuskäyttö
Tervetuloa opiskelemaan avoimeen ammattikorkeakouluun
Esityksen transkriptio:

Kevään 2010 aloitus Edutool-opinnot 18.1.

Maanantain ohjelma • klo Edutool-opintojen kevät ja muistellaan myös syksyä/ Niina • klo luento/Jari • klo lounas • klo luento/Harto • klo tauko/valmistellaan ACP-neukkari • klo luento/Ola • klo yhteenveto päivästä ja DBR-kurssin jatko/Pirkko

Tiistain ohjelma • klo Alumniaamiainen • klo Maanantain palauteringin koonti /Niina • klo Gradu – Kevään gradutyöskentely/ Niina – Tutkimussuunnitelma, aiheen rajaaminen ja kirjallisuuteen perehtyminen / Sanna • klo Lounas • klo Gradu: Työskentelyä vertaisryhmissä • klo Gradu: Työskentely ohjaajaryhmissä

Syksyllä opiskeltiin ahkerasti… • OPVIE: Oppimisympäristöt ja viestintä 5 op • KOME: Ymmärtävän oppimisen kognitiivinen, motivationaalinen ja emotionaalinen perusta 6 op • TOPSEK: Teknologian opetuskäytön pedagoginen suunnittelu eri kouluasteilla 5 op • DBR: Design Based Research tutkimusmenetelmänä 5 op • Gradutyöskentelyn aloitus • Sivuaineopinnot • Aineopinnot

Pelisäännöistä • Lähiopetusten poissaolot – Lähiopetuspäivät ovat tärkeitä  pyri järjestämään niin, että pääset paikalle! – Jos joudut olemaan pois, ilmoita siitä etukäteen  tiedämme huomioida ryhmätyöskentelyssä – Poissaolojen korvaavat tehtävät • jatkossa tehtävänanto viimeistään saman viikon torstaina wikissä • Tehtävien deadlinet – Ilmoita opintojakson vastuuhenkilölle, jos et ehdi palauttamaan tehtävää ajoissa. Sovi/ehdota uusi palautuspäivä.

Tarvitsetko ohjausta opintoihin? • Ole yhteydessä Niinaan – Sähköposti – Puhelin – Työhuone KK 229

Kevään 2010 opinnot • DBR: Design Based Research tutkimusmenetelmänä 5 op • Gradu • KVALI: Kvalitatiivinen tutkimuksen jatkokurssi 5 op • LETEC: Learning and Collaboration in Technology- Enhanced Contexts 6 op • ASI: Asiantuntijuus ja sosiaaliset innovaatiot 8 op • Lisäksi kevään aikana käydään HOPS-keskustelut

Palauterinki • Jakaannutaan kolmeen ryhmään ja valitaan jokaisesta ryhmästä yksi pöytävastaava. Pöytävastaava on koko ajan samassa pöydässä. • Keskustellaan annetusta aiheesta ja kirjataan keskeisiä ajatuksia ”pöytäliinaan”. • Pöydän vaihto 10 min. välein • Lopuksi palataan aloitus pöytään ja tehdään yhteenveto ko. pöydän keskustelusta. • Yhteenvedot esitellään tiistaina.

Pohtikaa tässä pöydässä • Miten opintojen ohjaus on onnistunut? • Miten opintojen tiedottaminen on toiminut? • Miten olet itse vaikuttanut opintojen edistymiseen? • Millaisia kehittämisehdotuksia teillä on ohjaukseen ja tiedottamiseen?

Pohtikaa tässä pöydässä •Mitä olette pitäneet opintojen työskentelytavoista (esim. lähiopetukset, itsenäinen- ja verkkotyöskentely, käytetyt teknologiat, arviointi)? •Miten opintojen aikataulutus on toiminut? •Millaisia kehittämisehdotuksia teillä on työskentelytapoihin ja aikatauluihin?

Pohtikaa tässä pöydässä • Mitä olette oppineet Edutool-opinnoissa tähän mennessä? • Mitä olette pitäneet opintojen sisällöistä? Ovatko sisällöt vastanneet odotuksianne? • Millaisia toiveita teillä on tulevien opintojaksojen sisältöihin ja työskentelyyn?