Tuotekehityksen ja kansainvälistymisen kautta laajemmat markkinat Samuli Vanhala 4.5.2011.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tulikivi-konserni Tulikivi-konsernin muodostavat Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt Maailman suurin ja teknisesti johtava vuolukiven jalostaja Suurin teollisesti.
Advertisements

Oikean osaamisen merkitys yritykselle Työelämän kehittämisstrategian seminaari
1 Johdon konsultointipalvelut – standardin julkistamistilaisuus Pekka Järvinen, SFS.
Suomen Puheentunnistus Oy, Esa Rimpiläinen Luovuus On Liiketoimintaa.
Tiedotustilaisuus Rakennustoimisto Pohjola Oy •Vuonna 1989 perustettu perheyritys •Toiminta-alue Pirkanmaa ja Etelä-Suomi •Liikevaihto n. 35,5.
Toimitusjohtajan katsaus. Liikevaihto Kotimaa Vienti.
Menestykseen Turku Science Parkin hautomopalvelut – ideasta yritystoiminnaksi Olli Mankonen
PROFIMILL Oy Tuotannon hallintaan liittyvät ohjelmistot ja konsultointipalvelut. Yritys.
Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä
PATENTTI-INFORMAATION KÄYTTÖ PERUSTUTKIMUKSESSA TUOTEKEHITYKSESSÄ KEKSINTÖJEN SUOJAUKSESSA OPISKELUSSA KILPAILIJASEURANNASSA KEKSINTÖJEN HYÖDYNTÄMISESSÄ.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Kohti suunnittelu- ja konsulttialan tulevaisuutta Toimenpide-ehdotuksia Ohjausryhmä TEKES MK.
Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.
Copyright © Tekes Cleantech-yritykset ”Viisi tähteä”
Ykkönen Yhteistyössä 1Y
Kainuun digitaalinen tulevaisuus Mikko Setälä
Google, journalismi ja verkkomedian uudet työnkuvat Riikka Krenn
Oulu Juha Pulkkinen Tekes.
Toimintasuunnitelma.
Copyright © 2005 iprbox Oy Petri Rahja Iprbox Oy Omistatko sen mitä myyt?
Yritystoiminnan raportti
Verkko-osuuskunnan ja toteuttajan yhteistyömallit sekä yhteistyön syventämisen mahdollisuudet Jukka Kapela
, Ritva Toivonen, johtaja
Tulikivi tulevaisuudessa. Tuottaa koteihin lämpöä ja viihtyisyyttä korkealaatuisilla, sisustukseen sopivilla merkkituotteilla. Liiketoiminta-alueetLiikeidea.
KANSAINVÄLISTYVÄN YRITYKSEN OSAAMISHAASTEET

Ohjeet \\ \simbu\esitykset
EWork – Reshaping consulting. eWork yrittäjien asialla HETKY Hubia ja Hupia.
Luottamuksellinen – Informaatio on tarkoitettu ainoastaan Venture Expressin arviointipaneelin käyttöön Tämä template on Trailmaker Oy:n omaisuutta ja sen.
Urheilijan sijoittuminen työelämään Suomen Olympia-akatemia
Tuulivoima Tekesin strategiassa
EAKR-varat Finnvera Oyj:n pääomasijoitustoiminnassa, Länsi- Suomi
VTT - OSAAMINEN RATKAISEE VTT lyhyesti VTT ON PUOLUEETON JA MONIALAINEN ASIANTUNTIJAORGANISAATIO Palveluksessa noin 3000 asiantuntijaa Liikevaihto.
Tekesin strategia 2015.
FinnWell -ohjelma 2007 – 2009 Kalevi Virta. Mitkä ovat tulevaisuuden suuntaviivat FinnWell- ohjelman jatkoa ja Tekesin positioitumista terveydenhuollon.
Nurmi Hydraulics Oy Vaiheittain kansainvälistynyt.
SalesPeople Finland Oy: Suunnitelmallinen myyntityö
Return on Investment for Usable Interface Design: Examples and Statistics A. Marcus Ilari Pulkkinen.
Työ- ja elinkeinokeskus ALUEELLINEN KILPAILUKYKY JA TYÖLLISYYS – TAVOITE ITÄ-SUOMEN EAKR-TOIMENPIDEOHJELMA 2007 –
Liikeidean esittelyohje
1 Ideasta liiketoiminnaksi: Teknisen osaamisen merkitys Jukka Parkkinen Head of R&D, SGA Entertainment Nokia Oyj.
1Copyright © Sopima 2009 Sopima Oy Hiilikatu 3, FI-00180, Helsinki, Finland Sopimusten verkkopankki Paras tapa hallita.
Investointi strategisena päätöksenä. ”PÖYTÄKIRJAOTE” Investointi on kannattava, Ei vaaranna yrityksen maksuvalmiutta ja Tukee yrityksen valitsemaa strategiaa.
Hinnoittelu- ja kannattavuus Talouden seuranta 1 Sisältö Johdanto kannattavaan yritystoimintaan Kustannukset Tuotehinnoittelu Kannattavuuslaskelmat Investoinnit/poistot.
Helmet Business Mentors Oy Pääomasijoitusta suomalaisiin pk-yrityksiin vuodesta 1995 Suunnittelu- ja konsultointialan toimialakatsaus Toimiala.
Menestyvän verkkokaupan perustaminen Verkkokauppaseminaari Samuli Romppainen.
Osaamisen tuotteistaminen Seinäjoen ammattikorkeakoulussa Irma Jaakkola
EPiServer Yhteisöllisyysratkaisut. EPiServer »EPiServer AB on maailman nopeimmin kasvava yritys sisällönhallinta- (WCM) ja yhteisöalustojen (Community)
Polar Shiitake Oy Kotikulmilta maailmalle. Itä-Suomen Siitake Oy Perustettu 1985 Liikevaihto 1999, mk kasvatusalustaa viikossa 350 kg sieniä.
Luento Panu Kuosmanen Aalto-yliopisto
Toimintasuunnitelma.
Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?
Start-up tai pienyritys patentoi
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
Kirjaston prosessit digitalisaation pyörteissä
mahdolliset Kilpailijat
YRITTÄMINEN s
KATEAJATTELU Esim. Kuinka paljon pitäisi saada myyntiä, jotta toiminta kannattaisi? Jos tuotteen myyntihintaa nostetaan, kuinka paljon tulos paranee? Kuinka.
Tuotteen tai palvelun myynti
Case – Mikä meni pieleen?
Team Finland – palvelutarjonta
Mitä on Sähkönjakeluautomaatio?
Koulutusvienti käyntiin
Matkailuyrityksen tämän hetken haasteet ja menestys-tekijät Lapissa
Luento Panu Kuosmanen Aalto-yliopisto
Luento Panu Kuosmanen Aalto-yliopisto
Start-up tai pienyritys patentoi
Myyntikoulutus Pitäjä: [Nimi].
Mitä muita asioita tulisi huomioida?
Clausion Konsernitilinpäätös 2019
Esityksen transkriptio:

Tuotekehityksen ja kansainvälistymisen kautta laajemmat markkinat Samuli Vanhala

Tracker Oy •Metsästykseen ja kotieläintalouteen paikannustekniikkaa myyvä yritys •Perustettu 1977 Oulunsalossa •Tytäryritys Tracker Software Oy •Liikevaihto n. 4 M€ •Henkilökuntaa n. 25 •Kansainvälistä myyntiä ja vientiä yli 10 maahan

Alan kärkituotteet •Erinomaisesti toimivat tuotteet, alallaan maailman parhaat •Matkapuhelimiin •Internetiin •Metsästäjille •Koirille •Poroille ja tuotantoeläimille •Korkea asiakastyytyväisyys ja pienet reklamaatiot

T&K:n tavoitteet Trackerilla •Haluamme että Tracker tunnetaan alan parhaista paikannustuotteistaan •Hallitus ja johto sitoutunut yhteisiin tavoitteisiin •Palveluiden toteuttamiseen tarvitaan korkeaa teknologiaa, mutta asiakaskunta ei ole teknisesti valveutunutta •Käytettävyys x3 •Tuotteissa automaation taso on oltava korkea, jotta käytettävyys paranisi •Toimintavarmuus on äärimmäisen tärkeä

Trackerin T&K:ssa tyypillistä •Tracker investoinut tuotekehitykseen vuosittain todella merkittävästi •Rauta ja ohjelmisto T&K:ta •IPR:t suojattu T&K:ssa hyvin •Investoinnissa mukana TEKES •Markkinatutkimukseen / asiakas lisäarvoon pitäisi satsata enemmän •Tullut myös STR virheinvestointeja •Ajoitus – road mapping

Trackerin T&K:n merkitys yhtiön STR:lle •Parhaat tuotteet ja palvelut  kilpailukyky •Asiakastyytyväisyys •Kustannusten pienentäminen •Kustannukset ohjelmistokehityksessä (oma platformi) •”Lähes ammattimaisia” IPR spin offeja •Tytäryhtiön syntyminen, jossa huippu tiimi tekemään matkapuhelin ohjelmistoja

Trackerin haasteet strategiassa ja T&K:ssa •Yhtiön koko KV markkinoilla •T&K panokset nyt jo ylimitoitettuja  tulos •Asiakastyytyväisyys ja lisäarvo •Jakelun rakentaminen KV markkinoilla •Osaaminen KV myynnissä •Muuttuva maailma matkapuhelinohjelmistoissa •Garminista tuli iso kilpailija •Brändin rakennus: ”Nyt ollaan vasta tuotemerkki” VS. Beretta 1526

T&K:ssa KV-osaaminen •Kansainvälisessä toiminnassa haasteina: Tuotteiden oltava valmiita  Tuotekehitys, tuotteistus

Kiitoksia! Samuli Vanhala Lisätietoja: