1 16.1.2007Mikä vaikuttaa asiakkaiden lojaalisuuteen? Add Value - Asiakaspaneelit - 29.5.2009 Autamme sinua rakentamaan vahvoja asiakassuhteita.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TABLETTIPROFIILITUTKIMUS 2013 Etelä-Saimaa Kymen Sanomat Kouvolan Sanomat.
Advertisements

Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja lobbaus Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa
SEPA tilitoimiston näkökulmasta Tero Ylönen
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
Sosiaaliset taidot Elinikäiset oppimisen kontekstissa sosiaaliset taidot ovat avainasemassa. Nostamme esille neljä lähestymistapaa konseptissamme: Itseohjautuva.
Kalenterit ja ajanhallintaohjelmat Sanna, Laura, Nelli, Pilvi, Anne-Mari, Emilia, Suvi, Katariina, Elsa, Veera, Marjo-Riikka, Monika LUKO 1B.
Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
ILO ELÄÄ JÄRJESTÖISSÄ – Pohjois-Karjalan järjestöpäivät , Kitee PALAUTTEEN PURKU Hanna Kääriäinen 2013.
Kokeiltavat ubiikit palvelut Alpakka-hanke Maunulassa 2008 tutkija Sirkku Wallin Teknillinen korkeakoulu TKK projektipäällikkö Anna Kanervo Helka ry. Maunulan.
Asiakkuudet luovalla alalla
Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym.
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
2/2009 MUUTKIN HALUAVAT TIETÄÄ Kerro hankkeesta ja sen tuloksista NR/2011.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
SUUNNITTELU 1. vaihe: Synopsis 2. vaihe: Treatment
Turun ammattikorkeakoulun kirjasto - puheenvuoro käyttäjäkyselystä Eija Suikkanen
Rakenteen ja ilmeen määrittelystä konseptissa. Konseptisuunnittelu Konseptisuunnitelman sisällöstä Konseptisuunnitelmassa kuvaillaan Projektin tausta.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Mikä on arvioinnin rooli ohjelmatyössä Arviointiseminaari - eväitä uudelle ohjelmakaudelle Eero Pehkonen.
Kooste UKJ-asiantuntijaryhmien palautekyselystä
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
KDK:n asiakasliittymän käytettävyydestä Eija Liukkonen.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Verkko-opetuksen laatuhankkeen kehitystyö 2006 VVYOP` Sari Koski-Kotiranta, Helsingin yliopisto
Webropol-sovellus tiedon keräämiseen Hanna-Maija Huhtala Kristiina Kurki.
* ”Urheilija ei tervettä päivää näe” * ”Nuorille tehdään nykyisin paljon raskaudenkeskeytyksiä.” * ”Suklaa suojaa korkealta verenpaineelta.” * ”Kahvi.
Tilannekatsaus mediatekniikka 2007 Alustava projektisuunnitelma valmis Ulkoasun muutoksia, käynnistysvaiheen tuntien päivitykset.
Yritysviestintä 5 ov Käsikirjoittaminen –Muutos 1 ov  2 ov –verkkokurssi Yritysviestinnän rakentaminen –2 ov –Verkkokurssi Multimaker –Muutos 2 ov  1.
Koulutuksen laadun kehittäminen
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS. OPINTOJAKSON TOTEUTUS  KESTO: –  AVOIMEN OPISKELIJAT: – YKSI LUOKA (SUOMI) – LUOKKA ICT02O-1.
Matkailun nettisivujen analysointi
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Digitarina Multimedia oppimisprojektina 2012 Vaka.
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Valtakunnallinen bioenergiakoordinaatio TTS tutkimus, Tage Fredriksson.
Kehittävän asiantuntija-verkostotyön malli TATU – tartu tutkintoon!
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
VERKKOKAUPAT T-TK-1-2 Sara Rocco, Jaana Malm, Miko Pukkinen.
Kokemuksia kilpailuttamisesta Kysely keväällä 2008 kunnille ja palveluntuottajille 59 vastaajaa.
Informaatioteknologian tiedekunta Jyväskylän yliopiston laadunvarmistus IT-tiedekunnan.
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
Kohti Ohjaamoa 2 Ryhmäkeskustelut
Asiakaspalvelu 2014 Asiakaspalvelujärjestelmä (Tiivistetty kuvaus)
Palvelutarjotin – välineitä aktiiviasiakkuuteen * Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä / Terhi Kukkonen Terhi Kukkonen Aktiiviasiakashanke.
Viestinnän tilanne kesä 2016
Jarkko Muhonen TeamProg
Tuotteen dokumentointi
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
TU-C9290 Viestintä 2 Luento 4, Vastuuopettaja Miia Jaatinen, valtiot.tri, dosentti Kurssiassistentti Ilona Rahnasto.
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
TE3 - TUTKIMUS 1-3 hlö:n ryhmissä JOKIN TERVEYSTOTTUMUS
… … … … … … … … ….
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Kierros 4 - OLO Web.
Välitehtävät Kokeilut
Hankeviestintää - miksi ja miten?
Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu.
AVIen asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen
Mittarit – mitä ja miten mitata
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Kynnys ry osatoteuttajana
Brändi sosiaalityössä
Esityksen transkriptio:

Mikä vaikuttaa asiakkaiden lojaalisuuteen? Add Value - Asiakaspaneelit Autamme sinua rakentamaan vahvoja asiakassuhteita

2 Perusratkaisut paneelin osalta

3 Paneelin tavoitteena on Rakentaa kustannustehokas tiedonkeruutapa, Kehittää tutkimustiedon laatua Kohdistus helpompaa Voidaan tehdä tutkimuksia riittävän suurella näytekoolla – saadaan eri asiakassegmentit luotettavasti mukaan Saada nopeasti tietoa päätöksenteon pohjaksi ja kehityshankkeiden tueksi Helppo ja konseptoitu tapa ottaa asiakas mukaan kehittämiseen

4 Paneelin hyödyntämisalueet Asiakkaiden käyttäytymisen muutoksen seuranta Esim. ostoprosessi: – mistä haetaan tietoa - miten kilpailutetaan jne.

5 Konseptoituja tutkimuksia tutkimusohjelmaan Asiakastyytyväisyystutkimus Omat asiakkaat Kilpailijavertailu Asiakaskäyttäytymisen muutoksen seuranta Eri palveluiden käyttö ja asiointikokonaisuudet Ostoprosessi ja käytetyt kanavat (web) Kanta-asiakkuudet Konseptitestit Conjoint pohjaiset Preferenssiarviot Hinnoittelututkimus Hintajousto Conjoint

6 Paneelilla rakennetaan asiakassuhteita Tutkimukset tehdään mahdollisimman miellyttäviksi asiakkaille ja heille annetaan palautetta Jottei asiakkaita rasiteta liikaa, paneelissa on loki josta nähdään kuinka usein on vastattu ja milloin viimeksi vastannut Paneelin hallintaan ja viestintään panelistien kanssa kiinnitetään erityistä huomiota Paneelille luodaan: –Nimi, jotka panelistit tunnistavat –Visuaalinen ilme Panelisti vastaa häntä kiinnostaviin asioihin, jolloin motiivi vastata nousee

7 Perustamisen vaiheet Paneelin tavoitteet, tutkimusohjelma ja palvelukuvaus Luodaan tautatietolomake, paneelisivusto ja viestintäsuunnitelma Rekrytointi vaiheittainTutkimusten aloitus

8 Asiakkaan ja Add Valuen yhteistyömalli Sovitaan aikatauluista – mikä on vastinaika eri pyynnöille ja tutkimuksien aikataulu Luodaan standardihinnasto Sovitaan vastuualueista Luodaan brieflomake tutkimuksien aloittamiseksi Luodaan extranet sivu, josta nähdään kaikki tutkimukset paneelissa

9 Add Valuen paneelipalvelut Paneelin hallinta Lomakkeen suunnittelu ja ohjelmointi Tiedon analysointi Koko tutkimus- prosessi Grafiikan tekeminen ja raportointi

10 Mahdollisuuksia vuorovaikutuksellisiin tutkimuksiin Keskustelufoorumit Rekrytoidaan paneelista keskustelupalstoille keskustelijoita Voi sisältää videoita, kuvia ym. materiaalia Vaihtuvat teemat 1-2 viikon välein Voidaan käyttää muut tutkimuksen tiedon täydentäjänä tai omana tutkimuksena Päiväkirjat Vastaajat voivat kertoa omasta palveluiden käytöstään tai kokemuksistaan Täydentää muita tutkimuksia tai omana tutkimuksena Parhaimmillaan osana jotain muuta tutkimuskokonaisuutta – antaa lisätietoa ja ymmärrystä muutosten ymmärtämisessä Kvalitatiiviset tutkimukset online