Onni Orava 10 vuotta Sokos Hotelleissa Perhematkailuseminaari

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PePPi- hanke Vapaaehtoiset voimavarana sijaisperheiden tukemisessa
Advertisements

Työrukkaset heilumaan ja nuorisotyöttömyys kuriin.
Puh Powerpoint-esitys ammatillisesta koulutuksesta ja uusista opiskelijaksi ottamisen perusteista:
Koulutus ja viestintä yhteistyön välineinä Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus Pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma p ,
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Yksilö ostajana.
Ysiltä elämään Eväitä peruskoulun jälkeiseen elämään
Neljännesvuosisata naisjäsenyyttä lionstoiminnassa Juhlistamme merkkivuotta.
Ronnie Djupsund Miten käy monialaisilta nuorten ohjaus- ja palveluverkostoilta rock’n roll.
Mannerheimin Lastensuojeluliitto. Toiminnan ydinalueet  Lasten ja lapsiperheiden hyvinvoinnin ja elinolojen edistäminen  Lasten kuulemisen ja osallisuuden.
Suomen latu ry Marina Tuura.
Test de la banane: Näpäytä jatkoa On hyvin, hyvin korkea kookospalmu ja neljä eläintä, jotka kaikki ovat lähellä puuta. Leijona Simpanssi Kirahvi Orava.
Asiakkuudet luovalla alalla
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
SEMINAARI 10:N AULATILOJEN MUUTOS * Ankkurit -projekti * Itä-Lapin ammattiopisto.
Mohammed Kertoo itsestään:
LAADUKKAAT PALVELUT LAADUKKAILLA HANKINNOILLA PALVELUJEN PAKETOINTI – SEMINAARI
MYA9114 Matkailupalvelun perusteet, 2 op
Tykkimäki -brändi. Brändisisältö Tykkimäk i Brändisisältö Tykkimäk i Omistajien tahtotila.
Mannerheimin Lastensuojeluliitto Lapsi- ja perhetoiminta
Nuorten ohjaajien palaveri Muuramen Yritys ry Jalkapallojaosto
KANSALAISTAPAHTUMAVIIKKO TAMPEREELLA PÄÄN AVAUKSIA LAPSEN OIKEUKSIIN.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Lapsi- ja nuorisopolitiikan kehittämisohjelma ja nuorisojärjestöt
LAPSIPERHEIDEN KOTIPALVELU Paimiossa
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Huonon kannattavuuden syitä Myyntihinta liian pieni verrattuna kustannustasoon? Myyntimäärät liian pieniä? (muuttuvien kulujen jälkeen jäävä raha ei riitä.
Kansallispelimme pesäpallon kouluvierailut Pesäpallon juhlavuosi 2012 Pesäpallo täyttää 90-vuotta 2012 (pesis.fi ja superpesis.fi) - Juhlavuoden.
ROTARY 2023 Matias Röyttä DG VISIOT / HAASTEET Tietotekniikka / Internet –Henkilökohtaiset tietokoneet –Reaaliaikainen tiedonvälitys –Face-time.
Strategisesti eheytyvä kaupunkiseutu? Näkökulmia Tampereen seudun rakennesuunnitelmatyöhön Jari Kolehmainen Olli Ruokolainen Tampereen yliopisto.
Tulos vs. Kassa / #1 MYYNTI
Idolien ja esikuvien rooli. Keskustelunaiheita. Tehtävät
LEIJONA-KIEKKOKOULU. LEIJONA-KIEKKOKOULU – MISTÄ ON KYSE? Seuroille suunniteltu kiekko- ja luistelukoulun toteuttamismalli alle 8 -vuotiaille lapsille.
Loppuyhteenveto. Miltä tuntuu session päätteeksi? Mitä on päällimmäisenä mielessä? –Uupumus? –Onnistumisen olo? –Pettymys?
Sinä. Juuri sinä voit vaikuttaa siihen Sinä voit vaikuttaa siihen, että apua saadaan mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti siellä missä sitä tarvitaan.
Nuorisotoiminnan strategiamittareita
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
Yhteistyö oppilaitoksen ja päiväkodin kanssa - opiskelijanäkökulma Tarja Vakimo, HDO Ammattiin kasvua varhaiskasvatuksen kentällä –seminaari
Turhia töitä... Ylituotanto ja varastointi Odottaminen ja etsiminen
Seuratuki-info  Perheliikunta on terveyttä edistävää liikuntaa, jota koko perhe ja lähipiiri; lapset, nuoret, vanhemmat, isovanhemmat ja ystävät.
Perhetyö Lammin vastaanottokeskuksessa
Sosiaalipalvelujen neuvonta X.X.2012Matti Meikäläinen.
Haastatteluun valmistautuminen
Henkilökunnan Ekokompassi- koulutus Tapahtuman nimi, pvm Kouluttaja.
OEH ja todellinen tuote OEH ja tuotemielikuva ?
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
SundaySoup Oulu Hupisaaret.fi Rahoita: Mesenaatti.me Osallistuaksesi, hae mukaan 5.5. mennessä osoitteessa: hupisaaret.fi/sundaysoup-oulu.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Lapin matkailustrategia Matkailuasiantuntija Satu Luiro, Lapin liitto.
Parasta Lapsille ry Taru Heinonen vapaaehtoistoiminnan kehittäjä.
Celian palvelut kirjastossa Tampere suunnittelija Elina Kilpiö, Celia.
Toimiva yhdistys ja sen haasteet Eija Eloranta projektipäällikkö Turun yliopiston Brahea-keskus
Jäsenhankinta lapset ja nuoret TYÖPAJA
” Helsingin tapahtumia yhdessä applikaatiossa”
Lapsen osallisuus sosiaalityössä
Kirjastoautotoiminta murroksessa – yhteenveto kirjastoautojen tilanteesta Suomessa
Osuustoiminta koulujen yrittäjyyskasvatuksessa
Finna.fi:n somemarkkinointi
Lapsen osallisuus sosiaalityössä
Asiakkaan valinnanvapaus
Lapsi-ystävällinen kunta
Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu.
Matkailuohjelma – ohjausryhmä V2.0
Yrityskuva ja viestintä
Jangsterit- nuoret hoivaajat meillä ja muualla -hanke
Kylämatkailuseminaari
ERO LAPSIPERHEESSÄ –KOULUTUS tiistaina klo 9-15
Omassa liitossa juhlavuosi:
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Esityksen transkriptio:

Onni Orava 10 vuotta Sokos Hotelleissa Perhematkailuseminaari 4.9.2012 SOK Matkailukaupan ketjuohjaus Asiakkuuspäällikkö Ulla Kivilaakso

Miksi oma hahmokonsepti? Vapaa-ajan matkustajien osuus alkoi hotelleissa kasvaa merkittävästi Perheiden osuus matkustajista suuri Huonon taloustilanteen jälkeen kotimaan matkailu oli nousussa Kilpailutilanteeseen oli vastattava Haluttiin suunnitella pitkäkestoinen tuote, joka kestää aikaa

Onni Orava Sokos Hotelleille luotiin oma maskotti, hotelliorava Onni Onni oli pitkän tuotekehityksen tulos Haluttiin erottautua kilpailijoista ja muista toimijoista Orava on pörröinen, söpö ja hellyttävä ja kotimainen eläin

Konsepti Alusta lähtien Onni Orava on ollut myös muuta kuin pelkkä hahmo Sokos Hotels Kids –konsepti -> Onni Oravan Perhehotellit Palvelua lapsiperheille Leikkihuoneet Oma aamiaispöytä Pinnasänky ja lasten vuodevaatteet, potta Ruokalaput, ruokailuvälineet, syöttötuoleja Kids-yllätyslahja

Konseptin jalkautus Sisäinen viestintä Henkilökunnan koulutus Hotelleissa Onni-vastaavat Sitouttaminen Hahmopuvun käyttö Ulkoinen lanseeraus Lehdistö Markkinointi Haasteita Suuri ketju, sisäinen laatu ei aina tasaista Jalkautus kestää useamman vuoden, pitää olla kärsivällinen Jatkuva sisäinen koulutus, sitouttaminen Hahmon näkyminen hotelleissa

Onnin kymmenen vuotta Konsepti pysynyt pääpiirteissään samana Sitä on selkiytetty ja tarkennettu Tuotu muutamia uusia sisältöjä (esim. kirjanurkka) Edelleen tarkoituksena palvella lapsiperheitä

Onnin kymmenen vuotta Onni seikkailee nykyään myös Rossoissa ja Fransmanneissa Onni on tehnyt oman levyn Onni on oppinut myös uimaan kylpylähotelleissamme Jatkossa hahmon tuominen enemmän emootiotasolle Laajempi näkyminen hotelleissa Konseptin kirkastaminen ja ajantasaistaminen Haluamme olla lapsiperheiden ykkösvaihtoehto lomaa suunnitellessa

Onni Oravan 10v juhlavuosi 2012 Juhlavuoden teemana on hyvä kaveruus Seminaari ja lastenjuhla 21.4. Sponsorointiyhteistyö Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa 10 000 € lasten ja nuorten puhelimelle Kesällä Onni näkyy hotelleissa esim. aamiaisella tai tapahtumissa Give away -tuotteina kaverikirja ja kaverirannekkeet Onni Oravan kaverikisa lapsille

Mitä hyötyä on hahmokonseptista? Sankarit, idolit ja hahmot ovat tärkeitä lapsille Yli 90 % lapsista valitsee mieluummin tuotteen tai palvelun, jossa on hahmo kuin tuotteen ilman hahmoa Kun lapsen ja hahmon välille syntyy tunnesuhde, hahmo on onnistunut Kun suhde on toimiva, lapsi sitoutuu hahmoon ja sen myötä palveluun Toimiva hahmo vetoaa tunteisiin, siihen voi samaistua ja sitä voi hoivata

Mitä hyötyä on hahmokonseptista? Lapset vaikuttavat perheen ostopäätöksiin Hyvin tehtynä hahmokonsepti vaikuttaa siis suoraan myyntiin Onni Orava on yksi Suomen tunnetuimpia kaupallisia hahmoja Se liitetään Sokos Hotelleihin Onni profiloi meidät lapsiperheiden hotelliksi Konseptia tulee jatkuvasti kehittää Hahmon tulee olla osallistuva, eläväinen ja läsnä Jatkuva ja luonteva osa markkinointiviestintää

Miten hyvä perhematkailukonsepti rakennetaan? Ideoikaa luovasti Hahmo vai ei? Anna asiakkaan osallistua tuotekehitykseen, kysy Paketoi tuote houkuttelevasti (sisältö, viesti, hinta-laatusuhde, ostamisen helppous) Mieti hyviä yhteistyökumppaneita Kouluta ja innosta henkilökunta Testaa Markkinoi ja viesti siellä missä perheet ovat Varmista palvelun toimivuus, LASTEN HYVÄ PALVELU YKKÖSASIA Jälkimarkkinointi

KIITOS! Kysymyksiä? ulla.kivilaakso@sok.fi 050 66288 SOK Matkailukaupan ketjuohjaus Asiakkuuspäällikkö Ulla Kivilaakso