TAPAUS 1 • Joukkueen A pelaaja kuljettaa renkaan siniviivan yli keskialueelta omalle hyökkäysalueelleen. Mitä tuomari tekee?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Suomen Jääkiekkoliitto ry / Erotuomarikoulutus
Advertisements

Uudet säännöt ja tulkinnat 2009  Uudet säännöt  Valittuja muutoksia Jim Briggs Suomennos: Matti Mäkäräinen.
PELAAJIEN TURVALLISUUS
Suomen Jääkiekkoliitto 2012
VAASAN SPORT -98 KEVÄTTURNAUS LOHKOJAKO Lohko A Lohko B ( Kenttä 1 )( Kenttä 2 ) KalPa PhiladelphiaKalPa Nashville S-Kiekko sininenS-Kiekko.
TOIMITSIJAKOULUTUS Tiina Pelander.
Taitokouluharjoitus Pääteema: 1 v 1 puolustaja selässä Ryhmä:
Toiminta kentällä SJAL tuomarikoulutus Sisältö • Tehtävät kilpailun aikana • Sijoittuminen kentällä • Tasapuolisuus ampujia kohtaan • Tulosten tulkitseminen.
Hämeenlinnan Jalkapalloseura ry Harjoituksen kulku.
Vihellän aloituksen VierasKoti Vierasjoukkue aloittaa ottelun.
Pelikirja D-tytöt YlöR JOUKKUE Joukkueessa on kenttäpelaajia ja vaihtopelaajia Kaikki pelaajat ovat kavereita Auta kaveria  1. ja 2. kosketus.
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS. OPINTOJAKSON TOTEUTUS  KESTO: –  PÄIVÄOPISKELIJAT: – KAKSI LUOKAA (SUOMI) –YKSI LUOKKA (ENGLANTI)
Kurra 2003 TT-Kulta Turnaus la
Internal Use Only KERTAUSKURSSI Internal Use OnlyLINJAUKSETEROTUOMARIVIRHE: Kun erotuomari toteaa tehneensä ottelun kuluessa pelisääntöjen.
SEURATOIMITSIJAKOULUTUS
HARRASTE- JA SENIORISÄÄNNÖT Kotka Mitä tarvitaan harrastekiekon pelaamiseen? Suomen Jääkiekkoliitto / Erotuomarikoulutus2.
1. 5v2 pallonhallinta + prässi + tilanteenvaihto
Sääntötietoutta.
TOIMITSIJAT Ajanottaja Pöytäkirjanpitäjä
E-Kinkunsulatusturnaus Raksila 2, Oulu.
Rannelaukaus Lajitaito
KORIPALLON VIRALLISET PELISÄÄNNÖT 2014
 Tärkeä ja arvokas asia  Hyödyttää matkoilla, jatko-opinnoissa, ihmissuhteissa yms.  Työelämä edellyttää yhä parempaa kielitaitoa.  Oppimisherkkyys.
PELIN OHJAAMINEN F-JUNIOREISSA
Alkulämpö Hyökkääjä etenee pallon kanssa rauhallisella vauhdilla pienin kosketuksin katse koko ajan valmentajassa. Valmentaja pitää huolen että leuka pysyy.
Ohjeistus Copa Del VJS toimintaan Copa Del VJS 3v3.
Harjoituksia Jäähalliin
PORVOO.  Syyslämäriturnaus järjestetään kuudelle A-tasoiselle joukkueelle  Turnauksen alkusarja pelataan kahdessa 3:n joukkueen alkulohkossa.
OTTELUKIERROKSET - JOUKKUEET SJAL tuomarikoulutus 2013.
Treenin nimi ja tavoite: lämmittely
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Esitelmä 15 – Mikko Harju Optimointiopin seminaari - Kevät 2010 Korreloitu tasapaino ja sosiaaliset.
Tilanne 1: Hyökkäävän joukkueen pelaaja roikottaa mailaansa ringetteviivan väärällä puolen. Mikäli tulkitaan rikkeeksi (tahallinen: maila jatkaa roikkumistaan.
Organisointi: 3 hlöä yhdessä (polttopalloa): Ohjeet: yksi keskellä ja kaksi heittää palloa siten, että keskipelaaja ei saa kiinni. -HUOM: pään yli ei saa.
Alkuverryttely – Makke 5 min Matti & Tom tekevät seur harjoituksen kentät valmiiksi.
Ohjeistus VJS Talvi-Liiga toimintaan VJS Talvi-Liiga 4v4.
Suomen Jääkiekkoliitto / Kimmo Vähä-Ruohola1 PELIN ISO KUVA.
2016.  Turnauspäivä ja aika: Lauantai  Ensimmäiset pelit molemmissa ikäluokissa ja tasoissa alkavat klo 11  Paikka: Astrum Stadion, Halikontie.
2016.  Turnauspäivä ja aika: Lauantai  Ensimmäiset pelit molemmissa ikäluokissa ja tasoissa alkavat klo 11  Paikka: Astrum Stadion, Halikontie.
MVLT-KOULUTUKSEN AIHEET 1. MAALIVAHTIPELIN PERUSTEET 2. PELI LUONNE LUISTELU 3. OPPIMINEN 4. PELIKÄSITYS 5. MAALIVAHDIN TEKNISET- JA LAJITAIDOT 6. PELIASENTO.
Vihellän aloituksen VierasKoti Vierasjoukkue aloittaa ottelun.
P07 WARASTO-Turnaus Hippo-areena KHT, Halikko Lauantaina
MVLT-KOULUTUKSEN AIHEET 1. MAALIVAHTIPELIN PERUSTEET 2. PELI LUONNE LUISTELU 3. OPPIMINEN 4. PELIKÄSITYS 5. MAALIVAHDIN TEKNISET- JA LAJITAIDOT 6. PELIASENTO.
JOUKKUETOIMITSIJAT JÄÄKIEKKO-OTTELUSSA 1. OTTELUTOIMITSIJAT 2.
Alkulämpö Hyökkääjä etenee pallon kanssa rauhallisella vauhdilla pienin kosketuksin katse koko ajan valmentajassa. Valmentaja pitää huolen että leuka pysyy.
1v1 harjoitteet. 1v1 kuljettaminen ja kääntyminen Lähtee valmentajan syötöstä. Pelaajat kisailevat pallosta ja pyrkivät tekemään maalin kumpaan tahansa.
STARTTIKOULUTUS MAALIVAHTIPELISTÄ Meidän Peli.
Jalkapallo Aapo Manni.
Tilanne 1: Hyökkäävän joukkueen pelaaja roikottaa mailaansa ringetteviivan väärällä puolen. Mikäli tulkitaan rikkeeksi (tahallinen: maila jatkaa roikkumistaan.
Uefa B Lopputyö Jussi Riikonen Teema Hyökkäys Pelinavaaminen
SaTu tehtävät Juniori Hermes.
KORIPALLON VIRALLISET PELISÄÄNNÖT 2014
Seuratoimitsijakoulutus
Viiden suora -peli ristinolla-peli (viiden suora) esim. yhtälön ratkaiseminen, prosenttilaskenta, sähköopin perussuureet (PUImURI) jne. 11x11-ruudukko,
MPS Havainnointi Pelaajan tulee havainnoida:
TI-TU Tilastointi ja tulospalvelukoulutus Syyskuu 2017
PELIN IDEA.
Traktorin renkaan vaihto
SÄÄNTÖJÄ.
PELIN OHJAAMINEN F-JUNIOREISSA
FJK -06 PELIMUOTO 8 VS 8 PELITAPA 3 – 1 – 3 / Tasapaino koko kentällä
Renkaiden Vaihto.
PELIN OHJAAMINEN F-JUNIOREISSA
HARRASTE- JA SENIORISÄÄNNÖT
Henkilö-auton renkaan vaihto
Taitokouluharjoitteet tammikuu 2015
Hyökkääminen/ Oman maalivahdin avaus
Ti-Tu koulutus - KERTAUS
Kuuluttaja jääkiekko-ottelussa
”Vanhojen” tuomarien koulutus
KERTAUSKURSSI 2014 Säännöt 2014.
Esityksen transkriptio:

TAPAUS 1 • Joukkueen A pelaaja kuljettaa renkaan siniviivan yli keskialueelta omalle hyökkäysalueelleen. Mitä tuomari tekee?

RATKAISU 1 • Tuomari viheltää pelin poikki, koska joukkue A tekee siniviivarikkeen. • Aloitus myönnetään joukkueelle B keskialueelta

TAPAUS 2 • Joukkue B hyökkää. B1:llä on rengas hallussa ja B2 luistelee maalivahdinalueelle. Mitä tuomari tekee?

RATKAISU 2 • Tuomari viheltää pelin poikki, koska joukkue B tekee maalivahdinaluerikkeen • Aloitus myönnetään joukkueelle A maalivahdin renkaana

TAPAUS 3 • Joukkue B hyökkää ja B1:llä on rengas hallussa. Puolustava pelaaja A1 rikkoo maalivahdinalueen. Mitä tuomari tekee? A)Joukkue B pitää edelleen rengasta hallussaan B)Joukkue A saa renkaan hallinnan 5sekunnin sisällä rikkeestä

RATKAISU 3 • A) Tuomari näyttää rikkeen merkin ja laskee 5 sekuntia rikkeestä. Koska joukkue A ei saavuta renkaan hallintaa, peli jatkuu ilman keskeytystä • B) Tuomari näyttää rikkeen merkin ja aloittaa laskemisen. Peli keskeytetään koska joukkue A saavuttaa renkaan hallinnan 5 sekunnin sisällä rikkeestä. Aloitus myönnetään joukkueelle B lähimmästä aloituspisteestä hyökkäysalueelta

TAPAUS 4 • Joukkue A pitää rengasta hallussaan keskialueella ja toimitsija antaa vaihtomerkkiäänen. Mitä tuomari tekee?

RATKAISU 4 • Tuomari viheltää pelin poikki vaihdon takia • Aloitus myönnetään joukkueelle A keskialueelta

TAPAUS 5 • Joukkueella A on rengas hallussa keskialueella ja A1 syöttää renkaan hyökkäyssiniviivan yli. Kun rengas on ylittänyt viivan, vaihtokello soi. • Mitä tuomari tekee?

RATKAISU 5 • Tuomari viheltää pelin poikki vaihdon takia • Aloitus myönnetään joukkueelle A hyökkäysalueelta

TAPAUS 6 • Joukkue B hyökkää. B1:llä on rengas hallussa ja myös pelaajat B2 ja B3 ovat päätyalueella hakemassa syöttöpaikkaa. B4 on ringetteviivalla ja luistelee yllättäen maalin eteen hakemaan maalintekopaikkaa. • Mitä tuomari tekee?

RATKAISU 6 • Tuomari viheltää pelin poikki, koska joukkueella B on liikaa pelaajia päätyalueella, ja heillä on rengas hallussaan • Aloitus myönnetään joukkueella A keskialueelta

TAPAUS 7 • Joukkue A on lähdössä hyökkäämään omalta puolustusalueeltaan. Rengas on A1:n hallussa. Innoissaan A1 luisteleekin suoraan siniviivan yli. • Mitä tuomari tekee?

RATKAISU 7 • Peli vihelletään poikki, koska joukkue A tekee siniviivarikkeen • Aloitus myönnetään joukkueelle B A:n puolustusalueelta

TAPAUS 8 • Joukkue B hyökkää. A1, A2 ja A3 ovat päätyalueella puolustamassa. A4 tulee ringetteviivalta päätyalueelle ja koittaa karvata rengasta pois B1:n mailasta. • Mitä tuomari tekee?

RATKAISU 8 • Tuomari nostaa käden ylös siirretyn rangaistuksen merkiksi. Rangaistus tulee pelaajalle A4 pelin viivyttämisestä. Peli vihelletään poikki kun joukkue A saa renkaan haltuunsa. • Aloitus myönnetään joukkueelle B

TAPAUS 9 • Joukkueen A kapteeni tulee pelikatkolla ilmoittamaan että he haluisivat aikalisän. • Mitä tuomari tekee?

RATKAISU 9 • Tuomari viheltää kaksoisvihellyksen ja näyttää aikalisän merkin vaihtoaitioihin. Luistelee toimitsija-aition eteen, näyttää pyytäneen joukkueen suunnan ja näyttää aikalisän merkin.

TAPAUS 10 • Joukkueella A on hyökkäyspään aloitus. A1 on aloitusympyrässä aloittamassa peliä kun tuomari viheltää pelin käyntiin. Tämän jälkeen A1 luistelee pois ympyrästä ja A2 menee suorittamaan aloituksen. • Mitä tuomari tekee?

RATKAISU 10 • Tuomari viheltää pelin poikki koska joukkue A tekee aloitusympyrärikkeen. Aloittajaa ei saa vaihtaa sen jälkeen kun peli on vihelletty käyntiin. • Aloitus myönnetään joukkueelle B maalivahdin renkaana