Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

PELIN IDEA.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "PELIN IDEA."— Esityksen transkriptio:

1 PELIN IDEA

2 PELIAIKA AIKUISET, U19&U17-NUORET 11 VS 11 SM-SARJA:
- 4 x12min normaalien sääntöjen mukaista - molemmilla joukkueilla on käytettävissä 3 aikalisää molemmilla pelipuoliskoilla. Puoliaika 20 minuuttia. U19- ja U17-NUORET 7 VS 7 I-DIVISIOONA: - peliaika on 4 x 8 minuuttia normaalien sääntöjen mukaisesti - molemmilla joukkueilla on käytettävissä 3 aikalisää molemmilla pelipuoliskoilla. Puoliaika on 20 minuuttia U15 11 VS 11 JA 7VS7 I&II-DIVISIOONAT: - 4 x 8 minuuttia normaalien sääntöjen mukaista - molemmilla joukkueilla on käytettävissä 3 aikalisää molemmilla pelipuoliskoilla. Puoliaika 20 minuuttia. U13&U11&U9 TURNAUKSET: - turnauksissa peliaika on 2x30min ja ottelulle varataan aina puolitoista tuntia ennen seuraavien pelien alkua. Puoliaika on 5 minuuttia -pelin viivyttäminen. Koska ajanotto on suoraa aikaa tuomari on velvollinen ilmoittamaan viimeisen viiden minuutin ajan tasaminuutit. Loukkaantunut pelaaja katkaisee kellonkäytön ja käytössä on erotuomarin aikalisä, siihen asti kunnes pelaaja on toimitettu vaihtoon.

3 SEURAA JUOKSU-PELEISSÄ
- ottelua seuratessa voi aluksi tarkkailla linjapeliä - kumpi joukkueista hallitsee linjapelin asemasotaa, hyökkäys vai puolustus - missä puolustus on juoksupelien jälkeen - pääsevätkö puolustuspelaajat hyökkäyksen takakentälle vai työnnetäänkö heitä taaksepäin Hyökkäyksen sisimmistä linjamiehistä (guardit) näkee, mikä peli on kehittymässä. - jos kyseellä on kiertopeli, he lähtevät mahdollisesti ensimmäisinä linjan ympäri raivaamaan tilaa pallonkantajalle - linjanläpipeleissä astuvat eteenpäin tehdäkseen juoksutilaa pallonkantajalle - heittopeleissä linjapelaajat perääntyvät suojatakseen pelinrakentajaa

4 KENTTÄ- ASEMA Kenttäasema määräytyy pallon sijainnista kentällä. Kenttäasema on hyökkäävälle joukkueelle sitä parempi, mitä lähempänä ollaan vastustajan maalialuetta. Oman maalin läheisyydessä hyökkäys ottaa harvemmin riskejä pallon menettämisen takia. Keskialueella eli 30 jaardin linjojen välissä pelivalikoima on vapaampi, sillä joukku- eella on runsaasti tilaa pelata. Vastustajan maalin läheisyydessä (red zone) tilanne muuttuu, koska pelialue kapenee ja halutaan varmistaa oikealla pelivalinnalla pistei- dentekotilaisuus. Usein juoksu, heitto, lentopotku tai potkumaali ovat arvattavissa. Esimerkiksi kun hyökkäyksellä on 3. yritys ja edettävää yli 8 jaardia, puolustus odottaa heittopeliä. Vastaavasti jos edettävää muutama jaardi, on juoksupeli todennäköisempää. Kenttäasemasta merkityksestä välittämättä yllättävällä pelivalinnalla voidaan tehdä isoja pelejä.

5 PELIPAIKAT

6 PELINRAKENTAJA

7 LAITAHYÖKKÄÄJÄT

8 KESKUSHYÖKKÄÄJÄT

9 HYÖKKÄYKSEN LINJA

10 TAKAMIEHET

11 TUKIMIEHET

12 PUOLUSTUKSEN LINJA


Lataa ppt "PELIN IDEA."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google