Bilberry Consulting (tmi)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Jatkokurssi III 1. Ke Ke Ke 4.4 (Ma 9.4 EI) 4. Ke 11.4
Advertisements

-23. maailmanjamboree järjestetään Japanissa Yamaguchin maakunnassa Leirille odotetaan noin partiolaista yli 150 maasta. -Maailmanjamboree.
Ota aivosi narikasta: PELAA BRIDGEÄ!
Venäjän läheisyyden merkitys Suomen matkailulle Jaakko Lehtonen
Tutkimus- ja Analysointikeskus TAK Oy :: © TAK Oy Venäläisten matkailijoina Suomessa maaliskuu 2012 Kapustat Kaakkoon.
Tarjontaa modernit humanistit segmenteille Hannu Komu Onvisio Consulting Piiri
Heijastuksia elämästä
Good Karma = Hyviä Seurauksia
HALSUAN VASU -avain kasvuun
Hampuri, Saksa Löytää suunta, joka mahdollistaa Lions Clubs Internationalin saavuttavan sen täyden potentiaalin kansainvälisenä.
By: LadyLine Ritz, Vaasa. Alkaen To 22//13 Lisää infoa & ilmoittautuminen: TAI 55+ KUNTOKURSSI Sinulle, joka haluat:
Ylioppilaskokelaiden aikataulua syksy kevät 2013
Kalenterit ja ajanhallintaohjelmat Sanna, Laura, Nelli, Pilvi, Anne-Mari, Emilia, Suvi, Katariina, Elsa, Veera, Marjo-Riikka, Monika LUKO 1B.
Miksi ihmeessä opiskelisin saksaa?
AKTIIVISEMPI ARKI Työpohjat oman arjen tarkasteluun.
Maaseutukehitys. Leader Älä anna ideasi olla pelkkä ajatus -toteuta se!
1 Selvitysmiehen raportti Panu Kalmi. 2 Taustaa Työ on jatkoa viime kerralle esitetylle selonteolle. Selvityksen osan 2 muodostaa viime kerralla esitetyt.
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Viikko 15 (9. – ) Maanantai: (9.4.) -2. PÄÄSIÄISPÄIVÄ; ei koulua Tiistai: (10.4.) LK: Valinnaisaine-INFO auditoriossa klo Keskiviikko:
asukasta ”ulkomaalaista” km² 4 virallista kieltä 17 itsehallintoaluetta.
Usein kysyttyä.
Suomen latu ry Marina Tuura.
Eläinsuojeluasiamies ja tulevaisuuden haasteet Tuotantoeläinten hyvinvointiseminaari Jyväskylä Sari Salminen.
Joulututkimus Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten jouluun liittämiä ajatuksia Stressiä aiheuttavat tekijät Lahja toiveet ja ajatellut joululahjat.
LinkedIn yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Maaseutumatkailuyritystoiminta Suomessa Mikko Lindell Puheenjohtaja Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry Helsinki.
Himalajalle Himalajan Vapaakirkko Koillis-Intiassa on voimakkaasti kasvava kirkkokunta. Joka toinen vuosi kirkko järjestää nuorisokonferenssin,
Seurakunnan rooli maaseudun kehitystyössä Voimistuvat kylät-seminaari Seinäjoki Markku Ylinen Johtava kappalainen P eräseinäjoen kappeliseurakunta.
Lappileiri Perustiedot  Leirille saavat osallistua myös Zombit, ennakkotiedoista poiketen, jotta osallistujamäärä ei jää liian alhaiseksi. Leiri.
TTL Sosiaalisessa mediassa
ROTARACT Rotarypiirissä /2006 Esa Irri, Tampereen Rotaract-klubi.
Viikko 16 (16. – ) 8.LK TET-viikko Maanantai: (16.4.) -9B: Vierailu Olkkarissa ja Työ- ja elinkeinotoimistossa klo Tiistai: (17.4.) -Eskarit:
KANSALAISTAPAHTUMAVIIKKO TAMPEREELLA PÄÄN AVAUKSIA LAPSEN OIKEUKSIIN.
PELIMIEHEN HARJOITUSPÄIVÄKIRJA BJRS 02 WHITE Kesä 2014.
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Viikko 14 (2. – ) Maanantai: (2.4.) -9B: Pankkivierailu (lähtö klo 9.45) Tiistai: (3.4.) -9.LK: Ammattistarttiin tutustuminen ilmoittautuneille.
Opiskelijavaihto ja työharjoittelu ulkomailla Tutorkoulutus Kansainväliset palvelut
Viikko 18 (29.4. – 3.5.) Maanantai: (29.4.) - Tiistai: (30.4.) -9.LK: Rästikoe klo 8 luokassa C LK: Susiniemi -9.LK: Tanssiaiset klo Keskiviikko:
Gymnaestrada
Tiedosta hyvinvointia Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus 1 II Uusien sukupolvien vastaanotto; ja yhteisyyssuhteet Loving I Elannon.
Anna kehitysmaiden lapsille hyvä koulutus – ja tulevaisuus! Päivätyökeräys 2014–2015.
Viikko 46 (14. – ) Maanantai: (14.11.) - Tiistai: (15.11.) - Keskiviikko: (16.11.) -Rästikoe klo 8.00 luokassa C239 -Hammasvalistus klo AC,
Näyttely ja Kansio Pirjo Moilanen.
Tukiparitoiminta paikalliseksi työkaluksi (TUPA) Nuorisotyön neuvottelupäivät Nuorten omaehtoinen toiminta.
Bilberry Consulting (tmi)
Harrasteliikuntatuote Poweraction Nuorten liikuttamista vuodesta 2003 Liikuntapalvelukeskus Blomberginaukio 4, Turku Lasten ja nuorten.
Foursquare tiedottamisessa ja markkinoinnissa. Foursquare Foursquare on paikannusta hyödyntävä peli ja mobiilisovellus. Sen avulla on mielenkiintoista.
Millainen on pyöräilevä, vaeltava ja melova asiakkaamme?
MAHDOLLISUUKSIA KULTTUURILLE. Kulttuurin matkailullinen tuotteistaminen Tavoite on edistää taide- ja kulttuurisisältöisten matkailupalveluiden kehittämistä.
Missä menee suomalaisten ruokakulttuuri?
Asemanseudun persoonat. Eläkeläinen Tärkeää mahdollisuus valmistella matka etukäteen ettei stressaa Matkustaessa tulee asemalle noin puoli tuntia ennen.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Viikko 12 (19. – ) 7.LK TET-VIIKKO Maanantai: (19.3.) -9.LK tukarit: Suunnittelupalaveri klo Tiistai: (20.3.) -6A ja 9D: Ympäristömessut.
Vaasan yliopiston ylioppilaskunta KuVa-valiokunnan kokous klo 16 - Akvaario Skål!
Bilberry Consulting (tmi) Marjo Ranta-Irwin Kansainvälisen matkailumarkkinoinnin asiantuntijapalvelut Case: WTM 2013 bloggaritapahtuma Marjo Ranta-Irwin.
Kulttuurimatkailun kehittämisstrategia
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
Jyväskylän yliopisto tänään  maan suurimpia  maan tuloksellisimpia  maan valtakunnallisin opiskelijoiden taustalta  opiskelijaa 85 maasta 
Ka-Ki D98 PÄIVÄKIRJA KESÄ TERVEHDYS PELIMIES! Jääkiekko on nopea peli, jossa tarvitaan monipuolisia taitoja. On tärkeätä että liikut myös kesällä.
1. Maailmankatsomus ja kulttuuri
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Ehkä Jumala haluaa, että meidän tulee tavata joitakin meille vääriä ihmisiä ennenkuin tapaamme sen oikean, jotta olisimme tietoisia siitä kuinka kiitollisia.
Metsät ja luontomatkailu Suomessa
Mitkä Ovat Eri Valokuvaus Markkinointi-ideoita?
Millainen on pyöräilevä, vaeltava ja melova asiakkaamme?
LR.
Heli Saari Outdoors Finland II Aktiviteettien kehittämisohjelman kansallinen koordinointi – hanke.
Esityksen transkriptio:

Bilberry Consulting (tmi) Kansainvälisen kesämatkailijan toiveet tuotteelta ja palvelulta Bilberry Consulting (tmi) Marjo Ranta-Irwin Kansainvälisen matkailumarkkinoinnin asiantuntijapalvelut Marjo Ranta-Irwin Blueberry Consulting 31.10.2013 Valkeakoski Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Marjo Ranta-Irwin taustaa KTM, Jyväskylän Yliopisto Guild Travel Ltd, Lontoo Visit Finland / Matkailun Edistämiskeskus Blueberry Consulting kv-markkinointi ja -myynti, sisällöntuotanto, digitaalinen markkinointi, tuotteistus, koulutus, konsultointi, fasilitiointi Culture Finland Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Kansainväliset markkinat Modernit humanistit Venäläiset perhematkailijat Venäläinen lomakalenteri 2014 Tulevaisuuden trendejä ja ideoita maailmalta Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Modernit humanistit Visit Finlandin ydinkohderyhmä koostuu noin 15 prosentista maailman matkailevaa väestöä. Matkustaminen Suomen kaltaiseen maahan vetoaa kohderyhmän arvo- ja asennemaailmaan. Jakautuu moneen ryhmään. Suomen matkailun kannalta merkityksellisimmät: aktiiviset perhematkailijat, kulturellit individualistimatkailijat ja tavalliset modernit humanistit Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Kuka on moderni humanisti? Yritän elää niin, että myös tulevilla sukupolvilla olisi mahdollisuus nauttia hyvistä elinolosuhteista Yksi elämäni suurimmista iloista on tuottaa hyvinvointia ja iloa muille ihmisille Olen kiinnostunut vieraista kulttuureista Haluan tavata ja tutustua uusiin ihmisiin eri maista Olen kiinnostunut uusista kulttuuri-ilmiöistä ja avoin uusille ajatuksille ja ideoille Elämän tärkeimpiin asioihin kuuluu oman kehon, mielen ja tunteiden tasapaino Pidän itsestäni huolta, jotta tuntisin oloni mahdollisimman terveeksi ja elinvoimaiseksi Ö Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Modernit humanistit Löytöretkeilijä: on jo kertaalleen nähnyt maailman metropolit ja on avoin uusille elämyksille ja itsensä kehittämiselle. Kiinnostunut uusista asioista, kulttuureista ja ihmisistä Keskimääräistä paremmin koulutettu ja toimeentuleva   Arvostaa ennen kaikkea elämisen laatua ja vastuullisuutta. Keskeisin ominaisuus: uteliaisuus Haluaa omilla valinnoillaan erottua muista Edellyttää kohteeltaan turvallisuutta ja laadukkuutta Nautiskeluun taipuvainen Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat matkustavat paljon ja ovat hyvin selvillä tarjonnasta etsivät ideoita matkakohteisiin ystäviltä, sosiaalisesta mediasta ja internetistä etukäteissuunnitelmat > onnistunut loma hinta- ja laatutietoisia, mutta valmiita satsaamaan kokemuksiin arvostaa laatua, kestävän kehityksen mukaista lomailua ja paikallisuutta Kohde: kaiken pitää toimia vaivattomasti ja sujuvasti, mielenkiintoinen kulttuuri, kanssakäyminen muiden ihmisten kanssa, luonto ja liikkuminen Matkaohjelma: kevyet aktiviteetit, luontoaktiviteetit, vesiaktiviteetit ja eksoottiset elämykset (sauna) arvostavat, jos saavat matkansa aikana otteen paikallisesta kulttuurista ja pääsevät maistamaan sikäläisiä herkkuja Kvantitatiivinen tutkimus 2012 (MEK) Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Kulturelli individualistimatkailija Matkakohde: mielenkiintoinen kulttuuri ja omintakeisuus, haluavat tehdä matkailullisia löytöjä. Nauttivat, kun voivat tutustua suuren yleisön vähemmän tuntemaan elämäntapaan ja kulttuuriin Laaja-alainen kiinnostus kohdemaan elämäntapaan, paikallisuuteen, historiaan ja ruokakulttuuriin, vastuullisuus Matkailutulopotentiaali suurin Halu nähdä ja kokea matkakohde kulttuurisesti ja historiallisesti Omaehtoinen tutustuminen suomalaiseen kulttuuriin, perinteisiin, elämäntapaan, vapaa-ajan tapahtumiin ja suomalaisten outouteen Matkaohjelma: Mökkiloma luonnon keskellä, luonnon kokeminen (ei lihasvoimin suoritettavia aktiviteetteja), suomalaiskeittiön parhaat herkut, keskiyön aurinko, ruska, täydellinen hiljaisuus, sisävesiristelyt, wildlife watching Kvantitatiivinen tutkimus 2012 (MEK) Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Tavallinen moderni humanisti Aktiivisuus, vastuullisuus, ympäristöystävällisyys Loman suunnitteleminen erilaisten toimintojen ympärille Luontokohteet ja liikkuminen, luontokokemukset yhdistettynä aktivitteeteihin Suomessa: voi kokea hiljaisen luonnon nuotiotulen äärellä istumista, erämaan rauhaa, luonnon läheisyyttä yhdistettynä kiinnostavaan aktiviteettiin, ruskan Lapissa Matkaohjelma: Kiertomatka, maaseutuloma Vaellus, patikointi, villieläinten katselu, pyöräily, marjastus ja sienestys, esittävä taide Pikkukaupunkien idyllisyys, muista erottuva suomalainen arkkitehtuuri ja kansanperinne Kvantitatiivinen tutkimus 2012 (MEK) Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Mikä Suomessa on mielenkiintoista? Villi luonto (myös eläimet) Tyhjyys, tila, rauha/yksinäisyys Lappi Revontulet Korostunut eksotiikka, erilaisuus suhteessa omaan maahan, kulttuuriin ja luonnonympäristöön Mahdollisuus löytää jotain koskematonta ja sellaista, mitä muut eivät vielä ole löytäneet Kvantitatiivinen tutkimus 2012 (MEK) Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Hyvän loman elementit Upeat maisemat Mahdollisuus samalla matkalla rentoutua ja osallistua haluamiinsa aktiviteetteihin Paljon mielenkiintoista nähtävää ja paikkoja, joissa vierailla Voi täysin irtautua arjesta Voi seurata ja oppia paikallista elämäntapaa Kiinnostava paikallinen ruokakulttuuri ja/tai ruokalajit Mahdollisuus nähdä ja kokea koskematon luonto/erämaa Kohteen historia on mielenkiintoinen Kohdemaassa on kiinnostavia kaupunkeja Matkakohteen hintataso on edullinen. Kvantitatiivinen tutkimus 2012 (MEK) Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Venäläiset perhematkailijat Mökkiloma Suomessa on venäläisten paljon rakastama kesätuote. Muita tärkeitä elementtejä kesällä: perhekohteet, ostokset, kalastus, lyhytloma kaupungeissa ja kylpylöissä Ennen matkaa edullinen hinta varatessa > budjettia jää lomalle suunnitelmallinen matkailija, hakee itse tarkkaa tietoa. Majoitus- ja matkavaraukset tehdään etukäteen. Ohjelmapalveluiden varaukset paikan päällä. Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Venäläiset perhematkailijat Perheen lasten ehdoilla loma on venäläisperheen vuoden odotetuin hetki, johon panostetaan paljon venäläiset myös panostavat lapsiin Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Venäläiset perhematkailijat Riittävästi tekemistä Venäläinen matkailija etsii lomallansa monipuolista tekemistä ja sellaisia elämyksiä, jotka antavat loman jälkeen mahdollisuuden kertoa ja kehua niistä omassa tuttavapiirissä > paljon tietoa / vaihtoehtoja aktiviteeteistä ja ostoksista jo varausvaiheessa spontaaneja ajanviettopalveluita/näkemistä/tekemistä Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Venäläiset perhematkailijat Venäläiset tulevat lomalle tarkoituksenaan unohtaa arki ja nauttia elämästä. Lomalla tehdään asioita spontaanisti ja mitä kulloinkin mieli tekee. Venäläiset eivät suunnittele lomiaan etukäteen vaan he katselevat ympärilleen lomakohteessa, tulkitsevat näkevänsä, mitä palveluita on tarjolla ja päättävät palveluiden ostamisesta siinä ja silloin. Tärkein tyytymättömyyden lähde Suomessa on tiedon saamisen vaikeus. Siksi olisikin ensisijaisen tärkeää, että tieto kaikesta, mitä venäläisille matkailijoille paikkakunnalla halutaan tarjota, olisi nähtävillä ja saatavilla lähellä majoituspaikkaa. Malakin: Venäläiset matkailijat -teos Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Venäläiset perhematkailijat Kuinka välttää tylsistyminen? Mökillä rentoutujat haluavat päivittäistä ohjelmaa valmiit päiväohjelmat > ajankohtaiset idealistat ja suositukset > paikkakunnan eksklusiivisuus tapahtumatarjonta (jopa hyvin paikalliset tapahtumat) perheen kanssa tehdään useita matkoja lähiseudulle (autolla liikkuessa ’lähiseutu’ on kauempana kuin suomalaisilla) asiakas kokee saavansa hyvää palvelua jos suosittelet muiden alueen yritysten palveluita > myydään / suositellaan ristiin Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Venäläiset perhematkailijat Tuotteistamista ulkoilu ja liikunnan tuotteistaminen (pyöräretket, vaellukset, melonta, kalastaminen) luonnossa liikkumisen helppous (ulkoilureitit, marjastus, sienestys) irtiotto arjesta > paketoida sosiaalista tekemistä kiinnostavia paketoituja päiväohjelmia suositellut autoreitit ryhmämatkatuotteiden modifiointi indiksille tuotteen täytyy sisältää edes jotakin purtavaa ja juotavaa. Venäläisille loma on syömistä ja juomista Myös iltaohjelmaa Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Venäläiset perhematkailijat Vuoden 2014 lomakalenteri Venäjällä: ke-ke: 1.–8.1. Uuden vuoden loma. Monet ottanevat ma-ti 30.–31.12. vapaaksi, jolloin on odotettavissa, että viikko 1 on vilkkain lomaviikko Suomessa, viikon 2 kysyntä voi olla laimeaa. su 23.2. Isänmaan puolustajien päivä la-ma: 8.-10.3. Naistenpäivä la 8.3., joka korvataan ma 10.3., joten viikonloppu on kolmen päivän mittainen.) to-su 1.–4.5. Vappu, neljän päivän vapaa pe 9.5. Voitonpäivä, kolmen päivän vapaa to-su 12.–15.6. Venäjän itsenäisyyspäivä, neljän päivän vapaa la–ti 1.–4.11. Kansallisen yhtenäisyyden päivä 4.11., maanantai 3.11. vapaa kompensaationa helmikuun Isänmaanpuolustajien sunnuntaista, neljän päivän vapaa Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Lisämateriaalia Modernit humanistit http://www.kulmat.fi/tutkimustietoa/modernit-humanistit Tietoa Venäjän markkinoista http://www.mek.fi/tietoa-kohdemaista/venaja/ ITB Travel trends report 2012 http://www.itb-berlin.de/media/itbk/itbk_media/itbk_pdf/WTTR_Report_2013_web.pdf Eco pods http://youtu.be/o6B6W1iC2OI Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti

Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Kiitos! Marjo Ranta-Irwin Marjo.Ranta-Irwin@blueberryconsulting.fi Blueberryconsulting.fi matkamagneetti.wordpress.com fi.linkedin.com/in/marjorantairwin Twitter @marjoranta Marjo Ranta-Irwin, Blueberry Consulting Matkamagneetti