Marionetit, Keppi- ja Kurkistusnuket

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lasten vuorovaikutustaitojen tukeminen käytännössä
Advertisements

KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
makramee-tekniikalla
Tuohitähti.
HALSUAN VASU -avain kasvuun
Siltarakenteet lapsi- ja varhaisnuorisotyössä Ryhmätyö ”nivelvaiheet”
Työparityöskentely päiväkodissa
Katso Aitolasta lisää:
Urheilun Pelisäännöt vanhempien illassa
Käsinukke ja sorminukke pedagogisena työvälineenä
asukasta ”ulkomaalaista” km² 4 virallista kieltä 17 itsehallintoaluetta.
Virtuaalimaailmat Tekijät:
Olisiko oppineesta rotasta astronautiksi avaruuslennolle Marsiin?
MONTESSORI -PEDAGOGIIKKA
, Vantaa TE-KESKUSTEN JA TOIMINTARYHMIEN VÄLINEN YHTEISTYÖ Toimintaryhmien ja TE-keskusten hyviä käytäntöjä Koulutus Manner-Suomen maaseutuohjelman.
Keuhkot ja hengitys Mankkaan koulu Helena Rimali -
Venäläinen riepunukke
Mikä asia voisi vaikuttaa näin koko kaupunkiin?
S. 152 – I7e8NrYHE Uni s. 152 – I7e8NrYHE.
TYÖNHAKUTAIDOT, -TAVAT JA -KANAVAT
KANSALAISTAPAHTUMAVIIKKO TAMPEREELLA PÄÄN AVAUKSIA LAPSEN OIKEUKSIIN.
Hanna, Jutta Ja Liisa Maija & Nina feat. Cop – lasten liikennelaulu
MITEN LAPSI SELVIÄÄ KRIISISTÄ
Hakeminen Päivähoidon laatukriteerit
Sijaisperheiden ja sijoitettujen lasten kanssa tehtävä työ
Kirjoita tähän MINUA KIINNOSTAA: Nimi tähän Yritys tähän Kirjoita tähän TYÖSKENTELEN: PARISSA. Tuo tähän oma kuvasi näin: Klikkaa pallo aktiiviseksi >
HighScope - menettelytapa Kaarina, Liisukka, Maarit ja Vilma Vaka-11B.
Ottaisin kiinni sateenkaaren jos vain pystyisin, ja jakaisin sen kauneuden kanssasi.  
T U T K I M U K S E N V A L O S S A Tunne- ja vuorovaikutustaitojen oppiminen ja käyttäminen Tapaustutkimus Lions Quest –kouluttajien ja opettajien kokemuksista.
Lasten tapaturmat.
Isä mummu pappa veli sisko vaari äiti isä isoisä täti mummi isä veli eno Lapsi nauttii yhteisistä lukuhetkistä Lukuhetkien aikana lapsi oppii tärkeitä.
MITÄ TIETOA JA OSAAMISTA LASTENSUOJELUTYÖ TARVITSEE? Lastensuojelun tila nyky-Suomessa Helsingin yliopisto Ylisosiaalineuvos Aulikki Kananoja.
LAPSEN JA VANHEMMAN VÄLISEN YHTEYDEN SÄILYTTÄMINEN Tässä esityksessä käydään lyhyesti läpi lapsen ja vanhemman välisen yhteyden säilyttämisen osa- alueita,
Välineenhallinta Ydinkohdat: Katse ylös ”pelissä” Ranteiden kääntö Kädet irti vartalosta Alakäden liike Liikelaajuus Painonsiirrot.
AJATUKSIA IHMISTEN VÄLISESTÄ KOHTAAMISESTA
Ystävänpäivä Kaikki me tiedämme ystävyyden merkityksen. Haluamme hyvän ja luotettavan ystävän, joka pysyy tukenamme ajasta tai välimatkasta välittämättä.
Kappale 2.
Mira Haapala, Karoliina Hiitola, Saana Berg VAKA-12A
TVT (vaka) Projektitehtävä
Pornaisten OPS-veso mika waltarin koululla
Sosiaalinen kehitys lapsuudessa
Ystävätaitojen / sosiaalisten taitojen arviointi Puppet Pals2 –sovellus ystävätarinoiden rakennuskenttänä.
TURVALLINEN HOITOYMPÄRISTÖ 0-6 VUOTIAAT. 0-6 v. lapsille  ei pieniä esineitä, koska lapsi voi tukehtua  ulkona aidat, ettei lapsi karkaa  luotettavat.
Moision päivähoitoyksikkö Kiusaamisen ehkäisy suunnitelma.
Valkeisenmäen päiväkoti Nella Baltzar 9J
"En olekaan ainoa, jolle on tapahtunut tämmöistä” Lapsiperheiden suruleiri kuoleman kohdanneiden perheiden tukena Tarja Huttunen ja Hanne Malkki Espoon.
Aihe 1. 2 Turku Kähärin koulu & Sirkkala skola Kaarina Hovirinnan koulu & S:t Karins svenska skola Parainen Koivuhaan koulu & Malms skola Kemiönsaari.
Lähiötalo -toimintamalli Kuntaliiton kilpailu 2015 Kirsti Kurki.
1.Tutki miten vaunu liikkuu radalla Näpäytä vaunu liikkeelle sormella (ei kovaa) Anna vaunun pysähtyä stoppariin tai pysäytä se kädellä radan päässä.
Lapsen ja nuoren tukeminen ja osallisuuden vahvistaminen kuntouttavilla elementeillä Petra Suonio 2012.
MITÄ PARTIO ON? Kavereita - Yhdessä tekemistä - Kaikille avointa - Vapaaehtoistoimintaa.
Lapsen kanssa toimiminen Riitta Laakso/Arja Marila Lasten kuntoutus.
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Lapsen näkemyksen huomioiminen iän ja kehitystason mukaan
1.Tutki miten vaunu liikkuu radalla
Mitä tällä tunnilla tehdään?
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
Ympäristö, aikuisverkosto, välineet
Vanhempaintoimikunnan kokous 4/2017 Anna Niemi koulukuraattori, YTM
Näin ennen, mutta EI kai enää..
Havainnointi ja maailmankuva
Nojatuolipedagogiikkaa päiväkodissa
Ryhmän ohjaamisen perusteet
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
Vaalit
Leikki-iän tunteet.
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
SADUTUS Ruut Ruokonen 2013.
Miten LAPE kohtaa lapset, nuoret ja perheet maaseudulla?
IDEA! Hyvinvointiklinikka
Esityksen transkriptio:

Marionetit, Keppi- ja Kurkistusnuket Emmi Rintasaari, Johanna Vanhatalo, Karoliina Seppänen ja Samuli Ranta

Marionetti

Mikä on marionetti Ylhäältä päin ohjattava nivelnukke, jota ohjaillaan naruilla Ohjausnarut on kiinnitetty nuken jäseniin, jotta nukkeja voitaisiin liikuttaa mahdollisimman helposti Todellisen oloinen, koska Nukke on kokonaan näkyvissä Narut on yleensä ohuita ja läpikuultavia, joten todenmukaisuus kasvaa entisestään

Video http://www.youtube.com/watch?v=UJfah42hUFE &feature=related Coca-Cola light http://www.youtube.com/watch?v=UJfah42hUFE &feature=related Trapetsitaiteiliija http://www.youtube.com/watch?v=4GnK3HcT4jc Taikuri http://www.youtube.com/watch?v=SPBm8I7hoBQ

Keppinukke

Yleistä Keppinukke rakennetaan kepin ympärille ja kepistä pidetään kiinni Keppejä on usein kiinnitetty Päähän (pään on oltava ontto) Jalkoihin Käsiin Keppinä voi toimia Kauha Kukkakeppi Metallitanko Lusikka ym.

tekeminen

Kurkistusnukke

Yleistä Kutkuttavan salaperäinen tunne rakentuu sauvanuken ympärille Pitää sisällään salaisuuden Tuo esiin yllättäen ilmestyvän nuken Nukke on on piilossa, esimerkiksi kengässä Kurkistus nuken voi rakentaa esim. Kartonkipurkkiin Kenkään Metallipurkkiin Hattuun Silinteriin Nukke ommellaan kiinni esineeseen, josta se kurkistaa päässä olevan kepin avulla

Video Breikkari http://www.youtube.com/watch?v=ZLj9o1yFQis&feature=related

Miten voi käyttää päivähoidossa Toimintaa tukevana työnmuotona Esitys ei itsessään niin tärkeä Nukkenäytelmät Välittää jotain tiettyä teemaa Esim. Kiusaaminen Taiteellinen taso ei suuri Yleensä kova kiire Pitää miettiä, kuinka nukeilla ehtisi leikkimäänkin

 Saa helposti lasten kiinnostuksen Ystävänä arkisissa tilanteissa Lapsia kiinnostaa kuunnella enemmän nukkea kuin aikuista Voi rakentaa siteen lapsen ja aikuisen välille Luottamus Turvallisuuden tunne Lapsen helpompi keskustella nuken kanssa Nukke on ystävä

Nukketatteri ja leikki Jos lapsi itse näyttelee nukella Toimii ilmaisun välineellä Voi ilmaista omat tarpeensa Voi ilmaista omat tunteensa Edistää luovuutta ja mielikuvitusta

Kiitostaa!