Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Maankäyttö-lehden lukijatutkimus
Advertisements

Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Kauppalehti Yrittäjyys Lokakuu Aineiston rakenne Kaikki, n=720 %
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
”Määrittää ihmisen yksilönä”
TERVETULOA JÄTELAKISEMINAARIIMME Vastuullisuus ohjaa meitä ja materiaaleja. Siksi Paperinkeräys.
”Yrityskauppa myyjän ja ostajan näkökulmasta!”
Opinnäytetyöprosessi
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Asiakaslehtibisnes Suomessa, Peruskartoitus Rian Oy, Annika Fock ja Riitta Siikaranta.
Asiakkuudet luovalla alalla
Joulututkimus Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten jouluun liittämiä ajatuksia Stressiä aiheuttavat tekijät Lahja toiveet ja ajatellut joululahjat.
”Kun Kusti polkee…, niin posti kulkee…”
ARJEN TALOUSKATSAUS Telebus helmikuu/2008/viikko 9.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Osallistuminen sidosryhmien näkökulmasta -kysely metsäneuvostojen jäsenille Marjo Laitala.
Suomalaisten suhtautuminen autoihin ja autoiluun KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
1 Sektorin nimi Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja Syksy 2009/Kevät 2010.
Tiedonkerääminen Tietoa kerätty (ei kattavasti):  olemassa olevista hankkeista ja ideoista  kirjallisuudesta  tutkimuksista  sekalaista:
OTANTATUTKIMUS OY Raporttia tai osia siitä ei saa edelleen toimittaa tai julkaista missään muodossa ilman Otantatutkimus Oy:n nimen mainitsemista. RAY:
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Satakunnan ammattikorkeakoulun Liiketalous Rauman henkilöstön ja Rauman talousalueen yritysten yhteistyön selvittäminen ja kehittäminen Enni Karvinen.
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Sanomalehti mainonnassa
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
Saimaa News -matkailulehden tutkimus Marraskuu 2011.
Biolaakso mediassa Hannu Lehto. Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj:n lehdet ja verkkosivusto KP 5.10.
Anneli Ketonen Länsi-Suomen lääninhallitus Maakuntakirjastokokous Seinäjoki.
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
Esaimaa.fi Profiilitutkimus Helmikuu Esaimaa.fi-palvelun profiilitutkimus, helmikuu 2009 InterQuest Oy Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Tietoja muuttoliikkeestä Yhteenvetoa PKS = Vantaa, Espoo, Helsinki ja Kauniainen KUUMA = muu Helsingin seutu (10 kuntaa)
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Kärkimedia Paneeli Huomioarvon analyysi.
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Asunto-Saimaan tutkimus Etelä-Saimaa Presentation name / Author Tutkimuksen taustaa Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
PISA Programme for International Students Assessment OECD-maat.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Lukija 2007.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Raportin lukuohje Lukukerrat
LUETUNYMMÄRTÄMISEN TEORIAA JA HARJOITUKSIA
Yritykset ja yhteiskunta
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä, kevät 2016
1. Ilman lukevia aikuisia ei kasva lukevia lapsia
Ajankohtaista aikakausmedioista kevät 2018
some ja netti neuvottelupäivät Tampere
Esityksen transkriptio:

Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä

Tavoite  Selvittää asiakaslehtien roolia ja merkitystä, lukemista ja tunnettuutta.  Kohteena sekä yritys- että kuluttaja-asiakaslehdet

Asiakaslehtimarkkinat  Tutkimuksessa 84 kuluttaja-asiakaslehteä (B2C) ja 156 yritysasiakaslehteä (B2B)

Kuluttaja-asiakaslehti-tutkimus (B2C)  Lukeminen ja tunnettuus  Muoto ja jakelu  Merkitys vastaanottajalle  Tietojen keruu 11/ /2009  B2C-tutkimus, N=1 047, nettipaneeli, puhelinrekrytoidut nettivastaajat sekä puhelinhaastattelut  Suomen väestöä vastaavasti

Kuluttaja- asiakaslehdet % Asiakaslehtien tunnettuus TOP 15

% Kuluttaja- asiakaslehdet Lähes joka neljäs lukee kannesta kanteen

Miten mieluiten haluatte saada asiakaslehden Luettavaksenne? Miten mieluiten haluatte saada asiakaslehden Luettavaksenne? % Kuluttaja- asiakaslehdet Omaan kotiin leppoisasti lukien N=1047

Missä muodossa mieluiten luette asiakaslehteä? % Kuluttaja- asiakaslehdet Kosketeltavan paperisena

Mitä seuraavista asiakaslehden mukana voi mielestänne olla? N=1047 % Kuluttaja- asiakaslehdet Näytteet ja liitteet kiinnostavat

Mitkä ovat mielestänne parhaat tavat saada tietoa eri yrityksistä? N=1047 % Kuluttaja- asiakaslehdet Ylivertainen viesti yritykseltä

n=937 Miten kanta-asiakkuuden etuna saatava lehti vaikuttaa asiakassuhteeseenne? % Kuluttaja- asiakaslehdet Aktivoi ja saa aikaan toimintaa

n=937 % Kuluttaja- asiakaslehdet Auttaa ostopäätöksissä Kooste kysymyksistä: mitä saan, mitä koen…

n=937 % Kuluttaja- asiakaslehdet Helppo, luotettava ja monipuolinen Mielestäni tämä lehti on…

n=937 % Kuluttaja- asiakaslehdet Ilmoitukset ohjaavat ostamaan

Yritysasiakaslehdet (B2B) -tutkimuksen tulokset  Lukeminen  Muoto ja jakelu  Merkitys vuorovaikutuksessa  Tietojen keruu 11/ /2009  B2B-tutkimus, N = 205, puhelinrekrytoidut nettivastaajat sekä puhelinhaastattelut  Kohteena kattavasti eri toimialojen ja eri kokoisten yritysten B2B- lehtien lukijoita

N=205 % Yritys- asiakaslehdet Joka neljäs lukee suurimman osan  Yritysasiakaslehteä luetaan keskimäärin 19 minuuttia, 38% yli 20 minuuttia  Palataan 1,7 kertaa, reilu puolet yli kaksi kertaa  Seurataan keskimäärin 5,2 lehteä, kolmannes yli 6:tta  Mieluisin lehti saa kouluarvosanan 8, viidennes antaa kiitettävän  Yritysasiakaslehteä luetaan keskimäärin 19 minuuttia, 38% yli 20 minuuttia  Palataan 1,7 kertaa, reilu puolet yli kaksi kertaa  Seurataan keskimäärin 5,2 lehteä, kolmannes yli 6:tta  Mieluisin lehti saa kouluarvosanan 8, viidennes antaa kiitettävän

N=205 % Yritys- asiakaslehdet Työpaikalle postitse

Missä useimmiten luette asiakaslehtiä? N=205 % Yritys- asiakaslehdet Yritysasiakaslehti luetaan työpaikalla

Missä muodossa mieluiten luette asiakaslehteä? Missä muodossa mieluiten luette asiakaslehteä? N=205 % Yritys- asiakaslehdet Paperi pitää pintansa

% N=205 Yritys- asiakaslehdet Yritysasiakaslehti ja netti vahva pari

N=205 Yritys- asiakaslehdet Yritysasiakaslehti aktivoi tiedonhankintaan Yritysasiakaslehti saa….

Päätulokset 1.Asiakaslehti on myynnin väline 2.Ilmoitukset asiakaslehdessä oleellinen osa lehteä 3.Asiakaslehti aktivoi tiedonhankintaan 4.Mainonta pistää toimimaan 5.Kuluttajat lukevat 26 minuuttia, yritysasiakkaat 19 minuuttia 6.Syventää luottamusta 7.Tekee yritystä tunnetuksi, paras yhdessä netin kanssa 8. Vahvistaa asiakassuhdetta 9.Postitse saatu paperiversio suosituin olomuoto 10.B2C-asiakaslehdet mieluiten kotiin, B2B-lehdet työpaikalle

Kiitos mielenkiinnosta!