Digitiekartta 2019 - 2023.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Verkonkäytön ongelmat
Advertisements

Copyright © Tekes Cleantech-yritykset ”Viisi tähteä”
Projektipäällikkö Heli Sillanmikko
Carita, Kati ja Juuso OSAO Myllytulli ja Mytlpt09E 2010
Rakennetun ympäristön ja asumisen palvelukokonaisuus
Yhteinen asiakaspalvelu
Kirjastojen muuttuva toimintaympäristö Kirjasto 10 ja Lasipalatsin Kohtaamispaikka: uudet yhteistyömallit.
KANSALAISEN ASIOINTITILI SOSIAALIASIAMIESPALVELUSSA.
Kansalaisen asiointitili asiakkaan näkökulmasta Sähköisen asioinnin tietoturvallinen viestintäkanava kansalaisen ja viranomaisen välillä. Osa Suomi.fi-portaalia.
Hyrrä-verkkopalvelu Hanketukien infotilaisuus
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Suupohjan palveluhakemisto (yritys- ja yhdistysrekisteri)
VALTIOVARAINMINISTERIÖ HKO, Valtion IT-toiminnan johtamisyksikkö Julkishallinnon sähköisen asioinnin rakenneosat Kehitettävät yhteiset alustat,
Toteutuuko yhdenvertaisuus kuntien verkkopalveluissa? Selkokieliseminaari Kuntatalo Sami Älli Kehitysvammaliitto / Papunet verkkopalveluyksikkö.
SUUPOHJAN PALVELUPORTIT. Suupohjan palveluportit Suupohjan palveluportit-hankkeen tavoitteena on asumis- ja hoivapalvelujen sekä seudun yhdistysten verkkopalvelujen.
ToimenpideEdistettävä sitoumus KuvausAika- taulu Tilanne/ Toteutuma Kansalaisen asiointitili Avoin toiminta, avoin tieto Kansalaiset voivat vastaanottaa.
Sähköisen asioinnin visio, toiminta- ja tietoarkkitehtuuri
Irtisanotun virkamiehen takaisinottaminen Valtion henkilöstöpalvelut VirkamL 32 §
Strategian kansalaisosion toimeenpano Johtoryhmä Teemupekka Virtanen, STM Karri Vainio, Kuntaliitto/AKUSTI.
Suomi.fi-palvelut Kokonaisuuden ja palveluiden esittely lyhyesti Versio 1.0.
Dokumentointipohjat 1-5 milj. € hankkeiden hankearviointiin (kevennetty vaihtoehto word-arviointikehikolle) JulkICT 10/2016.
KIRA-digi -hanke JHKA-työryhmä Riitta Autere, erityisasiantuntija.
Miten tietoa voisi kysyä vain kerran? JulkICT/ Yhteinen tiedon hallinta (YTI) -hanke Tietoarkkitehtuuri ja sisältömääritykset
Digitalisaation toimeenpano julkisessa hallinnossa: kokonaiskuva etenemisestä ja tavoitetila Olli-Pekka Rissanen Hyvä hallinto digitalisaatiossa.
Digi Office: tehtävät, toimintamalli ja resursointi
Tutkimuksen viitearkkitehtuuri – Tutkimuksen tuen ja hallinnan näkökulma Mari Riipinen Turun yliopisto.
Esa Tallbacka Kela Luonnos SoTe-palveluvisio Kokonaisarkkitehtuuriselvitys SoTe-organisaatiorekisteri työpaja Esa Tallbacka.
Kokonaisuuden ja palveluiden esittely lyhyesti Versio 1.0
Digi Office: tehtävät, toimintamalli ja resurssointi
Hallitusohjelman toimeenpano Kärkihanke: Digitalisoidaan julkiset palvelut Toimenpide 1: Luodaan kaikkia julkisia palveluita koskevat digitalisoinnin periaatteet.
Sote-tieto hyötykäyttöön -strategia 2020
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Innovaatioseteli INNOVAATIO-OSAAMISTA YRITYKSEESI
Hyvän hallinnon ja kyvykkyyksien tärkeydestä digitalisaatiossa
Kokonaisuuden ja palveluiden esittely lyhyesti Versio 1.0
Informaatikot Päivi Kanerva ja Minna Toikka
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Korkeakoulutuksen opintotiedot Kansalaisen palvelunäkymässä
Tilannekatsaus: Palvelunäkymät ja Palveluväylä hankkeet
Saavutettavuusinfo korkeakouluopiskelijoille
YTI – Yhteinen tiedon hallinta
Suomi.fi-yrityssivusto
100+ palvelua kartalla ja ensisijaisuuden linjausesitykset
AVIen asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen
Mitä ovat verkkopalvelut?
Julkisen hallinnon ICT-osasto
Suomi.fi-yrityssivusto
Asiakaspalvelu-linjaukset
Tietojen automaattinen ja luotettava kulku järjestelmien välillä notkeuttaa yhteistyötä – Suomi.fi-palveluväylä on turvallinen ratkaisu Kuntamarkkinat.
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Maakuntien viitearkkitehtuuri
Luovan toimintamalli-, asiakaspalvelu- ja arkkitehtuurityö
Keskustelutilaisuus sähköisen asioinnin ja viestinvälityksen toimintatavoista ja asiointipalveluiden laatukriteereistä vm.fi/digipalvelujen-ensisijaisuus.
Asiointipalveluiden laatu
Innovaatioseteli INNOVAATIO-OSAAMISTA YRITYKSEESI
Kylämatkailuseminaari
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
Digitiekartta ja Luova- laboratorio
Asiointipalveluiden laatu
Eettistä tietopolitiikka tekoälyn aikakaudella
Digi ekaksi -seminaari
Digitiekartta
…miten kilpailu kehittyy?
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Kelan palvelukanavat Neuvontapalvelupäivät, Paasitorni
Koulutusinformaation, tarjonnan ja opintopolku.fi:n uudistus (KTO)
Esityksen transkriptio:

Digitiekartta 2019 - 2023

Digitiekartta 2019–2023 kuvaa julkiset digipalvelut yksilöille ja yrityksille

Digitiekartan tavoitteet Kuvaa julkiset digitaaliset palvelut, joita tarjotaan henkilöasiakkaille ja elinkeinotoiminnan harjoittajille. Antaa julkiselle hallinnolle vahvemman selkänojan satsata digipalvelujen tarjontaan. Korostaa digipalvelun ensisijaisuutta palvelun tarjonnassa ja käytössä. Tunnistaa mihin elämäntapahtumaan tai liiketoimintatapahtumaan palvelut liittyvät.

Mitä tarkoitetaan digitaalisella asiointipalvelulla?

Valintakriteerit vuoden 2019 tiekartan palveluille Palvelu täyttää digitaalisen asiointipalvelun määritelmän: Vuorovaikutteinen ja sähköistä asiointia sisältävä palvelu – ei siis pelkkä tietopalvelusivusto Ulkoisten asiakkaiden käytössä Alkaa digitaalisesti Tiekartalle otetaan myös digitaalisia neuvontapalveluja ja botteja Erillinen palvelulaadun itsearviointi viimeistään 3 kuukauden kuluessa palvelun ehdottamisesta tiekartalle – käytettävä digipalvelujen laatukriteeristöä: https://vm.fi/digipalveluiden-laatu Palveluvolyymi ja kanavajakauma selvillä Kuvattu Palvelutietovarannossa Suomi.fi-sivustolla Toiminnassa ja jatkuvassa käytössä – luotettavasti myös poikkeustilanteissa Tietoturvallinen ja auditoitu Helppokäyttöinen ja saavutettava, selkeä kieli ja kieliversiot Käytön tuki järjestetty Asiakasryhmä tunnistettu DIGITALISOINNIN YHDEKSÄN PERIAATETTA (D9) Kehitämme palvelut asiakaslähtöisesti Poistamme turhan asioinnin Rakennamme helppokäyttöisiä ja turvallisia palveluita Tuotamme asiakkaalle hyötyä nopeasti Palvelemme myös häiriötilanteissa Pyydämme uutta tietoa vain kerran Hyödynnämme jo olemassa olevia julkisia ja yksityisiä sähköisiä palveluita Avaamme tiedon ja rajapinnat yrityksille ja kansalaisille Nimeämme palvelulle ja sen toteutukselle omistajan Lue lisää: https://vm.fi/digitalisoinnin-periaatteet. Palvelun kehittämisessä noudatetaan digitalisoinnin yhdeksää periaatetta

Marjukka Saarijärvi neuvotteleva virkamies marjukka.saarijarvi@vm.fi @MarjukkaSaari Petteri Ohvo hankepäällikkö petteri.ohvo@vm.fi @PetteriOhvo