Aurinkolahti Comprehensive School

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VANVARY tutuksi Vantaan vanhempainyhdistysten alueyhdistys (VANVARY) ry 1.
Advertisements

| Pasi Mattila | TOY - Tulevaisuuden oppimisympäristö
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
TIETOTEKNIIKAN HÖYDYNTÄMISEN ESTEETTÖMYYS HENRY HAGLUND HAGLUND NETWORKS OY VSTKY SEMINAARIPÄIVÄ TURKU __________________________________________________.
Tutkimus- ja kehittämisprosesseja keväällä 2012 Heikki Hannula.
VANHEMPAINNEUVOSTO Kokoontuu n. 3 krt / lukuvuosi Kokoontuu klo 18 Mahdollisuus keskusteluun muiden huoltajien kanssa Korvaa johtokunnan Joka luokasta.
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
VANVARY Vantaan vanhempainyhdistysten alueyhdistys (VANVARY) ry 1.
OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
PETS Leppävaaran Laurea Tervetuloa – Välkommen – Welcome Rehtori Pentti Rauhala, Laurea.
Ryhdy kv-tuutoriksi! Kv-tuutoritoiminnastaKv-tuutoritoiminnasta: - Toimit uusien opiskelijoiden tukena ja autat heitä sopeutumaan opiskeluun! - Parannat.
Suomen tieteellisen kirjastoseuran Kirjastosihteerien työryhmä järjestää Asiakaspalvelupäivä - teemana muutos Helsinki, Projektipäällikkö Kristina.
LEARNING AND HEALING THROUGH EXPRESSION Grundtvig learning partnership
KIT-toiminnan strategiset toimenpiteet vuodelle 2015 LIIKKUMINEN JA TOIMINTAKYKY LIITO Kulttuuri ja hyvinvointi.
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
HELSINKI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Hunch A Tool of an Intelligent Tester Juha Itkonen & Mika Mäntylä SoberIT TKK.
TAHTO-hankkeen Tanskan matka. Amager Faelled Skole, luokat 0-9 IT-strategian tavoitteena tietoyhteiskunnan aktiiviseksi jäseneksi kasvaminen Kolmea oppilasta.
SCI-opiskelijoiden hyvinvointiselvitys Miten tukea opiskelijoiden opiskelukykyä? OpeVeivit Elina Lehkonen.
Customer projects integrated within curriculum at Media Engineering programmes Erkki Rämö EVTEK University of Applied sciences R&D Seminar Case:
Mitkä ovat työelämän edellyttämät yleiskvalifikaatiot ja miten ne tulisi mitoittaa alemmassa tutkinnossa VOKKE –SYMPOSIUM Hannele Niemi.
Xtract Ltd Hitsaajankatu Helsinki FINLAND T F T Xtract /
ENA TODAY’S SPECIAL. otsikko oltava täysin oikein; numero pitää olla; ei alleviivausta! oma nimi oikeaan yläkulmaan; marginaaliin ei mitään.
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
Avaussanat – UCEF Markku Markkula: Yliopistollisen aikuiskoulutuksen erityishaasteet Taloudellinen perusta on saatava kestäväksi –Nykyiset markkinat.
ENG Masters, part 2, Citing
SISÄPIHOJEN SUUNNITTELU HS – Space - Laine Anni - Terävä Jaana.
Esityksen nimi Esityksen pitäjä / organisaatio tilaisuus, päivämäärä TFEIP 12 May 2015 Use of Point Source Data in the Emission Inventory Example Finland.
Callidus-tutorointi pähkinänkuoressa
Student Feedback RESPONDENTS BY DEGREE STUDIES, N=1303 D EGREE STUDIES N UMBER HEALTH CARE AND SOCIAL SERVICES DEGREE.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
A rural experience - launching community network Tuija Riukulehto, CEO, Verkko-osuuskunta Kuuskaista a rural experience - launching community network Tuija.
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
ORGANISATORINEN SYSTEEMI Ä LY The SixtH Discipline - Systems Intelligence as Integrating Metatheory for Learning Organization and Senge’s Five Disciplines.
Computer based team play analysis in ice hockey coaching - an objective way to have feedback Jouko Lukkarila.
VISI-yhtiöt 2 2 Why UHF (860 MHz )? UHF operation power magnetic field UHF vs. inductive Longer read range Small antenna (50 MHz, 20
Ainon toimitusneuvosto Editorial Council of Aino Joanna Haahti
Yhteistyössä Suomen Olympiakomitea ja Adecco Finland.
Examples of succesful LEADER implementation and good practices Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto: Eurooppa investoi maaseutualueisiin.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Opiskelu-sanastoa Study the words in the following slides. Use the down or right arrow key on your keyboard to move on. Go through the words until you.
Pääsihteerin rekrytointiprosessi - välipäivitys
TOMY/H3-jakson artikkelit kl 2017 opetuskokeilun suunnitteluun (artikkelit myös Moodlessa liitetiedostoina) Tutustu johonkin tutkivan oppimisen lähestymistapaan.
GEN4FIN - SAFIR 2010 GEN4FIN toimii SAFIR2010 kyljessä, tavoitteet osin lomittain ja päällekkäin. Gen4:ssä uusien konseptien tutkimus on nyt "R&D-vaiheessa"
Kansainvälisten rankingien tiedonkeruun yhtenäistäminen
Green Play Erasmus + Sport -hanke
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Markkinoiden juridinen toimintaympäristö Luento 4
LENTISTÄ LIIKKARILLA LA 5.4.
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Ready, steady....GO & GET INTERNATIONAL Kansainvälisyys on taitolaji
Pilot Country Update Finland
Yhdessätekemistä yli rajojen
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
Iina Taari Kaisa Granqvist
Probability models and decision analysis : introduction
Optional A2 languages.
Mikko Keränen Director RDI
Entrepreneurship in South-West Finland The Federation of Finnish Enterprises, South-West Region Miia Kaerala, event coordinator.
Kajaanin ammattikorkeakoulun opiskelijakunta
The global citizen´s path, FREPA and curricula
OPPIMISTA OHJAAMAAN - Oppimistaidot ja ohjaava opetus
Language proficiency requirements implementation in Finland
X-ROAD ENVIRONMENTAL MONITORING
Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
© Haaga-Helia StartUp School
Information for teachers
Sisu-kuulumiset Oodi- ja Sisu-kahvit
Lecture slides start on the next page.
Esityksen transkriptio:

Aurinkolahti Comprehensive School www.auripk.edu.hel.fi

Auringonpilkku

Auringonpilkku Branch Villiruusunkuja 4 Classes 0-2 Class 0 30 pupils Classes 1-2 130 pupils Total 160 pupils

Aurinkolahti Main Building Iiluodonpiha 1 Classes 2-9 Classes 2 - 6 214 pupils Classes 7 - 9 256 pupils Children with special needs 21 pupils Total 491 pupils Aurinkolahti Comprehensive School 630 pupils

Administration Teams Student Union School Board Managing Board 6 teams: thinking skills, technology, international co-operation, active citizenship, focus themes, organizational well-being Subject teams when needed (eg. orders, exams) Committee for Student Welfare Student Union Board elected annually All classes 3-9 represented School Board 5 parents Principal acting as secretary Representatives of teachers, other staff members and Student Union

TECHNOLOGY LIFE-LONG LEARNING THINKING TECHNOLOGY SKILLS BS EVALUATION learning by doing IE EXECUTION PROCESS PLANNING Koulumme OPS:n yhteinen pohja on TEKNO, joka ymmärretään tässä yläkäsitteenä. Tekno jakaantuu Teknologiaan ja Ajattelun taitoihin. Nämä molemmat ovat kuin silmälasien kaksi linssiä, joiden lävitse katsomme koulun OPS ja maailmaa. Voit miettiä, kumpi linssi on sinulla enemmän ? ja kumpi – eli kumman koet enemmän omaksi vahvuudeksi ja kumpaa kehitätä itsessäsi. Minä koen, että Ajattelun taidot on minulla vahvempi linssi ja esim. Anttin arvelisin kokevan Teknologian vahvemmaksi, kuulemme varmaan syksyllä esim. älytaulusta häneltä lisää. Mutta molemmat linssit ovat koulumme yhteinen näkökulma ja esittyksen lopuksi katsotaan, millaisilla linsseillä tiimimme on rakentunut. Annan siis sinulle aikaa ajatella ;-) Teknologiaan kuuluu vaiheet: inno, suunnittelu, toteutua ja arviointi, aivan kuten Ajttelun taidoissakin samat vaiheet ovat Oppimisessa. Tämän linssin näkökulma tulee enemmän esille seuraavissa oppiaineissa: INNOVATION

Information Technology A crucial tool used in all subjects office programmes and every citizen`s @-card: Text processing Picture processing Information management Internet programming building and programming with legos

Building and programming with legos scheduled Lego-lessons starts with 0-graders (modelling) programming

Bright Start and Instrumental Enrichment All teachers receive BS and IE training

Contact information: www.auripk.edu.hel.fi Principal: Leena Sipponen, leena.sipponen@edu.hel.fi Assisting Principal: Rita Huhtala, rita.huhtala@edu.hel.fi Assisting Principal: Pirjo Holm, pirjo.holm@edu.hel.fi