Case Hiil Hooyo – Neuvola maailmalle!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Advertisements

1 Digitarinat Ikäihmisten toimintakyvyn tukemisessa YTT Yliopettaja Ossi Salin Terveysteknologia & eHealth Helsinki.
Yritysviestinnän ja internet-palveluiden asiantuntija.
Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Tehtävä l Minkälaisia ongelmia ryhmässä tehtävässä ohjelmointityössä voi tulla esiin? l Mitä keinoja niiden välttämiseksi keksit?
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
Markku Lang Pasi Kurttila. Markku Lang Pasi Kurttila.
Helmikammarin kirjallisuuspiiri Sinikka Tuohino ja Helena Kokko Rovaniemen kaupunginkirjasto – Lapin maakuntakirjasto.
Case: PK-yritys sosiaalisen median maailmassa Liina Matveinen toimitusjohtaja Iskelmä Rex ja Oi fm.
PowerPoint Esitysgrafiikkaohjelma. Esitysgrafiikka ohjelmaa voi käyttää moniin eri tarkoituksiin  Tärkein on ehkä suullisen esityksen täydentäminen.
Health City – innovatiivinen palvelukorttelialue 2.
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Pertti Strandman ja Samuli Viitala.
Monipuolista tietoa nuoren elämään liittyvistä asioista yhdestä paikasta asuminen, opiskelu, työ, terveys, miten maailmalle, vapaa-aika ja niin edelleen.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Talouden seurantaraportti huhtikuu 2017
HAALARIMERKKI- KOKEILU
Järjestöverkoston tapaaminen
Motivaatioteoriat Julia L..
Kiekun infotilaisuus klo 9.00–10.30
Sähköinen avustushaku
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja
Finnan viestintäkatsaus
HANKINNAN SUUNNITTELU TOIMITTAJASUHTEEN HALLINTA
Päihteet Minna, elias ja kalle.
Tervetuloa Innokylään
Tulevaisuuden yrittäjyys- ja työelämätaitoja korkeakouluihin
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
GEEK GIRL – matalalentoa mallitaivaalla
Instagram.
MIELENTERVEYDEN HÄIRIÖT
Kaikki säätiedot yli sääasemalta Anton Mikkola
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Leikki-iän tunteet.
Lääkeaineet Aspiriini oli ensimmäinen laboratoriossa valmistettu lääke. Asetyylisalisyylihappo eli aspiriini on maailman tunnetuin särkylääke, ja sen on.
Hidastaen turvallisuutta –
Vastavalmistuneen puheenvuoro
Pöytätennis.
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Esityksen nimi / Tekijä
PDPP.
Tiimitoimintamalli arkipäivän työssä
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Oulun yliopiston intranetprojekti
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
Ehdotus: sote-viestinnän strategiset painotukset 2017
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon toiminnan suunta vuoteen 2020
Ulkoinen viestintä Viestintäryhmä valmistelee viestinnän hankepäällikön johdolla ja esittelee hankeryhmälle ja edelleen ohjausryhmälle keskeiset ratkaisuehdotukset.
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Viestintäsuunnitelma
Järjestötoiminnan vuosi 2018
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
EskoTyö –joukkorahoituskampanjan toteuttaminen
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
SOPIMUKSEN TEKEMINEN EDUSTAJAN VÄLITYKSELLÄ
SOPIMUKSEN TEKEMINEN EDUSTAJAN VÄLITYKSELLÄ
Viestintäsuunnitelma
Miten tavoitamme vähävaraiset perheet?
ARKI NÄPPÄRÄSTI HALTUUN- Neuropsykiatrisesti oireilevien nuorten palveluiden kehittäminen Lohjalla ALKUTILANNE 1/2017 Mitä palveluita Lohjalla on nepsy-
Sosiaali- ja terveysministeriön maksuasetus kansallisista tietojärjestelmä-palveluista Jari Porrasmaa erityisasiantuntija.
Research Data Management Agents
Hidastaen turvallisuutta –

Kirjoittajan nimi, arvo Työpaikka
Esityksen transkriptio:

Case Hiil Hooyo – Neuvola maailmalle! Joukkorahoitus Case Hiil Hooyo – Neuvola maailmalle!

Ennen ideaa: Tarve: Kehitysyhteistyöhankkeissa 15%:n omarahoitusosuus Käytössä hyvin perinteiset varainkeruutavat: tapahtumat, myyjäiset, luennot, keräyslippaat… Halu kokeilla jotain uutta & tarve tavoittaa uusia ihmisryhmiä Vuonna 2016 kokeiltiin ensimmäisen kerran joukkorahoitusta, mutta tulos jäi vielä kauas tavoitteesta.

Ideasta toteutukseen: Kohde: Hiil Hooyo- hanke alkoi tammikuussa 2017, hankkeen tavoitteena laskea Somalian äiti- ja lapsikuolleisuutta. Tavoitteista tarinaksi: yksinkertaistaminen, kiteyttäminen Hankeviestinnästä kampanjaksi: slogan, hashtag Sisältöä viestintään: kuvia, videoita, some-haltuun Tekninen toteutus: joukkorahoitukselle tarvitaan alusta (tai koodari) Resurssit: työpanos n. 10h/viikko, muutama satanen mainontaan

Ja miten sitten kävi? Kampanja kesti hieman reilu 2kk Kustannukset: some-mainonta 100e, flaijerit 60e ja Mesenaatin provisio 600e = 760 Tulos: rahaa: 6025 euroa, kulujen jälkeen 5253,22€ Näkyvyys: yli 200 uutta seuraajaa facebookissa (kasvu 15%), postausten/videoiden näkyvyys jopa 20 000 ihmistä. Videoita katsottu noin 10 000 kertaa.

Vinkkejä kampanjointiin: Tarina, joka vetoaa ja on uskottava. Yhtenäinen kampanja-ilme, joka näkyy (netin ilmaiset ohjelmat apuna). Ota verkostot haltuun (jopa 2/3 lahjoittajista tuntee sinut jo ennestään). Suunnittele, aikatauluta ja toteuta (panosta erityisesti alkuun ja loppuun). Usko itseesi ja kampanjaasi (innostus tarttuu).