Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Advertisements

Tervetuloa Tekesin asiointipalveluun! Palvelussa annetut tiedot tallentuvat suoraan Tekesin tietokantaan, mikä vähentää virheiden mahdollisuutta ja nopeuttaa.
TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Avoimuuden huomiointi tutkimuksen suunnittelussa Jessica Parland-von Essen CC-BY 4.0 Opetus- ja kulttuuriministeriö.
Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
AVOIMEN DATAN KÄYTTÖ JA HYÖDYNTÄMINEN KOULUTUSTILASTOINNISSA
Suomi.fi-palvelut Kokonaisuuden ja palveluiden esittely lyhyesti Versio 1.0.
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
Voimistelu liikuttaa! Meidän seurassa opitaan yhdessä. Opitaan yhdessä!
Vaikuttavuuden arviointi
Arviointi osana oppimisprosessia
YLLÄPITÄJÄ Miten pääsen alakuun? …ja siitä sitten etiäpäin
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
VARDA-tietovirrat: Varhaiskasvatuksen tietojen siirtyminen tiedon tuottajilta tiedon hyödyntäjille.
The 9 block vision processing model
Kansallinen palveluarkkitehtuuri Tilanne ja lainsäädäntö
”OHJAAJANA KEHITTYMINEN”
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Prosessi uusien organisaatioiden mukaan ottamiseksi Tuuliin
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Tervetuloa Innokylään
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Nuoret kuntapalveluita kehittämässä
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Finnan konsortioryhmän tapaaminen
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Kokemuksia etävalmennuksesta
Asukkaat sote- ja maakuntauudistuksen keskiöön
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu.
Opinnoista töihin KP OTE Hyvinvointitiimi
Mikä Kykyviisari? Maksuton työ- ja toimintakyvyn itsearviointimenetelmä työikäisille Perustuu vastajaan omaan arvioon tilanteestaan Arvioi suuntaa-antavasti.
Risto Kuronen Vastuuvalmistelija
Kysely Varsinais-Suomen maakunnan verkkopalveluista Maria Nykyri /muutosorganisaation viestintäyksikkö Elokuu 2018.
THL:n tuki kehittämishankkeille
Tarkastuslautakunnan vpj. Maija Anttila
Liiketalouden koulutusohjelma Helsinki Tarja Jokinen
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Mitä Kiekun kehitysehdotukseen kannattaa täyttää Pointissa?
Asiointipalveluiden laatu
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Taloushallinnon koulutus
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
Opiskelijoiden terveydenhoitouudistus ja maksujen kerääminen 2020
Arvokas-aloitusseminaarin pienryhmät Jaana Joutsiluoma
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Arviointi, vaikutukset ja vaikuttavuus HYTE -työssä
”Projektin nimi” -projekti
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Komponenttikirjasto Käyttöohje.
Asiointipalveluiden laatu
Tieto Edu Hoitoajat Tieto Education Finland.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Video 5: Yleisesti kysyttyjä kysymyksiä ja niihin annettuja vastauksia
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Kokeilun nimi: Lohkoketjuteknologian hyödyntäminen liikennevakuutuksen laiminlyöntimaksujen käsittelyyn Kehittämispäällikkö Tuuli Karjalainen Ratkaisuarkkitehti.
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit

Lähtötilanne: Palveluiden asiakasarvioinnit Tehtävät Tunnistetaan nykyisin käytettäviä palvelutapahtuman laatua mittaavia kyselyitä ja toteutuksia Tunnistetaan ja valitaan yhteisesti käytettävät asiakasarviointi-kysymykset Määritellään ja sovitaan tulosten koonti- ja ilmoittamismenettelyt Tavoiteaika Q4/2018 Tunnistetaan ja sovitaan muutama asiakasarviokysymys, joita käytetään yhteisesti laadun arvioinnissa Asiakasarviointi ja sen tulokset liitetään osaksi palvelukriteeristöä Asiakasarviointitulokset julkaistaan esim. Suomi.fi- palvelun Palvelutietovarannon palvelukuvausten yhteydessä Huomiot, että tavoitteena löytää yksittäisiä kysymyksiä Jokaisella toki mahdollisuus kysyä omilta asiakkaalta tarkemmin mitä vain Suomi.fin hyödyntäminen jatkossa mahdollisuutena

Yksi palvelu – Yksi toteutus Asiakkaalla on mahdollisuus arvioida asiointitapahtuman onnistumista heti asioinnin jälkeen. Kone arpoo pääkysymyksen kaikille organisaatioille yhteisestä kysymyspatteristosta tai valitsee organisaatiokohtaisen kysymyksen. Yhteisessä kysymyspatteristossa on kuusi vaihtuvaa kysymystä. Lisäksi organisaatiot voivat lisätä yksittäisiä organisaatiokohtaisia kysymyksiä patteristoon. Kuinka asiointisi sujui? Ohita Kiitos asioinnistasi! i Infossa kerrotaan mihin tietoja käytetään Palvelun arviointi on aina mahdollista ohittaa.

Yksi palvelu – Yksi toteutus Kuinka asiointisi sujui? Kiitos asioinnistasi! Kiitos arviostasi! Haluaisitko vielä tarkentaa missä onnistuimme erityisesti? Tarkentava kysymys arpoutuu annetun tähtiarvioinnin mukaisesti. Pisteytyksen tulos tallentuu, vaikka ei vastaisikaan avoimeen. Lähetä i Ohita

Yksi palvelu – Yksi toteutus Muiden käyttäjien arvio palvelusta: Kiitos vastauksestasi! Vastauksen lähetyksen jälkeen asiakas saa kuittauksen vastauksen tallentumisesta sekä tiedon muiden käyttäjien arviosta. i

Yhteinen kysymyspatteristo Oliko palvelun kieli helposti ymmärrettävää? Kuinka asiointisi sujui? Löysitkö palvelu helposti? Oliko palvelua helppoa käyttää? Auttoiko palvelu sinua etenemään asioinnissa? Suosittelisitko verkkoasiointia muille? Lisäksi organisaatio voi valita yksittäisiä omia kysymyksiä patteristoon.

Yhteenveto Arviointikysymys tulee asiointipalvelun päätössivun yhteydessä, jotta voidaan seurata mitä palvelua asiakas arvioi. Arviointi on pidettävä mahdollisimman yksinkertaisena ja nopeasti vastattavana, eikä sitä tule sekoittaa muihin palautekanaviin. Vastauksen jälkeen asiakas näkee minkä arvioin muut ovat antaneet. Arvioinnin tuloksia analysoidaan säännöllisesti ja systemaattisesti. Tuloksia käytetään aktiivisesti kehittämisen työkaluna. Annettujen arvosanojen muutoksia seurataan erityisesti palvelun muutosten yhteydessä. Tarvittaessa tarkastellaan arviointia myös lyhyellä aikavälillä. Esimerkiksi ruuhkapiikit voivat vaikuttaa asiointipalvelun arviointiin. Arviointikysely toimii työkaluna palveluiden jatkuvaan kehittämiseen. Keskeinen hyöty on mahdollistaa eri organisaatioiden palveluiden tulosten keskenäinen vertailu ja hyvien käytänteiden löytyminen ja jakaminen. Palvelussa kerrotaan avoimesti miten tuloksia hyödynnetään. Mahdollistaa asiakkaan demografisten tietojen kiinnittämisen asiakkaan antamaan arvioon GDPR huomioiden. Opitaan millaisten asiakasryhmien tarpeisiin vaaditaan erityistä jatkokehitystä.