HYVINVOINTIKOULU Hyvinvointipäällikkö Arto Willman,

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
Advertisements

OPETUSSUUNNITELMA KOULUKOHTAINEN
TURVALLISUUS JA HYVINVOINTI KOULUSSA
Uusi oppilashuoltolaki ja muutokset koulussa
Huoltajat oppilaan ohjauksen tukena Toplake-hanke Opetusministeriön rahoittama Tavoitteena mm.: Koti ja koulu yhteistyössä kaupungin ja koulun.
Turun perusopetuksessa
Liikkuminen oppimisen ja yhteisöllisyyden tukijana peruskoulussa
Ruokailu on osa koulun kasvatustehtävää
4 § YHTEISÖLLINEN OPISKELUHUOLTO ( 3 §, 4 §, 6 §, 12 § ja 13 §)
Tehostetun ja erityisen tuen kehittäminen esi- ja perusopetuksessa
Oppilas- ja opiskelijahuoltolaki ja opetussuunnitelmauudistus 1. 8
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
OPPILAS- JA OPISKELIJAHUOLTOLAKI
LATAAMO osallisena yhteisössä. Lataamo -työskentelyn tavoitteet Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa. Tehdä näkyväksi osallisuuden toteutumista.
OPPILAS- JA OPISKELIJAHUOLTOLAKI JA OPPILASHUOLLON OPETUSSUUNNITELMA
OPPILAS- JA OPISKELIJAHUOLTOLAKI alkaen
Terveisiä Vistan koulusta!
Toimialojen asiakasprosessit ja toiminnanohjauksen tukiprosessit alkaen (KV §135/13)
Sivistyslautakunta Eija Kinnunen johtava psykologi
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Ops seminaari Askola.
OPS Oppimisen ja koulunkäynnin tuki 8. Oppilashuolto.
Pohjois-Suomen Lasten Kaste -hanke Oulun eteläisen alueen osakokonaisuus Sirkka Kiilakoski Toimiva arki, hyvinvoiva lapsi -seminaari.
TERVETULOA! Opiskeluhuollon oppimisverkosto Marke Hietanen-Peltola Johanna Jahnukainen.
VESIKANSAN KOULUT KE klo ja 19.00, Paimelan koulun sali 1.
Seminaarin kokoava puheenvuoro LasSe –hankkeen päätösseminaari Kehittämispäällikkö Arja Hastrup.
Hyvinvoiva lapsi ja nuori, Toimeenpano Edistetään oppilas- ja opiskeluikäisten psykososiaalisen hyvinvoinnin tukemista palvelurakenteita ja - prosesseja.
Pohjois-Suomen Lasten Kaste -hanke Pohjois-Suomen Lasten Kaste - hankekokonaisuus  Neljä osakokonaisuutta: Lappi, Kainuu, Oulun eteläinen.
”Liikennevalomalli”; Lasten, nuorten ja perheiden segmentointi palvelutarpeen mukaan – soveltaminen toiminnan ja talouden ohjaukseen Arto Willman, Hyvinvointipäällikkö.
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
Varhaiskasvatuksen arvioinnin lähtökohtia
TURUN LIIKKUVA KOULU -OHJELMA
Johtaja Jorma Kauppinen Opetushallitus EDUCA-messut
PERUSOPETUKSEN OPPILASHUOLTO
LEMPIKOULU-OPPIMISKERRAN TEORIA
Perusopetuksen opettajien kokemuksia oppilashuoltotyöstä Lapissa
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
Yhteisöllinen oppilashuoltotyö Pyörön koulussa lv
Mitä Yhteispeli tarjoaa koululle?
KURAATTORI elokuu Tehtävä Yhteystiedot Asiakkaat Konsultaatiot
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Kehityskulkuja Työelämä muuttuu entistä nopeammin
Hyvinvointikoulun toimintamalli
Heinävaaran koulun vanhempainilta ( E-6)
Ideointia Oulussa
SenioriKaste Lapin toiminnallinen osahanke Muistisairaan palveluprosessimalli Ohjausryhmä
Kainuun toiminnallinen osakokonaisuus
Lapsi-ystävällinen kunta
Ryhmäytyminen nivelvaiheissa
Oppilashuoltolaki muuttaa koulun toimintakulttuuria
Perhekeskus kevätseminaari 23. 5
LAPE LAPSI – JA PERHEPALVELUIDEN MUUTOSOHJELMAN KOKONAISUUS
Asiakasraati Lapsen vasu
Palveluiden pohjana pärjäävyys – kuinka rakentaa Lapset puheeksi -työhön pohjautuva palvelurakenne? Mika Niemelä.
POHJOIS-SUOMEN LASTEN KASTE – HANKE
Hyvinvointikoulua rakennetaan Oulussa kumppanuudella Arto Willman hyvinvointipäällikkö, sivistys- ja kulttuuripalvelut Oulun kaupunki.
TOIMINTASUUNNITELMAT 2018
Terve kunta -vERKOSTOPÄIVÄT
Lapsi- ja perhepalveluiden muutosohjelma (LAPE)/ STM & OKM Nuorten syrjäytymisen ehkäisy –työseminaari
Kehittämisen jatkoyhteistyöstä sopiminen
Osallistava kerhotoiminta
Oma Häme Lape: Koulutuskuntayhtymä Tavastian osahanke
ERO LAPSIPERHEESSÄ –KOULUTUS tiistaina klo 9-15
Kehittämisen jatkoyhteistyöstä sopiminen
Pohjois-Suomen Kaste -alueen vanhustyön kehittämishanke
Koivurinteen päiväkodin kehittämissuunnitelma
Näkökulmia kunnalliseen nuorisotyöhön
Esityksen transkriptio:

HYVINVOINTIKOULU Hyvinvointipäällikkö Arto Willman, Oulun kaupunki, sivistys- ja kulttuuripalvelut Projektipäällikkö Johanna Timonen, Pohjois-Suomen Lasten Kaste – hanke, Oulun seutukaari 29.12.2018

Hyvinvointikoulu on Toimintamalli, jossa korostuvat: Oppilaslähtöinen, ennakoiva ja verkostoituva työote Kirkastetaan ja vahvistetaan kouluyhteisön hyvinvoinnin keskeiset tekijät (vahvuudet ja kehittämiskohteet) Kehittämisen prosessi, toimijalähtöinen, osallistava Hyvinvointi on uuden oppilas- ja opiskelijahuoltolain ja tulevan 2016 opetussuunnitelman keskeinen käsite oppilaan tuntemuksen merkitys korostuu yhteisöllisyyden merkitys korostuu (yhteisöllinen oph) hyvinvointioppiminen osallisuus kodin ja koulun välinen yhteistyö verkostojen toimivuus 29.12.2018

Hyvinvointikoulun laatuleimat Kokemuksellisen hyvinvointitiedon prosessi toteutettu Hyvinvoinnin kehittämistavoitteet tunnistettu Koulun toimintakulttuurin tunnistaminen Lapset puheeksi menetelmä käytössä Yhteinen ohjautumisen malli rakennettu Koulun ja yhteistyökumppaneiden hyvinvoinnin resurssit tunnistettu Alueellinen yhteistyöverkosto kuvattu Omaleimaiset ja tarvelähtöinen hyvinvoinnin toimintamallit tunnistettu Koulun vahvuuksien ja kiinnostuksenkohteiden tunnistaminen 29.12.2018

Kokemuksellinen hyvinvointitieto Zef-pohjainen kysymyspatteristo Keskiössä lapsi Kyselyyn vastaavat: oppilaat, huoltajat, koulun henkilöstö Taustalla voimaantumisteoria ja –kehä (minäkuva, arvostus, onnistuminen, itseluottamus) 29.12.2018

Kokemuksellinen hyvinvointitieto Tarjoaa konkreettisen arviointivälineen ja tulosten käsittelymahdollisuuden lasten ja vanhempien kanssa Vastaa suoraan oppilashuoltosuunnitelman kohtaan 1: kokonaistarpeen arvio Teemoittaa vahvuudet Tekee tunnistettavaksi kehittämisen kohteet Antaa välineen yhteisöllisen oppilashuollon kehittämiseen > Yhteisölliset työpajat, joissa valittuja teemoja syvennetään oppilaiden kanssa 29.12.2018

Lapset puheeksi - menetelmä Tukea lapsen suotuisaa kehitystä Helpottaa ja lisätä perheiden ja opettajan välistä yhteistyötä Helpottaa perheiden avun saantia Yhtenäinen työskentelymenetelmä eri toimijoille Tavoitteena siirtää palveluiden painopistettä erityispalveluista varhaiseen tukeen sekä poistaa päällekkäisiä palveluja 29.12.2018

19.5.2015, Johanna Timonen 29.12.2018

Omaleimainen hyvinvoinnin kehittäminen Koulun vahvuuksien hyödyntäminen Hyvinvoinnin teema viikot –ja päivät Hyvinvointi osana ilmiöpohjaista oppimista Aluelähtöinen järjestötoiminta Tarvelähtöinen asiantuntijayhteistyö ja koulutus Koti-koulu – toimikuntien ja oppilaskunnan hyvinvointitapahtumat 29.12.2018

29.12.2018

KIITOS MIELENKIINNOSTA! arto.willman@ouka.fi johanna.timonen@ouka.fi 29.12.2018