Kysely Varsinais-Suomen maakunnan verkkopalveluista Maria Nykyri /muutosorganisaation viestintäyksikkö Elokuu 2018.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Avoimuuden huomiointi tutkimuksen suunnittelussa Jessica Parland-von Essen CC-BY 4.0 Opetus- ja kulttuuriministeriö.
Advertisements

1 Pardian uudet verkkopalvelut Yleisesittely Pardian koulutus/SM.
Apurahakysely kuvataiteilijoille. Kyselyn tarkoitus: Suomen Taiteilijaseura selvitti lokakuussa, millaisia toiveita ja näkemyksiä ammattikuvataiteilijoilla.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto.
Virtu.fi Virtuaalinen sosiaali- ja terveyspalvelukeskus Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Kansalaisten näkemykset sote-uudistuksesta ja valinnanvapaudesta
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
JHKA 2.0 tilanne JHKA-työryhmän kokous JulkICT.
Tulevaisuuden uutta osaamista
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013
Julkisten palvelujen tuotannon yksityistäminen
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
Sanni Pietiläinen Myelpt14a
Korkeakoulukirjastojen tulokset
Opeka-kyselyn tulokset
Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta
Tervetuloa Innokylään
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Monialainen yhteispalvelu
Elisa Oyj – Elisa Partinen / VI12DI
Kielitietoisuus.
Saavutettavuusinfo korkeakouluopiskelijoille
Messages valinta avaa sinun viestilaatikkosi.
Tietoturvan soveltaminen käytäntöön
Pääkaupunkiseutu Varhaiskasvatuksen asiakaskysely TULOSTEN YHTEENVETO
VALMISTAUDU MEININKI-HENKILÖSTÖKYSELYYN työntekijä
Kuinka tärkeää tiedon luotettavuus on netissä
Kuntoutuksen kuumat perunat
Espoo-tarina ohjaa kaupungin viestintäkäytäntöjä. Sen mukaan
Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu.
Sinulle - Verohallinnon verkkopalvelut
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Kysely opintojen ohjauksesta
Oulun yliopiston intranetprojekti
Ehdotus: sote-viestinnän strategiset painotukset 2017
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Vasun toteutuminen näkyväksi -huoltajat ja lapset arvioimassa Mervi Räty, varhaiskasvatuksen vastaava, KM.
Loimun toiminnan suuntamerkit
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Asukkaat maakunta- ja sote-uudistuksen keskiöön (AKE) -kysely
Alustava suunnitelma Kanta-mittarien kehittämisestä
Viestinnän työkalupakki
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
167. Sinettiseurojen tyytyväisyyskysely - Seuratoimijat ja valmentajat
Asukkaat maakunta- ja sote-uudistuksen keskiöön (AKE) -kysely
Viestintäsuunnitelma
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Ajanhallinta opiskelussa
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Asumisneuvonnan chat palvelu
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
HYVINVOINTITIEDON KLINIKKA
OSAAMISKANSIO Nimi.
Tuetaan kaikkien mahdollisuutta osallistua
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Potilas- ja kansanterveysjärjestöjen näkökulma lääkejakelun kehittämiseen Etusivuvaihtoehto 1.
Video 5: Yleisesti kysyttyjä kysymyksiä ja niihin annettuja vastauksia
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Digitaalisten terveyspalveluiden HTA-arviointi
some ja netti neuvottelupäivät Tampere
Kentän uudet nettisivut Kentän
Esityksen transkriptio:

Kysely Varsinais-Suomen maakunnan verkkopalveluista Maria Nykyri /muutosorganisaation viestintäyksikkö Elokuu 2018

Toteutettiin Webropolilla. Suomeksi ja ruotsiksi, erillinen sote-aiheinen kysely Kysely oli avoinna 31.5.−4.7.2018. Kyselyä jaettiin Varsinais-Suomen sote- ja maakuntauudistuksessa mukana olevien organisaatioiden verkkosivuilla ja sosiaalisen median kanavissa. Kuntien info-pisteisiin jaettiin mainoslehtisiä. Vastaajien kesken arvotaan iPad sekä Kimpassa-Allihopa-tuotepalkintoja. Vastaajien joukosta kutsutaan muutama henkilö syventävään haastatteluun elokuun 2018 aikana.

rooli sukupuoli 803 vastaajaa FI 749, SV 54 asuinpaikka koulutus

Millaista sisältöä odotat löytäväsi maakunnan verkkosivuilta Millaista sisältöä odotat löytäväsi maakunnan verkkosivuilta? Voit valita monta vaihtoehtoa. 803 vastaajaa, 3 879 valittua vaihtoehtoa maakunnan tapahtumakalenteri maakunnan karttapalvelu tietoa maakuntaorganisaatiosta, rahoituksesta, vastuista jne. tilastoja ja infograafeja maakunnasta chat ja moderoitu keskustelupalsta tietoa yksityisen ja kolmannen sektorin palveluista toimien keskimääräiset käsittely/odotusajat näkyviin

Mitkä sosiaali- ja terveyspalveluihin liittyvät asiat kiinnostavat sinua? Voit valita monta vaihtoehtoa. 81 vastaajaa, 580 valittua vaihtoehtoa

Mitkä sosiaali- ja terveyspalveluihin liittyvät asiat kiinnostavat sinua? Avoimia vastauksia: 7 vastaajaa kotiin tuotavat palvelut mahdollisuus vertailla palveluiden laatua harjoittelupaikkojen hankkiminen opiskelijana artikkeleita sosiaali- ja terveyspalveluista tietoa vastuista, esim. jos hoitoa ei saa riittävän nopeasti

Asioin mieluiten (valitse kolme parasta vaihtoehtoa) 803 vastaajaa

Kuinka sujuvasti käytät internetiä ja sähköisiä palveluja? Minkälaista apua kaipaisit sähköiseen asiointiin? Voit valita monta vaihtoehtoa. 803 vastaajaa 803 vastaajaa, 1341 valittua vaihtoehtoa

Minkälaista apua kaipaisit sähköiseen asiointiin? Avoimia vastauksia: 69 vastaajaa ei mitään kurs i ämnet ei videoita ilman sanallisia ohjeita – video vie enemmän aikaa ikäihmisille vertaistukitasoista neuvontaa digilaitteilla Whatsapp-neuvonta puhelinneuvonta selkeitä ohjeita: tee näin, paina tästä, esimerkkejä ohjelehtisiä selkeä info asiakkaille ennen käyttöönottoa

Mitä päätelaitetta useimmiten käytät? 803 vastaajaa → Työpaikan tietokone

Onko sinulla hyviä kokemuksia tai ideoita sähköisestä asioinnista Onko sinulla hyviä kokemuksia tai ideoita sähköisestä asioinnista? Kerro meille! 316 vastaajaa Mahdollisimman skaalautuvat palvelut, jotta erilaisten päätelaitteiden kanssa on helppoa ja selkeää asioida. Kelan sähköinen asiointipalvelu ja lomakkeet toimivat hyvin. Samoin poliisin sivustolla passin hakeminen ja uusiminen. Visuaalisuutta tärkeämpää on yksinkertainen käyttölogiikka. Sähköisen asioinnin tulisi olla prosessi, jossa asioinnin kaikki vaiheet tapahtuvat samassa palvelussa: pyyntö, vastaus, selitys, uusi vastaus, liitteet, päätös, tulokset. Chat on hyvä palvelu, mutta sen pitäisi olla auki muulloinkin kuin virastoaikana, koska osa ihmisistä on ymmärrettävästi tuolloin töissä tai koulussa. Viktigt att betjäningen också funkar på svenska i praktiken. Selkeä ohjaus joka kohdassa. Toimiva ohjelma, joka on testattu eri-ikäisillä käyttäjillä ennen käyttöönottoa. Tietoturva-asiat kunnossa, mutta ei uusia salasanoja (pankkitunnuksilla). Ajanvaraus netissä esim. terveyspalveluihin on paljon parempi vaihtoehto kuin puhelimessa jonottaminen. Sähköisen asioinnin parhautta on käytettävyys 24/7. Chat-asiointi tiettyinä aikoina myös parilla suurella maahanmuuttaja-kielellä (arabia, venäjä, somali). Pankeilla ja VR:llä hyvät sivut, kuntien sivut usein jäykkiä.