Erilaisia toimintamalleja oppimisympäristön käyttöön

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
 Mukana 37 lukiota  Hankkeen kesto vuoden 2015 loppuun asti  Hanketta hallinnoi Nakkilan kunta/Nakkilan lukio  Hankelukiot kartallakartalla Nakkilan.
Advertisements

Moodle verkko- oppimisympäristö Lyhyt johdatus kuvien avulla Lähde: Tem Valtosen PP-esitys Vetu 7 -koulutuksessa.
1 Opiston Moodleopas KALVOSTO 3 – KURSSIN MUOKKAAMINEN KTOL:n Moodle-työryhmä Olli Ruohomäki.
Tukea tarjolla verkkokurssien tuottamiseen ja toteuttamiseen KTOL:n Tammiseminaari Olli Ruohomäki Moodle-on-Demand -hanke Parkanon kansalaisopisto.
Erilaisia kurssityyppejä ja työkaluja niiden toteuttamiseen Moodlessa Moodle-on-Demand –hanke Olli Ruohomäki.
Moodlen ohje opiskelijoille
1 Opiston Moodleopas KALVOSTO 1 – JOHDANTO KTOL:n Moodle-työryhmä Olli Ruohomäki.
INTRA.
Kuopion keskusta Riistavesi Karttula Vehmersalmi Eteläinen ja läntinen maaseutu Kuopion kansalaisopiston toiminta-alue
FM Anne Lindholm Puolalan koulu Puolalanmäen lukio
TVT ja verkot opetuksessa ja oppimisessa Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
Sähköinen viestintä projektitoiminnassa Georges Segura / Hanna Toijala Sähköisen viestinnän muotoja ja web 2.0 työkaluja.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Lapsen, oppilaan ja opiskelijan parhaaksi – tuen turvaamisen haaste Hanketyöseminaari Kuusankoski-talo Irma Kärkkäinen, lukioiden erityisopettaja.
Etäopetuksen tutkimushanke - ensituloksia Oppimistutkimuksen keskus Erikoistutkija, KT Minna Nummenmaa.
Wilma Moodle Ilmoittautuminen Haku Kalenteri Wilma Moodle Ilmoittautuminen Haku Kalenteri Pirteä, kesäinen opiskelijoita paikalla, jossain kohti kuvaa.
Yksinäisestä propelipäästä yhteiseen tekijäporukkaan Joensuun seudun kansalaisopisto.
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
PAOK/PIRKO Kehittämisprojekti kevät 2010 Moodle-verkkokurssit Anna-Kaija Yli-Orvola.
Ohjeita Oppimisympäristön WWW-osoite ja etusivu.
Joukkoistamisen ja vertaistuotannon edistäminen yhdistysten kansalaistoiminnassa Käytännön kehittäjän näkökulma.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
Matematiikkaa verkossa - etäopetuksen haasteita ja ratkaisukeinoja Eija Immonen Jukka Karvinen Sotungin etälukio Vantaan kaupunki sotunki.fi.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
YVI Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutukseen!
LibGuides-kokemuksia Case SeAMK E-aineistopäivä AMKIT-konsortio Tuula Ala-Hakuni Suunnittelija.
Sopiva avoimuus, joustavuus, saavutettavuus ja henkilökohtaisuus.
FinElib Kansallinen elektroninen kirjasto (Kansalliskirjaston yksikkö)
9.Lk Biologian laborointikurssi
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Edusaimaa-opetusverkko HarjoitustyönHarjoitustyön esitys.
Sotungin etälukio Täydennä päivälukion opiskelujasi etäkursseilla.
Tampereen aikuislukion etälukio Jaana Leppä vt. rehtori Tampereen aikuislukio Tampereen aikuislukio.
Ympäristöverkko - ympäristökasvatusta avoimessa oppimisympäristössä Katja Piiksi TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio Multimedian monet.
Tilastomatematiikkaa verkossa - Pythagoras-oppimisympäristö
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Vaski-Finna ja Vaski-sivusto
Käyttäjäksi kirjautuminen ja kursseille liittyminen 2013
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi AIKIS -hanke Teknisen toimivuuden määrittelyt Keskustelun pohjaksi
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.
Kiinan kieltä lukioissa
 MODx on julkaisujärjestelmän ja sovelluskehyksen risteytys, jonka lisenssinä on kaikille ilmainen avoimen lähdekoodin GNU GPL. MODx on suunniteltu ammattilaisten.
Sähköinen tenttipalvelu Tenttis – ominaisuudet ja toiminnot
5/2004 CIMO Ulkomaisille opiskelijoille annettavan suomen kielen opetuksen kehittäminen Opetusministeriön toimeksiannosta CIMO asetti lokakuussa 2003 työryhmän.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
SHAMAN-projekti Projektiryhmä Ohjaajat Tilaaja Marko Andersson
Liikkuvuuden Tuki (LiTu) Tietotekniikkaosasto Juha Ojaluoma
HY:n Oodi-päivät 2008 Ajankohtaista asiaa ja keskeisiä huomioita.
Moodlen opetus, projekti- ja intrakäyttö samassa organisaatiossa Pauliina Veräväinen, TaY.
PHP ja MySQL PHP: Hypertext Preprosessor. PHP, johdanto Komentosarjakieli, joka on suunniteltu dynaamisen sisällön tuottamiseen verkossa PHP on sekä kieli,
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Tvt-terveisiä Syksy 2015 alkuun. Mikä ihmeen tvt? Tvt (tieto- ja viestintätekniikka) ei ole pelkkää tietokoneiden ylläpitoa vaan kysymys on laajemmasta.
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Kansainvälisyys uudistetuissa opetussuunnitelmissa – Lupa sanoa!
Ainetyöryhmien työn aloitus
Toki-verkkokirjasto ja kirjastopalvelut
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
Filosofiaa lapsille –tehtävä 1 (kaikille)
Virtuaaliset oppimisympäristöt MOODLE
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Tampereen seudun S2-opettajat ry
Tampereen ammattikorkeakoulu
Esityksen transkriptio:

Erilaisia toimintamalleja oppimisympäristön käyttöön Moodlen käyttötapoja Erilaisia toimintamalleja oppimisympäristön käyttöön 22.9.2018 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS Oppimisympäristö? Oppimisympäristö kokoaa välineitä opetuksen tueksi yhteen ohjelmistoon Alun perin suunniteltu etäopetukseen, mutta vakiintunut erityisesti ns. monimuoto-opetuksen tueksi 22.9.2018 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS Moodle? Pedagogisena filosofiana sosiaalinen konstruktivismi (yhteistyö, aktiviteetit, aineistokritiikki…) Kurssien kategorisointi ja haku: mahdollista toteuttaa tuhansia kursseja Yhteensopivuutta painotettu: standardien mukaista koodia, tukee sisältöstandardeja (SCORM, IMS, LAMS), tunnistautumismetodeja (LDAP, Shibboleth) Turvallisuutta painotettu: lomakkeiden tarkistus, evästeiden salaus yms. Tekstinkäsittelyyn oma WYSIWYG-editori Avoin lähdekoodi 25 keskeistä kehittäjää kansainvälisesti Modulaarinen: kolmannet osapuolet voivat kehittää omia lisäosiaan (vrt. iGoogle, Facebook) 22.9.2018 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS Moodle? Yksilölliset käyttäjäprofiilit: käyttäjä voi valita mm. haluamansa kielen ja aikavyöhykkeen. Omiin tietoihin voi lisätä kuvan ja kuvauksen. Kurssille rekisteröityminen: opettaja hallinnoi opiskelijoita avaimella ja/tai manuaalisesti 22.9.2018 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS moodle.tampere.fi? (Erityisesti) ammattiopiston ja lukioiden Moodle n.5600 käyttäjää, 100-1200 (uniikkia) kirjautumista päivittäin 22.9.2018 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS Erilaiset tarpeet Lukiot, Ammattiopisto Seutukurssit Työväenopisto, kirjasto, työryhmät, perusopetus, muut 22.9.2018 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS Julkaisukanava yksinkertainen linkkejä / aineistoja lähiopetuksen tuki 22.9.2018 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS Keskustelufoorumi dynaaminen vaatii aktiivista osallistumista oppilaiden suosiossa 22.9.2018 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

Ryhmän kokoontumispaikka työryhmät opiskelualat Pitkäkestoiset kurssit 22.9.2018 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS Itseopiskelupaketti vaatii pohjatyötä automatisoituu 22.9.2018 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS Ilmoitustaulu Uutiset-työkalu keskeisenä Lähiopetuksen tukena Aikataulut + esim. aineistopohjat 22.9.2018 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS Opintopiiri Opiskelijoilla runsaat muokkausoikeudet Pienehköt ryhmäkoot Ei juuri käytetty (?) 22.9.2018 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS Lohkot Välineet tarpeen mukaan HTML-lohkolla monta käyttöä Less is more 22.9.2018 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS Linkkejä http://docs.moodle.org/en/Features Ominaisuuksien kuvausta http://moodle.org/course/view.php?id=5 Erityisesti 4. lohkon keskustelut Teaching Strategies & Moodle Stories http://www.lichfield-angel.net/ Esimerkki luovasta Moodlen käytöstä 22.9.2018 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS