OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vanhempien ja ryhmänohjaajien yhteistyö
Advertisements

Lavian lukio.
Tuntisuunnitelmat nimi, puhelin, ohjaajan nimi
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Ohjaus työtehtävänä.
Sulautettu laite T720906, 6 op TTE9snL
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
Elämänkatsomustiedon valinnaiskurssi Ad) 7.3.
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Katsomusopetus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
VISTAN KOULU Paimion kaupunki 7 luokan valinnaisaineinfo
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
Mitä opetan peruskoulussa/ ammatillisessa? (tärkeimmät sisällöt) Marja Yli-Kerttula Äidinkielissä 4 opintoviikkoa, jotka sisältyvät ammattitaitoa täydentävään.
Kurssivalinnat Ykköset, syksy Kurssit valitaan O Pääsääntöisesti numerojärjestyksessä O (opinto-opas s , 77) O etenkin VIERAAT KIELET, ÄI,
Tampereen aikuislukion etälukio Jaana Leppä vt. rehtori Tampereen aikuislukio Tampereen aikuislukio.
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ympäristövastuu: Havainnointitehtävän ohjeistus
Opetuksen arviointi ja kehittäminen, ET ja filosofia: Oppilaitosten arviointi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
Filosofian opetuksen piirteitä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Katsomusopetus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Liikunnan arviointi luokilla
Aihekokonaisuudet lukiossa Eero Salmenkivi Soveltavan kasvatustieteen laitos.
Opettajat Kuninkaanhaka
Uskonnon materiaalit ja uusi OPS
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
ET:n tuntijako 2001 ja 2012 ja palkkiongelman poistuminen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op Ryhmäkokoontumiset Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Ops seminaari Askola.
Luku- ja tenttivihjeet 7 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Esiopetuksen vanhempainilta Kirkkojärven koululla
1. vuoden opiskelijoiden vanhempainilta Jani Syrjälä, rehtori.
Liedon kunta : A2-kielen valinta A2-kielen valinnan vaikutukset perusopetuksen luokilla 4-9 Uuden 2016 voimaan tulevan opetussuunnitelman tuntijako on.
Yrittäjyyskasvatusta yläkoululaisille Kolme 9. -luokkalaisille suunnattua yrittäjyyskasvatus tuntia.
OPS 2016 Pedagoginen kahvila Porin kaupungin perusopetuksen tuntijako Sivistyslautakunta
LUKION VANHEMPAINILTA YLEISTÄ LUKIO-OPINNOISTA  Vähintään 75 kurssia  3 vuoden vauhtina  Opinto-oikeus päättyy 4. vuoden jälkeen.
ARVIOINNISTA 3. luokan taide- ja taitoaineiden valinnaiset TUNNIT luokan valinnaiset AINEET 8. ja 9. luokan taide- ja taitoaineiden valinnaiset TUNNIT.
Ryhmänohjaus Tervetuloa Nakkilan lukioon!
Säteilysuojelu-kurssi 0,5 op
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opiskelu eLukiossa
Johdatus elämänkatsomustietoon Kouluvierailut
4. MONO-päivä Klo
OPS-koordinaattori Tuija Vänni
TE2 NUORET, TERVEYS JA ARKIELÄMÄ
Katsomusaineiden didaktiikka, yhteiset ryhmät Ryhmätehtävä 1
Infoa tutoropettajille
MIKSI LUKIOON???.
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Johdatus elämänkatsomustietoon kurssin koontia
PS3S Ihmisen tiedonkäsittelyn perusteet
Kurssit lukion kolmantena vuonna
Tutustumista elämänkatsomustiedon didaktiikkaan
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
JOPO – JOUSTAVAN PERUSOPETUKSEN LUOKKA
6 LUOKAN HISSAN TUNNIT.
Tervetuloa.
Opetuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi: ET ja filosofia
Elämänkatsomustiedon ainedidaktiikka, ET pähkinänkuoressä [Johdatus EToon (2015 ja aiemmin LO-perus-) kurssin kertausta] Eero Salmenkivi.
Kielitietoisuuskoulutus perusopetuksen opettajille
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
Koeviikko Koeviikolla noudatetaan erillistä lukujärjestystä
MIKSI LUKIOON???.
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
Laaja-alainen arviointi
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
RAKENNUSTEKNIIKAN KOULUTUSOHJELMA
Kirjaston tiedonhaun opetus ja tiedonhakijan reitti
RAKENNUSTEKNIIKAN KOULUTUSOHJELMA
Esityksen transkriptio:

OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Dos. Eero Salmenkivi

Tehtävä opetuksen suunnittelusta Tavoite: oppia suunnittelemaan opetusta harjoittelua (ja myöhempiä opetustilanteita) varten Sisältö: Suunnitellaan opintokokonaisuus jollekin filosofian tai ETn pakolliselle lukiokurssille tai ET:n perusopetuksen luokka-asteelle (huom: käytännössä sisältöalueen mukaan). Jos löytyy pari, joka harjoittelee vain uskonnossa, tehtävän voi tehdä myös siinä.

Tehtävä opetuksen suunnittelusta Tehtävä: pari (tai 1 tai 3 henkilöä) suunnittelee kolmen 75 min oppitunnin kokonaisuuden (yhdellä 2 * 75 min) (luvut ovat 5 * 45 min ja 3 * 45 min, jos kyseessä on (ylä)koulu, jossa 45 min tunnit) jaksosuunnitelma ja sen kunkin tunnin

Tehtävä opetuksen suunnittelusta Ihannetapauksessa parit kannattaa valita siten, että harjoittelette samaa kurssia eri koulussa. Tarkoitus ei ole saada ihan valmiita tunteja harjoitteluun vaan miettiä asiaa etukäteen. Parit kannattaa valita siten, että työn viimeistelylle löytyy yhteinen aika ennen purku-DLa.

Tehtävä opetuksen suunnittelusta Kiinnittäkää huomiota työmuotojen vaihteluun tuntien sisällä. Lisäksi kaikkien 3 tunnin pääopetusmuoto ei saa olla sama. Lähtökohtana OPS + oma osaaminen opetusmuodoista Huom. pelididaktiikkaa ja muita opetusmuotoja käsittelemättä (mutta edellinen tulee pe aamuna) Apuna oppikirjat ja opettajanoppaat Voidaan haluttaessa tehdä oheisille jakso- ja tuntisuunnitelmakaavakkeille.

Tehtävä opetuksen suunnittelusta Valmiina esiteltäväksi 13.10. klo 12.15. Tehtävä arvioidaan ja vaikuttaa kaikilla ryhmäsuorituksen arvosanaan. Jos opiskelija on pois, tehtävä voidaan palauttaa s-postilla.