Finský intensivní 14.10.2011 Titta Hänninen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
FINSKÝ PRAKTIKUM Titta Hänninen. Sanakoe kappaleista 27 ja 28! Sarjakuva ”Kramppeja ja nyrjähdyksiä” – mikä on sarjakuvan vitsi? Tehtäviä,
Advertisements

KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
TUTUSTU KIRJAILIJAAN Tarinoita kirjoittajan takaa.
FINSKÝ PRAKTIKUM Titta Hänninen MOI KAIKILLE!
Verkossa ja mukana nuorten elämässä Kotiovi omalla nimellä –hanke ( , kevät 2016) Sininauhaliitto Juha Valta Projektityöntekijä Ratakatu 6,
Adoption Adoptio. 1.Kun kuulet sanan adoptio, mitä tulee ensimmäiseksi mieleen 2. Mitä kokemuksia sinulla on ollut adoptiosta, henkilökoht, suvussa,
Erja Vihervaara, Turun iltalukio Nilsiässä
Tervetuloa koulutukseen!. Lankarulla-piiri 1.Mikä asia on jäänyt erityisesti mieleen koulutuksesta? 2. Millä sanalla kuvailisit koulutusta?
1 Työtapaturmista ilmoittaminen 2010 Riikka-Liisa Haapanen
MAAILMANKUVA, MAAILMANKATSOMUS, ELÄMÄNKATSOMUS. MITÄ TARKOITTAVAT KÄSITTEET: Maailmankuva Maailmankatsomus Elämänkatsomus.
Puhumista, kuuntelemista, lukemista, kirjoittamista?
Suomen sota ja Haminan rauha 1809
1. Monimuotoinen terveys
HOUKUTTELEVA OTSIKKO! VÄLIOTSIKKO ROCKWELL (BOLD), 18 pt
PILKKU.
FINSKÝ INTENSIVNÍ  Titta Hänninen.
Kirjallisuus.
Terveysteknologia Tutustutaan, mitä kaikkea terveysteknologialla voidaan tarkoittaa ja miten se auttaa terveyden hoidossa ja sairauksien ehkäisyssä.
Korkeakoulukirjastojen tulokset
YRITTÄJYYS OP2.
Titta Hänninen MOI KAIKILLE!
Lyh. Lyhenteet RUK tsto Miksi ja miten?
Suomi 2B Keskiviikko
Datan avaamisen ohjeistus
Tekstinhuoltoa 3.
FINSKÝ INTENSIVNÍ MOI KAIKILLE! TITTA HÄNNINEN
FINSKÝ INTENSIVNÍ 3. MOIMOI!
Paikkatieto ja paikkatietojärjestelmät
Terveystiedon ainereaali
Työpaja 3 Sähköinen YO-koe.
Kotiessee Ohjeet.
Ryhmän ohjaamisen perusteet
Kotitehtävä, tehtävä 1.
OPPIMAAN OPPIMINEN (1.vsk).
Tieteellisen tekstin peruselementit
Leikki-iän tunteet.
Koulutusesityksen otsikko
Kielitietoisuus.
2. tieto osana maailmankuvaa
POHDI PARIN KANSSA: Opiskeletko aina samalla tavalla, kun luet läksyjä tai kokeeseen? Mitä hyviä/huonoja puolia käyttämässäsi opiskelutavassa on? Sopivatko.
LUKU Lukemisen ja kirjoittamisen oppikirja aikuisille maahanmuuttajille Kaisa Häkkinen & Anna Nylund.
Tuottotehtävä tekstitaitokokeessa
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Datan avaamisen ohjeistus
Kirkko ja papit opettavat suomalaisia
TERVEYSTIETO 8 4. Perheen merkitys.
Hypotenuusa Muistathan, että hypotenuusa on suorakulmaisessa kolmiossa
Vieraiden kielten opiskelusta
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta
SURREALISMI Surrealismi on taidesuuntaus, joka syntyi Dada-ryhmän hajotessa ja André Bretonin vuonna 1924 julkaiseman surrealismin manifestin mukana. Manifestissa.
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Koulutus- ja opetusyhteistyö Opintohallintoon ja kirjauksiin liittyviä kysymyksiä Taustamateriaali kokoukseen (OKM, Ristiinopiskeluhankkeet,
SePPO-osahanke Keudassa Lahti
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Otsikko ja kuva -asettelu
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Opiskelijoiden terveydenhoitouudistus ja maksujen kerääminen 2020
Ohjeistus Etene tässä olevien ohjeiden mukaan.
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Otsikon asettelu Alaotsikko.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Ilmastoneuvottelut Yhteinen sopimus kahdessa tunnissa
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Nuorten kuuleminen Valtakunnallisen nuorisotyön ja –politiikan ohjelman valmistelu Materiaalin tuottaneet 1. vuosikurssin yhteisöpedagogi (AMK) -opiskelijat.
Esityksen transkriptio:

Finský intensivní 14.10.2011 Titta Hänninen

První... Katsotaan, ketkä ovat paikalla Tarkistetaan kotitehtävät: Esseet minulle! Nesessiivirakennetehtävät (2 monistetta) Teksti-B:n sanat

Lukekaa vielä kerran tekstit A ja B Vastatkaa seuraaviin kysymyksiin: A: 1. Mitä itsenäisen Suomen tuli tehdä? 2. Mikä espanjantaudissa oli erikoista? 3. Milloin influenssa oli pahimmillaan? + Bonus: Milloin Suomessa käytiin sisällissota? B: 1. Mitä tapahtui 30-luvulla Suomessa sekä äärioikeistolle että äärivasemmistolle? 2. Miksi kriisi laukesi ja paremmat ajat koittivat? 3. Mikä oli erityistä ensimmäiselle punamultahallitukselle?

Kotitehtävät! 1. Vastaa edellisen dian kysymyksiin. Oikeat vastaukset edellyttävät tekstin ymmärtämistä. Suomenna siis teksti huolellisesti ennen kysymyksiin vastaamista! 2. Tee moniste, jossa tehtävät 23, 29 ja 30. Tee kaikki! 3. Lue huolellisesti novelli ”Tanja näki kaiken”. Suomenna myös novelli!