Pelit opetuksen tukena

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle
Advertisements

Hyödynnä nettiä historiassa ja yhteiskuntaopissa.
1 © 3/28/2015 Koulumestarin koulu - Espoo ITK
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
KÄSITYÖ Käsitä käsin Käsityönopetus Jyväskylän norssissa Riitta Huovila 2016.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
OPPIMISKÄSITYS KOULUN KÄYTÄNNÖISSÄ Pentti Moilanen
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
INTO- Innovatiivinen ja taitava oppija Jaana Anttonen Oulun normaalikoulu.
Yrittäjyyden ja muiden tulevaisuuden taitojen edistäminen nykykoulussa Juho Norrena Yrittäjyyskasvatus Seinäjoki.
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp Pakolliset osa-alueet 19 osp Valinnaiset osa-alueet 16 osp → syventävät pakollisten osa-alueiden sisältöjä.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Seinäjoki Ihmisoikeudet, demokratia ja sovittelu opetussuunnitelmissa ja käytännössä Satu Elo, OPH.
Arviointi osana oppimisprosessia
VENÄJÄN KIELI on slaavilainen kieli
JHKA 2.0 tilanne JHKA-työryhmän kokous JulkICT.
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä-tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä, FT.
VAPAASEEN KYSELYYN PERUSTUVA OPPIMINEN (IBL) Kymintehtaan koulu
Liiketalouden opiskelu
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
3. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
KUVATAIDE Anna-Rosa Uusitalo, NYK 7C.
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
Fyysinen kunto ja suorituskyky
Kohtaamisia pelimaailmassa
Nopolan koulu Opettajien veso
Opeka-kyselyn tulokset
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
Tervetuloa Innokylään
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
MVLT-KOULUTUKSEN AIHEET
KUIVAKETJU10 Uudella kosteudenhallinnan toimintamallilla tulevaisuuden haasteita vastaan.
Koodaus tulee, oletko valmis?
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
JOPO – JOUSTAVAN PERUSOPETUKSEN LUOKKA
Opetustoimi osana Jyväskylää
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
6. työelämässä tarvittava osaaminen ja yrittäjyys
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
Lecture series – lean in office and knowledge work
Minä kuljettajana.
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
Koodaamista Ohkolan koululla
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Tunne-Ippo ALOITUSKERTA STEP 3
Ajanhallinta opiskelussa
Rivakka OTE ! Ketterä verkosto Uusimaa
tulevaisuuden työelämätaidot
Yläkoulun psykologia - Sinä olet ja minä olen
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Varsinais-Suomen Kylät ry:
Esityksen transkriptio:

Pelit opetuksen tukena Sami Rousu Ritaharjun koulu, Oulu

2000 –luvun taidot tavoitteita ja haasteita opetukselle Oppiminen ja innovaatio Luovuus ja innovatiivisuus Ongelmanratkaisu ja kriittinen ajattelu Tiedon hankinta ja rakentelu Medialukutaito Kommunikointi ja yhteistoiminta Tieto- ja viestintätekniikan monipuolinen käyttö © Sami Rousu, Ritaharjun koulu

2000 –luvun taidot tavoitteita ja haasteita opetukselle Työelämän taitoja Joustavuus ja sopeutumiskyky Aloitteellisuus ja itsesäätely Sosiaaliset ja monikulttuuriset taidot Luotettavuus Johtajuus ja vastuunkanto © Sami Rousu, Ritaharjun koulu

Kuinka pelit opetuksessa auttavat vastaamaan haasteeseen Pelien suunnitteleminen ja tekeminen kehittävät oppilaiden oppimisprosessia monin eri tavoin Ongelmanratkaisu Luovuus ja innovatiivisuus Tiedon hankinta ja rakentelu Sopeutumiskyky Medialukutaito Kommunikointi Sosiaaliset taidot TVT – monipuolinen käyttö Yhteistoiminta

Pelien hyöty opetuksessa Oppilaat oppivat tekemällä Tukee useita oppiaineita Voidaan kokeilla ja simuloida tilanteita, jotka olisivat muuten liian vaarallisia Mahdollisuus kokeilla ratkaisuja, jotka ovat mahdottomia todellisessa maailmassa Motivoiva tapa opiskella © Sami Rousu, Ritaharjun koulu

Pelien hyöty opetuksessa Oppilaat oppivat tekemällä Tukee useita oppiaineita Voidaan kokeilla ja simuloida tilanteita, jotka olisivat muuten liian vaarallisia Mahdollisuus kokeilla ratkaisuja, jotka ovat mahdottomia todellisessa maailmassa Motivoiva tapa opiskella © Sami Rousu, Ritaharjun koulu

Mikä KODU on? KODU on visuaalinen ohjelmointikieli, joka suunniteltu yksinomaan pelien tekemiseen. Toimii Xbox -pelikonsolissa sekä PC -tietokoneella. KODU on ympäristö jossa voidaan suunnitella, rakentaa sekä pelata omia pelejä. Ohjelmointi tapahtuu ikoneilla eikä monimutkaista ohjelmointikieltä tarvitse opetella. © Sami Rousu, Ritaharjun koulu

Mikä KODU on? Ohjelmat koostuvat säännöistä, jotka ovat jaettu ehtoihin sekä toimintoihin. Xbox:n peliohjaimen käyttö mahdollistaa nopean ja helpon tavan suunnitella, toteuttaa sekä pelata pelejä. © Sami Rousu, Ritaharjun koulu

Sami Rousu Ritaharjun koulu, Oulu sami.rousu@eduouka.fi 050 - 5902644

Lataa KODU omalle koneellesi http://fuse.microsoft.com/page/kodu.aspx