Tutkimuskohteena Vesi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Musiikin ryhmäkoulutus
Advertisements

9.Lk Biologian laborointikurssi
YMPÄRISTÖ JA LUONTO  Lisätään luonnon tuntemusta ja arvostusta  Tutkimisen ja itse tekemisen iloa  1. kurssi 8. luokalla  2. kurssi 9. luokalla  Voi.
MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
Esityksen otsikko Arial 22pt Ala-otsikko Arial 14pt Sähkö- ja automaatiotekniikka-alan perustutkinto.
KEMIA, seutukunnallinen, vuosiluokkaistettu Tampereen seutu.
Lähiympäristön metsä - projekti Suunnittelu: Liisa Ansala, Kati Reinikka & Anette Valtanen.
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 5. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
Mari Kontinen Martikanpellon koulu Joutseno
Mummolaan kun pyöräilemme, pilvenhattaraa ei näy. Tea Luukkonen, Jenina Pyhäjärvi & Hanna-Kaisa Rautio.
22 oppilasta 9 poikaa 13 tyttöä Erityisopettaja Laura Dunkel Yhteisiä tunteja 3. luokan kanssa äidinkielessä ja ympäristötiedossa Koulunkäynnin ohjaaja.
Vanhempien mielipiteitä
Kultapanda.
PSYKODRAAMA Aika: , 19 oppituntia. Pe ,
Kemia 1ov sosiaali- – ja terveysala
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Kuinka toteuttaa monialaisia oppimiskokonaisuuksia?
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
FYSIIKKA OPS! KEMIA.
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
Oulunkylän ala-asteen koulu
Lukujärjestys 2A Muuta... klo MA TI KE TO PE x x1 x2
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Lintulammen koulun valinnaiskurssit
Tutustumista elämänkatsomustiedon didaktiikkaan
7lk:n arviointi.
Kurssimäärien laskeminen
Svenska projekt Tehdään PowerPointilla tai Swaylla Edisonissa.
vesi ILMIÖITÄ TUTKIMAAN draama ai sadutus bi, ge julisteet ge, ks ku
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
Musiikin valinnainen.
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
Klubin arvoprosessi.
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
Aloitteleva opettaja – suhde opittavaan sisältöön
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen
LAULUJOUTSEN.
Vanhempainilta
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
Kieli- ja musiikkiluokkainfo
Ekaluokalle 2017.
Lajintuntemus Kurssin sisältö ja tavoiteet
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
YMPÄRISTÖ JA LUONTO Lisätään luonnon tuntemusta ja arvostusta
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Taide- ja taitoaineiden valinnaiset tunnit sekä valinnaiset aineet 8
Miksi? Palkanlaskennan koulutusta vähän tarjolla
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
A2-kieli-info.
5-luokan vanhempainilta
Mitä hyötyä on ergonomian parantamisesta?
Mitä hyötyä on ergonomian parantamisesta?
Mitä kesäasukas voi tehdä mökkijärvensä hyväksi?
Tervetuloa Haukkavuoreen!
MUSIIKIN TUNTISUUNNITELMARAKENNE/KASOPE/mervasti oulu
Kestävä ja vastuullinen vedenkulutus
Opettajan pedagoginen ajattelu
Asiatyylin ominaisuudet
Rehevöityminen Yyterissä
7lk valinnaisainepäivä
Kaikenkarvaiset ystävämme
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Video.
   S2-opetuksen ja reaaliaineiden opetuksen yhdistäminen sekä Kartta-pedagogiikka Leo Jäppinen
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Neuvottelukunta – mitä se tarkoittaa ja miten se toimii?
Esityksen transkriptio:

Tutkimuskohteena Vesi

Mitä vesi on? Veden koostumus Erilaiset vedet Aihe Opiskelutapa ja oppiaine Veden koostumus Erilaiset vedet Opiskelutekniikan harjoittelu (äidinkieli) Miellekartta

Veden ominaisuudet Veden olomuodot Tutkimus veden eri olomuodoista Opiskelutapa ja oppiaine Aihe Veden olomuodot Tutkimus veden eri olomuodoista Tilavuuden laskenta

Vesien kasveja Vesikasvit järvillä Opiskelutapa ja oppiaine Opettelemme tutuimmat vesikasvit. Keräys- ja kuvausretki rannalle. Kerätään sopivia kasveja tutkittavaksi ja osa kuvataan. Koostetaan kuvista multimediakollaasi. Pyöräilytavat liikenteessä! (YM, LI, KU, MU)

Vesien eläimiä Kalat Vesi- ja rantalinnut Hyönteiset Järvien vesieläimiä Opiskelutapa ja oppiaine Kalat Vesi- ja rantalinnut Hyönteiset Toteutetaan valituista vesieläimistä esitelmät. Tutkitaan vesilintujen höyhenpukua. Tutustutaan lintukantojen kokoihin ja lasketaan niitä. Askartelu sulista Sorsanmetsästys –laulu -> musiikki- ja tanssi. (AI, KU, YM, MU, LI, MA)

Kalan rakenne Tutkimaan kalan rakenne preparoiden. Syvennymme kalan rakenteeseen Retki ongelle Tutkimaan kalan rakenne preparoiden. Opetellaan kalan käsittelyä. Pyritään onkimaan tutkimuskohteena olevat kalat. Askarrellaan kolmiulotteiset kalat (paperimassatyö). Lasketaan kalojen mittoja ja painoja. (YM, LI, KU, MA)

Vesien hyönteiset Kerätään ja tutkitaan vesien hyönteisiä Aihe Opiskelutapa ja oppiaine Kerätään ja tutkitaan vesien hyönteisiä Mikroskooppitutkimus ja lajinmääritys.

Veden kierto Tutkitaan, miten vesi kiertää luonnossa ja maailmassa. Aihe Opiskelutapa ja oppiaine Tutkitaan, miten vesi kiertää luonnossa ja maailmassa. Mitkä asiat vaikuttavat veden kiertoon. Tutkitaan sääennustuksia ja sateiden syntyä Toteutetaan askartelutyönä veden kiertoa kuvaava kolmeulotteinen kartta. Tutustuminen sääpalveluihin, tutkitaan diagrammeja ja tehdään niitä itse. Kirjoitetaan erilaisia tekstejä vedenkierrosta. Veden ääniä, musiikkiesitys KU, AI, YM, KU, MA

Vesien suojelu Veden kulutus Vesistöjen merkitys ja suojelu Aihe Opiskelutapa ja oppiaine Veden kulutus Vesistöjen merkitys ja suojelu Tutkitaan omaa vedenkulutusta ja vertaillaan muiden maiden veden kulutusta ja puhtaan veden saatavuutta. Lasketaan omaa vesijalanjälkeä Laaditaan ohjeet vesien suojeluun.

Kuvataidetyö vedestä Virtaava vesi, aallot, vesiputous Opiskelutapa ja oppiaine Toteutetaan akryylimaalaus liikkuvasta vedestä. Käytetään maalaustelineitä. Liikkuvan veden maalaaminen KU

Vesi musiikillisena inspiraation lähteenä Aihe Opiskelutapa ja oppiaine Tutustutaan sävellyksiin, joissa vesi on keskeisessä roolissa. Musiikin kuuntelu ja arviointi. Laulu ja soittaminen

Oppimisjakson koonti Oppilas Arviointi Jokainen oppilas kokoaa jakson aikana tehdyt työt kansioon. Kootut työt toimivat kertausmateriaalina loppuarviointia varten. Oppilas arvioi omaa työtään koko jakson ajan. Opettaja arvioi jakson lopussa oppilaan työskentelyn ja suoritukset. Oppilaat suorittavat vertaisarviointia.