Finna.fi:n somemarkkinointi

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Advertisements

Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
TUKIPAKETTI LYHYEN MATIKAN OPISKELUUN LUKIOSSA Kevät PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
TerveTie Tampereen ryhmä
Laatija / käsittelijä 1 Itämeri-viestijöiden yhteistyöverkosto Aira Saloniemi Verkkopäätoimittaja, Suomen ympäristökeskus SYKE, viestijäverkoston.
Tiedotuskampanja vastuullisesta lihantuotannosta Lihatiedotusyhdistys ry Riitta Stirkkinen.
Kaikkien kirjastojen yhteys- ja palvelutiedot - suunnitelma uudesta yhteisestä palvelusta Matti Sarmela, Kirjastot.fi-toimitus.
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
Otsikko Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Suomen Luomutori Verkkosivujen konsepti. Lähtötilanne Ei tällä hetkellä kotisivuja Yhteydenpito tuottajiin on pidetty puhelimitse Väliaikainen logo Luomutorilla.
Puhuu ne eläimetkin – TV-sarja Yliopistollisesta eläinsairaalasta Tiedottaja Anna Rinnemaa Luonnonvarat-tapaaminen
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan markkinoinnin lähetekeskustelu Maria Virtanen Finna-konsortioryhmä
MEDIATAITOJA MAAKUNTAAN YKN Rovaniemi Mediataitoja maakuntaan Rovaniemen kaupunginkirjasto-Lapin maakuntakirjasto.
Kaisa Heiskari Rovaniemen Matkailu ja Markkinointi Oy.
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä ja markkinointi tiedottaja Heidi Mustajoki
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointisuunnitelma tiedottaja Heidi Mustajoki Finnan konsortioryhmän kokous
Sosiaalisen median hyödyntäminen ja kehittäminen nuorille suunnatuissa sosiaalipalveluissa Case: nuorten Facebook-palveluohjaus Oulussa Saila Lähteenmäki,
Museoaineistot verkossa kirjastojuridiikan seminaari Tuula Hämäläinen Lakimies Kansallisgalleria.
Sosiaalinen markkinointi Monikulttuurinen ehkäisevä päihdekasvatus Ohjausryhmän suunnittelupäivä
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointi 2016 Tiedottaja Heidi Mustajoki, Finnan markkinointityöpaja
KANSALLISKIRJASTO Finna 2020 Johtava avoimen kulttuurin ja tieteen hyödyntämisen väylä Kristiina Hormia-Poutanen Finna-konsortioryhmä
Datan ja aineistojen avaaminen Finnan avulla
Finnan käyttäjät, keitä he ovat?
Finnan viestintä ja markkinointi
Finnan viestintäkatsaus
Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana
Finna-tilannekatsaus
Finnan viestintä ja markkinointi
Datan ja aineistojen avaaminen Finnan avulla
Tekijänoikeudet.
Finnan ulkoasu uudistuu
Ajankohtaista Finnan kehityksessä yleisille kirjastoille
Mukaan Finnaan - liittymisprosessin vaiheet
Finnan viestintäkatsaus
Piia Naukkarinen Suunnittelija Finnan konsortioryhmän kokous
Innostavaa kirjallisuuden opetusta!
Finna.fi:n etusivu-uudistuksen suunnittelu
Finna-tilannekatsaus
Finnan käyttäjäkysely 2016
Opetussuunnitelma uudistuu lukiossa
Piia Naukkarinen Suunnittelija Finnan konsortioryhmän kokous
Finna-tapahtumat syksyllä 2015
Yleisten kirjastojen tulokset
10 EU-maan liput kuva-arvoituksena
Finna-tilannekatsaus
Finna.fi:n somemarkkinointi
Kellonajat espanjaksi
Finna-tilannekatsaus
Finnan viestintätyöpaja
Suvi Kukkonen, tiedottaja Kansalliskirjasto, kirjastoverkkopalvelut
Finna-tilannekatsaus
Datan ja aineistojen avaaminen
Erika Kallinen, palvelusuunnittelija Kirjastoverkkopäivät
Finnan viestintä ja markkinointi
Datan ja aineistojen avaaminen
Pasi Tiisanoja Käytettävyyssuunnittelija
Ydinpalvelu: käytettävyyden parantaminen
Photograph:Eeva Rista, Helsingin kaupunginmuseo,
Datan ja aineistojen avaaminen
Avoimen tiedon julkaisuprosessi ja lisensointi
Être-verbin taivutus.
Finna Educa-messuilla 2018
Tiedotustilaisuus
Espanjan -ar-verbien taivutus
DATAN JA AINEISTOJEN AVAAMINEN FINNAN AVULLA
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / naiset
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / miehet
Finna.fi opettajille ja kouluille pilotti
Datan ja aineistojen avaaminen Finnan avulla
Esityksen transkriptio:

Finna.fi:n somemarkkinointi Finnan markkinointityöpaja 20.9.2016

Suunnitelma syksylle 2016 ja keväälle 2017 Tavoitteena Finna.fi:n kävijämäärän kasvattaminen Kohderyhminä Peruskoulun ja lukion opettajat Historian ja kirjallisuuden harrastajat Kanavana Facebook, mahdollisesti Instagram Yhteistyökumppanina Grapevine Media Oy sekä freelancereitä Keskeiset tulokset: Markkinoinnin pitkän tähtäimen konsepti Keskeisten teemojen määrittely Finnan eri käyttäjäryhmille Kampanjoita: toistuvat kampanjat sekä suurempi yksittäinen kampanja Jatkuva sisältösuunnitelma toukokuuhun 2017 asti

Miten pääsen mukaan? 1. Riittävän avoimet aineistot, joita saa käyttää kaupalliseen tarkoitukseen Lisenssit: Saa muokata, myös kaupallinen: CC0 Public Domain Mark CC BY CC BY-SA Ei tunnettuja oikeudellisia rajoitteita Muutoksia tekemättä, myös kaupallinen: CC BY-ND

Miten pääsen mukaan? 2. Liity mukaan Facebook-ryhmään Finna.fi:n markkinointi: https://www.facebook.com/groups/1675040319490168/ Kerro meille ryhmässä kiinnostavista aineistoista, uusista aineistoista sekä Finnaan liittyvistä tapahtumista Saat etukäteen tietoa somekampanjoiden etenemisestä

Muuta ajankohtaista Finna Street -sovelluksen julkistus 28.9.2016 Finna-päivä 10.11.2016 Educa-messut 27.-28.1.2017 Messukeskuksessa Mediataitoviikko 6.-10.2.2017 Suku 2017 -tapahtuma 18.-19.3.2017 Otaniemessä

Visuaalinen ilme ja markkinointimateriaalit käytössäsi Tunnukset ja markkinointimateriaalit kootusti Finnan asiakaswikissä

Kiitos! Kiitos! heidi.mustajoki@helsinki.fi www.finna.fi https://www.facebook.com/finnapalvelu