SINUS-MILIEUS Markkinointiprosessin punainen lanka

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Eläimistä saatavia elintarvikkeita ennen vähittäismyyntiä käsittelevät elintarvikehuoneistot Keskustelutilaisuus Tieteiden talo Maaria Hackzell.
Advertisements

Suomen Puheentunnistus Oy, Esa Rimpiläinen Luovuus On Liiketoimintaa.
Lihan kylmäketjun vaiheet
Akavalaisten työaikakäytännöt esimerkkejä jäsenliitoista
PAKKAUSMERKINNÄT KERTOVAT TUOTTEISTA
Onko yhden ihmisen teoilla merkitystä?
Keskustelun vetäjän tukiaineisto Diat ja muistiinpanosivut.
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
Millainen suomalainen talous ostaa kalaa – ja mitkä tekijät myötävaikuttavat ostokäyttäytymiseen Kimmo Rintakoski.
Tieto poroerotuksista metsästäjän kännykkään Tracker & -yhteistyö Ongelmat Metsästyskoira voi ajaa erotusta varten kootun.
Turun kaupungin kestävät hankinnat
Pajuniemi Oy ja Krunex Oy Luomu ammattikeittiöissä.
Harjoitus – Monikon genetiivi
Ilmastovastuullinen ruokakaappi ja ravitsemus Päivi Mattila
SUUNNITELLAAN YHDESSÄ – PAIKALLISIA TUOTTEITA AMMATTIKEITTIÖÖN Marjat, hedelmät ja kasvikset Maija Rissanen Joensuu
LAMK Outdoors Finland Etelä Aktiviteettisivuston lanseeraustutkimus 2013 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
LAMK Pyöräilysivuston lanseeraustutkimus 2012 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU 34 B 22,
Yritykset ja yhteisöt ostajina ”Kaiken takana on…ihminen”
Paikallistaloushanke Tiedotustilaisuus Elintarvikkeiden suorempi tie kuluttajille.
Ympäristöministeriö / Katri Tulkki / Kauppa yhdyskuntien kehityksessä1 Palvelurakenteen kehittämisen työkaluja.
Ruokaketjun kehittämisellä hyvinvointia koko maakuntaan Pro Ruokakulttuuri päätösjuhla , Ulla Mehto-Hämäläinen.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sinä. Juuri sinä voit vaikuttaa siihen Sinä voit vaikuttaa siihen, että apua saadaan mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti siellä missä sitä tarvitaan.
©TNS 2013 Elintarvikkeiden ostaminen suoraan tuottajilta Suomen Gallup Elintarviketieto Oy Job:
Tieto- ja viestintätekniikka Riina Mäcklin Suvi Syrjälä Oulun Yliopisto 2011.
Lasten ja nuorten urheiluharrastus
Standardit, mitä ne ovat? Jari Välkkynen, Lähde:
Tervetuloa Suomi 2A -kurssille!
Vau.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Asiakashankinta.
TUTKIMUSAVUSTEINEN KEHITTÄMISHANKE LAHDEN KAUPUNGIN IÄKKÄÄT KOTIHOIDON ASIAKKAAT Marjut Komulainen Suuhygienisti (YAMK) / Lahden kaupungin suun terveydenhuolto.
Ravitsemuskertomus Ravitsemuskertomukset ◦ Vuodesta 1995 alkaen ◦ Uusin vuodelta 2003 (5. järjestyksessä) ◦ Päätulokset Suomessa tehdyistä ravitsemuksen.
Muut tekijät sydänterveyttä edistävässä ruokavaliossa.
TA-Yhtymän pilotit. -TA-Asumisoikeus Oy/Isopurjeentie passiivitalohanke -Kiint.Oy Oulun Tarve/Rita-aukiontie passiivitalohanke -Kiint.Oy.
Tykätään – ostetaanko? Kuluttaja ja luomu Tämän materiaalin tuottamiseen on käytetty MMM:n menekinedistämisrahaa.
Ateriapalvelun tyytyväisyyskysely Tulokset 2016 (vert.2015)  Kyselyyn vastasi 117 asiakasta (120) – Miehiä 42 vastaajaa (54) – Naisia 69 vastaajaa.
Osa 5. Joustoista Kysynnän hintajousto (price elasticity of demand) mittaa, miten kysynnän määrä reagoi hinnan muutokseen = kysytyn määrän suhteellinen.
KANSANTALOUS 3 KYSYNTÄ JA TARJONTA 1© Timo Lindholm, Juhani Kettunen ja Edita Publishing Oy.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin Käytettävyystyöryhmä
1 Pienten toimijoiden helpotukset ja raakamaidon suoramyynti Pirjo Korpela Evira
Tervetuloa kurssille Suomi 3A! Sanna Rämö
Olet kaupassa äitisi tulee sinua vastaan.
” Helsingin tapahtumia yhdessä applikaatiossa”
Perttu Pyykkönen Pellervon Päivä
Verkoston ulkoisvaikutukset
Kysynnän ja tarjonnan laki
RYHMÄN NIMI? MITÄ RYHMÄ TEKEE? MISSÄ ? MILLOIN? YHTEYSTIEDOT ?
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
YH9, Yh1, Tehtävä 9 Vasemmisto -palkkatyöväki -pienituloiset ↓
Teollisuuden sijoittuminen
Ruokaa ja välttämättömyystarvikkeita, kun kauppaan ei pääse
Ruokaa ja välttämättömyystarvikkeita, kun kauppaan ei pääse
Janne Lång ja Wille Kiuru
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
TAHE keskitetty toimintamalli
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
Suoramyynnissä mahdollisuus
Lisääkö ruoka eriarvoisuutta?
MAKROTALOUSTIEDE KANSANTALOUDEN TILINPITO
Segura Viudas Lavit Cava Brut Nature
b.io Nero d’Avola Cabernet
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
Segura Viudas Reserva Cava Semi Seco
Segura Viudas Reserva Heredad
b.io Nero d’Avola Cabernet
Segura Viudas Lavit Cava Brut Nature
b.io Catarratto Chardonnay
Segura Viudas Reserva Cava Semi Seco
Suuri verkkokauppatutkimus 2018
Esityksen transkriptio:

SINUS-MILIEUS Markkinointiprosessin punainen lanka S:\Knowledge\INFOMATERIAL\1 Sinus‐Milieus Deutschland\Info‐Broschüre\2015‐01‐15_Information on Sinus‐Milieus_English version.docx INTRO-Workshop Helsinki | 27.09.2017 | 1

Päivittäistarpeiden ( tuoreet tuotteet ja nopeasti vaihtuvat kulutstavarat FMCG) ostopaikat Ostan vähintään viikottain Ostan harvemmin Tuoreet tuotteet INTRO-Workshop Helsinki | 27.09.2017 | 2

Bio-elintarvikkeiden hankinnan taajuus 713 kyselyyn osallistunutta, jotka ainakin silloin tällöin ostavat Biotuotteita Bio-elintarvikkeiden hankinnan taajuus Kananmunia, vihanneksia ja hedelmiä ostetaan eniten Bio-tuotteina Bio vihannekset ja hedelmät Bio perunat Biomaitotuotteet Biolihaa tai -makkaraa ainoastaan usein Bioleipätuotteet silloin tällöin kalatuotteet Ei koskaan En osta Kysely:miten usein ostatte seuraavia Bio-tuotteita? http://www.bmel.de/SharedDocs/Downloads/Ernaehrung/Oekobarometer2017.pdf?__blob=publicationFile INTRO-Workshop Helsinki | 27.09.2017 | 3

Biotuotteita ostetaan eniten Supermarketista torilta leipomosta Suoraan tuottajalta Bio-kauppa, luonnontuoteliike lihakauppa Kysyttiin: Mistä ostatte Biotuotteita? http://www.bmel.de/SharedDocs/Downloads/Ernaehrung/Oekobarometer2017.pdf?__blob=publicationFile INTRO-Workshop Helsinki | 27.09.2017 | 4

Tärkeitä näkokohtia biotuotteita ostettaessa Kuluttajatyypin mukaan kasvinsuojeluaine- jäämien välttäminen Tuoreus ja laatu Tietoinen vakiokuluttaja Vakuuttunut intensiivinen kuluttaja luonnollinen maku Sattumanvarainen kuluttaja Rehelliset tulot tuottajalle Kysyttiin: Mitkä näkökulmat tärkeitä, kun ostatte biotuotteita Myönteinen panos ympäristonsuojeluun http://www.bmel.de/SharedDocs/Downloads/Ernaehrung/Oekobarometer2017.pdf?__blob=publicationFile INTRO-Workshop Helsinki | 27.09.2017 | 5

Naiset ja parempituloiset ostavat enemmän biotuotteita Ökobarometer 2017 INFAS http://www.bmel.de/SharedDocs/Downloads/Ernaehrung/Oekobarometer2017.pdf?__blob=publicationFile INTRO-Workshop Helsinki | 27.09.2017 | 6

Ks. käännös seuraava sivu ÖKOBAROMETER 2017 Ks. käännös seuraava sivu http://www.bmel.de/SharedDocs/Downloads/Ernaehrung/Oekobarometer2017.pdf?__blob=publicationFile INTRO-Workshop Helsinki | 27.09.2017 | 7

ÖKOBAROMETER 2017 Bioelintarvikkeiden hankinta   Joka neljäs ostaa säännöllisesti Bioelintarvikkeita. Periaatteesa Bioelintarvikkeiden hankinnan määrä on pysynyt saman- vain pieni suuntaus on havaittavissa usein Biotuotteita käyttävistä silloin tällöin Biotuotteita käyttäviin. Kananmunien ja hedelmien kysyntä biona on suuri. Bio-makeisten ja Bio-lastenruoan kysyntä on vähäistä. Biotuotteita ostetaan eniten supermarketeista ja halpaketjuista, mutta myös suoraan tuottajalta. Internetin kautta ja tilaustavarana ei bio-tuotteita osteta juuri lainkaan.

ÖKOBAROMETER 2017 http://www.bmel.de/SharedDocs/Downloads/Ernaehrung/Oekobarometer2017.pdf?__blob=publicationFile INTRO-Workshop Helsinki | 27.09.2017 | 9

STAUFERS MARKTHALLE INTRO-Workshop Helsinki | 27.09.2017 | 10

STAUFERS MARKTHALLE INTRO-Workshop Helsinki | 27.09.2017 | 11

STAUFERS MARKTHALLE INTRO-Workshop Helsinki | 27.09.2017 | 12

STAUFERS MARKTHALLE INTRO-Workshop Helsinki | 27.09.2017 | 13

STAUFERS MARKTHALLE INTRO-Workshop Helsinki | 27.09.2017 | 14

THANK YOU!