3D-grafiikka Renderöinti Kertaus.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Linssit (lenses).
Advertisements

Työkirja. Tehtävä 1 Crop -> Image / Canvas Size toiminnolla uusi tila kehykselle. Rectangular Marquee tool -> Select / Inverse -> Paint Bucket Toolilla.
KuvatyypittMyn1 Kuvatyypit •MPEG-2 käyttää kolmen tyyppisiä kuvia. •Kuvatyyppejä kutsutaan I, P ja B-kuviksi. •Kuva voi olla joko kehys (frame) tai kenttä.
3ds MAX peruskurssi Heikki Hietala Turing Police, Criminal AI Division.
Virtuaaliympäristöt Virtuaalitodellisuuden hyödyt
JTC 1 - kuulumiset SFS IT-standardisoinnin vuosiseminaari Saana Seppänen.
ANIMAATIOTYÖPAJA Elokuvakasvatus Sodankylässä -projekti.
1. Luento T Tietokoneanimaatio ja mallintaminen Tassu Takala Teknillinen korkeakoulu Tietoliikenneohjelmistojen ja multimedian laboratorio.
käyttö, asetukset, animointi
Sceneg raph / 1 Tietokonegrafiikan jatkokurssi T op Lauri Savioja 02/06 Scenegraph.
Sisältö / 1 Tietokonegrafiikan jatkokurssi T op Lauri Savioja 1/06 Kertausta OpenGL:sta.
The Virtual Cell Software: solun toiminnan mallintamista Liisa-Ida Sorsa S Solubiosysteemien perusteet
Ympäristöalan GIS sovellutukset Professori Ari Jolma Paikkatietotekniikan hyödyntäminen -kurssi, DIPOLI
3D -grafiikka ja animaatio
MONKEY 2008 JA OPTIMA OPPIMISYMPÄRISTÖ Aloitusseminaari Juha Knuuttila Miksi käytämme Optimaa ? Mitä Monkey 2008 kansiossa on? Miten Monkey.
Lapsen toiminnallisen näön tutkiminen
3D grafiikka ja animaatio
Näkyvyystarkastelut ja varjot / 1 Tietokonegrafiikan jatkokurssi T op Lauri Savioja 02/06 Luento 4: Näkyvyystarkastelut ja varjot.
3D -grafiikka ja animaatio
HeurekaHallinta. Tavoite Tehdä uudesta järjestelmästä helpompi ja käytettävämpi Asentaa toimiva järjestelmä Heurekan palvelimelle viikolla 12.
Koveran linssin piirto- ja laskutehtävä 2005
Johdanto Teppo Räisänen, Principal Lecturer Oulu University of Applied Sciences, School of Business and Information Management
3D –animaatio ja simulaatio Intro. Kurssin suoritus Luennot 7x2h Labrat 7x3h Tentti Harjoitustyö Extratehtävät Mallinnuskilpailu.
INTERAKTIIVINEN PROJEKTORINÄYTTÖ MÄÄRITTELYÄ H-SPACE 1.
JohdantotMyn1 Johdanto MPEG, Moving Picture Experts Group, työryhmä aloitti työskentelynsä vuonna Työryhmä on osana ISO/IEC organisaatiota. Ensimmäinen.
3D –animaatio ja simulaatio Morphing, animation. Morphing
3D -grafiikka ja animaatio
3D-ohjelmat _graphics_software Kurssilla käytetään 3ds Maxia Ala hyvin laaja ja monipuolinen Huipputeknologiaa.
1 3D -grafiikka ja animaatio Värivarjostus ja pintojen ominaisuudet Harri Airaksinen.
1 3D –grafiikka ja animaatio Lehtiä, videoita ja tenttikysymys alueita Harri Airaksinen;
Miten abstraktin ilmiön kuvaaminen animaation avulla vaikuttaa fysiikan oppimiseen alakoulussa? Kandidaatin tutkielma.
GIMP ja muut kuvankäsittelyohjelmat A Linux -järjestelmät TI07TIVE Janne Räsänen.
Havaitsevan tähtitieteen peruskurssi I, yhteenveto Luento , T. Hackman & J. Näränen.
HTTPKI, kevät 2009, Yhteenveto Havaitsevan tähtitieteen peruskurssi I, yhteenveto Luento , T. Hackman & J. Näränen.
3D –animaatio ja simulaatio Teksturointi. UV-mapping Maxissa nimitetään UVW-mapping 3D mallin muuttaminen 2D-muotoon.
Loviisan ydinteknillisen turvallisuustoimikunnan kokous LARA: Simulaattorit Karri Honkoila Fortum Nuclear Services Ltd.
3D –animaatio ja simulaatio
3D –animaatio ja simulaatio Kurssiasiaa. Kurssin suoritus Luennot 7x2h Labrat 7x3h Tentti Harjoitustyö Extratehtävät Mallinnuskilpailu.
3D –animaatio ja simulaatio Web 3D, tenttivinkit.
Uudet palvelut (räätälöity): Tomin kommentit Painopiste on kuvassa mielestäni huono, tässä vaiheessa ja tätä ennen pitää panostaa eniten Jos näissä vaiheissa.
Kierros 3 - OLO Kuva. Tänään Lyhyesti kurssista tähän mennessä Viikon aiheiden esittely Jakautuminen ryhmiin ja työskentely ryhmissä – OLO1 –
MITÄ ON KONVOLUUTIO? TUTUSTU KUVANKÄSITTELYYN Tieteenpäivät 2015 SAMI VARJO KIITOS MATERIAALISTA: NESLIHAN BAYRAMOGLU CENTER FOR MACHINE VISION RESEARCH.
KNX - DALI harjoitus 2 Ryhmä ECG-ohjaukset TEHTÄVÄNANTO
3D-grafiikka Animaatio, Kankaat.
3D-ohjelmat oftware 8zdpgL-ZGTDUITrBwS_VCltYsQ/edit?usp=sharing.
3D-grafiikka Teksturointi.
3D-grafiikka Luut, Fysiikkamoottorit.
3D-MALLINNUS Jouni Karsikas D-MALLINNUS Jouni Karsikas 2016.
Suomen historiaa Arkeologit tutkivat esinelöytöjen lisäksi myös sitä, millaisia kasveja ihmiset ovat viljelleet entisinä aikoina. Kuusiston piispanlinnan.
3D-grafiikka Kamera ja valot.
LEED projektityö ohjeet – Porvoo Campus
3D-grafiikka Animaatio.
3D-grafiikka Pintamateriaalit.
Click Start Search programs and file  region and language
KNX - DALI harjoitus 2 Ryhmä ECG-ohjaukset RATKAISU
Yhden bitin asettaminen Javalla
Askel askeleelta ohjeita tulla ammattivalokuvaaja
Intro oyxLv64 3D-grafiikka, hahmo Intro oyxLv64.
3D-grafiikka Mallintaminen.
3D-grafiikka (2op) Kurssiasiaa Materiaalit:
3D-grafiikka Mallintaminen II.
Potilaan tiedot Hoitosuunnitelma
GIMP ja muut grafiikkaohjelmat
3D-grafiikka Web 3D, kertaus.
– Ohjelmistojen mallintaminen, kesä 2010
Petri Kainulainen Savonia-amk, Iisalmi
DMPS measurements at Mount Waliguan, inland China
HEI ICI annual reporting 2017: results, feed-back, lessons learned
Title here, max three rows
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Esityksen transkriptio:

3D-grafiikka Renderöinti Kertaus

Huomioitavaa renderöinnistä Kesto, miten voidaan arvioida? Resoluutio, miten vaikuttaa kestoon? Tallennustapa, videotiedosto, kuvia? Kuvakulma/Kamera Antialiasointi Matikkaa: Specular, http://en.wikipedia.org/wiki/Specular_highlig ht#Cook.E2.80.93Torrance_model

Kertausta 3D-ala ja muut 3D-ohjelmat The Big picture – miten teen animaatiota…? History Mallinnus /Modeling – mitä ja miten teen mallinnusta Koordinaatiosta järjestelmät Objekti – pinta – polygoni – vertexi Subdivision modeling Kameran liikesuunnat Sketching Viivatyypit Pursotus Extrusion or bevel or lofting or… Pyöräytyspinnat Lathe Freeform modeling Objektien käsittely 2D kuvien käyttö 3D mallinnuksessa

Kertausta Loogiset operaatiot Pinnan editointi; trim, Beveling, Rounding, and Fillets, Fitting ja Blending Renderöintiprosessi The pyramid of vision Säteenseuranta (Ray Tracing) – radiositeetti (Radiosity) Ongelmia renderöinnissä, renderöinnin kesto Kameratyypit – kameran animaatiot Polttoväli (Focal length) , Polttotaso (Focal plane) Syvyystarkkuus (The depth of field) Polttovälin ja tähtäyskulman yhteys; linssiä muutetaan, kameran paikkaa muutetaan, molempia muutetaan Valotyypit Valon määrän heikkeneminen (Decay), valaistuksen reuna (Fall-Off) IES valot

Kertausta Värivarjostustyypit (Shading types) Sub Surface Scattering (SSS) Kuvakartat (Image mapping) Kuvan projisointitavat (Image Projection Methods) UV mapping Kuvan käyttö maskina Ympäristöpinnoitteet (Environment Maps) Pinnan teksturointi - Bump Maps, Displacement Maps, Normal Maps Animaatiotyypit, tapoja luoda animaatiota Frame, keyframe, interpolation FK – IK Animaation periaatteet 2D:ssä ja 3D:ssä (pixar dokumentti) Animaation tuotantoputki - Animaatio projektin tuotantotiimi Verkkorenderöinnin periaatteet