Vihdintie välillä Kaupintie - Malminkartanontie

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
2B Opastimet - ajoneuvo-opastimet - jalankulkuopastimet - polkupyöräopastimet - ääniopastimet Kari Sane 1.
Advertisements

Opettele liikennesäännöt
Liikennevalojen vaihejako HARJOITUS. Vaihejako Pelisäännöt – Lainsäädännön vaatimus 1. Suoraan ajavien keskenään risteävien ajosuuntien ja suojateiden.
Liikennevalojen yhteenkytkentä Harjoitus
Liikennevalot - 4. LIIKENNEVALOJEN AJOITUKSEN PERIAATTEET
KSUHDE ... vanhaa viiniä uudessa astiassa
Liikennevalojen vaihejako Liikennevalosuunnittelu luova vaihe
A solution for flexible bicycle transportation
Käyttösuhdelaskenta …Liikenteellisen toimivuuden arviointi.
Valo ja ääni Valon ominaisuuksia heijastuminen värit taittuminen
4C Liikennevalojen yhteenkytkentä - yhteenkytkentäkaavio.
JALAN JA PYÖRÄLLÄ Opettele liikennesäännöt. Varmista aina oman turvallisuutesi vuoksi myös se, että muut tienkäyttäjät ovat huomanneet sinut.
Greenest City in the World* Ratkaisuja vähäpäästöiseen Helsinkiin Tiina Merikoski Yhdyskuntasuunnittelun tutkimus ja koulutus YTK Aalto-yliopisto.
Opastimien ja pylväiden sijoitus Mennään säännösten mukaan Opastinjärjestelyt.
BePolite -polkupyörävalot Pois pyöräilijän turha punainen valo.
Algoritminen ajattelu
Liikennevalojen yhteenkytkentä - johdanto ja käsitteet - yhteenkytkentäkaavio Kari Sane.
Ribbon regulations. CURRENT REGULATIONS 1 § Ylioppilaskunnan nauha Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan (AYY) tunnus on kaksivärinen ylioppilaskuntanauha.
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
ANIMALS PERCH, SAIMAA RINGED SEAL AND WHOOPER SWAN By grades 4-5 in the Swedenfinnish school.
Liikennevalojen yhteenkytkentä (liikennevalojen tahdistus) Traffic signal coordination Synchronization Liikennevalosuunnittelun kuningaslaji Giants task.
Kommenttipuheenvuoro Peter Lund Teknillinen korkeakoulu Peter Lund 2008.
Liikennevalojen vaihejako Liikennevalosuunnittelu luova vaihe Phasing of Traffic Signals Creativity is needed… Kari Sane.
SIIRTOMAAVALLAT 1900-luvun alussa IMPERIALISMI Euroopan maat hankkivat siirtomaita Afrikasta ja Aasiasta Erosi aiemmasta kolonialistisesta.
Klassiset kaksivaihevalot Classical two stage signals
KNX - DALI harjoitus 2 Ryhmä ECG-ohjaukset TEHTÄVÄNANTO
Specification by Example – Vaatimukset ja testaus ketterissä projekteissa Marko Taipale.
Liikennevalojen suunnitteluharjoitus Aalto-yliopisto
Reports in Apply / eAge system
Kysymysten muodostaminen
Passiivin aikamuodot Passiivin preesens.
Passiivi S
Green Play Erasmus + Sport -hanke
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
RELATIIVI- JA INDEFINIITTIPRONOMINIT
Verbin perusmuoto 1 ’TO SING’ OR ’SING’.
University Exam at 2.30 – 5.30 p.M. L1
KNX - DALI harjoitus 2 Ryhmä ECG-ohjaukset RATKAISU
Ajoituskaavio Timing plan Valo-ohjauksen partituuri - mutta silti väistyvää tekniikkaa The score of signal control - however, recessive technology Kari.
Käyttösuhde – Capacity ratio …mittaa risteyksen liikenteenvälityskyvyn käytön … measure the usage of flow capacity MITÄ KÄYTTÖSUHDE TEKEE? Laskee tunnusluvun.
University Exam at 2.30 – 5.30 p.M. L1
Yhdessätekemistä yli rajojen
oulu. fi/tentti/rivitys/tenttilomake. php
Algoritminen ajattelu
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Aurinkoenergia Aarinen, Ellen Kaartinen, Lasse Lygdman, Jonatan
oulu. fi/tentti/rivitys/tenttilomake. php
Introduction to decision analysis
Markkinoinnin perusteet
UNIVERSITY EXAM L5 at 4.00 – 8.00 p.m.
Optional A2 languages.
Hierarchical models Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Introduction to decision analysis
Jyrki Kontio, Ph.D. Aalto PRO Product Management,
Hankalia (?) tilanteita Tammikuu 2014 Keke Tulomäki
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Investointipäätökset Investment Decisions (244)
vedestä, ilmasta ja tulesta.


© Haaga-Helia StartUp School
DO NOT ENTER the exam hall before you are allowed to.
Alustavaa tietoa – HUOM! Ei sido tilaajaa
DO NOT ENTER the exam hall before you are allowed to.
Information for teachers
Lecture slides start on the next page.
Ei enää jätettä kaatopaikoille 2020!
Etsi lyhyin reitti This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement.
Esityksen transkriptio:

Vihdintie välillä Kaupintie - Malminkartanontie Kokonaispituus = 2375 m Kehä I 808 Kaupintie 809 Muona- miehentie 810 Kehä I eteläramppi 814 Ristipel- lontie 815 Konalantie Malminkarta-nontie 595 310 250 195 260 240 525 595 = risteysvälin pituus (m) ajosuunnassa 808 – 809 811 Kehä I pohjois- ramppi 812 Ruosi- lantie 813 Ruosi- lanpolku

815 Konalantie Malminkarta-nontie 808 Kaupintie 809 Muona- miehentie 810 Kehä I eteläramppi 100 200 200 200 200 200 150 100 150 1000 400 700 150 100 100 1200 600 50 1200 700 50 100 150 811 Kehä I pohjois- ramppi 812 Ruosi- lantie 813 Ruosi- lanpolku 800 1400 1100 800 1100 1000 600 100 100 200 700 150 100 50 100 50 50 200 100 200 1150 850 814 Ristipel- lontie 815 Konalantie Malminkarta-nontie 150 100 100 50 1000 950 100 100 200

Vihdintie välillä Kaupintie - Malminkartanontie Kokonaispituus = 2375 m Kehä I 240 = risteysvälin pituus (m) link length (m) 240 525 813 Ruosi- lanpolku 814 Ristipel- lontie 815 Konalantie Malminkarta-nontie

Vihdintie Vihreän aallon alku Start of the green wave Ristipellontien 814 risteyksessä vasemmalle kääntyminen pääsuunnan lopussa Lagging left turning phase 813 814 815 Ristipellontien 814 risteyksessä vasemmalle kääntyminen pääsuunnan alussa Leading left turning phase 813 814 815

Vihdintie - aalto Malminkartanontielle - wave to the last junction Ristipellontien 814 vasemmalle kääntyvä pääsuunnan lopussa Lagging left turning phase

Vihreä aalto kolmanteen risteykseen - eräs mahdollisuus – one possibility 813 814 815 Malminkartanontien (815) risteyksessä vasemmalle kääntyvän liikenteen vaiheet ovat yhtä aikaa Left turning phases simultaneously

Vihreä aalto kolmanteen risteykseen - olisiko parempi Vihreä aalto kolmanteen risteykseen - olisiko parempi ? – would be better? 813 814 815 Malminkartanontien risteyksessä 815 vasemmalle kääntyvän liikenteen vaiheet ovat alussa ja lopussa – aalto on parempi Left turning phases are leading and lagging

Vihreä aalto kolmanteen risteykseen - avain oikeaan vaihejärjestykseen - key to the right phase sequence 813 814 815 Valojen vaihejärjestys yhteenkytketyissä valoissa syntyy yhteenkytkentäkaavion tuloksena. Phase sequence is based on timings of the green wave