Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Liikennevalojen yhteenkytkentä - johdanto ja käsitteet - yhteenkytkentäkaavio 23.3.2011 Kari Sane.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Liikennevalojen yhteenkytkentä - johdanto ja käsitteet - yhteenkytkentäkaavio 23.3.2011 Kari Sane."— Esityksen transkriptio:

1 Liikennevalojen yhteenkytkentä - johdanto ja käsitteet - yhteenkytkentäkaavio 23.3.2011 Kari Sane

2 Efeko – LIIKENNE 2005 11.10.2005 Liikennevalojen käyttösuhde ja yhteenkytkentäkaavio Liikenteenohjauskeskus HELSINKI Yhteenkytkentäkaavion perusteet Yhteenkytkentäkaavio = Matka-aika -kaavio Ajoneuvon kulkua kuvaavan viivan kaltevuus osoittaa nopeuden ”mitä loivempi, sitä nopeampi...

3 Efeko – LIIKENNE 2005 11.10.2005 Liikennevalojen käyttösuhde ja yhteenkytkentäkaavio Liikenteenohjauskeskus HELSINKI Vihreä aalto katkeaa (aina)... Teoreettisesti puhdas vihreä aalto, mutta......käytännössä aalto kuitenkin yleensä katkeaa Vihreä aalto onnistuu aina yksisuuntaisilla väylillä – niin kauan kuin ne eivät muodosta silmukkaa

4 Efeko – LIIKENNE 2005 11.10.2005 Liikennevalojen käyttösuhde ja yhteenkytkentäkaavio Liikenteenohjauskeskus HELSINKI Yhteenkytkentäkaavio = vierekkäisten risteysten liikennevalojen tahdistus… Liikennevalojen vihreä aalto on geometrinen ongelma – hyvä suunnittelutapa auttaa toimivan ratkaisun löytymisessä, mutta täydellinen ratkaisu löytyy vain ”elokuvissa”...

5 Efeko – LIIKENNE 2005 11.10.2005 Liikennevalojen käyttösuhde ja yhteenkytkentäkaavio Liikenteenohjauskeskus HELSINKI Vihreä aalto katkeaa (aina)... Teoreettisesti puhdas vihreä aalto, mutta......teoria ja käytäntö...käytännössä aalto kuitenkin yleensä katkeaa Vihreä aalto onnistuu aina yksisuuntaisilla väylillä – niin kauan kuin ne eivät muodosta silmukkaa

6 Efeko – LIIKENNE 2005 11.10.2005 Liikennevalojen käyttösuhde ja yhteenkytkentäkaavio Liikenteenohjauskeskus HELSINKI Yhteenkytkentäkaavio... osoittaa viereisten risteysten liikennevalojen tahdistuksen Liikennevalojen vihreä aalto on geometrinen ongelma – hyvä suunnittelutapa auttaa toimivan ratkaisun löytymisessä, mutta täydellinen ratkaisu löytyy vain ”elokuvissa”...

7 Efeko – LIIKENNE 2005 11.10.2005 Liikennevalojen käyttösuhde ja yhteenkytkentäkaavio Liikenteenohjauskeskus HELSINKI Kehä I Vihdintie välillä Kaupintie - Malminkartanontie 815 Konalantie Malminkarta- nontie 240525 813 Ruosi- lanpolku 814 Ristipel- lontie 240 = risteysvälin pituus (m) Kokonaispituus = 2375 m

8 Vihdintie Vihreän aallon alku Ristipellontien risteyksessä vasemmalle kääntyminen pääsuunnan alussa 813814815 Ristipellontien risteyksessä vasemmalle kääntyminen pääsuunnan lopussa On parempi, vaikkakaan ei täydellinen 813814815

9 Vihreä aalto kolmanteen risteykseen Ensimmäinen yritys Aalto jatkettu suunnassa maalle Malminkartanontien risteykseen asti. Vastasuunnassa on punainen aalto 813814815

10 Vihreä aalto kolmanteen risteykseen Paras mahdollinen (?) Malminkartanontien risteyksessä vasemmalle kääntyvän liikenteen vaiheet ovat Vihdintien vaiheen alussa ja lopussa Ristipellontien vaihejärjestys vaihdettu 813814815

11 Vihreä aalto kolmanteen risteykseen Paras mahdollinen (?) Valojen vaihejärjestys yhtyeenkytketyissä valoissa syntyy yhteenkytkentäkaavion tuloksena. 813814815


Lataa ppt "Liikennevalojen yhteenkytkentä - johdanto ja käsitteet - yhteenkytkentäkaavio 23.3.2011 Kari Sane."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google