PELIN IDEA.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TOIMITSIJAKOULUTUS Tiina Pelander.
Advertisements

Harrastekiekon starttipalaveri harrasteliigat
Harrastekiekon starttipalaveri III-V divisioonat Suomen Jääkiekkoliitto1.
Liike ja valppaus p p Ilman palloa, käännöksissä katse parissa
Vihellän aloituksen VierasKoti Vierasjoukkue aloittaa ottelun.
Pelikirja D-tytöt YlöR JOUKKUE Joukkueessa on kenttäpelaajia ja vaihtopelaajia Kaikki pelaajat ovat kavereita Auta kaveria  1. ja 2. kosketus.
FC WILD VALMENNUSLINJA versio 2011/ Harjoitukset Taito, taito ja taito  Nopeudesta ei hyötyä jos ei taitoa, harjoitukset pallollisia Liikkuva.
Kurra 2003 TT-Kulta Turnaus la
HARRASTE- JA SENIORISÄÄNNÖT Kotka Mitä tarvitaan harrastekiekon pelaamiseen? Suomen Jääkiekkoliitto / Erotuomarikoulutus2.
FC HALIKKO P07-turnaus Otteluohjelma Paikka: Hippo-arena KHT, Halikko (kolme kenttää) Alkaen: Klo 10:00 Liiga-taso: kuusi joukkuetta Ykkös-taso:
TOIMITSIJAT Ajanottaja Pöytäkirjanpitäjä
E-Kinkunsulatusturnaus Raksila 2, Oulu.
Ohjeistus Copa Del VJS toimintaan Copa Del VJS 3v3.
RaKen ja JoKin T99-02 joukkue järjestää aikuisharrasteturnauksen LA klo , Tervetuloa! Pelitapa ja aika (Järjestävä joukkue pidättää.
Treenin nimi ja tavoite: lämmittely
Hannunniitun kenttä, Virmuntie 1, Turku
HauPa HYVÄ ASENNE NÖYRYYS JA SITKEYS ROHKEUS JA ITSELUOTTAMUS
Alkuverryttely – Makke 5 min Matti & Tom tekevät seur harjoituksen kentät valmiiksi.
Ohjeistus VJS Talvi-Liiga toimintaan VJS Talvi-Liiga 4v4.
Harrastekiekon starttipalaveri Stadi- ja Töölöliigat
VANHEMPAINPALAVERI OLS HOLLANTI 06. KAUSI pelaajaa 4 valmentajaa 1 taloudenhoitaja 1 EA-vastaava laaja pelaajamateriaali (ja valmentaja.
Henkilöstöjärjestöjen Tiedotustilaisuus Juko, Koho, Kunta-alan unioni.
Suomen Jääkiekkoliitto1 JÄÄKIEKKO PELINÄ LTV1.
PELINOHJAAJAKOULUTUS. Pelinohjaaja Valioerotuomari Erotuomarikokelas Piirin erotuomaritoiminta Liiton erotuomaritoiminta Pelinohjaaja toimii alle 12 –vuotiaiden.
PELIROHKEUDEN KEHITTÄMINEN- KOULUTUSPÄIVÄT Suomen Urheiluopisto, Vierumäki JÄÄKIEKKOVALMENTAJAKERHO.
Vihellän aloituksen VierasKoti Vierasjoukkue aloittaa ottelun.
P07 WARASTO-Turnaus Hippo-areena KHT, Halikko Lauantaina
JOUKKUETOIMITSIJAT JÄÄKIEKKO-OTTELUSSA 1. OTTELUTOIMITSIJAT 2.
Syysturnauksessa pelataan kilpa- ja haastesarja alla olevien otteluohjelmien mukaisesti Kilpasarjassa pelaavat: Ylämyllyn Yllätys, MP Sininen, LAUTP kilpajoukkue,
Joukkueen pelisäännöt FC KasiYsi P05 päivitetty
MASU 08 VANHEMPAINPALAVERI
Jalkapallo Aapo Manni.
HIFK KKI35/40 Pelikirja 2017/Taktik 2017
SaTu tehtävät Juniori Hermes.
KORIPALLON VIRALLISET PELISÄÄNNÖT 2014
E2-pojat kaudella
TI-TU Tilastointi ja tulospalvelukoulutus Syyskuu 2017
ERIKOISJOUKKUEET ”Erikoisjoukkueilla” viitataan yleensä kolmanteen joukkueeseen hyökkäyksen ja puolustuksen lisäksi. Erikoisjoukkueita käytetään, kun yritykseen.
Itä-Suomen yliopisto, Liikunnan perusopinnot Sari Asikainen, Lauri Jaakkola & Mikko Virtanen Kin-Ball pikaopas.
SÄÄNTÖJÄ.
Urheilu YhdYsvallat.
PILKKU.
HYÖKKÄYKSEN NUMEROINTI
Eteläisen-alueen Aluemestaruus Turnaus HIK ja HIKU
FJK -06 PELIMUOTO 8 VS 8 PELITAPA 3 – 1 – 3 / Tasapaino koko kentällä
Puolustus on puoli ruokaa - bridgessäkin
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Salibandy Niko Malm.
Seuratoimintapäivä Shakkiareena 1.
Ohjelma Kahvit, avaus Lisenssin tuotteistaminen, Chess Events, muut liiton ajankohtaiset (Juha Sundelin) Palvelut seuroille (Aleksi.
ammattiin AKTIIVISESTI PORVOOLAINEN KEILAPALLO
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
MVLT-KOULUTUKSEN AIHEET
HARRASTE- JA SENIORISÄÄNNÖT
Tuomaripalkkio Verokortti Tuomaritehtävien seurantalomake
Hyökkääminen/ Oman maalivahdin avaus
2C Metsätalouden veroilmoituksen täyttäminen verkkolomakkeella
Pöytätennis.
Jalkapallo.
KVTES:n jaksotyöaikauudistus
Pelaajien kehitysvaiheet
Ohjeita Valmentajille/ joukkueenjohtajille tehtävät ennen fba tapahtumaa - pelaajien lisäys - joukkuetapahtumien lisäys (valmentaja)
Ti-Tu koulutus - KERTAUS
Opettajan pedagoginen ajattelu
Sarjapalaveri
Kuuluttaja jääkiekko-ottelussa
Innokylän hyödyntäminen STM:n toiminnassa Studia generalia: Innokylä - mikä, miksi, kenelle? Perjantaina klo Meritulli, Meritullinkatu 8,
Pelin kehittäminen Jyväskylä.
KERTAUSKURSSI 2014 Säännöt 2014.
Esityksen transkriptio:

PELIN IDEA

PELIAIKA AIKUISET, U19&U17-NUORET 11 VS 11 SM-SARJA: - 4 x12min normaalien sääntöjen mukaista - molemmilla joukkueilla on käytettävissä 3 aikalisää molemmilla pelipuoliskoilla. Puoliaika 20 minuuttia. U19- ja U17-NUORET 7 VS 7 I-DIVISIOONA: - peliaika on 4 x 8 minuuttia normaalien sääntöjen mukaisesti - molemmilla joukkueilla on käytettävissä 3 aikalisää molemmilla pelipuoliskoilla. Puoliaika on 20 minuuttia U15 11 VS 11 JA 7VS7 I&II-DIVISIOONAT: - 4 x 8 minuuttia normaalien sääntöjen mukaista - molemmilla joukkueilla on käytettävissä 3 aikalisää molemmilla pelipuoliskoilla. Puoliaika 20 minuuttia. U13&U11&U9 TURNAUKSET: - turnauksissa peliaika on 2x30min ja ottelulle varataan aina puolitoista tuntia ennen seuraavien pelien alkua. Puoliaika on 5 minuuttia -pelin viivyttäminen. Koska ajanotto on suoraa aikaa tuomari on velvollinen ilmoittamaan viimeisen viiden minuutin ajan tasaminuutit. Loukkaantunut pelaaja katkaisee kellonkäytön ja käytössä on erotuomarin aikalisä, siihen asti kunnes pelaaja on toimitettu vaihtoon.

SEURAA JUOKSU-PELEISSÄ - ottelua seuratessa voi aluksi tarkkailla linjapeliä - kumpi joukkueista hallitsee linjapelin asemasotaa, hyökkäys vai puolustus - missä puolustus on juoksupelien jälkeen - pääsevätkö puolustuspelaajat hyökkäyksen takakentälle vai työnnetäänkö heitä taaksepäin Hyökkäyksen sisimmistä linjamiehistä (guardit) näkee, mikä peli on kehittymässä. - jos kyseellä on kiertopeli, he lähtevät mahdollisesti ensimmäisinä linjan ympäri raivaamaan tilaa pallonkantajalle - linjanläpipeleissä astuvat eteenpäin tehdäkseen juoksutilaa pallonkantajalle - heittopeleissä linjapelaajat perääntyvät suojatakseen pelinrakentajaa

KENTTÄ- ASEMA Kenttäasema määräytyy pallon sijainnista kentällä. Kenttäasema on hyökkäävälle joukkueelle sitä parempi, mitä lähempänä ollaan vastustajan maalialuetta. Oman maalin läheisyydessä hyökkäys ottaa harvemmin riskejä pallon menettämisen takia. Keskialueella eli 30 jaardin linjojen välissä pelivalikoima on vapaampi, sillä joukku- eella on runsaasti tilaa pelata. Vastustajan maalin läheisyydessä (red zone) tilanne muuttuu, koska pelialue kapenee ja halutaan varmistaa oikealla pelivalinnalla pistei- dentekotilaisuus. Usein juoksu, heitto, lentopotku tai potkumaali ovat arvattavissa. Esimerkiksi kun hyökkäyksellä on 3. yritys ja edettävää yli 8 jaardia, puolustus odottaa heittopeliä. Vastaavasti jos edettävää muutama jaardi, on juoksupeli todennäköisempää. Kenttäasemasta merkityksestä välittämättä yllättävällä pelivalinnalla voidaan tehdä isoja pelejä.

PELIPAIKAT

PELINRAKENTAJA

LAITAHYÖKKÄÄJÄT

KESKUSHYÖKKÄÄJÄT

HYÖKKÄYKSEN LINJA

TAKAMIEHET

TUKIMIEHET

PUOLUSTUKSEN LINJA