ERASMUS + -PROJEKTI LUKUVUODET JA

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
Advertisements

ENORSSI TYÖSEMINAARI JYVÄSKYLÄSSÄ
Osaamisen ja sivistyksen asialla Lahjakkuutta ja erityisvahvuuksia tukevan opetuksen kehittämishanke Kirjoittajan nimi Tilaisuuden nimi Päiväys/
For learning and competence Kolmannet Yyterin kv-päivät Kansainvälisyyden dynaamiset tilat tai Kansainvälisyys dynaamisessa tilassa Paula Mattila.
Keski-Uusimaa-lehden klubikortin esittelytilaisuuden projektisuunnitelma Rauli, Janne, Katja ja Heidi.
Vertaisryhmät vanhemmuuden tukena Kotipuu. VÄESTÖLIITON KOTIPUU TAVOITE Maahanmuuttajataustaisten perheiden psykososiaalinen hyvinvointi KOHDERYHMÄ -Julkisen.
TERVETULOA!.  Opettajat: - Marjo Miettinen, 1.luokka ja vararehtori - Erika Heikkilä, 2.luokka - Elisa Konttila, 3.luokka - Eemeli Räihä, 4.luokka -
Tervetuloa Joensuuhun!. Itä-Suomen yliopiston yleisesittely Kampukset –Joensuu –Kuopio –Savonlinna Perustutkinto-opiskelijoita yhteensä n Yliopiston.
Helmikammarin kirjallisuuspiiri Sinikka Tuohino ja Helena Kokko Rovaniemen kaupunginkirjasto – Lapin maakuntakirjasto.
Mummolaan kun pyöräilemme, pilvenhattaraa ei näy. Tea Luukkonen, Jenina Pyhäjärvi & Hanna-Kaisa Rautio.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Opitaan yhdessä  Nordplus Junior ohjelmassa vahvistetaan pohjoismaisten ja balttialaisten koulujen yhteistyötä ja verkostoitumista. Laatu, luovuus ja.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
VESO Anne Hakanen Pirjo Vuorio Jaana Karlamaa NOPS 7.5. Osa-aikainen erityisopetus.
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Liiketalouden opiskelu
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Kuinka toteuttaa monialaisia oppimiskokonaisuuksia?
Kansainvälisyys uudistetuissa opetussuunnitelmissa – Lupa sanoa!
Opiskelijaksi lukioon?
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
79100 JOOGAKURSSI PIKKU-SYÖTTEELLÄ
Opettajaopinnot kahdessa aineessa
Pedagogiset aineopinnot lv
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
CERN-TIEDEOPISKELUPROJEKTI
Tonni lähti Ryhmä 4.
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Prosessi- ja ympäristötekniikan perusta
Sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
Oulun normaalikoulun lukio
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Opetustoimi osana Jyväskylää
LUKU Lukemisen ja kirjoittamisen oppikirja aikuisille maahanmuuttajille Kaisa Häkkinen & Anna Nylund.
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
Järkevän lääkehoidon viestintäkampanja
Koodaamista Ohkolan koululla
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
Kotiväki Sompion koulu Keuda Salme Larvala Veli Perkkiö
Omalla painollaan – kielikahvila
ICCS 2016: aihealue ICCS tutkimuksen aihealue: yhteiskunnan rakenteista ekologisuuteen ja moraaliin Opetussuunnitelman perusteiden mukaan tutkimuksen.
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
- ja tähän mahdollinen ala
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Palvelu- ja matkailualan kurssit
3.lk vanhempainilta.
Näkökulmia katsomuskasvatukseen
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Teemana: Tunnetko lääkehoitosi tavoitteet?
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Move! ennakkotunti Tämä on pohja, jota voi muokata itselle ja ryhmälle sopivaksi. Itse olen vaihdellut kysymyksiä, lisännyt kuvia, lyhentänyt tekstejä.
Kunnallisen nuorisotyön osaamiskeskus Kanuuna
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Luonnontiedeaiheinen projekti
Ruokakasvatusta yhdessä
Toward Active Old Age ”Kohti Aktiivista Vanhuutta”
opintoja Oulun kaupungin lukiolaisille etänä & verkossa
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

ERASMUS + -PROJEKTI LUKUVUODET 2016-2017 JA 2017-2018 MUKANA OVAT KARHULAN LUKIO, ERNESTINENSCHULE (750 OPISKELIJAA) LYYPEKISTÄ SAKSASTA JA II LICEUM OGONOKSZALCACE W GDANSKU (570 OPISKELIJAA) GDANSKISTA PUOLASTA.

MUKAAN VALITAAN 16 OPISKELIJAA JA PROJEKTIN TEEMA ON ”MIGRATION – CHALLENGE, CHANGE AND CHANCE”. PROJEKTIN TAVOITTEENA ON MM.: LISÄTÄ SUVAITSEVAISUUTTA JA AVOIMUUTTA MAAHANMUUTTAJIA KOHTAAN KOULUSSA JA YHTEISKUNNASSA YLEENSÄKIN. LISÄTÄ OPISKELIJOIDEN JA OPETTAJIEN MONIKULTTUURISTA YMMÄRTÄMYSTÄ. TUTKIA MAAHANMUUTON HISTORIALLISTA TAUSTAA ERI MAISSA. OPPIA NÄKEMÄÄN KULTTUURIEROT RIKKAUTENA. VAHVISTAA OPISKELIJOIDEN YHTEISTYÖKYKYÄ KANSAINVÄLISESSÄ YMPÄRISTÖSSÄ, KIELITAITOA JA KYKYÄ ITSENÄISEEN VASTUUNOTTOON. LISÄTÄ YHTEISTYÖTÄ KOULUN JA KOULUN ULKOPUOLISTEN TAHOJEN VÄLILLÄ.

KAHDEN VUODEN AIKANA PROJEKTISSA TEHDÄÄN MM. SEURAAVIA AKTIVITEETTEJA: OPISKELIJAT KERÄÄVÄT PROJEKTIN AIKANA OMAA PORTFOLIOTA, JOSSA VOI OLLA MATERIAALEJA (MM. KUVIA, TEKSTEJÄ, ARTIKKELEITA, MUISTIINPANOJA) OPPITUNNEILTA JA PROJEKTIN ERI TOIMINNOISTA. KIRJOITETAAN UUTISLEHTEÄ PROJEKTIN KULUSTA. TEHDÄÄN KAKSI KYSELYÄ KOULUN OPISKELIJOILLE PROJEKTIN AIHEPIIRIIN LIITTYEN. YLLÄPIDETÄÄN PROJEKTISIVUJA PEDANETISSA JA FACEBOOKISSA. PIDETÄÄN YHTEYTTÄ PAIKALLISIIN MEDIOIHIN (LEHDET, PAIKALLISRADIO) KEKSITÄÄN 20 KOHTELIASTA LAUSETTA ERI ÄIDINKIELILLÄ, JOITA KOULUSSA OPISKELIJAT PUHUVAT JA TEHDÄÄN NÄISTÄ YOUTUBE –VIDEO ”A LESSON FOR A FOREGNER”.

PIDETÄÄN NÄYTTELYITÄ KOULUSSA PROJEKTIN TUOTOKSISTA. JÄRJESTETÄÄN PANEELIKESKUSTELUTILAISUUS KOULULLA MAAHANMUUTOSTA. JÄRJESTETÄÄN MONIKULTTUURINEN VIIKKO, JOLLOIN PIDETÄÄN MM. ”KANSAINVÄLISTÄ KAHVILAA”. TOTEUTETAAN NÄYTELMÄ/MUSIKAALI ”LIFE OF AN IMMIGRANT”, JOKA ESITETÄÄN KOULUSSA.

PROJEKTIN AIKANA ON YKSI VIIKONPITUINEN PROJEKTITAPAAMINEN KUSSAKIN MAASSA. 8 KARHULAN LUKION OPISKELIJAA KÄY LYYPEKISSÄ JA 8 GDANSKISSA SEKÄ LISÄKSI VASTAANOTAMME KEVÄÄLLÄ 2017 8 OPISKELIJAA GDANSKISTA JA 8 LYYPEKISTÄ. OPISKELIJAT YÖPYVÄT PERHEISSÄ. VIERAILUJEN AIKANA ESITELLÄÄN PROJEKTIN TUOTOKSIA JA PIDETÄÄN MM. ERILAISIA WORKSHOPEJA, VIERAILLAAN PAIKALLISISSA MUSEOISSA PROJEKTIN AIHEESEEN LIITTYEN, TURVAPAIKKAKESKUKSISSA YMS.